Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:21

Waarom moet jij voor school een wedstrijd hardlopen?

Ik heb vandaag ein-de-lijk les 2 van week 4 gedaan. Ik had er zooooo geen zin in dat ik het steeds uitgesteld heb :o maar toch gedaan nu! En blij mee.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:39

Ik zit nu in week 6 maar zie enorm op tegen deze week als ik de workouts bekijk. Ik vind ze er echt zwaar uitzien en dan ben ik best wat gewend. Kan iemand me enigszins gerustellen? ;)

Eergisteren was er trouwens een interessante docu op tv, Suiker of Vet, wat is ongezonder? Je kunt hem terugkijken op UitzendingGemist, http://www.npo.nl/focus-wat-is-ongezond ... ON_1240574

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:20

@ Sjappie: ben gisteren aan week 6 begonnen! Eerste workout was goed te doen hoor. Ik vind abs&arms altijd fijner om te doen dan bijv legs dus misschien gaat die laatste me nog wel tegenstaan :P

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:22

Ik werk zonder timer. Doe elk circuit gewoon twee keer! Weet niet of het goed is, maar dat merk ik wel!

Pasta is niet mijn favoriet. Krijg snel buikpijn ervan!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:49

Sjappie schreef:
Ik zit nu in week 6 maar zie enorm op tegen deze week als ik de workouts bekijk. Ik vind ze er echt zwaar uitzien en dan ben ik best wat gewend. Kan iemand me enigszins gerustellen? ;)

Eergisteren was er trouwens een interessante docu op tv, Suiker of Vet, wat is ongezonder? Je kunt hem terugkijken op UitzendingGemist, http://www.npo.nl/focus-wat-is-ongezond ... ON_1240574

Helaas, W6D3 was mijn ergste workout en tot nu toe nog ergste spierpijn ooit :') Dag 1 en Dag 2 waren ook zwaar, vooral van Dag 1 had ik spierpijn in m'n armen, maar op zich allebei wel te doen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:58

Ik vond W6D3 in zekere zin nog wel meevallen, alleen moest je nogal veel springen.
Ik vond W5D2 echt een hel, die staat morgen weer op de planning. Ik had van het weekend zoiets van: puhh heb er even echt geen zin meer in, maar nu heb ik zoiets van: ik ben al over de helft :+ dus die laatste weken moeten ook lukken

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:19

Doen jullie trouwens na iedere workout die stretch oefeningen?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:25

Nope, ik vergeet ze altijd. Maar hoeft maar 1x per week :)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:34

Sh*t het gaat me vandaag toch niet lukken om met deze week met Week 6 te beginnen (vandaag gehele dag geleerd voor een EHBO cursus voor vanavond). Ik denk dat ik maar wat oefeningen uit week 5 pak en dan volgende week begin met week 6.
--> mede door jou Jodi_, Ik wil de oefeningen wel goed doen! (zeker als ze zo pittig zijn).
Ik doe namelijk naast BBG ook gewoon nog Pump, XCO en pilates, dus ik wil het ook een beetje goed verdelen allemaal en mezelf niet overbelasten. Ik voel namelijk mijn knieën al een beetje, niks ernstigs maar ik wil dus niks forceren.

Ik rek overigens wel altijd na een workout, gewoon fijne cooling down ook.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:25

Ik rek ook na elke oefening. De belasting is te zwaar om het niet te doen, is wel persoonlijk.

Vandaag W4 Legs gedaan KANONNE! Die reverse lunges doen echt zeer gewoon haha!

Sjappie kijk je uit met de knietjes! Kan echt goed zeer doen!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:26

Anne ik doe een keuze vak; BSM( bewegen sport en maatschappij) daarmee zijn we nu aan het hardlopen en zsterdag hebben we een wedstrijd. Zie er echt tegenop, niet qua afstand maar omdat ik zo verkouden ben.. gister 5,4 km aan een stuk hardgelopen en ging echt heel goed, dus daar ben ik zeker niet bang voor.

Hebben jullie snel last van spierpijn en wat doe je er tegen als je het hebt?

Ik ben heel erg verkouden dus weet niet of ik deze week ga sporten, misschien nog even weekje wachten, if is het juist goed om te sporten..

Na elke workout doe ik een eigen cooling down, ik gebruik niet de stretch die in het boekje staat.

Succes iedereen die vandaag nog gaat sporten!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:40

Spieren warm houden en masseren. Oh ja en geen melkproducten drinken na het sporten! Helpt heel goed. Hebben jullie ook twee dagen erna de meeste spierpijn? Ik ga nu mn benen dus Donderdag op zn top voelen!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:42

Sjappie schreef:
Sh*t het gaat me vandaag toch niet lukken om met deze week met Week 6 te beginnen (vandaag gehele dag geleerd voor een EHBO cursus voor vanavond). Ik denk dat ik maar wat oefeningen uit week 5 pak en dan volgende week begin met week 6.
--> mede door jou Jodi_, Ik wil de oefeningen wel goed doen! (zeker als ze zo pittig zijn).
Ik doe namelijk naast BBG ook gewoon nog Pump, XCO en pilates, dus ik wil het ook een beetje goed verdelen allemaal en mezelf niet overbelasten. Ik voel namelijk mijn knieën al een beetje, niks ernstigs maar ik wil dus niks forceren.

Ik rek overigens wel altijd na een workout, gewoon fijne cooling down ook.

Oeps sorry O:) maar misschien toch wel verstandig! Ik wil het nu ook telkens graag doorzetten en je wil telkens meer en sneller resultaat maar het is wel goed om af en toe weer even realistisch te kijken of het allemaal wel gaat lukken en vooral te luisteren naar je lichaam.

