Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:44

KoudbloedKim schreef:
Ben ook al weer ietsje aangekomen hierdoor inderdaad, maar nog steeds ben ik al iets lichter dan begin van de week.

Ja, ik slaap al ruim 15 jaar slecht, vanwege mijn verleden.
Heb de meest gruwelijke nachtmerries.
In Februari ben ik met mijn medicatie gestopt en sindsdien gaat het wel beter trouwens, maar nog niet optimaal.
Hier is verder ook niks aan te doen dat ik nog niet heb geprobeerd en alles zonder effect.

Ik baal wel ontzettend dat ik vandaag in de Ikea weer onwijs openlijk aangestaard werd en mensen elkaar zelfs aanstoten.
En dan kan men zeggen dat ik dat alleen maar denk of dat het niet om mijn gewicht is, maar geloof me, dit is wel degelijk echt waar en niet om mijn lange haar of groene ogen. :n
Krijg steeds meer weerzin om de deur uit te gaan.

meen je dat?Schandalig :(
Weet je,ik kan wel makkelijk roepen dat je je er niets van moet aantrekken maar dat werkt natuurlijk niet.Denk aan Maarten,die gewoon van je houdt om wie je bent....laat die vreemden die je niet kent de p.e.s.t krijgen. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:44

Oh jee, KBK, klinkt heel herkenbaar. Toen ik nog heel zwaar was, werd ik daar ook steeds voor aangestaard en kreeg ooit zelfs de vraag wanneer ik moest bevallen %) Dat is ook een van de redenen waardoor ik straatvrees kreeg.
Ze zeggen dan wel zo makkelijk dat je je er niets van moet aantrekken en erboven moet staan, maar dat is zo makkelijk gezegd..

Is je EMDR wel goed afgerond ivm je nachtmerries?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:45

Dat is ook precies de reden dat ik dit nog volhou. :j
Maar kan er werkelijk wel om huilen.

Die vraag heb ik nog niet gehad gelukkig, maar hoe dúrven mensen, Cayenne!

Ja, EMDR is wel goed afgerond, alleen heeft dat op alles invloed gehad, behalve de nachtmerries.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:50

vreselijk...nee,ik ben niet te zwaar,tenminste die 6 kilo teveel maakt niet dat er mensen naar mijn staren.
Ik staar niet naar mensen,wijs niet naar ze....mijn moeder heeft dat er namelijk uitgeramd :+
Toen ik 4 was en riep...kijk eens die is dik!!!Knal voor mijn kop en een heel relaas dat ik dat niet mocht doen.Ik kom nog uit een tijd dat kinderen nog een knal voor hun kop kregen.

Mensen begrijpen niet hoeveel pijn je iemand doet. |(

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:52

Dat is ook een keer tegen mij gezegd door een meisje van een jaar of 6/7, keihard door de winkel. :o
Tja, ik neem het haar niet echt kwalijk hoor, maar pijn doet het wel en ik vergeet dat nooit meer, al is dat echt al wel 10 jaar geleden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:08

Hier ook wel eens mee gemaakt dat ik in de supermarkt aan een menneke van zes/7 vroeg of ik er langs mocht. Toen ik langs liep riep hij naar zijn moeder; ' Kijk mam, die is zwanger...'

Ook echt niet fijn, kan mij dus goed voorstellen dat zulke dingen je dus nog meer begrenzen, maar eerlijk meid, als ik je foto's voorbij zie komen, dan zie ik zo'n leuke en gezellige meid, die ondanks alle tegenslagen probeert te genieten van wat ze heeft. Hou dat vol, want echt je mag er wezen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:12

Mijn ouders schaamden zich zelfs voor me. Verschrikkelijk vond ik dat.
We zouden naar Parijs vliegen en ze vroegen zich af of ik mee kon op een enkele stoel of dat ze dubbel moesten boeken..

Goed, ik was ook idd heel zwaar, maar dat soort opmerkingen doen wel pijn. Mensen vergeten nog weleens dat woorden ook kracht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:39

Vind ik lief van je, Amandavd, maar eerlijk gezegd heb ik voor het laatst foto's geplaatst ergens afgelopen zomer en sindsdien ben ik echt nog veel zwaarder geworden. :o

Jeetje, dat is ook wel heel erg heftig.
Woorden hebben vaak meer kracht dan daden inderdaad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:58

Je hebt waarschijnlijk ook al wel melatonine geprobeerd? De melatonine hier bij de drogist is niet heel sterk, maar in Amerika verkopen ze de iets sterkere variant. Daar kon ik wel goed mee slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:59

Ja, ook al geprobeerd en geen enkel resultaat.
Zelfs bij 4 Temazepam lig ik klaarwakker.
Maar het slapen gaat sinds het stoppen met mijn medicatie wel beter. :j
Ik slaap binnen een uur in en slaap ook wel diep, maar word alleen vaak wakker om te plassen.

