"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:52

Even een vraagje voor de mensen die gestopt zijn:
Na hoelang werden jullie ongesteld?
Ik werd meteen ongesteld toen ik stopte, zoala het hoort en nu ondertussen al 6 weken niet :').

Oyeru

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:19

Volgens mijn cyclus (met pil-menstruatie als begin) zou ik tussen vrijdag en vandaag ongesteld moeten worden. Maar is nog niet gebeurd en ook niet het gevoel alsof dat gaat gebeuren

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 06:21

Bij mij verschilt het van 18 dagen tot 21 dagen, best netjes dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:36

Toen ik de eerste keer stopte na 10 jaar gebruik ben ik maar 4 of 5 keer ongesteld geweest dat jaar. Heel onregelmatig dus. Toen ik een paar maanden terug stopte na weer een jaar pilgebruik werd ik wel gewoon elke 4 weken ongesteld.

Dus zeker als je jarenlang de pil hebt gebruikt zou ik me er niet al teveel zorgen om maken. Mijn huisarts zei toen dat het best een half jaar kan duren voor je je eerste menstruatie weer kan krijgen :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:52

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen maar wel het hele artikel.
Ik ben al aan de pil sinds ik 16 was en sinds ik seks heb, maar herken hier wel dingen uit.
Mijn drang is nooit echt hoog geweest, en "zin" kreeg ik dan vooral op initiatief van partner.
Orgasmes zijn niet echt een probleem, maar heb seks nooit leuk gevonden en de laatste tijd is mijn (en daarmee mijn vriend zn) seksleven gewoon dieptriest te noemen.

Wij hebben het vooral op het seksueel misbruik verleden van mijzelf gegooid, omdat ik t anders niet zo goed kon verklaren. Maar een aantal jaar geleden speelde dit nog geen rol.. dus waarom nu wel?
Zet me wel aan het denken, dit..
maar zit me dan meteen af te vragen, hoop ik niet gewoon dat het door de pil komt? Dan zou het een "easy fix" zijn namelijk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:36

Er zit maar 1 ding op & dat is uitproberen :(:) stoppen met de pil is geen garantie voor een hoger libido, maar er zijn genoeg meiden die er baat bij hebben!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:37

True. Snap ook dat het geen garanties geeft. Maar moet dat natuurlijk wel ff met mn wederhelft overleggen ;)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:18

Dott schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen maar wel het hele artikel.
Ik ben al aan de pil sinds ik 16 was en sinds ik seks heb, maar herken hier wel dingen uit.
Mijn drang is nooit echt hoog geweest, en "zin" kreeg ik dan vooral op initiatief van partner.
Orgasmes zijn niet echt een probleem, maar heb seks nooit leuk gevonden en de laatste tijd is mijn (en daarmee mijn vriend zn) seksleven gewoon dieptriest te noemen.

Wij hebben het vooral op het seksueel misbruik verleden van mijzelf gegooid, omdat ik t anders niet zo goed kon verklaren. Maar een aantal jaar geleden speelde dit nog geen rol.. dus waarom nu wel?
maar zit me dan meteen af te vragen, hoop ik niet gewoon dat het door de pil komt? Dan zou het een "easy fix" zijn namelijk.

Hier echt precies het zelfde verhaal.
Na dit topic te lezen en de voordelen die ik er zelf al van zag, ga ik volgende week over op een spieraal.

Natuurlijk veranderd je verleden niet, maar ik denk ook wel dat dat is waar ik het altijd op gegooid heb.
Als je wil dan kan ik je wel op de hoogte houden over hoe het bij mij uitpakt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:31

Toch zou ik niet al jullie hoop op de pil gooien hoor.
Ik ben nu 7 weken gestopt en heel veel merk ik er tot nu toe niet van. Ik heb wel iets meer zin in seks, maar daar stopt het dan ook wel :+.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:22

Dat is ook niet de rede dat ik er voor gekozen heb hoor ;)
Maar mocht het zo zijn, dan zal ik er niet van balen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:26

_R_G_ schreef:
Dott schreef:

Hier echt precies het zelfde verhaal.
Na dit topic te lezen en de voordelen die ik er zelf al van zag, ga ik volgende week over op een spieraal.

