Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:24

Oh inderdaad respect Supervixen.. Ik heb in totaal 3x op de treadmill gestaan maar man man man wat is dát ontzettend lastig zeg :oo Ik heb besloten morgen weer proberen hard te lopen. Eens kijken wat m'n lichaam doet na 1.5 week vakantie!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:24

Ik mag weee opbouwen van de fysio *\o/* nu hopen dat mijn knie het gaat trekken, volgende week keer op de band bij de fysio om te kijken of we evt wat kunnen veranderen of verbeteren met tips

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:58

Fijn, Loesje! Welke blessure had je precies?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:09

Knie blessure, of nja ging pijn doen bij het lopen haha... weet niet precies of het al een blessure te noemen was

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 19:49

loesje4600 schreef:
Ik mag weee opbouwen van de fysio *\o/* nu hopen dat mijn knie het gaat trekken, volgende week keer op de band bij de fysio om te kijken of we evt wat kunnen veranderen of verbeteren met tips

goed nieuws *\o/*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:14

SteffiiY schreef:
Ik ben hier lang niet geweest maar ik zal gewoon eerlijk zijn ik was mijn motivatie kwijt. Het is bij mij zo raar dat ik altijd weer 2-3 weken lekker loop en goed in mijn vel zit en dan ineens mijn motivatie kwijt raak en stop.
Iemand tips?

Samen met iemand lopen en/of je inschrijven voor een run :j. Bewust inplannen in je agenda kan ook helpen. Gewoonte ervan maken. "Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going"

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:16

Fijn dat je weer mag beginnen met opbouwen!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:19

Jaa heerlijk!! Ook echt zin in, nu vind ik helaas al te laat dus misschien morgen weer hardlopen als droog is :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:27

Plien91 schreef:
SteffiiY schreef:
"Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going"
Afbeelding

Da's een goeie, ga ik es proberen toepassen met de paarden, en met mijn sportvoedingsadvies. 21 dagen beginnen tellen vanaf morgen. :)

Vanavond meegelopen met de eerste woensdagloop van de club, omdat een aantal mensen door ons vroege startuur op di en do (18u30) niet konden meelopen, dus nu de maandag en woensdag om 20u. Kom ik daar aan, waren er geen nieuwe gezichten. Gelukkig hebben de start-to-runners afgesproken om ook in die groepen mee te doen, dus dan blijven alle groepen bestaan.

Ik was wel best tevreden: ik liep in hartslagzone 1 (heb paar medelopers wat afgeremd, ik mag ook es het tempo aangeven, toch :) ), en toch aan 9,4 km/u.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:22

Laura altijd leuk als een training lekker gaat! Fijn dat je een loopmaatje hebt.

Supervixen respect dat je het zo lang op de loopband kan volhouden!

Greetje fijn dat het weer goed ging met je hartslag! Wanneer ga je naar de sportcardioloog?

Loesje dat is mooi, hopelijk gaat het goed!

Hwn ook weer lekker getraind :)

Gisteravond heb ik ook weer een rondje gelopen. Ik wilde even knallen en het voelde ook lekker nu het eindelijk eens niet warm en/of benauwd was. 8km met een gemiddelde van 4.50 per km, dat gaf wel een goed gevoel :D

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:16

Daan, zo dat is snel :oo

Ik hoop ook dat het goed gaat, vanavond maar eens proberen weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:12

Wauw dat is snel!
Ik heb zojuist nieuwe hardloopschoenen gekocht. Liep eerst nog op gewone trainers maar merkte dat deze niet goed waren. Vanmiddag gehoord dat ik alle tentamens gehaald heb dus mijzelf maar getrakteerd op nieuwe schoenen. Ook nog fijne tips meegekregen om mijn techniek te verbeteren.
Ik ga ze zoneteen gelijk uitproberen.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:53

Lauraa: fijn en gefeliciteerd!! Dab mag het ook!

Vinden jullie 2100 uur te laat om te lopen of maakt dat bij jullie niet uit? Merk dat ik later op de avond wat angstiger wordt om te gaab lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:43

Ik loop altijd rond een uur of 9. Dan is mijn avondeten gezakt en heb ik van te voren nog tijd om thuis iets te doen. Vandaag toevallig om 20:30 gaan lopen en het was vrij druk.

Ik denk dat ik morgen spierpijn heb. Dit is mijn eerste paar hardloopschoenen en ik voelde na 3km al dat mijn spieren moe werden. Dat wordt morgen spierpijn. Het voordeel is dat ik nu geen pijn aan mijn knie heb en geen blaar gelopen heb.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:54

Ik net toch ook even snel hardgelopen, moest opbouwen net interval maar ging zo lekker dat ik weer 1 km in 6 min heb gelopen, dus oude snelheid. Tot nu toe nog geen last weer van knie gehad.

Lauraa: pijn is fijn *D heb je in iedergeval het idee dat je wat gedaan hebt en dat je lichaam sterker wordt :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:58

Ik loop eigenlijk nooit 's avonds, ik krijg dan te veel last van m'n avondeten. Ook loop ik dan toch niet lekker omdat ik bang ben niet voor het donker het bos uit te zijn.

