Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:13

Ik blijf toch steeds lekken... Heb hem vandaag bewust lager geplaatst maar nu voel ik hem zitten wat ook niet prettig is :(
Ik word er moedeloos van, heeft geen fijn gevoel.

Nu bloed ik echt als een rund, in een uurtje zit er echt al een flinke theelepel bleef in en vallen de proppen eruit met wisselen (sorry :o)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:51

corine1981 schreef:
Ik blijf toch steeds lekken... Heb hem vandaag bewust lager geplaatst maar nu voel ik hem zitten wat ook niet prettig is :(

Nu bloed ik echt als een rund, in een uurtje zit er echt al een flinke theelepel bleef in en vallen de proppen eruit met wisselen (sorry :o)

Hij moet juist hoger denk ik! Bij mij sluit ie helemaal vacuum om mijn baarmoedermond. Wat ik ontdekt hebt wat helpt is als je m vouwt, je m met de vouw naar voren inbrengt. Lijkt wel of ie dan beter pakt :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:12

Dat lager plaatsen Was ook geen succes. Heb weer tampons in gedaan vanmiddag, ik was het zo zat:(

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:25

Balen dat het niet wil lukken Corine.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:22

Balen Corine! :( Ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste keer ook gewoon weer tampons heb in gedaan, ik moest ergens heen en had gewoon geen zin in dat gedoe.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:22

Het zijn bij mij echt de eerste twee dagen ellende. Vandaag naar de sauna geweest en dat ging briljant, oké, op het meenemen van wat kruidenbadwater na... Les: na het dobberen even legen :o of dat klopt weet ik niet maar hij was keurig volgelopen :x

Ik heb het idee dat het vacuüm maken niet altijd lukt, ondanks wiebelen, draaien oid... Of ik dan een stuggere cup zou moeten...
Verder geen lekkage gehad vandaag dus dat ging super.
Helaas was er slechts één toilet op het hele complex met fontein bij het toilet in... Toch een verbeter puntje her en der.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:41

Ik kan gewoon zwemmen met gebruik van mijn cup, dan blijf ik toch inderdaad bij mijn idee dat het vacuüm niet goed zit bij jou. Lastig hoor, het zijn ook geen goedkope dingen om alles maar eens uit te proberen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:42

Corine, heb je nog niet de MeLuna Sporty getest? Ik heb vrij stevige bekkenbodemspieren, maar de Sporty kreeg ik wel bijna altijd mooi vacuum. Ik heb de indruk dat de cup nog iets stugger is dan de meeste cups van andere merken.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:14

Tsja. Ik heb volgens mij juist belabberde bb spieren... Ik loop ook vol zonder cup :+
Ik heb een meluna soft shorty, die prima uit leek te klappen en goed vacuüm zoog, maar toch gaat die aan de wandel.
Ook de mami wandelt 's nachts, daar heb ik met de claricup minder last van maar met zware dagen red ik het nog steeds niet.

Ik heb ook nog een sckooncup gehad een paar jaar terug, die kroop ook omhoog, daar Had ik alleen de stem afgeknipt dus die durfde ik niet meer in...

Ik weet het gewoon niet meer. Misschien dat ik de lunette nog ga proberen en dan kan ik mijn eigen YouTube kanaal beginnen denk, lol

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:47

Bekkenbodemspieren zijn wel iets nodig om de cup goed op z'n plek te houden enzo, wellicht wat bb-oefeningen doen om die spieren te trainen? Ik weet het niet hoor, ik probeer ook maar wat mee te denken ;)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:30

Maar Corine, als je cup zo ver aan de wandel gaat/kan dat je er niet meer bij kunt, moet je dan geen gewone hebben in plaats van een short?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:56

watchthesky schreef:
Maar Corine, als je cup zo ver aan de wandel gaat/kan dat je er niet meer bij kunt, moet je dan geen gewone hebben in plaats van een short?

Ik heb twee gewone, de short had ik uit voorzorg besteld omdat ik een verzakking zou hebben maar geloof dat dat inmiddels wel meevalt.
Ik had de short vandaag weer ff in om te proberen (die lekt dus niet) maar die verdwijnt in de grot :x

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:47

Ik heb de Lunette en die bevalt mij top. Geen drupje.

Maar als ik jou zo hoor is dat niet de oplossing. Heb mega sterke bb spieren en geen kids dus niet te vergelijken met jou.

Die van mij kruipt wel iets hoger en lager soms maar lekt niet.

Hoop zo dat je wat vind voor de zware dagen. Vind het zo'n verlossing.

