Bokt's januari Buikspierchallenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:05

Dag 7, 8, 9: check!

Benen omhoog is hier ook een struikelblok. Ik voel het ook in mijn bovenbenen en het duurt steeds langer dus dan lig ik mij te vervelen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:11

Ohnee bovenbenen lukt hoor, het zijn echt die onderste buikspieren die dan sputteren.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:19

Is er trouwens iemand die in de buurt van Wolvega woont? En zin heeft in ECHT een heavy workout morgen??

Ik heef dan 19.00 Body Combat en 20.00 Body Jam

ontherun

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:22

Zo jammer dat dat aan de andere kant van het land is :') Had graag gekomen, ik vind fijne en vooral goede groepslessen zo lastig...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:31

Kimberley, ken jij ook de workouts van Jillian Michaels, zoals de 30-day Shred en de Ripped in 30?
Die werken bij mij ook goed.

Ik zou zoiets wel heel leuk vinden, stukje cardio met krachttraining of gaat het dan te lang duren?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:32

Dag 8 is vanavond aan de beurt, ik doe 'm denk ik tijdens mijn fitness uurtje, ben benieuwd naar de spierpijn morgen :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:35

Fitzroy, nee daar heb ik me nooit in verdiept...

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zou echt sneller afhaken als ik thuis langer bezig zou zijn. Net als echt gaan zweten zou ik niet zo snel thuis doen... maar het is maar net waar jullie voorkeur naar uit gaat ;)

Denk wel dat de kracht van zo'n challenge is dat je het zonder al teveel "moeite" thuis kan doen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:39

Dat denk ik ook,
En zeker toen ik de eerste dagen af, had ik zoiets van, dat kan ik makkelijk tussendoor doen.
10 crunches :')

Nu het aantal oefeningen begint te klimmen, kost het inderdaad iets meer tijd.
In de sport school zou tijd me inderdaad minder uit maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:41

Grappig hoe mensen verschillen. Mensen hebben veel moeite met squats lees ik terwijl ik er met gemak 100 doe en eigenlijk niet moe ben daarna. Terwijl ik veel moeite heb met de crunches.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:42

Klopt, ik vind het best fijn dat ik er met een kwartiertje per dag vanaf ben. Want al is het kort, ik voel wel dat ik wat gedaan heb. Zweten vind ik niet erg, dan stap ik gewoon even onder de douche en plof ik in huispak op de bank nadien :))

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:46

Dag 8'ook weer gedaan. Merk wel dat de plank al iets beter gaat tril nog steeds lichtjes maar niet zo erg meer als in het begin tril nog een beetje maar probeer zo veel mogelijk me buikspieren aan tespannen.
De puse Up viel echt mee dacht echt dam 50x maar merkte niks van.
Ik heb maar 1 dag gehad dat ik last had van me buikspieren daarna eigenlijk niet meer alleen na de training voel ik het een beetje

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:48

Hier iemand die tot nu toe superstil heeft mee gedaan bij de beginners :o
Vandaag dag 8 gedaan, gister had ik wel even wat aanmoediging nodig, maar vandaag weer er doorheen gevlogen. De 13 van de 25 Russische draaien vandaag met een set tijdschriften gedaan :') doe het gewoon thuis op een van zolder gevist yoga matje (tot vandaag op een badmatje :o :') )
Ik ga hier de cm's ook niet delen :x O:)

Het is wel echt een fijn gevoel om toch die dag even er doorheen te jassen en dan weer verder waar je mee bezig was en dan het idee hebben dat je toch iets hebt gedaan :)

Vanaf nu weer stilletjes de challenge volgen en mee doen met een dag vertraging O:) succes allemaal!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:52

Dag 8 (beginners) gedaan. Pulse up was even wennen, squats heb ik in tweeën gedeeld, maar de plank en de Russische draai blijven favoriet. <3
Heb aan het begin van de middag ongeveer 30 minuten met een fysiotherapeut gewerkt en daarna wezen wandelen met de hond (45 minuten, 3,3 km). Ik moet juist leren alles rustiger aan te doen, dat is erg moeilijk voor mij, haha. Vandaar het lage tempo van 4,7 km/u. :o
Straks nog even de armspieren trainen en dan vind ik het wel prima.