Net W7D2 gedaan in plaats van D1. Heb nog enorm spierpijn van W6D3 dus ik heb ze even omgewisseld. Scheelt ook dat ik dan bij D3 niet nog spierpijn in m'n buik heb van de resistance training ervoor. Soms snap ik eigenlijk de logica niet helemaal in de volgorde van de trainingen dus ik doe dat ook maar een beetje naar eigen inzicht.

Ik wil in principe elke dag even een kwartiertje yoga doen, waarin ik dus sowieso aan het rekken en strekken ben maar niet per se het stretchen uit de BBG. Weet eerlijk gezegd niet eens welke oefeningen daarbij zitten. Ik doe het sowieso na de HIIT omdat ik dan in totaal nog maar een halfuurtje kwijt ben, maar in een periode zoals nu waarin ik gewoon heel druk ben doe ik hem niet altijd nog na de resistance. Met bijkomen, eiwitshake, douchen alles erbij ben je toch zo weer een uur kwijt en veel meer dan dat vind ik lastig verantwoorden nu in een ziek drukke tentamenweek.

Op bokt zitten onder het mom van SOG lukt me kennelijk wel weer erg goed trouwens :=

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:17

Vinden jullie een halfuur zwemmen ook LISS?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:14

sologirl schreef:
Vinden jullie een halfuur zwemmen ook LISS?

Ik wel, maar misschien zelfs nog wel iets zwaarder dan LISS. Ik zou als ik al zou zwemmen niet nog eens LISS erbij doen, genoeg is genoeg hè? Essentie van LISS is dat je in je vetverbranding komt, dat is meestal pas na 20 min op wat hogere hartslag. Dus een middagje shoppen telt dus niet.

@sologirl --> ja ik let nu even goed op, ga nu ook maar met hardloopschoenen sporten denk ik of iig kijken naar nieuwe sportschoenen met wat meer vering. Tot die tijd probeer ik veel springen wat te vermijden. Jumping Lunges doe ik bijvoorbeeld niet en vervang ik voor gewone Lunges.

Vandaag weer XCO en Body Balance gedaan, lekker!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:44

sologirl schreef:
Spieren warm houden en masseren. Oh ja en geen melkproducten drinken na het sporten! Helpt heel goed. Hebben jullie ook twee dagen erna de meeste spierpijn? Ik ga nu mn benen dus Donderdag op zn top voelen!

Top dankje, ja vreselijk maar juist veel bewegen dan id het sneller over. Tenminste na 3/4 dagen bij mij.

Sologirl, ligt er ook aan of je echt op tempo zwemt etc. Gebruik je atributen of zwem je "normaal"

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:25

Ik zwem normaal. Klassieke schoolslag. Maar wel op een redelijk temp hoor haha

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:04

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik heb het idee dat m'n buik nu langzaam begint te veranderen! Wordt niet echt dunner maar steviger ofzo voelt het! Armen worden ook gespierder.
Was nodig ook want was vorige week niet meer zo gemotiveerd maar nu weer wel om door te gaan :)

Afbeelding

Misschien leuk om hier vaker progress foto's te plaatsen? Kunnen we elkaar een beetje motiveren!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:01

Wauw, mooie progressie geboekt :)

W7D2 was weer een gigantisch succes, not. Wat was ik blij toen ik er mee klaar was :=

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:52

Ziet er goed uit Paula, vind dat er best veel spieren zijn gekomen. Ik denk dat je het zelf minder ziet dan dat andere mensen ernaar kijken.

Als ik zover ben zal ik ook een foto posten lig nu al 2 weken stil, hopelijk volgende week weer kunnen beginnen.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:36

Ja klopt zie het zelf niet zo en mag nog strakker! Het is dat mijn vriend het zei en toen viel het me pas op :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:08

Zéker mooi verschil!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:40

Oh wauw dat is zeker wel te zien Paula! Je buik is echt een stuk gespierder. +:)+

Haha ik durf hier geen progressfoto's te plaatsen, zo open en bloot voor iedereen. :') Ik merk trouwens echt dat ik ook meer buikspieren heb, alleen jammer dat het eten niet zo goed gaat anders vielen ze wat meer op. :P Het gaat gewoon elke keer weer mis op gezelligheid, maar eigenlijk is het hele leven een groot feest dus misschien geen uitzonderingen meer maken.. Maar dat vind ik ook weer zo saai. :=
Hoe doen jullie dit?

Heb vandaag alvast dag 3 van week 8 gedaan, ik had namelijk rugpijn van de workout maandag, had geen matje en het waren allemaal van die hiplifts. := En dit zou dan de 4e buikspier achter elkaar worden, niet heel goed over nagedacht nee in het programma. :P Dus ik heb nu alvast de benen gedaan en dan zaterdag buikspieren. Maar het ging echt slecht. :oo Ik hield het echt niet vol, helemaal buiten adem. := Dus stiekem maar van alle oefeningen de makkelijke variant gedaan en gewoon elk circuit 2 keer een keer, dus niet weer opnieuw verder bij 7 minuten. Hopelijk gaat de volgende work-out beter. Ik weet nu ook niet of het aan mezelf lag of dat deze work-out zo zwaar was. :\

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:05

Thanks meiden! :)
Ik let door de week goed op m'n eten, sinds 2 weken weer met my fitness pall en dan mezelf strak houden aan verdeling eiwitten/vetten/koolhydraten en 1600kcal. In het weekend mag ik van mezelf wel wat weer. Dan eet ik bijv lekker een tosti, zondag zowiezo altijd frietjes en 's avonds chips en/of chocola (vaak nog teveel van allebei :P)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:08

Waar krijgen jullie motivatie van? :o zojuist een zak chips leeggegeten :')