Edit; En de nachtmerries, maar daar ben ik aan gewend en die zijn ook al minder dan ze waren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:07

Over het aanstaren wil ik graag nog wat zeggen.
Meestal lees ik alleen mee.

Maar het is je al eerder gelukt om af te vallen. Je bent nu met een reden dikker. En ook nu werk je er hard aan om weer wat er vanaf te krijgen.
Dus de mensen die jou niet kennen en je alleen als "dik" zien die wil ik zeer graag een schop onder hun achterwerkgeven!!
Ik heb veel respect voor je! En ook dit keer red je het om iets af te vallen. Daar ben ik me zeker van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:10

Klopt en ik merkte ook dat ik toen veel minder werd nagekeken, ik voelde me toen veel beter en zekerder over mezelf.

Het is alleen zo rot dat die hormonen nog steeds zo in de war zijn en ik daar inderdaad zeer weinig aan kan doen.
Was ik er maar nooit aan begonnen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:14

Dit had je nooit kunnen voorzien. Niet jezelf de schuld geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:15

Klopt, achteraf praten is heel makkelijk...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:57

achteraf kijk je een..... ach ja, je kent de clichés ;)

maar het is idd gewoon zo ontzettend niet tof hoe onbeschaamd mensen kunnen staren , ik durf ook in het openbaar niks te eten eigenlijk...ik doe het soms wel, maar dat kost me een jaar van mijn leven joh
zo rot dat buitenstaanders zo een invloed kunnen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:58

Ja, het gekke was dat ik daar gewoon door de winkel liep.
Niet eens aan het eten ofzo.
Meid van ergens eind 20 en haar vader... en elke keer als wij dan ergens bij stil stonden, haalden ze ons in en keken heel vies achterom.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:04

het gaat ook dubbel op natuurlijk; je bent zelf bewust van je lijf en er niet happy mee, dan zie je ook alle starende mensen. Ik zie niet eens dat mensen staren naar mij, maar bv mijn man wel.
Gekke gewoonte hoor van mensen om ook nog te gaan wijzen en kletsen... Ja ik doe het ook wel hoor, ben ook geen heilige maar nooit in het zicht of hoorbereik van diegene.

T is gewoon rot :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:21

Dat zal vast zo zijn. :j
Ik voel me echt doodongelukkig in dit lichaam en het voelt ook gewoon alsof het niet mijn lichaam is.
Zoals vanmiddag liepen we langs zo'n spiegelwand en ik herken mezelf echt amper, ik vóél me niet zo moddervet als ik daadwerkelijk ben en ik walg gewoon letterlijk van mezelf.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:22

Ik denk dat het juist daarom ook belangrijk dat je blijft praten met bijvoorbeeld een psycholoog. Het moet geen zelfhaat etc worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:24

Daar heeft Cayenne echt gelijk in. Want dat soort dingen nestelen zich echt, en kom er dan nog maar eens vanaf. Ik heb jaren gelopen met suïcidale neigingen, depressies, ook begonnen met zelf walging, zelf haat, etc, blijf praten en trek op tijd aan de bel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:24

Ik heb daar na zoveel jaar kwakzalvers en 2 wel hele goede eerlijk gezegd geen behoefte meer aan. :o
Mijn vriend verteld me elke dag dat hij van me houdt, hoe ik er ook uit zie en dat hij me mooi vindt zoals ik ben, dat is voor nu genoeg. :j
De enige reden dat hij ook wil dat ik afval, is omdat dat beter is voor mijn gezondheid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:44

zolang je het van de mensen om je heen kunt aannemen is dat ook al een mooie stap

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:49

Dat is ook zeker zo :j
Wat bij mij ook hielp: een briefje op de spiegel plakken met 'ik mag er zijn.'
Klinkt heel stom, maar toch werkte het bij een laag zelfbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:53

Klopt, al weet ik van mezelf dat dat voor mij niet zou werken, ik zou het niet geloven.
Het komt ook wel weer goed. :j Alleen niet zo snel als ik zou willen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:56

:(:) helaas gaat er altijd best wat tijd overheen met dit soort dingen...
ben er zelf ook nog steeds mee bezig maar uiteindelijk word het makkelijker, al is het alleen maar om dat hoe ouder je word, hoe meer je de mening van derden naast je neer kunt leggen (althans, dat idee heb ik )