En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:55

Dat zal het zijn :j

Misschien is er ook wel een opening voor je traanvocht naar je neus gemaakt, maar wordt die nog afgedicht door de zwelling?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 19:57

Denk het niet,de zwelling is echt stukken minder.Alleen het bovenste ooglid is nog ietsje dik en de binnenkant in het hoekje nog wat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:59

-O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 10:32

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:13

Ik kan zo van de foto's niks zien.

Maar littekenweefsel etc. kan toch niemand beoordelen behalve de arts zelf. Dus makkelijker gezegd dan gedaan maar gewoon afwachten wat de arts zegt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:34

Ik dacht ook aan littekenweefsel,maar iemand zei me dat het daar nog te vroeg voor is,dat komt pas later? Ik houd het maar op littekenweefsel.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:21

Heb tot nu toe alleen meegelezen, maar kan me niet voorstellen dat ze ook maar iets van de tumor hebben laten zitten. Ze halen juist ook nog een randje er buiten omheen weg. En gezien het flinke "gat"in je ooghoek hebben ze een en ander grondig verwijderd. Het ziet er nu gewoon anders uit dan anders. Ik kan het ook niet goed zien op de foto's maar heb niet het idee dat er nog iets zit, maar dat kan inderdaad alleen de arts beoordelen. Hoop wel voor je dat ze inderdaad iets kunnen verzinnen voor de afvoer van je traanvocht. Wanneer moest je ook alweer op controle?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:23

Wat gebeurt er nu als je je neus snuit dan? Als ik druppel, hou ik mn traanbuis goed dicht. Heb met prednison druppels al keer gehad dat mn hele neus stuk was van binnen.

Douchen moet je anders vragen. Ik heb op verschillende plekken operaties gehad ( knie, rug, buik, borst ) en mocht best snel douchen.

Hechtingen eruit lag er een beetje aan. Ik had een keer van die dikke nylon achtige hechtingen. Ga je naar het ziekenhuis om ze eruit te laten halen, voel je bij thuiskomst nog 1 en ander zitten. Ja, toen heb ik ze er zelf uitgehaald.

Bij mij is een paar keer onderhuids netjes gehecht en dan de huid dus lichtjes. Dat was prima te doen.

Maar bij een hechting die een beetje in het bloed zat, dus waar een korst gevormd is, was het wat vervelender, maar echt goed te doen.

Zelfde als een drain verwijderen. Ze bereiden je voor op het ergste en dan valt het wel mee.

Ze kunnen echt heel veel en dit is nog erg vers. Mijn man heeft een ontploffing in zijn gezicht gehad. Na de operatie zag het er netjes uit, maar als we nu terugkijken naar foto's van toen, ziet het er nu nog veel mooier uit.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:18

Er zit inderdaad iets lichter gekleurde in de hoek waar de tumor zat het lijkt ook gewoon het bultje van wat ooit een derde ooglid was (heeft ieder mens), maar de beoordeling wat dat is laat ik aan een arts over, dat kan ik niet.

In mijn eigen oog zit er ook een lichter plekje in wat nu extra goed opvalt doordat de rest rood is van een ontsteking.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 16:30

BusyMissy de chirurg had van tevoren al gezegd dat ze zou Proberen om alles weg te halen.Zij weet natuurlijk ook niet hoe diep het zat en of dat met deze operatie allemaal weg te halen is.
Daarom zei ze ook tegen mij vóór we de OK binnen gingen:ik zal heel goed me best doen. Je kan dit opvatten als; ik doe me best met opereren óf ik doe me best om alles weg te halen.Dus ja,logisch dat ik daarom in onzekerheid zit of ze alles konden weg halen. Sommige tumoren zijn op lastige plekken nu eenmaal niet helemaal weg te halen,dat is bekend.Maar ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal weg is,ondanks mijn enige twijfel.Ik moet a.s. woensdag weer naar Utrecht.

superpony ik snuit me neus sowieso voorzichtig en dat gaat goed.
Nou er zitten aardig wat korsten op de hechtingen, ik hoop echt dat het met eruit halen niet heel erg pijn gaat doen.

tiwi1969 wat dat licht gekleurde nou precies is weet ik niet,maar das in ieder geval geen stukje tumor.
Maar net naar naast,helemaal tegen het oog aan gedrukt zit een soort van bobbeltje,en dat plekje bedoel ik.Dat is idd. moeilijk te zien op de foto's.

