CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:38

vandaag mijn proefles gehad bij crossfit Helmond.. heb het gevoel dat crossfit echt mijn ding is.. waar je eigenlijk met de meeste sporten jezelf wat in moet houden. door bijv op 70% te sporten.. kun je hier gewoon doortrekken natuurlijk, tot het gaatje, alleen handig om er niet in te vliegen als je het uur wilt volmaken..

vraag mij niet naar de namen van de workouts, want dat heb ik niet onthouden..
netjes steeds de basistechniek gekregen en waar ik specifiek op moest letten + kort oefening uitgevoerd, waarna ik de oefening vol kon meedraaien..

20 sec kettleballswing, 10 sec rust, 20 seconden medicinebal <>muur<>squat etc, 10 seconden rust. 4 minuten lang.. kwam op 130 stuks uit..

5x5 bankpress na uitleg en proberen met lege stang, gekozen voor 4x5x25kg en de laatste ronde met 30kg. meer krijg ik de lucht niet in denk ik zonder het heen en weer te zwieren.. die 30 kon ik nog net recht omhoog krijgen :') :') .. Voor mijn gevoel een fijne box, zowel trainer als medesporters hielden er een oogje in het zeil continue. Voor nu erg tevreden.. voel aan mijn bovenbenen dat deze morgen wel flink zullen protesteren, maar heb een dagje vrij, dus dat wandel ik wel uit in een rondje efteling dan (heb al gezegd tegen mijn partner dat hij anders wel een rolstoeltje mag duwen als ik echt niet meer kan lopen)

en tot slot 4x400m roeien waarbij de langszaamste tijd telt.. eerste ronde net even te vlotte sprint getrokken aan het einde dus sneed ik mij met 1.40m aardig in de vinger, tweede ronde 1.44m waarbij ik nog net geen wit licht aan het einde van de tunnel zag schemeren.. dus gekozen om ronde 3 te herstellen met 1.50m, werd uiteindelijk 1.48m omdat ik toch wat over had nog. En de laatste ronde 1.46m..

al met al het hele uur vol kunnen maken.. zit nog steeds te trillen (neemt gelukkig al wat af haha), dus lichamelijk leeg, maar niet 'moe', eerder energie over (mentaal dan).. ik dacht nog even van de box naar de auto te kunnen joggen (50 meter), maar dat werd m even niet.. werkt niet met puddingbenen blijkbaar

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:57

Lekker hè, dat leeg gaan.

Ik had vandaag een wodje met pistolsquats...Nu al spierpijn in m'n kont haha, maar wel rx gedaan *\o/*
De wod was:
6 min amrap
6 pistolsquats (3 per been dus)
6 burpees

1 minuut rust

3 min Double Unders

1 minuut rust

6 min amrap
6 KBS (24kg)
6 burpees

Mijn score was 4+11-24-4+9
Pistolsquats voor het eerst zonder iets gedaan en DU vind ik nog lastig maar het begint te komen :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:24

Haha ik was na de warming up al moe xD. 10min EMOM 3-steps clean op 80%
Daarna nog een emom en als WOD een ladder van push press, burpees over bar en front squads. Ben tot de 8+20 gekomen en toen was ik leeg (en de tijd op haha)

suus_pepper

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:30

Fijn dat je het leuk vind Elena!

Ik ga vanmorgen weer. Een ladder, vind ik altijd wel leuk :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:32

Leuke wods komen er weer voorbij!! En elenaMM77 fijn dat het je bevallen is, herkenbaar die puddingbenen aan het eind haha.

Wij hadden gister een lekker wodje, van 50 minuten, 5 verschillende oefeningen, steeds 2,5 minuut werken, 2,5 minuut rusten. En dan 2 keer het rondje. Zware oefeningen dus die 2,5 minuut rust waren erg fijn haha.. voel tot nu toe nog niet heel veel spierpijn maar die gaat vast nog komen straks, lekker!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:35

Lange wod zeg, van 50 minuten. Hebben jullie vaker zulke lange wods?

Wij hebben meestal tussen de 15 en 30 minuten.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:09

@ Anne bento, jemig wat een lange Wod! geen skill gehad die dag?

ik heb deze week een goede voor crossfit!
Maandag een nieuwe PR Powerclean gezet van 47,5 kilo

daarna hadden we cindy: As Many Rounds as Possible (AMRAP) in 20 minutes: 5 Pull-Ups; 10 Push-Ups; 15 Air Squats. ik had iets van 17 minuut zoveel.

