Gillbo schreef:In sommige gevallen denk ik: hadden ze maar zo gedacht
Omdat we er anders over denken?
Dit is een topic voor bewust kinderloze mensen dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IngridM schreef:Gillbo schreef:In sommige gevallen denk ik: hadden ze maar zo gedacht
Omdat we er anders over denken?
Dit is een topic voor bewust kinderloze mensen dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit
benangelique schreef:marlies, ik heb zelf kinderen en ook voor mij is het echt niet tof om naast een gillend kind in hetzelfde vliegtuig te zitten
verschil is misschien dat ik meer begrip heb voor de situatie? dat neemt echter de irritatie niet wegen ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...
Gillbo schreef:De vraag waarom je nog vrijgezel bent kan je ook als compliment zien.
Misschien ben jij wel zo'n leuk mens dat andere niet snappen waarom je nog niet een leuke partner tegen bent gekomen.
Is toch geen gekke vraag
Ibbel schreef:Toch vraag ik me wel eens af of ouders wel door hebben hoe pijnlijk de luchtdrukverschillen voor babies zijn. Die blèren niet voor niets, die hebben pijn aan hun oren... En de omgeving dan ook
LaPluche schreef:Gillbo schreef:De vraag waarom je nog vrijgezel bent kan je ook als compliment zien.
Misschien ben jij wel zo'n leuk mens dat andere niet snappen waarom je nog niet een leuke partner tegen bent gekomen.
Is toch geen gekke vraag
Vind ik van wel, waarom moeten mensen dat toch altijd weten? Ik ben zelf al compleet, daar hoeft niemand bij.
Ik vraag ook niet aan stelletjes waarom ze bij elkaar zijn.
sunshine schreef:Met kleine kinderen zou ik nooit op vliegvakantie gaan eerlijk gezegd.
Wij gingen vroeger met de auto op vakantie, meestal naar de Ardennen![]()
Ik denk dat een camping ( of in een huisje zoals wij toen ) leuker is voor kinderen, vinden ze toch eerder vriendjes en vriendinnetjes.
Ayasha schreef:Ik heb niemand zien klagen over de sfeer tot dat gezeik kwam in elk geval.
Ayasha schreef:Daar heb ik geen OW voor over want wees maar zeker dat je die krijgt als je dat gaat doen ook al zullen de mensen die hier nu zeuren die niet krijgen.
Ik denk dat je die namen niet zo serieus moet nemen. Ik noem mijn nichtje nog steeds "mormel" en "ding".Ze weten hoe het bedoelt is. Net zoals ik mijn paarden ezels en debielen noem. Een belediging is maar zo beledigend als je 'm zelf ervaart. *haalt schouders op*
Ik heb vies en misselijkmakend niet voorbij zien komen maar wellicht focus ik me daar veel minder op en lees ik daar overheen. Kan ook.
sunshine schreef:Met kleine kinderen zou ik nooit op vliegvakantie gaan eerlijk gezegd.
Wij gingen vroeger met de auto op vakantie, meestal naar de Ardennen![]()
Ik denk dat een camping ( of in een huisje zoals wij toen ) leuker is voor kinderen, vinden ze toch eerder vriendjes en vriendinnetjes.
Gillbo schreef:Ik zeg toch nergens dat je aan kinderen moet beginnen of wel?
Je kan, zoals wel meer hier in het topic, toch ook kindvrij kiezen zonder een ander af te branden, vies of misselijkmakend te noemen
MarliesV schreef:Mars schreef:Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...
Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.
En dan niet alleen bovenstaande stuk maar nog meer zaken hier. Bewust kinderloos zijn wij ook maar om dan gelijk alle kinderen k*tkoters te noemen, ze over 1 kam te scheren en alle (vooral moeders) ouders gelijk af te branden vind ik niet kunnen. Komt de sfeer in het topic niet ten goede.
Is het nodig om iemand die wel voor kinderen heeft gekozen zo af te branden om je zelf beter te voelen? Dat vraag ik mij dan af als ik het topic zo doorlees.
(Mars, niet persoonlijk op jou gericht, heb alleen jouw stukje als voorbeeld genomen)