Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:21

Ik kan inderdaad ook uitwijken naar morgen. Wil toch een lichte training doen, omdat ik zondag weer een run heb.

Ga me waarschijnlijk met een vriendin ook opgeven voor de color run in Utrecht. Heeft een van jullie dat al wel eens gedaan?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:43

Ik moet morgenochtend weer! En ineens last van mn rechterknie bij het wandelen... pff blijf bezig

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:43

*stille meelezer

Ik ga over 3 weken mee doen aan collor run in Tilburg! Nooit gedaan dus ben ook benieuwd .

Loop sinds januari hard, eerst opgebouwd met evi en nu zelf aan t onderhouden..
Vandaag 5,3km in 33min gelopen

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:47

Vandaag les 5 van Evy gedaan.
Vorige week les 4 voor de 2e keer gedaan omdat ik 2 weken niks gedaan had na de eerste 4 lessen.
Vandaag ging wel veel fijner dan les 4 vorige week dus dat was wel fijn. :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:25

Conny_ schreef:
*stille meelezer

Ik ga over 3 weken mee doen aan collor run in Tilburg! Nooit gedaan dus ben ook benieuwd .

Loop sinds januari hard, eerst opgebouwd met evi en nu zelf aan t onderhouden..
Vandaag 5,3km in 33min gelopen

Jaa die leek me ook heel leuk! Alleen ik werk altijd in het weekend en had al veel vrij moeten vragen ivm studie. Fijne aan die run is dat je een niet al te groot rondje hebt en zelf kan bepalen hoe vaak je dat rondje rent.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:31

Vandaag voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, en dat in 10 weken. 10 weken geleden waren 3 minuten al zwaar.
Vandaag 4,5km.

Zondag gaan we voor de 5km, ongeacht de tijd want dan gaan we de bossen in.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:46

Heb me zojuist opgegeven voor de 7heuvelennacht. Nieuw doel! Vandaag weer even gelopen, maar die spier in mijn bil blijft vervelend doen. Twijfel of ik zaterdag de groepstraining wel moet doen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:08

Toch maar wel gaan lopen, want het weer bleef eigenlijk best heel OK! Ik geef het toe! Ik ben verslaafd!! :+
Alleen les 11 van Evy wil bij mij maar niet pakken. Die heb ik al wel 4 keer gelopen, maar hij heeft de resultaten nog nooit opgeslagen. :') Evengoed lekker in 8,2 km/uur gelopen. Best heel prima voor een rustige training in opbouw naar de 5 km op zondag tijdens de Veluwezoomloop. :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:45

Color run klinkt wel leuk om te doen!

Ik heb net gelopen, een iets groter rondje dan normaal. 4,2km in 23.25 / 10,81 km/uur. Tevreden!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:33

Wow goed bezig Daan_O! Klinkt als een lekker rondje

Ik heb net 2x15 minuten met 2 minuten wandelpauze tussendoor gedaan. Net op het einde van m'n wandelpauze werd ik aangesproken door een dame die zei dat ik een kostbare dochter ben van god en dat ik dat niet moet vergeten. Vond het wel lief maar ook een beetje vreemd :')

Maar wat had ik het trouwens warm... ik heb sinds eeuwen een vrije dag en had me dus eigenlijk een beetje verslapen want ik werd pas om half 10 wakker (nadat ik de wekker van half 7 lekker had uitgezet), maar ik stapte uit bed om m'n ochtend oefeningen te doen en toen zweette ik al zo warm was het. Dus ik zag er al tegenop want ik heb (nog) geen korte broek, dus ik wist dat ik het bloed heet zou krijgen...Maar goed wel volgehouden dus ben wel trots en blij!

