Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:10

Als het verschil zo klein is, ze doen in principe hetzelfde, waarom zijn vaccinaties dan slecht en die korrels goed? Zijn daar geen autistische kinderen van gemeld? Of overleden kinderen? Die die korrels gebruiken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:24

verootjoo schreef:
Als het verschil zo klein is, ze doen in principe hetzelfde, waarom zijn vaccinaties dan slecht en die korrels goed? Zijn daar geen autistische kinderen van gemeld? Of overleden kinderen? Die die korrels gebruiken?

Ik vind dit wel een interessante vraag en ik baal ervan dat er mensen zijn die het zo nodig vinden om er grappig over te doen.

Wat is het?
Waarom zou het zo goed werken?
Wat zijn de vulstoffen?
Zijn er bekende bijwerkingen?
Waarom wordt homeopathie afgedaan als de herinnering van watermoleculen en derhalve nooit 'aangetoond' werkzaam en zou dit opeens wel in staat zijn antistoffen te maken?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:42

Ik heb toch ook een kleine opmerking.
Ik heb 2/3 van het topic gelezen, met afschuw naar hoe er door verschillende mensen gereageerd wordt.

Eentje voor de mensen die 'tegen' vaccinaties zijn.
In BE is dit jaar een kindje van 4 gestorven aan difterie, de toxicogene variant.
Dit is een bacterie (corynebacterium diphteriae) waarvoor de meeste mensen onder ons wel tegen gevaccineerd zijn.
Dit kindje was opgegroeid in BE, en dus normaal gezienop een gratis vaccinatieschema, was van buitenlandse origine en was enkel ingeënt voor polio (verplicht, strafbaar indien je dit niet laat doen in BE).
C diphteriae komt in BE (of NL) uiterst zelden voor, meestal dan de niet toxicogene.
Bij dit jammerlijk geval is het kindje dood omdat het geen immuunstoffen had ertegen, geen vaccinatie gehad had. Ouders en directe omgeving (ook school) waren allemaal negatief voor difterie.

Dit is geen polio.
Maar dit mag niet gebeuren.
Dit is een voorbeeld waarbij een kind met een goede gezondheid kan sterven aan een infectie met een bacterie waarvoor 99% van de mensen gevaccineerd is.
Ik wil niet weten hoeveel meer doden er hadden geweest kunnen zijn als er meer 'alternatieve' (niet gevaccineerde) kindjes in dat klasje hadden gezeten.

Heel jammer. Maar het kan dus wel voorvallen. En al veel meer in landen waar proper water en hygiëne niet zo 'belangrijk' zijn, die mensen zijn er niet minder om hoor.
Maar ik denk dat autisme makkelijker mee te leven is dan het feit dat je kind dood is omdat je het niet hebt laten vaccineren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:55

Iris82 schreef:
verootjoo schreef:

Ik vind dit wel een interessante vraag en ik baal ervan dat er mensen zijn die het zo nodig vinden om er grappig over te doen.

Wat is het?
Waarom zou het zo goed werken?
Wat zijn de vulstoffen?
Zijn er bekende bijwerkingen?
Waarom wordt homeopathie afgedaan als de herinnering van watermoleculen en derhalve nooit 'aangetoond' werkzaam en zou dit opeens wel in staat zijn antistoffen te maken?

Om met de laatste vraag te beginnen : de meeste artsen weten niets, nada noppes van de geschiedenis van de geneeskunde.
Wat Samuel Hahnemann 'homeopathie' noemde en wat Edward Jenner 'vaccinatie' (afgeleid van koe, vanwege koepokken) noemde - waren ongeveer hetzelfde soort experimenten, uitgevoerd door tijdgenoten.
Beide manieren van aanpak werken, maar de verwantschap is "iedereen" vergeten - en wellicht zou Jenner anno 2016 ook wel uitgejouwd worden (omdat wetenschap cumulatief is en de homeopathie er toch maar een beetje bijbungelt).
(Uiteraard, de homeopathie maakt geen antistoffen, een mens na toediening van verdunde ziekmakers wel.)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:58

Beetje knullig geschreven ja. Lees als: stelt het lichaam in staat antistoffen te maken. :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:05

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:22

henny_w schreef:
tmr001 schreef:
Waarom ik er moeite mee heb deze discussie andermans mening te respecteren, is dat de niet vaccineerders door niet te vaccineren ook anderen (kinderen, mensen met een verminderde weerstand) gevaar brengen. Daarom kan je niet zomaar zeggen "iedereen moet het maar voor zichzelf weten". Zoals dacht ik Ygritte ergens eerder in dit topic zei: "Jouw vrijheid houd op waar je die van een ander in gevaar brengt".