Gister heb ik mijn one rep max voor deadlift met 10 kg verbeterd naar 90 KG. En dat met complimenten voor mijn vorm en uitvoering :D *\o/*

Daarna hadden we een serieus zware wod

AFAP 21 -15- 9 ( dus 21 frontsquads, s2o .......)

frontsquats
shoulder 2 overhead
Thrusters

timecap was 15 min. ik had 12.29 }:)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:36

Nee meestal korte wods, maar een enkele keer een hele lange haha.. zie er van te voren altijd erg tegenop maar zodra je bezig bent gaat de tijd altijd best snel.
Geen skill inderdaad, 10 minuten alle oefeningen even doornemen en beetje warm worden en gaan!

Kan de hele wod wel even posten:

- Met zo'n stang met handvat en gewichten eraan, aan iedere hand een stang met gewichten van 40 kg: 5x deadlift, 7 meter farmer walk
- 10 GHD sit ups + 5 burpees (die sit ups dus op zo'n standaard, waarbij je achterover hangt en weer omhoog komt)
- 6 DBall over shoulder + 7 meter walk DBall frontrack positie
- 6 DB Push press + 7 meter OH lunges
- Sledge push & Rope Pull 10 kg

Deze oefeningen dus steeds 2,5 minuut per oefeningen zoveel mogelijk reps maken, dan 2,5 minuut rust, door naar de volgende oefeningen, dit hele rondje heb je dan 2 keer gehad na 50 minuten.

Die deadlift was voor mij eigenlijk te zwaar met 40 kg per kant maar toch gedaan, niet zoveel reps kunnen maken. Die sit ups en burpees waren makkelijk, DBall over shoulder ook wel te doen. OH lunges ben ik slecht in, door mijn slechte schouder mobiliteit is alles OH echt heel zwaar. Maar, gewoon gedaan, weinig reps maar oke.
Sledge push en rope pull vind ik altijd wel leuk haha.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:40

marrianne schreef:
@ Anne bento, jemig wat een lange Wod! geen skill gehad die dag?

ik heb deze week een goede voor crossfit!
Maandag een nieuwe PR Powerclean gezet van 47,5 kilo

daarna hadden we cindy: As Many Rounds as Possible (AMRAP) in 20 minutes: 5 Pull-Ups; 10 Push-Ups; 15 Air Squats. ik had iets van 17 minuut zoveel.

Gister heb ik mijn one rep max voor deadlift met 10 kg verbeterd naar 90 KG. En dat met complimenten voor mijn vorm en uitvoering :D *\o/*

Daarna hadden we een serieus zware wod

AFAP 21 -15- 9 ( dus 21 frontsquads, s2o .......)

frontsquats
shoulder 2 overhead
Thrusters

timecap was 15 min. ik had 12.29 }:)

Lekker! Ik had vorige week Powerclean op 45, was er heel blij mee :D
90 kg deadlift is ook netjes!! Toen ik 2 jaar geleden crossfit deed was mijn max 75 kg geloof ik, maar gister zat ik met die 2 stangen al op 80 bij elkaar. Ik hoop dat we binnekort ook de 1 RM deadlift hebben, ben wel benieuwd op hoeveel ik zit nu!

Pittige wod idd die laatste!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:01

Netjes dames!

Zoveel gewicht kan ik echt niet :o

Om daar over te spreken:
Wat doen jullie aan voeding?
Zelf eten wij gewoon en niet heel gezond. Dat zou ik wel graag veranderen, maar ik hou ook erg van pizza en patat :Y)

Doen jullie aan shakes? En doe je die dan als maaltijdvervanger of als extra?

Deze week ga ik 5x sporten, normaal gesproken doe ik 3x per week.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:44

Ik eiwitshake voor en na het sporten. Volgens onderzoek zorgt dat voor de beste gain en de minste schade aan je spieren...Hoewel ik daar nu weinig van merk haha. Als ik loop dan voelt het meer als waggelen :))
Verder eet ik wel redelijk gezond maar ook weleens friet of pizza hoor. Dan maar een extra randje vet. Ik ga echt niet alles afwegen en precies m'n macro's bijhouden. Veel teveel gedoe

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:48

even een paar dagen afk geweest door andere verplichtingen..
spierpijn achteraf is erg meegevallen, behalve voorzijde boven benen..
ik heb een aantal compleet nieuwe technieken uitgevonden om op het toilet te gaan zitten..

donderdag vond mijn vriend vooral zeer vermakelijk. met gaan zitten of gaan staan had ik wel last.. met lopen eigenlijk nauwelijks spierpijn, echter, vloeiende beweging met lopen ho maar.. die spieren in mijn bovenbenen liepen halverwege vast om dan met een knak weer verder te gaan.. nauwelijks echt last van, maar het zag er niet uit

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:06

Ik kom hier nog eens een bump geven :D!

