Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:48

Gillbo schreef:
In sommige gevallen denk ik: hadden ze maar zo gedacht ;-)

Omdat we er anders over denken?

Dit is een topic voor bewust kinderloze mensen dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:50

IngridM schreef:
Gillbo schreef:
In sommige gevallen denk ik: hadden ze maar zo gedacht ;-)

Omdat we er anders over denken?

Dit is een topic voor bewust kinderloze mensen dus ik denk dat je in het verkeerde topic zit

Nee dat zeg ik niet.
In sommige gevallen zou het beter zijn geweest als ouders nagedacht hadden voor ze kinderen kregen.
Maar als jij je aangesproken voelt prima

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:52

Ik ben ook bewust kinderloos. *\o/*
En met regelmaat krijg ik de vraag waarom ik nog vrijgezel ben. Op de vraag waarom zij in een relatie zitten krijg ik meestal een gek gezicht of een stom antwoord... :')
Dus ik ben voor kindvrije zones in restaurants, hotels zonder kindjes.
Ik heb er geen hekel aan, ik kan niet zo heel erg goed tegen hun overvloed aan energie, dat zich uit in rond rennen en schreeuwen.

MissBmx

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:55

De vraag waarom je nog vrijgezel bent kan je ook als compliment zien.
Misschien ben jij wel zo'n leuk mens dat andere niet snappen waarom je nog niet een leuke partner tegen bent gekomen.
Is toch geen gekke vraag

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:56

benangelique schreef:
marlies, ik heb zelf kinderen en ook voor mij is het echt niet tof om naast een gillend kind in hetzelfde vliegtuig te zitten :+
verschil is misschien dat ik meer begrip heb voor de situatie? dat neemt echter de irritatie niet weg :n en ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...

Het zal wel aan mijn hoofd te zien zijn, laatste keer in een vliegtuig kwam de steward mij zeggen dat er een plekkie tig rijen verderop was, zodat ik geen last van een (niet zo vreselijk blerend) kind zou hebben.

Erg attent hihi.

Toch vraag ik me wel eens af of ouders wel door hebben hoe pijnlijk de luchtdrukverschillen voor babies zijn. Die blèren niet voor niets, die hebben pijn aan hun oren... En de omgeving dan ook :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:56

Sorry Gillbo maar je had het hiervoor nog over de ouders van de kindvrije mensen hier, en daarna maak je vrij letterlijk duidelijk dat je liever had dat "de ouders wat beter na hadden gedacht voor ze kinderen kregen"? En de kindvrije mensen zijn hier de hatelijke onmenselijke personen. :\

Even voor de duidelijkheid, als mijn ouders hadden besloten geen tweede kind te nemen was ik niet geboren geweest en had ik dus niet geweten wat voor leven ik had kunnen hebben. Dus die gaat niet op.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:57

Gillbo schreef:
Misschien ben jij wel zo'n leuk mens dat andere niet snappen waarom je nog niet een leuke partner tegen bent gekomen.
Is toch geen gekke vraag

Vind ik van wel, waarom moeten mensen dat toch altijd weten? Ik ben zelf al compleet, daar hoeft niemand bij.
Ik vraag ook niet aan stelletjes waarom ze bij elkaar zijn.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:59

Ibbel schreef:
Toch vraag ik me wel eens af of ouders wel door hebben hoe pijnlijk de luchtdrukverschillen voor babies zijn. Die blèren niet voor niets, die hebben pijn aan hun oren... En de omgeving dan ook :+

Ik snap dat ook nooit zo goed.
"Ja wij hebben ook recht op vakantie"
Zeker, zeker. Maar je doet het arme kind er bepaald geen plezier mee, met zo'n vliegreis. Je hebt gekozen voor dat kind, dat heeft gevolgen. Een daarvan is dat je kindvriendelijke vakanties zult moeten kiezen zo lang het kind nog (erg) klein is. Wereldreizen en alles, dat komt later wel weer, als het kind ook groot genoeg is om dat leuk te vinden/er iets aan te hebben.