Tsjonge jonge ... alsof een griep(je) of een mazeleninfectie ineenen een gevaar is.
Enig idee hoe je weerstand opgekrikt wordt na een kinderziekte ?
En dat het helemaal niet erg is voor je weerstandsopbouw om 's een paar dagen flink koorts te hebben.

Nee, ik heb geen idee hoe de weerstand wordt opgekrikt na het krijgen van een kinderziekte - dat wordt het namelijk niet. Naast dat ziek worden gewoon echt niet leuk is voor een kind is heet het zelfs een slecht effect op de weerstand (http://www.volkskrant.nl/wetenschap/sor ... ~a3809767/ , http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Veel ... vaccinatie , andere links in dit topic, ) is een vaccinatie het inspuiten van een verzwakte variant van de ziekte, alleen dan controleerbaar. Waarom zou je kind in vredesnaam ziek laten wirden als het niet nodig is? Daarnaast zijn er kinderen en ouderen die een verminderde weerstand hebben. Door een ziekte (geen virus!) of bijvoorrbeeld chemo. Dus ook al heeft jouw kind de weerstand om een ziekte tegen te gaan, anderen hebben dit niet en die laat je dus risico lopen. Mazelen kan dodelijk zijn, polio ook. We hebben het niet over een griepje.

henny_w schreef:
Dat 'gevaar' loop je ook tussen gevaccineerde dieren.
Zo'n 30 jaar terug werkte ik bij paardrijden voor gehandicapten.
De manege ging elk zomer 3 weken dicht vanwege de zomervakantie.
De paarden gingen naar bekende adressen in de buurt en kregen daar 3 weken vakantie op de wei. Ze kregen altijd een paar weken voor ze de wei op gingen hun jaarlijkse vaccinatie.

Wij zouden ook een paardenloge krijgen.
Toen ze gebracht werd hoorde ik haar wat hoesten. Nog niet echt verontrustend. Echter dat ging al snel over in zwaar hoesten.
Daags erna kreeg de merrie hoge koorts en werd doodziek. Dierenarts erbij gehaald.
Om een lang verhaal kort te houden. Ze bleek een fikse influenza besmetting te hebben.

Onze 2 paarden die toen nog keurig gevaccineerd waren kregen het kort erna ook.
Onze Fjordenmerrie van 8 jaar was er nog wel een keer weer door maar onze jaarlinghengst is er behoorlijk ziek van geweest ondanks zijn vaccinaties.

Een goeie kennis van mij had een Duitse staander. Leuke hond. Als ze op vakantie ging ging de hond altijd naar hetzelfde hondenpension.
Hij werd altijd keurig gevaccineerd. Ook tegen kennelhoest. Dat was ook een voorwaarde van het pension.

Een paar jaar terug, kreeg de hond ondanks zijn vaccinaties kennelhoest, een maand voor ze op vakantie wilde. Ze baalde als een stekker.
Hond kon niet naar het pension. Ondanks dat hij al aan de beterende hand was. Uiteindelijk kon hij bij kennissen terecht zodat ze toch op vakantie kon.

Dus om ons 'niet vaccineerders' nu te gaan beschuldigen dat onze vrijheid voor de vaccineerders een gevaar vormt vind ik echt te ver gaan.

Leuk wat je hebt meegemaakt met dieren, totaal irrelevant voor deze discussie. Het is geen beschuldiging, het is een feit - niet vaccineerders brengen niet alleen hun eigen kinderen in gevaar maar ook die van anderen (en ouderen en mensen met een verminderde weerstand).

Hier: https://youtu.be/9bYqgp6RcPM legt Arjan Lubach maar nog een keertje uit hoe het zit met die parapluveiligheid, waaardoor niet gevaccineerde kindjes niet ziek worden (omdat een heleboel anderen dus wel grvaccineerd zijn.)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:32

Janneke2 schreef:
Mavelle schreef:
Jij grijpt ook maar wat in de lucht dus.

Maar als die homeopatische korrels in Australië zoveel 'gezonder'/vriendelijker zijn, waarom is dat dan nog maar zo kleinschalig?

Ik heb geen idee wie jij aanspreekt.
En mbt die homeopathische korrels - het gesprek ging er over, dat schijnbaar de regering die erkend heeft.

Die korrels etc. zijn net zo goed in Nederland beschikbaar.
En tja, waarom precies het geen mainsteam is, dat vind ik een interessante vraag - het verschil met vaccinaties is flinterdun.

Ik sprak jou aan.

En ik bedoelde hetzelfde als wat Verootje hier zegt:

verootjoo schreef:
Als het verschil zo klein is, ze doen in principe hetzelfde, waarom zijn vaccinaties dan slecht en die korrels goed

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:51

Mavelle schreef:
Ik sprak jou aan.