Hoe doen jullie het trouwens met overdag rennen in de zon, gebruiken jullie zonbescherming, dragen jullie een zonnebril en pet of helemaal niets? Ik ben normaal heel erg van het insmeren en mezelf beschermen tegen de zon, maar ik zweet best wel veel zo in de warmte dus dan zweet ik alles er weer af...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:42

Lillith24 schreef:
Wow goed bezig Daan_O! Klinkt als een lekker rondje

Ik heb net 2x15 minuten met 2 minuten wandelpauze tussendoor gedaan. Net op het einde van m'n wandelpauze werd ik aangesproken door een dame die zei dat ik een kostbare dochter ben van god en dat ik dat niet moet vergeten. Vond het wel lief maar ook een beetje vreemd :')

Maar wat had ik het trouwens warm... ik heb sinds eeuwen een vrije dag en had me dus eigenlijk een beetje verslapen want ik werd pas om half 10 wakker (nadat ik de wekker van half 7 lekker had uitgezet), maar ik stapte uit bed om m'n ochtend oefeningen te doen en toen zweette ik al zo warm was het. Dus ik zag er al tegenop want ik heb (nog) geen korte broek, dus ik wist dat ik het bloed heet zou krijgen...Maar goed wel volgehouden dus ben wel trots en blij!

Hoe doen jullie het trouwens met overdag rennen in de zon, gebruiken jullie zonbescherming, dragen jullie een zonnebril en pet of helemaal niets? Ik ben normaal heel erg van het insmeren en mezelf beschermen tegen de zon, maar ik zweet best wel veel zo in de warmte dus dan zweet ik alles er weer af...

Ik tennis veel en sta dan ook af en toe in de volle zon. Dan sta ik er vaak 1,5-2 uur in. Aangezien ik dat overleef, maak ik me nooit zo druk over een half uurtje lopen in de zon. Mocht de zon heel fel zijn dan wil ik wel eens een pet dragen, maar dan heb je vaak wel minder wind in je gezicht.

Vaak smeer ik me vantevoren wel in. Niet net vantevoren, want dan zweet je het er gewoon weer af, maar meestal gewoon al een uur vantevoren. Zeker m'n gezicht en schouders.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:51

Thanks voor de tip char-elle! Goede tip wel om je van te voren goed in te smeren, als ik echt ga zonnen dan smeer ik me ook minimaal 30 minuten van te voren in om het te laten intrekken.
Ik maag me ook opzich geen zorgen hoor, aangezien ik 's ochtends vaak hardloop (tussen 7 en 9 meestal, vandaag dus even uitzondering) en dan is de zon ook nog niet op volle sterkte. Ik moest er vandaag gewoon aan denken omdat de zon al best fel scheen en ik het zo ontzettend warm had.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:12

Jaa ik probeer meestal ook sochtends of savonds te sporten. En als je toch overdag gaat hardlopen, daarna goed veel water drinken. Ik ga straks voor 't eten weer even. Heb even een break nodig van m'n studie want heb een beetje veel stress met afstuderen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:21

Ik neem inderdaad sowieso een kleine bidon met water mee (500 ml) zodat ik tussendoor even een slokje water kan nemen vanwege de hitte. En daarna drink ik nog eens 500 ml water als ik thuis ben!

Goed dat je even een stukje gaat lopen, ik hoorde een keer van iemand die psychologie studeerde dat een loopsessie net zo intensief en goed voor je is als een 45 minuten gesprek met een psycholoog/psychiater. Weet niet hoeveel er van waar is, maar als ik iets op m'n hart heb zitten dan helpt lopen wel echt het allerbeste :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:38

En ook vooraf goed drinken. Ik had bij mijn 10km trailrun afgelopen zaterdag van te voren al 300ml (Aquarius) gedronken en onderweg nog een 300ml. En dan daarna weer inderdaad. Water en alcoholvrij bier (kregen we beide bij de finish :D )

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:38

Lillith24 schreef:
Ik neem inderdaad sowieso een kleine bidon met water mee (500 ml) zodat ik tussendoor even een slokje water kan nemen vanwege de hitte. En daarna drink ik nog eens 500 ml water als ik thuis ben!