Helaas vandaag niet hard kunnen lopen.. Chaotische dag op stage en was zo moe dat ik mezelf er echt niet meer toe kon zetten. Eerstvolgende mogelijkheid is waarschijnlijk pas zondag en dan heb ik al een volle twee weken niet hardgelopen :\

Daan jij bent toch ook zo snel joh, mooie tijd! _/-\o_

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:26

Ik loop ook liever niet 's avonds, heb snel last van buikkrampen door het avondeten. Soms heb ik geen keus ivm het werk. Dan probeer ik iets te eten met weinig vet en geen saus, dat helpt ook iets. En minimaal twee uur wachten na het eten.

Fijn loesje dat het zo lekker gaat!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:27

Hai dames, even een loopdipje ivm schoengekloot hier. Heupen, enkels, scheenbeen, knie: allemaal blij met mijn nieuwe schoenen. Maar mijn voeten... Juist de bal van mijn voet heeft te lijden. De huid blijft blaren krijgen...

Gisteravond wel na 9 uur de deur uitgegaan om alsnog een rondje (9k) te rennen. Ging op de branderige voeten na prima.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:31

Ik las al zoiets op je instagram, balen Alet :\. Wat voor sokken draag je met hardlopen? En ik heb ooit iets gelezen over verschillende manieren van veters rijgen & strikken, misschien helpt een verandering daarin ook om de bal van je voet wat te ontlasten? En anders even langs de Runner's world?

Edit: http://www.glowmagazine.nl/veters-hardloopschoenen/ dit artikel bedoel ik

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:54

Is nog een poging waard inderdaad. Zit dan nu te twijfelen tussen de eerste en de laatste techniek :+ Gewoon uitproberen. Qua sokken heb ik Herzog, nike en Injinji al een poging laten wagen.

Nu bedacht ik mij zojuist ook dat ik hetzelfde model schoen heb als waar ik al een halve op heb gelopen. Ik denk erover om de zool van mijn oude schoen eens in mijn nieuwe schoen te leggen. Even kijken of dat de oplossing is want ik weet dat de oude zool een andere stof had...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:32

Ik heb geluk wat hardloopschoenen betreft: zelfs met mijn schoenen die niet lekker zitten, loop ik toch mooi mijn rondje zonder teveel last. Lijkt alsof het hardlopen bij mij bepaalde ongemakken verdooft.

Momenteel 3 of 4 paar schoenen in de running (of eigenlijk 5 als ik het paar meereken waarmee ik uitmest :) ). Vroeger was ik hier bijgelovig in, durfde niet veranderen van schoenen als ik lekker liep, maar nu ik door mijn schema wat rustig aan doe, ben ik volop aan het afwisselen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:36

Twee paar schoenen naast elkaar, binnenkort wel toe aan een nieuw paar.
Na 21 uur rennen, 1 keer gedaan, ging prima. Inderdaad niet te zwaar en teveel eten.

Vandaag 8,5 km gelopen, in iets meer dan 54 minuten. Binnenkort misschien maar eens een 'wedstrijd' lopen, voor de fun. Ik loop nu helaas maar 1 keer in de week, probeer echt er twee keer van te maken, maar dit lukt me slecht.
Vandaag was het heerlijk weer vind ik, niet te warm en wat miezer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:49

's avonds lopen vind ik geen probleem. Maar ik kan altijd al op tijd eten. En als ik twee uur na de warme maaltijd ga lopen heb ik er geen last van. Na een broodmaaltijd ga ik na een uurtje al op pad. Ook geen probleem. Bij wedstrijden zorg ik er altijd wel voor dat er minimaal twee uur zit tussen eten en lopen.

Donderdag een interval training gedaan, 8x1000m. De eerste vier in 4min32, 4.27 4.26 en 4.25 en de tweede vier allemaal exact in 4min23. Hartslag deed het keurig netjes.
Vanmorgen een heuveltraining van 90min/18km dus op een rustig tempo , vliegt mijn hartslag continu naar maximaal. Dus het is toch niet de warmte die de oorzaak was.
Morgen een lange duurloop met tempoblokken. juni was in ieder geval weer goed voor 410km.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:39

Ik kom even binnenvallen met een aanradertje als je een interval time r zoekt :) Was gister aan t rondkijken in de Google play store en kwam op tabata timer. Je hebt daarmee de vrijheid om simpel wat ingewikkeldere intervals te maken als een piramide interval. (1-2-3-4-5-4-3-2-1 met pauzes van 1-1-2-2-3-2-2-1). Ik moet veel intervals gaan trainen om de marathon van Amsterdam nog te gaan lopen, veel te lang te weinig tot niets gedaan haha.

https://play.google.com/store/apps/deta ... abatatimer

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:21

Ik ben net terug van een heerlijke training in het bos samen met een vriendin. Veel heuvels meegepakt, omdat zij traint voor een bergrun in Oostenrijk. We lopen ongeveer hetzelfde tempo, dus erg leuk om eens samen te trainen. Uiteindelijk 12 km gelopen en besloten om snel een nieuwe datum te prikken om samen te trainen.