Na hoelang werden jullie ongesteld?
Ik werd meteen ongesteld toen ik stopte, zoala het hoort en nu ondertussen al 6 weken niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dott schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen maar wel het hele artikel.
Ik ben al aan de pil sinds ik 16 was en sinds ik seks heb, maar herken hier wel dingen uit.
Mijn drang is nooit echt hoog geweest, en "zin" kreeg ik dan vooral op initiatief van partner.
Orgasmes zijn niet echt een probleem, maar heb seks nooit leuk gevonden en de laatste tijd is mijn (en daarmee mijn vriend zn) seksleven gewoon dieptriest te noemen.
Wij hebben het vooral op het seksueel misbruik verleden van mijzelf gegooid, omdat ik t anders niet zo goed kon verklaren. Maar een aantal jaar geleden speelde dit nog geen rol.. dus waarom nu wel?
Zet me wel aan het denken, dit..
maar zit me dan meteen af te vragen, hoop ik niet gewoon dat het door de pil komt? Dan zou het een "easy fix" zijn namelijk.
_R_G_ schreef:Dott schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen maar wel het hele artikel.
Ik ben al aan de pil sinds ik 16 was en sinds ik seks heb, maar herken hier wel dingen uit.
Mijn drang is nooit echt hoog geweest, en "zin" kreeg ik dan vooral op initiatief van partner.
Orgasmes zijn niet echt een probleem, maar heb seks nooit leuk gevonden en de laatste tijd is mijn (en daarmee mijn vriend zn) seksleven gewoon dieptriest te noemen.
Wij hebben het vooral op het seksueel misbruik verleden van mijzelf gegooid, omdat ik t anders niet zo goed kon verklaren. Maar een aantal jaar geleden speelde dit nog geen rol.. dus waarom nu wel?
maar zit me dan meteen af te vragen, hoop ik niet gewoon dat het door de pil komt? Dan zou het een "easy fix" zijn namelijk.
Hier echt precies het zelfde verhaal.
Na dit topic te lezen en de voordelen die ik er zelf al van zag, ga ik volgende week over op een spieraal.
Natuurlijk veranderd je verleden niet, maar ik denk ook wel dat dat is waar ik het altijd op gegooid heb.
Als je wil dan kan ik je wel op de hoogte houden over hoe het bij mij uitpakt.
Dott schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen maar wel het hele artikel.
Cinderella schreef:Toch zou ik niet al jullie hoop op de pil gooien hoor.
Ik ben nu 7 weken gestopt en heel veel merk ik er tot nu toe niet van. Ik heb wel iets meer zin in seks, maar daar stopt het dan ook wel.
Geryon schreef:Ik lees veel 'eerst wel, daarna niet meer'. Denken jullie er ook aan dat seks met een bepaald persoon na een lange tijd nou eenmaal wat minder spannend is omdat je elkaar al zo gewend bent?Naar wat ik lees is dat echt heel normaal. Lijkt me meer daardoor komen dan door de pil, vooral omdat het 'eerst wel' was.
Geryon schreef:Ik lees veel 'eerst wel, daarna niet meer'. Denken jullie er ook aan dat seks met een bepaald persoon na een lange tijd nou eenmaal wat minder spannend is omdat je elkaar al zo gewend bent?Naar wat ik lees is dat echt heel normaal. Lijkt me meer daardoor komen dan door de pil, vooral omdat het 'eerst wel' was.
manzano schreef:Geryon schreef:Ik lees veel 'eerst wel, daarna niet meer'. Denken jullie er ook aan dat seks met een bepaald persoon na een lange tijd nou eenmaal wat minder spannend is omdat je elkaar al zo gewend bent?Naar wat ik lees is dat echt heel normaal. Lijkt me meer daardoor komen dan door de pil, vooral omdat het 'eerst wel' was.
Was laatst een deskundige op tv hierover. Die draaide het juist om. De pil heeft het effect wel op je lichaam, maar in begin van je relatie heb je juist weer andere stoffen/verliefdheidshormonen die een rol spelen en dusdanig sterk zijn dat ze het negatieve effect van de pil verhullen.
Cinderella schreef:Even een vraagje voor de mensen die gestopt zijn:
Na hoelang werden jullie ongesteld?
Ik werd meteen ongesteld toen ik stopte, zoala het hoort en nu ondertussen al 6 weken niet.