Accoord.
En ik weeeeeet wel, dat dit een heftig topic is, maar laten we het alsjeblieft helder en ter zake houden!
(Dus graag een gefundeerd bezwaar ipv het loze verwijt 'dat ik maar een slag in de lucht doe'.)
Citaat:
En ik bedoelde hetzelfde als wat Verootje hier zegt:

verootjoo schreef:
Als het verschil zo klein is, ze doen in principe hetzelfde, waarom zijn vaccinaties dan slecht en die korrels goed

Ja, ik vind dat een terechte vraag.

Voor alle duidelijkheid, ook al is het een heftig topic: ik ben de tel kwijt hoe vaak ik heb gezegd dat het verschil tussen homeopathie en vaccinatie flinterdun is.
Verder vind ik vaccinaties niet per definitie slecht.
(En dus kan ik de vraag niet beantwoorden.)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:04

@Janneke Dat was gebaseerd op deze antwoorden ;)
"Of iets dergelijks"

Janneke2 schreef:
Men neme enig snot oid - en dan 10.000x verdunnen of iets van dien aatd.

Janneke2 schreef:
...eh, melksuiker oid

Overigens zie ik nu dat het misschien iets aanvallend over kwam maar zo was het niet bedoeld.

Maar goed, laten we maar weer ter zake komen, dit topic is al interessant genoeg :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:23

En toch is niet iedereen in Australië er zo'n voorstander van. Dit is volgens mij de Australische RIVM.

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:00

Maar Janneke, waar leg je uit hoe vaccinatie en homeopathie ongeveer hetzelfde zijn? Of is er een link naar een bron die het goed uitlegt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:10

Janneke2 schreef:
ik ben de tel kwijt hoe vaak ik heb gezegd dat het verschil tussen homeopathie en vaccinatie flinterdun is.
)

Dit soort meningen zijn de reden dat ik opgegeven heb inhoudelijk in dit soort topics te reageren.
Dat is het grote probleem van sociale media; mensen kunnen de meest waanzinnige waninformatie als waarheid verspreiden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:11

maava schreef:
Citaat:
Ik vind nog steeds dat de inhoud van dit forum zo offtopic gaat. Door op die offtopic reacties te reageren doe ik net zo hard mee en wil dat niet meer.

Laat ik dan maar even ontopic gaan praten, waar er in dit hele topic nog geen antwoord over is. Wat is ontstoren nou eigenlijk en wat zit erin? Hoe werkt het en hoe halen deze stoffen de 'gevaarlijke' stoffen uit je lichaam? Ik las dat het een zwakke versie van het huidige vaccin is. Hoe komen ze hier dan aan? Maar is dat dan net niet weer wat jullie niet willen? Of is de zwakke versie een vaccin zonder de nodige stoffen die wel in een normale vaccin zit?

QUOTE SCHREEUW HALLO!!!!
Kan iemand ajb on topic eens wat uitleg geven????

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:24

maava schreef:
Citaat:
Ik vind nog steeds dat de inhoud van dit forum zo offtopic gaat. Door op die offtopic reacties te reageren doe ik net zo hard mee en wil dat niet meer.

Laat ik dan maar even ontopic gaan praten, waar er in dit hele topic nog geen antwoord over is. Wat is ontstoren nou eigenlijk en wat zit erin? Hoe werkt het en hoe halen deze stoffen de 'gevaarlijke' stoffen uit je lichaam? Ik las dat het een zwakke versie van het huidige vaccin is. Hoe komen ze hier dan aan? Maar is dat dan net niet weer wat jullie niet willen? Of is de zwakke versie een vaccin zonder de nodige stoffen die wel in een normale vaccin zit?

Dat is inderdaad de grote vraag.

Overigens, voor de mensen die vallen over het gebruik van "kwik" in vaccins, leuk weetje: in de klassieke homeopathie worden ook gevaarlijke stoffen gebruikt als kwik, let wel: geen kwikverbinding, maar meneer Kwik himself... maar daar valt niemand over. Maar over een veronderstelde kwikverbinding in een inenting valt men wel.
Hoe het zit met thiomersal, een kwikverbinding, en waarom dat ooit gebruikt werd:http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=002f7e44-12a1-4c99-8686-761b5e42ac11&type=org&disposition=inline

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:37

Maar die 'gevaarlijke' stoffen zijn in een kleine hoeveelheid helemaal zo gevaarlijk niet.