Tenminste, dat lijkt mij. Maar die ouders denken daar dus anders over. :+

LaPluche schreef:
Gillbo schreef:
Is toch geen gekke vraag

Vind ik van wel, waarom moeten mensen dat toch altijd weten? Ik ben zelf al compleet, daar hoeft niemand bij.
Ik vraag ook niet aan stelletjes waarom ze bij elkaar zijn.

Ik vind dat ook wel vrij onbeschoft hoor. Mijn vorige vriend overleed aan kanker... Ik was 20, hij 24. Als iemand mij heel kort daarna zo'n vraag had gesteld was ik toch wel even over m'n naadje gegaan hoor. :=
Is net zo erg als vragen waarom mensen geen kinderen hebben... Je gaat een keer iemand treffen die ongewild kinderloos is en niet goed reageert op jouw "onschuldige" vraag.

Edit: twee posts samengevoegd.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:01

Met kleine kinderen zou ik nooit op vliegvakantie gaan eerlijk gezegd.
Wij gingen vroeger met de auto op vakantie, meestal naar de Ardennen :j
Ik denk dat een camping ( of in een huisje zoals wij toen ) leuker is voor kinderen, vinden ze toch eerder vriendjes en vriendinnetjes.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:02

sunshine schreef:
Ik denk dat een camping ( of in een huisje zoals wij toen ) leuker is voor kinderen, vinden ze toch eerder vriendjes en vriendinnetjes.

Dat denk ik ook. :j
Het verbaast me ook altijd hoe snel die ukken vriendjes maken, zelfs als ze niet dezelfde taal spreken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:02

Nee en daar ga je de mist in wnt leesvaardgheid.Kindvrije mensen zijn niet hatelijk.De mensen die hier medemensen misselijkmakend, vies, over erger noemen die zijn hatelijk.
Ik lees nergens dat mensen zonder kinderen slechte of rare mensen zijn
Wel lees ik dat mensen met kinderen bijvoorbaat al aso of egoistisch zijn.

Leven en laten leven.Als je een keus maakt betekend dat nog niet datvke de keus van een ander hoeft af te branden.

Kindvrij helemaal prima doe wat bij je past.Het is niet eens zijn of hatelijk doen, daar zit een middenweg die vele niet kunnen vinde n

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:05

@Watchthesky : Dat is wel heel erg heftig. :(:)
Het is idd niet leuk om telkens te moeten antwoorden op die stomme vraag.
De nieuwsgierigheid gaat af en toe veel te ver.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:08

Jeetje Watchthesky... :(:)
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik die vragen ook nooit snap, ik heb nog nooit zo'n vraag aan iemand gesteld, en niet omdat die persoon me niet interesseert maar omdat ik dat gewoon hele rare vragen vind. :?
Toen mijn man en ik gingen zeggen tegen zijn vader dat we verloofd waren reageerde die met "is het van te moeten?" (ofwel; heb je haar zwanger gemaakt?)
Ik denk dat mijn ogen uit mijn kassen vielen. :')
Zijn vrouw zei toen ook heel berispend zijn naam. :')
Laatst bijgewerkt door Dani op 10-04-17 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval weggehaald.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:10

Want de sfeer was zó fijn.... :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:11

Ik heb niemand zien klagen over de sfeer tot dat gezeik kwam in elk geval. Als het onderwerp je ergert ga dan in een topic waar de berichten je wel aan staan ipv off topic te drammen. Ik ga ineen topic over kinderen ook niet zeuren over waarom ze er aan begonnen zijn enz en waarom ze ze allemaal hun wondertjes noemen enz.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:12

Moet je eens proberen Ayasha, ik denk dat het best grappig zou kunnen zijn. :D

Ik ben het ermee eens. Kuggur en Gillbo, jullie bijdragen verzieken de sfeer een beetje.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:12

Ayasha schreef:
Ik heb niemand zien klagen over de sfeer tot dat gezeik kwam in elk geval.