Natuurlijk veranderd je verleden niet, maar ik denk ook wel dat dat is waar ik het altijd op gegooid heb.
Als je wil dan kan ik je wel op de hoogte houden over hoe het bij mij uitpakt.

Als je zou willen, heel graag :)

En ik gooi idd ook mn hoop niet daarop hoor, maar als t bij mij al iets zou veranderen zou dat top zijn.. en zo niet, tja.. dan zij dat zo.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:36

Dott schreef:

Jeetje, herkenbaar dit.
(behalve het laatste :(:) )

Altijd de pil geslikt, om mijn ongesteldheid beter te laten verlopen.
Na jaren kreeg ik een vriend, en dan is de pil ergens anders ook nog goed voor natuurlijk.

Seks vond ik nooit iets enorm leuks maar ik kon wel fantaseren en had de drang ook.
Nu gewoon totaal niet meer.. en hiermee heb ik het idee dat mijn vriend hier ook totaal niet gelukkig wordt.
Het probleem is ook dat het nu pijn doet, weet niet of dat herkenbaar is of dat dat weer een andere oorzaak heeft maar ik ga denk ik toch maar eens een afspraak maken met de huisarts..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:10

Ik lees veel 'eerst wel, daarna niet meer'. Denken jullie er ook aan dat seks met een bepaald persoon na een lange tijd nou eenmaal wat minder spannend is omdat je elkaar al zo gewend bent? :) Naar wat ik lees is dat echt heel normaal. Lijkt me meer daardoor komen dan door de pil, vooral omdat het 'eerst wel' was.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:10

Ik zie net dit topic voorbij komen en heb lang niet alles gelezen.
Ik zelf ben 2 jaar geleden met de pil gestopt en heb een spiraaltje genomen. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik vaak een emotioneel wrak was met veel minder energie als "vroeger". Ik heb 4 of 5 verschillende varianten van de pil gehad, maar bij elke pil ging het niet lekker.
Of seks bij mijn keuze meespeelde, dat niet. Maar voor mijn thuis omgeving ben ik een stuk vrolijker geworden dan daarvoor.

Cinderella schreef:
Toch zou ik niet al jullie hoop op de pil gooien hoor.
Ik ben nu 7 weken gestopt en heel veel merk ik er tot nu toe niet van. Ik heb wel iets meer zin in seks, maar daar stopt het dan ook wel :+.

Ik zal niet heel snel een conclusie trekken, hormonen hebben de tijd nodig om het lichaam geheel te verlaten!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:14

Geryon schreef:
Ik lees veel 'eerst wel, daarna niet meer'. Denken jullie er ook aan dat seks met een bepaald persoon na een lange tijd nou eenmaal wat minder spannend is omdat je elkaar al zo gewend bent? :) Naar wat ik lees is dat echt heel normaal. Lijkt me meer daardoor komen dan door de pil, vooral omdat het 'eerst wel' was.

Misschien wel, maar zelf bijvoorbeeld is de samenstelling van mijn pil ook veranderd.
Heel ander kleurtje ook.
Huisarts zegt dat het nergens invloed op kan hebben, maar ik merkte zelf dat ik ook veel meer en hevigere hoofdpijn had toen ik deze pil slikte.
Dus een rondje huisarts kan voor mij in ieder geval geen kwaad :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 16:15

Geryon schreef:

Ik ben gestopt met de pil in de laatste maand met mijn ex. Voor hem was ik ook al seksueel actief. Geen seks meer gehad met hem zonder pil. Inmiddels in de tussentijd weer enkele andere (seks)partners gehad en ik merk echt wel duidelijk verschil in dat de spanning er veel minder af is na een paar keer. Tijdens de pil was het echt een "moetje" en nu bepaald niet. :)

Overigens zou wel of geen pil dan toch niet uit moeten maken. Tuurlijk is het spannender de eerste paar keren, maar daarna maak je het spannend op een andere manier :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:36

Geryon schreef:

Ik snap je idee. Bij mij is het eigenlijk en beetje opgekomen sinds ik de pil ben gaan doorslikken. Heb nu bijna 4 jaar dezelfde relatie, waarvan ik na een maand ofzo de pil ben gaan slikken. Alles prima, natuurlijk de ene keer meer zin dan de andere keer, dat hoort. In het begin is idd alles super spannend, maar na een jaar is dat er idd wel vanaf. En toch merk ik dat ik sinds ik de pil doorslik minder zin heb. En dat terwijl vriendlief en ik juist aan het experimenteren zijn geslagen met dingen die ik toch echt wel spannend vind.