Heel veel mensen vragen of de operatie wel goed is gedaan,vanwege dat 'gat' in de hoek.Volgens mij is dat zeker wel goed gegaan,zeg ik dan.

Maar overmorgen hoor ik meer.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:41

Spannend hoor, maar proberen even niet te druk om te maken. Hoe moeilijk ook (begrijp ik héél goed), maar je kan er nu toch niets aan doen.

De hechtingen zullen best mee vallen, als t korstje er echt aan vast zit voel je die iets beter maar is echt goed te doen. :)
Het is meer het idee, zeg maar.

Ik ben wel benieuwd woensdag! Zal t denk ik donderdag wel lezen, woensdag zelf operatie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:48

Ik denk dat elke chirurg het woord proberen gebruikt, omdat succes nooit gegarandeerd kan worden.

Ik snap dat je uitkijkt naar woensdag, ook omdat je nu zo weinig weet.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:51

Furrow schreef:
Ik denk dat elke chirurg het woord proberen gebruikt, omdat succes nooit gegarandeerd kan worden.

Ik snap dat je uitkijkt naar woensdag, ook omdat je nu zo weinig weet.

Dat is inderdaad wel zo, tegen mij zeggen ze ook altijd dat ze de best gaan doen en proberen zo goed mogelijk. Denk dat je daar niets aan moet gaan koppelen of zo... Ze gl kunnen nooit garanderen dat het goed gaat en zoals afgesproken gaat.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:11

poeh,ik hoop voor u dat alles er uit is.en veel sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:41

Succes en sterkte woensdag Quir !

Nou weet je, het wit van het oog begint er raar uit te zien.Het lijkt net of er slijm zit,maar als ik het wil schoon maken is het helemaal geen slijm.Het zit op de oogbol,op het witte.Links zat er al een poosje,maar nu begint rechts ook.Het lijkt een extra laagje ofso,is moeilijk uit te leggen.
Er komt ook geel/groen slijm uit,maar dat komt vast door die ontsteking die er al die tijd al zit.
Nou ja,nog 2 dagen en dan weet ik veel meer.

Dank je OleJon.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:50

Is niet leuk voor je al die onzekerheid. Lijkt me verschrikkelijk!!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:01

Zou je er niet beter vanaf kunnen blijven, gohya?
Dat getrek aan die kwetsbare ooghoek, ik weet niet of dat bevorderlijk is voor het herstel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 07:34

De wond zelf geneest heel erg goed,er is al een korst vanaf en ziet er mooi uit.Die korst liet los omdat er wat pus onder zat,nu ist het mooi schoon.Ik maak me oog schoon met water als het vast geplakt zit,ik trek er niet meer aan.Aan de ooghoek zelf kom ik verder niet,ik dep alleen het vocht steeds droog.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:20

Vanmorgen belde het UMC om te vragen hoe het met me ging.Ze zei ook dat er niks tegen te doen is,tegen dat tranen van het oog.
Hoop er morgen vanaf te zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:42

Tranen is ook normaal en door de irritatie van de operatie zal het nog wel wat meer zijn. Zeker zonder traanbuis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:09

Er zit een heel klein draadje v.d. hechting precies in het hoekje,en ik denk [en hoop] dat dat het meeste irriteerd en daardoor zo traant. Al moet ik zeggen dat het vandaag een stukje minder is dan afgelopen week.Maar komt ook omdat de zon er bijna niet is vandaag.

De groene smurrie is nu dikker geworden,er komt soms een dikke hoop uit.

Morgen om half 10 vertrekken naar Utrecht,pff wat duurt een week dan lang zeg,als je wacht.

Weet je,het klinkt miss. raar,maar ik voel me er niet lekker bij, w.b.t. de uitslag morgen.Ik weet niet waarom,maar mijn gevoel zegt dat zo.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:31

Ik ga voor je duimen dat de uitslag positief is ondanks je onderbuik gevoel. Veel succes morgen!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:03

ik ga duimen voor je morgen heel veel sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:28

Dank je wel idylle mizblueeyes.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:42

draai mijn duimen stuk.... +:)+