Goed dat je even een stukje gaat lopen, ik hoorde een keer van iemand die psychologie studeerde dat een loopsessie net zo intensief en goed voor je is als een 45 minuten gesprek met een psycholoog/psychiater. Weet niet hoeveel er van waar is, maar als ik iets op m'n hart heb zitten dan helpt lopen wel echt het allerbeste :)

Haha laten we dat maar hopen, want die 45 minuten sessie kan ik wel gebruiken :')

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:41

Djilna woooow hoe ging het verder? Ik vind dat zo niet voor te stellen knap he, zo'n trailun. En dan ook nog 10K! Bevalt Aquarius trouwens beter dan gewoon water? En waarom?

Char_elle haha oh jee is het zo slecht gesteld? Je kunt het! Lekker je hoofd leegmaken met een rondje lopen! Ben je al gegaan inmiddels? :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:18

Het was best pittig met die warmte en hoge luchtvochtigheid + ong 200 hoogtemeters. Amper een vlak stukje te bekennen :')
Maar zó gaaf! :+: Dit weekend komt mijn verslag online op mijn blog ;) :D

Aquarius heb ik ontdekt tijdens mijn endurancewedstrijden met mijn paard. Eerst dronk ik water, maar kreeg dan na een tijdje hoofdpijn. Nou vind ik water sowieso niet erg lekker dus drink liever iets met een smaakje (hoe minimaal dat ook kan zijn). Toen ging ik Aquarius proberen en geen hoofdpijn meer. Omdat het een isotone drank is wordt het (iig bij mij) beter opgenomen. Dus sindsdien is dat standaard ritueel. Tijdens een 160km wedstrijd drink ik zo'n 6 flesjes, naast thee en cola.

Als ik langer dan een half uur ga hardlopen neem ik ook altijd wat drinken mee. Dat kan water met een scheutje aanmaaklimonade zijn (meteen wat suikers) of Aquarius. Tijdens de Stuwwaltrail had ik een 300ml Aquarius in mijn rugzakje mee en een 300ml flesje water met aanmaak. Prima bevallen!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:24

Ohh vervelend zeg van die hoofdpijn! Maar goed dat je voor jezelf een fijne oplossing hebt gevonden.
En ik ga sowieso je verslag lezen! Ben heel benieuwd haha. Misschien iets voor mij, ooit, in een verre toekomst haha.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:28

Ik ben afgelopen januari begonnen met hardlopen ;) Dus dat gaat jou ook wel lukken hoor!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:29

Lillith24 schreef:
Djilna woooow hoe ging het verder? Ik vind dat zo niet voor te stellen knap he, zo'n trailun. En dan ook nog 10K! Bevalt Aquarius trouwens beter dan gewoon water? En waarom?

Char_elle haha oh jee is het zo slecht gesteld? Je kunt het! Lekker je hoofd leegmaken met een rondje lopen! Ben je al gegaan inmiddels? :)

Helaas wel. Volgende week 3 tentamens. Hoe ze dat gepland hebben, geen idee. Daarnaast woensdag te horen gekregen dat ik mijn tentamen én scriptie niet gehaald heb. Deze moet ik allebei de week na die drie tentamens herkansen. Beetje te veel druk dus op t moment

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:29

Poeh Char_elle, pittig! Sterkte volgende week dan!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:35

Djilna oh wauw haha dan vind ik het al helemaal knap! Maar ook motiverend :D

Char_elle oh dat is echt heel hard balen inderdaad. Maar het gaat je vast lukken! Rust, rein en regelmaat, af en toe even lekker sporten (daarna kun je je veeel beter concentreren, is bewezen!) en gewoon elke dag wat proberen te doen (maar jezelf ook niet te pletter werken!). Succes de komende weken! :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:39

Ja ga gewoon nog 2 weken alles doen wat ik kan en dan zie ik het wel. Kan er niet meer aan doen. En dan hopen dat ik een paar tentamens en m'n scriptie nu in ieder geval haal.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:50

Eigenlijk toch niet zo gek dat je eenmaal je langere afstanden gaat doen en de temperatuur stijgt dat behoefte hebt aan meer dan water alleen. Zweet is meer dan alleen water.