Nu ik weer een stopweek ingelast heb, gaat dat voor mijn gevoel beter. Ik ben atm een beetje aan het rommelen helaas, vergeet soms de pil te slikken. Dat vind ik dan weer makkelijk aan doorslikken: je slikt hem gewoon altijd, kun je hem nooit vergeten, te laat starten oid ook. Na een volgende stopweek en mss nog 1 ben ik benieuwd of het zo blijft, of dat het psychisch is geweest dat ik meer zin had in seks.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:55

Geryon schreef:

Was laatst een deskundige op tv hierover. Die draaide het juist om. De pil heeft het effect wel op je lichaam, maar in begin van je relatie heb je juist weer andere stoffen/verliefdheidshormonen die een rol spelen en dusdanig sterk zijn dat ze het negatieve effect van de pil verhullen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:17

manzano schreef:
Geryon schreef:

Was laatst een deskundige op tv hierover. Die draaide het juist om. De pil heeft het effect wel op je lichaam, maar in begin van je relatie heb je juist weer andere stoffen/verliefdheidshormonen die een rol spelen en dusdanig sterk zijn dat ze het negatieve effect van de pil verhullen.

Goh, dat klinkt dan idd ook wel logisch.
na een tijdje gaat die verliefdheid toch afnemen.
maar goed, mijn seksleven is de laatste 1,5 jaar non existend (ja, arme vriend, I know, ik wil het ZO graag anders) dus slechter kan het toch niet worden.
mocht het nou totaal geen effect hebben,tja, dan weet ik dat ook.
mgoed, moet het hier eerst nog uitgebreid met hem over hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:26

Bovendien is het niet normaal om helemaal geen zin meer te hebben in je partner, wat veel mensen wel ervaren.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:10

Ik heb niet alles gelezen maar ik was pas 13 toen ik aan de pil ging, ik lag iedere maand huilend op de vloer van de pijn. Toen ik 18/19 was besloten helemaal te stoppen, ik had migraine en wist bijna zeker dat het daarvan kwam.

Ik heb 3 weken gehuild van de afkick verschijnselen maar het is het beste besluit geweest dat ik ooit heb gemaakt. Seks hoefde van mij nooit zo maar ik ben daar echt euh 180 graden mee gedraaid om het maar subtiel te zeggen :D nooit geweten dat de pil dit effect had op mijn lijf maar ik had toen ook nog geen seks toen ik aan de pil ging. Ook de migraine verdween. Ik zeg het al jaren tegen mensen dat het troep is :j ik heb een zeer strakke cyclus en voel mijn eisprong, mijn menstruatie is nog steeds soms extreem heftig maar het is het zó waard :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:33

Ik ben nu ook al een tijdje gestopt met de pil, die ik vanaf m'n 16de nam.
Ik vind het helemaal niet meevallen, ik sterf tijdens mijn menstruatie, ik ben heel vaak misselijk, eten gaat lastiger en met tegenzin, ik vind het helemaal niks. Geen positieve veranderingen gemerkt. De eerste week na het stoppen dacht ik dat m'n libido hoger werd, maar dat was een placebo-effect :') is de resterende maanden niks meer van te merken geweest.

Ik ben sinds 3 dagen terug begonnen met de pil, ik hoop dat ik snel weer beter kan eten en dat alles weer wordt zoals ervoor :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:22

Cinderella schreef:
Ik werd meteen ongesteld toen ik stopte, zoala het hoort en nu ondertussen al 6 weken niet :').

Nou toevallig net geworden. Toen ik stopte eerst de 'neppe' en daarna na 6 weken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:32

Ik werd direct na het stoppen ongesteld, 21 dagen later weer en daarna zat er 26 dagen tussen. Heel erg netjes. Ik bloed nu iets heviger maar de buikpijn is een stuk minder :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:00

Cinderella schreef:

Bij mij hetzelfde hoor. Het duurde zo'n zeven weken, maar het schijnt bij anderen wel een half jaar te kunnen duren..