Jawel ikke ikke ikke *\o/*

Ben blijkbaar 1 van de weinigen hier die het te ver vind gaan om kinderen voor k*tkoters ed uit te maken en alle moeders en kids over 1 kam te scheren.

Maar goed, als de meerderheid dat graag wil in dit topic is het eigenlijk heel simpel, gewoon het stippie weghalen en verder gaan met leven :P

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:14

Ik zeg toch nergens dat je aan kinderen moet beginnen of wel?
Je kan, zoals wel meer hier in het topic, toch ook kindvrij kiezen zonder een ander af te branden, vies of misselijkmakend te noemen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:15

Daar heb ik geen OW voor over want wees maar zeker dat je die krijgt als je dat gaat doen ook al zullen de mensen die hier nu zeuren die niet krijgen. :)

Ik denk dat je die namen niet zo serieus moet nemen. Ik noem mijn nichtje nog steeds "mormel" en "ding". :+ Ze weten hoe het bedoelt is. Net zoals ik mijn paarden ezels en debielen noem. Een belediging is maar zo beledigend als je 'm zelf ervaart. *haalt schouders op*

Ik heb vies en misselijkmakend niet voorbij zien komen maar wellicht focus ik me daar veel minder op en lees ik daar overheen. Kan ook. :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:17

Ayasha schreef:
Daar heb ik geen OW voor over want wees maar zeker dat je die krijgt als je dat gaat doen ook al zullen de mensen die hier nu zeuren die niet krijgen. :)

Ik denk dat je die namen niet zo serieus moet nemen. Ik noem mijn nichtje nog steeds "mormel" en "ding". :+ Ze weten hoe het bedoelt is. Net zoals ik mijn paarden ezels en debielen noem. Een belediging is maar zo beledigend als je 'm zelf ervaart. *haalt schouders op*

Ik heb vies en misselijkmakend niet voorbij zien komen maar wellicht focus ik me daar veel minder op en lees ik daar overheen. Kan ook. :+

Misselijkmakend ging over snottebellen tot op de kin en het verschonen van poepluiers op een terras volgens mij. En dat is ook behoorlijk misselijkmakend, volgens mij ook als je wel kinderen hebt/wilt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:17

sunshine schreef:

De ouders van mijn vriend zijn per ongeluk zwanger geraakt. Toen stond er nog een reis naar China op de planning. :+ Geen probleem, mijn vriend heeft de vakantie slapend in een rugzak doorgebracht. Daarna 10 jaar naar de camping in Spanje.
Drukverschil kun je redelijk oplossen door de fles te geven dacht ik altijd. Net als dat jij en ik een kauwgumpje nemen (slikken helpt).

Ik snap het trouwens ook helemaal als je bijvoorbeeld een oma/vader/ander oud familielid hebt die in het buitenland zit en die niet in staat is om te reizen. Dat je er dan toch even heen gaat om je kind te laten zien (omdat diegene misschien niet lang meer heeft).
Vraag me alleen af hoe vaak dat het geval is.

Overigens is een huisje ook niet alles natuurlijk, het schijnt dat ik een keer op de allerlaatste dag van een vakantie van de trap ben gekletterd en van Luxemburg tot Dordrecht heb zitten bleren in de auto _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:20

Gillbo schreef:
Ik zeg toch nergens dat je aan kinderen moet beginnen of wel?
Je kan, zoals wel meer hier in het topic, toch ook kindvrij kiezen zonder een ander af te branden, vies of misselijkmakend te noemen

Maar, hoe onaardig het ook klinkt, ik word écht misselijk van kinderen. Die luiers, dat snot, die plakkerige handen, gehoest en geproest in alle windrichtingen: sorry, maar mijn maag draait zich om. Ik vind het gewoon echt heel smerig. Dat mag ik toch vinden? :)