Eindelijk mijn box jumps goed onder de knie :') wat voel ik me goed *\o/* het was niet echt een kwestie van kracht maar mentaal; maar ik ben er blij mee.

Dit weekend doen we voor het goede deel mee aan de 24h wod. Ik kijk er met gezonde stress naar uit, gaat moeilijk worden in de vroege uurtjes denk ik

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:18

Wat goed dat box jumps je nu lukken!
Is die wod in teams? Klinkt leuk :)

Ik ben nog steeds aan het herstellen van mijn knieblessure. Maandag ga ik weer voor het eerst een WOD meedoen!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:16

ja we werken in teams; 8 teams van 10 mensen in elk team, waarbij elk uur minstens 3 man bezig moet zijn. Ik kijk er alvast naar uit! :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:48

The_Cat schreef:

Eindelijk mijn box jumps goed onder de knie :') wat voel ik me goed *\o/* het was niet echt een kwestie van kracht maar mentaal; maar ik ben er blij mee.

Dit weekend doen we voor het goede deel mee aan de 24h wod. Ik kijk er met gezonde stress naar uit, gaat moeilijk worden in de vroege uurtjes denk ik

wow, mij niet gezien, daar ben ik nog lang niet aan toe..
inmiddels wel boxjumps op dameshoogte ook al landt ik nog erg laag.
dubble unders nu met gestrekte benen 80% van de tijd, met single single single dubble
en er begint beweging in mijn schouders te komen aan de bar, zij het minimaal lol.. ik hang nog altijd als een dood vogeltje..

Ik ga vanzelfsprekend wel even bij ons in de box kijken en aanmoedigen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:51

The_Cat schreef:
ja we werken in teams; 8 teams van 10 mensen in elk team, waarbij elk uur minstens 3 man bezig moet zijn. Ik kijk er alvast naar uit! :)

maar zoveel belgische teams staan er toch niet officieel ingeschreven? of doen jullie officieus mee? En dacht maar 6 deelnemers per team?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:55

oliebol..was helemaal vergeten ook dat t deze week was.. had morgenochtend willen gaan sporten omdat ik het deze week zo druk had lol.. nah ja.. weekje wat meer rust is ook geen overbodige luxe.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:19

elenaMM77 schreef:
The_Cat schreef:

maar zoveel belgische teams staan er toch niet officieel ingeschreven? of doen jullie officieus mee? En dacht maar 6 deelnemers per team?

Wij doen officieus officieel mee voor het goede doel xD dus wij doen inderdaad niet mee, enkel 1 team officeel geloof ik, en de rest volgt met meer mensen op een kalmer tempo terwijl we eigenlijk meer bezig zijn geweest met sponsors en inzamelen voor het goede doel. We hebben best een leuk bedrag met ons team, maar we mogen het totaal pas later weten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:35

The_Cat schreef:

Lekkerrrrr *\o/*
Leuk om aan mee te doen, lijkt me. Ik mag helaas nog niet sporten. Ik ben nog niet zo lang geleden geopereerd en moet nog ruim een week wachten voordat ik überhaupt weer mag beginnen met sporten, dus echt Crossfitten zal pas weer in het nieuwe jaar beginnen voor mij. Ik ben benieuwd wat ik allemaal nog kan. De kracht zal wel ver te zoeken zijn :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:20

De kracht ging bij mij helaas snel verloren inderdaad.
Maar volgens de fysio kun je dat ook weer snel opbouwen, omdat je het ooit eens wel gehad hebt.

Dus er is hoop voor ons!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:03

weet ieamand toevallig ook of er een global livestream is (schakelt van box naar box?) begreep dat die er in het verleden wel geweest is, maar kan nu niets vinden? vanuit helmond (nog) niet, heb de vraag daar even op de facebookpagina geplaatst.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:42

ik ben af en toe best traag van begrip O.o

ik maar zoeken naar een officiële webpagina, maar kom steeds maar uit bij onze eigen box.
*headdesk* kom er nu dus achter dat helmond t organiseert :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:35

Ha :') dat wist ik niet. Heb het overleefd, maar hoe :')Ik denk dat ik nog een week stijf ga zijn ofzo. Het was zwaar, maar wel leuk, speciale sfeer in ieder geval. Moeilijk ook om 24u rond genoeg te eten en te drinken, vooral snacht's als je dat niet gewoon bent

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:10

ik ben tussen 0.45h en 2.15 uur even langsgewipt.. t kruip onder elkaar door festijn was erg vermakelijk haha.. kwam eigenlijk net binnen toen de foto die op de facebookpagina staat gemaakt werd in carnavalcostuums.. geloof t of niet, daar hebben ze in touwtje gesprongen en geroeid lol.