In principe is namelijk elke stof potentieel giftig als je er maar genoeg van in korte tijd binnenkrijgt.
Bij sommige stoffen is dat sneller dan anderen. Maar zelfs bv water is giftig als je er genoeg van drinkt in korte tijd. Terwijl niemand water iets slechts vind en iedereen het elke dag drinkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:41

Maar vergeet niet, in klassieke homeopathie betekent het gebruiken van stoffen niet dat ze ook werkelijk in het uiteindelijke product terechtkomen. Verdunning tot en voorbij het punt dat de statistische kans dat er om maar één molecuul of ion van de betreffende stof in je oplossing zit nul nadert.
Hoe het dan werkt is een andere vraag, magie denk ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:03

Kuggur schreef:
Maar vergeet niet, in klassieke homeopathie betekent het gebruiken van stoffen niet dat ze ook werkelijk in het uiteindelijke product terechtkomen. Verdunning tot en voorbij het punt dat de statistische kans dat er om maar één molecuul of ion van de betreffende stof in je oplossing zit nul nadert.
Hoe het dan werkt is een andere vraag, magie denk ik.

....ik neem maar aan dat ook dit geen inhoudelijke reactie is.
Wat wel, laat ik maar in het midden.
En Kuggur, aangezien jij de duidelijkheid betracht niet inhoudelijk te willen nadenken, doe ik geen enkele moeite mijn "mening" (ook zo lekker respectvol tov een met feiten onderbouwd betoog) nader toe te lichten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:20

phormicola schreef:
Maar Janneke, waar leg je uit hoe vaccinatie en homeopathie ongeveer hetzelfde zijn? Of is er een link naar een bron die het goed uitlegt?

Onder andere in dit topic.

Kort gesteld: in beide gevallen krijg je "een stof die niet goed voor je is" in verzwakte of verdunde vorm, je lichaam gaat vervolgens 'aan de slag' (actieve immunisatie dan wel confrontatie therapie) met deze stof en uiteraard is het de bedoeling dat je er beter uitkomt.

(Zo kan het gebeuren dat je verdunde koffie krijgt tegen slapeloosheid. Uiteraard is koffie geen ziekmaker zoals pokken dat wel zijn, maar dat is een van de weinige verschillen die ik zie.
Er bestaat ook homeopathisch verdund goud als 'een' remedie. Ik bedoel maar: dat is van nog weer een andere orde. Hahnemann hield van scheikunde.
En verder is het zo, dat het geen 'klassieke homeopathie' is, om iemand een verzwakte/ verdunde ziektemaker toe te dienen.
"Nu ja, dat zij dan maar zo. Freud was ook geen freudiaan, net zo min als Marx marxist was."
Zoals een vriendin van mij zegt: het universum lacht zich krom om die hokjes. Doe mij, Janneke, maar de licht opportunistische gedachte "wie geneest heeft gelijk", verwant aan wat in de beta faculteit geldt: "het experiment geeft de doorslag ".)

En kijk en vergelijk de wikipedia pagina's voor Edward Jenner en Samuel Hahnemann (liefst in duits en engels).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:00

Hoop professoren hier als ik de reacties lees.....

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:06

Hoe vaak word het al gevraagd maar niemand kan echt vertellen wat er in de ontstorende bolletjes zitten. -O-
Over vaccinaties vind je hele ingredienten lijsten, maar over de bolltjes of iets vergelijkbaars vind ik niks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:31

maava schreef:
Hoe vaak word het al gevraagd maar niemand kan echt vertellen wat er in de ontstorende bolletjes zitten. -O-
Over vaccinaties vind je hele ingredienten lijsten, maar over de bolltjes of iets vergelijkbaars vind ik niks.

Idd... En onderzoeken vind je ook niet. Terwijl als het echt beter zou zijn dan vaccineren zou je toch denken dat zo'n homeopaat er onderzoek naar zou doen en bakken met geld gaat verdienen...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:34

Janneke2 schreef:
...Zoals een vriendin van mij zegt: het universum lacht zich krom om die hokjes. Doe mij, Janneke, maar de licht opportunistische gedachte "wie geneest heeft gelijk", verwant aan wat in de beta faculteit geldt: "het experiment geeft de doorslag ".) ...

Alleen in de beta faculteit geldt ook dat een experiment verifieerbaar en falsifieerbaar moet zijn en dat is nou net één van de grote kritiekpunten op homeopathie. Alleen al daarom kan je homeopathie geen zweem van betrouwbaarheid geven, door het aan de beta wetenschap te koppelen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:59

verootjoo schreef:
maava schreef:

Idd... En onderzoeken vind je ook niet. Terwijl als het echt beter zou zijn dan vaccineren zou je toch denken dat zo'n homeopaat er onderzoek naar zou doen en bakken met geld gaat verdienen...

Daar gaat het mij niet eens om. Ik wil het niet ontkrachten, ik wil gewoon weten hoe het werkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:03

Ik ben ook benieuwd. Maar ik vrees dat niemand ons dat gaat en kan vertellen omdat het blijkbaar niet zeker is of en hoe het werkt.

Als het geweldig had gewerkt en de effectiviteit had aangetoond kunnen worden, was er nu iemand heel erg rijk mee geworden en kregen alle baby's korrels ipv spuiten...