(oh ja die proppen zijn hier helaas ook wel aanwezig. Lekker ook als ze half blijven hangen met uithalen :o k

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:10

Zo, het is weer ochtend dus ik ga even grotvissen :+ :o

Zo cc eens mailen of ze nog ideeën hebben en allicht wat andere winkels om advies vragen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:11

Corine misschien is de yuuki dan iets? Die is wat langer en behoorlijk stevig en voor mama's
(ik heb zelf de classic yuuki en een hevige bloederige en vind m ideaal)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:26

De yuuki is inderdaad behoorlijk stevig. Ik ben begonnen met de yuuki classic maar omdat de onderkant ook zo stevig is krijg ik hem er lastig uit. Krijg geen grip omdat ik het niet kan inknijpen. Maarrr ik heb het tuutje eraf geknipt (had ik nooit moeten doen) en kan me voorstellen dat het voor veel mensen de ideale oplossing kan zijn.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:50

Hier staat een mooi overzicht met vergelijkingen van inhoud, afmetingen en stevigheid:
http://menstruatiecup-info.nl/kiezen/overzicht/overzicht.html
Qua stevigheid zit er dan nog wel een aardig verschil in: sommige zijn volledig stevig en sommige alleen bij de rand.

Ik vind mijn mooncup aardig stevig, maar volgens die tabel zit 'ie 'maar' op 7,50/10 :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:28

_Mirjam schreef:
Hier staat een mooi overzicht met vergelijkingen van inhoud, afmetingen en stevigheid:
http://menstruatiecup-info.nl/kiezen/overzicht/overzicht.html
Qua stevigheid zit er dan nog wel een aardig verschil in: sommige zijn volledig stevig en sommige alleen bij de rand.

Ik vind mijn mooncup aardig stevig, maar volgens die tabel zit 'ie 'maar' op 7,50/10 :+

Deze tabel is niet heel erg nauw in de namen, geloof ik. De MeLuna classic is bijvoorbeeld in vergelijking tot andere cups steviger volgens cutecotton, en hier word maar één type van de meluna weergegeven, en ze zetten er niet bij welk type dit uiteindelijk is... Ik denk de MeLuna soft, gezien de lage waardes.. (1,5/20)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:57

Ik zat te denken, omdat het lijkt alsof het vacuüm verbreekt, zou een cup met minder gaatjes helpen?
In de Claricup zitten er zes namelijk. Overigens gaat het nu op mijn lichte dagen meer dan prima...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:15

Desty schreef:
corine1981 schreef:

Hij moet juist hoger denk ik! Bij mij sluit ie helemaal vacuum om mijn baarmoedermond. Wat ik ontdekt hebt wat helpt is als je m vouwt, je m met de vouw naar voren inbrengt. Lijkt wel of ie dan beter pakt :)

Hier zit ie ook om de baarmoedermond :j

Heb Meluna L, 39 en 2 kids gebaard. En uitgezakt :')

Als ie lager zit floept ie eruit. Kan gewoon niet anders.

En dat gaat inmiddels al 8 jaar goed.

Bloed ook als een rund. Nu de eerste 3 dagen kingsize maandverband nadat ik een x doorgelekt ben.
Ik moet hem elke wc beurt leeg gieten anders gaat het mis en stroomt het over :+

Mag deze week weer :D

Laatst kwam er reclame voorbij op fb over de menstruatiecup. Zou hem haast delen, maar daar ben ik te bleu voor :o

Maar denk wel, dit had ik veeeel langer moeten weten. :):)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:13

Ik heb vandaag dus geen lekkage gehad, wel kruipt hij omhoog, volgens mijn naast mijn bmm, of ik ben zo'n muts dat ik niet weet wat ik voel down under :+
Anyway, nu de mami weer ff in vannacht, maar dat steeltje is echt zo vervelend... En afknippen durf ik echt niet zo hoog als ze kruipen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:41

Net voor het eerst de mamicup ingebracht, maar moet wel even wennen aan het gevoel. Heb ook geen idee of ie goed zit. Het steeltje komt wel iets buiten mijn vagina maar niet buiten de schaamlippen.
Voor de zekerheid toch maar een maandverbandje erbij voor eventuele ellende. Vanmiddag op Breda busstation maar even controleren of er niks in het verbandje zit.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:00

En blackstar hoe ging het?

Hier is de rode week wel weer aardig voorbij.
Denk toch dat ik nog een andere cup ga bestellen om mijn zware dagen op te kunnen vangen, ik twijfel tussen de diva en lunette.
De diva schijnt ontzettend goed vacuüm te zuigen en dat is denk net mijn probleem. De lunette heeft ook overal goede recensies dus weet het niet...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:46

Inbrengen is echt moeizaam en uithalen ging ook wel maar ook rot. Persen om grip te krijgen om eruit te halen. En een beetje gelekt dus helemaal goed zat ie niet helaas.
Wilde hem er weer in doen maar dat ging totaal niet, deed zeer.
Vind hem trouwens ook groot om in te brengen. Invouwen en nog is ie breed/groot. Maar oefenen oefenen en nog meer oefenen. Hoop dat het ooit wel beter gaat.

hebben jullie dat ook dat het vreselijk stinkt met eruit halen :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:50

Ik zit in de derde week met uitproberen nu, het de meluna small classic.
Gister avond voor het eerst weer erin, ging even lastig, ben wel 4 minuten bezig geweest denk ik, maar het is me gelukt! Vanochtend ging gelukkig weer een stuk sneller! Ben nog steeds erg tevreden!

Het ruikt wel een beetje ja, maar dat is ook niet zo gek, in bloed zit veel ijzer e.d...