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:24

Dat heb ik ook palmera.
Ik vind die snotbellen ook echt gruwelijk smerig.
Nou ja over verschonen overal buiten een toilet maar te zwijgen.
Of die plak handen die tegenwoordig overal in mogen zitten op een feestje.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:24

MarliesV schreef:
Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

En dan niet alleen bovenstaande stuk maar nog meer zaken hier. Bewust kinderloos zijn wij ook maar om dan gelijk alle kinderen k*tkoters te noemen, ze over 1 kam te scheren en alle (vooral moeders) ouders gelijk af te branden vind ik niet kunnen. Komt de sfeer in het topic niet ten goede.

Is het nodig om iemand die wel voor kinderen heeft gekozen zo af te branden om je zelf beter te voelen? Dat vraag ik mij dan af als ik het topic zo doorlees.

(Mars, niet persoonlijk op jou gericht, heb alleen jouw stukje als voorbeeld genomen)

Ze chargeert alleen even, ik vond het vrij duidelijk dat het niet generaliserend bedoeld was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:34

Tja, eerlijk is eerlijk, toen we op kraambezoek waren had een koppel ook de hele kroost mee (kinderen van 2 tot 5 jaar denk ik, waren er twee. exacte leeftijd ken ik niet maar ouder dan 5 was de oudste niet en de jongste liep, zij het onstabiel). Ik vind sowieso dat je bij een pas geborenbaby, en zeker een prematuurtje, geen kinderen van die leeftijd mee neemt die ook nog maar net hun immuun systeem aan het opbouwen zijn maar wellicht is dat mijn overbezorgdheid door dat ik er niks van ken. Maar de oudste zat op zijn kont en had iets met chocolade gekregen om te eten. Ik stond daar sowieso op mijn ongemak in de uiterste hoek want door omstandigheden mag ik niet te dicht in de buurt komen van mensen die door eender welke omstandigheid een zwaar verzwakt immuunsysteem hebben of die een operatie wonde hebben (ze had keizersnede gehad.) en ik had er eigenlijk niet eens willen zijn door die omstandigheden maar goed, met de nodige voorzorgsmaatregelen toch gegaan. Nette broek aan want je wil toch beetje fatsoenlijk zijn. Enfin, kleine zat dus bij mij en ouders besloten door te gaan. Zegt die vader tegen dat chocolade mannetje (hij hing echt zo vol dat hij door kon gaan voor chocolade mannetje.) "trek je maar op aan die mevrouw haar broek die kan toch in de was."
Als ogen hadden kunnen schieten was hij ter plekke dood gevallen. Vader mompelde "het was maar een grapje" en trok kind maar zelf omhoog want ik had zodra ik het handje zag gaan al een stap achteruit gezet.
Ja, IK vind dat vies. Daar kan ik ook niks aan doen. Maar spuug van een vreemd kind gemengd met chocolade en god mag weten wat nog allemaal vind ik vies en de gedachte er aan maakt me idd misselijk.. Sue me.
Schoonzus en broer keken trouwens ook erg geschokt, en niet alleen omdat ze weten dat ik met zulk gedrag moeilijk om kan. :')

Ik vermoed dat je hersenen je een soort extra "kracht" geven om je daar over heen te zetten als je kinderen wil/leuk vind of weet ik het maar die heb ik dus niet gekregen. :+ Hoewel, mijn schoonbroer is helemaal gek van zijn dochter maar ook die heeft die kracht niet mee gekregen. :(:) Dus blijkbaar is dat toch niet iets waar alleen kinderlozen last van hebben. (en is het ook niet zo heel abnormaal om die gedachten te hebben. :+)
En ja, mijn schoonbroer wordt letterlijk misselijk als hij moet verschonen (dat komt dus op schoonzus neer.). Hij hangt letterlijk boven de wc. We wisten allemaal dat hij daar nogal snel last van had. We dachten/hoopten (hij zelf ook) dat als het zijn kind was, dat zou mee vallen maar helaas.