NikkiLoves schreef:
Als iemand nog leuke en goede workouts zoekt, Xhit Daily op youtube heeft veel goede workouts

Die doe ik ook, ik vind ze erg leuk om te doen. :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:15

Oke dag 1 net gedaan, viel nog niet helemaal mee :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:32

_KiMbErLeY_ schreef:
Fitzroy, nee daar heb ik me nooit in verdiept...

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zou echt sneller afhaken als ik thuis langer bezig zou zijn. Net als echt gaan zweten zou ik niet zo snel thuis doen... maar het is maar net waar jullie voorkeur naar uit gaat ;)

Denk wel dat de kracht van zo'n challenge is dat je het zonder al teveel "moeite" thuis kan doen.
Kwartier tot een half uur max vind ik thuis echt prima. Langer heeft mijn interesse niet en dan haak ik idd af.

Ik vind idd het mooie eraan dat het weinig tijd/moeite kost en resultaat levert. Zou dan ook graag meedoen aan een volgende challenge *\o/*.

Krijgen we, wanneer deze challenge voorbij is, ook tips/trics om de buikspieren te behouden en/of door te trainen?

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:35

Dag 8 zit erop, 40 squats overleefd :D

En een uur intensieve wedstrijdtraining met een tegendraads paard :o

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:39

Ik heb vandaag dus maar de vergeten dag 7 van gister gedaan. En nog bodybalance met een buikspiertrack. Dus heb wel mn buikspieren gebruikt.

Bedankt KiMbErLeY voor de felicitaties!!

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:40

Dag zeven gedaan, idd de benen omhoog voel ik erg in m'n onderbuik!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:50

De workouts van Jillian Michaels zijn ook maar 20 minuten: 3 circuits van 6 minuten bestaande uit 3 min. kracht - 2 minuten cardio en 1 minuut buik.
Goed te doen hoor!
Ga zo weer, doe dan eerst de Buikspierchallenge en Jillian erachteraan.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:31

Dag 9✅

Ik vind het wel fijn dat het maar 15 min kost. Dan doe ik het toch maar even. En net wat je zegt , om je elke dag zo in het zweet te werken dat je alweer moet douche (zou dan paar keer per week 2x per dag moeten douche ) dan weet ik niet of ik het zou volhouden.

Maar zo is echt leuk en erg goed te doen. Door dit topic ook fijne motivatie. Ben ook zeker van plan om het is febr door te zetten. Of een nieuwe uitdaging gecombineerd BBB!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:35

Ik begin echt verschil te merken. De crunches lukten net zo goed, was echt verbaasd! Ben nu klaar met dag 9. Ook even 100 squats gedaan en natuurlijk de thigh challenge. Kom maar op met dag 10 :)).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:41

Dag 8 gedaan.
Ik doe vast iets niet goed want met de pulse up voel ik echt helemaal niets :?
Vond het wel een makkie vandaag.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:55

Dag acht gedaan, eitje :D

Ik probeer de pulse up wel echt met mijn buikspieren te doen, maar toch is het niet zwaar, dus misschien doe ik het toch verkeerd

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:06

Dag 9 ook weer gedaan, ging goed de plank links rechts 25 seconden gedaan

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:09

Dag 4 gedaan. Ook bij mij viel de benenoefening vandaag tegen. Onderste buikspieren protesteerden flink met op het eind steken in mijn baarmoeder(mond)... ben benieuwd of deze oefening de stortvloed sneller op gang brengt :')
Morgen rustdag die perfect samen valt met mijn massage afspraak :D

Plank is ook mijn favoriet. Die hou ik gek genoeg met gemak vol.