Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:00

Als het de perfect protein Pancakes zijn, dan heb ik geen interesse. Word al misselijk bij het idee :o
Heb je de Sports Pancakes?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:22

Nee volgens mij zijn het wel perfect protein.

Zijn de sports pancakes zo anders? Anders ga ik die ook proberen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:22

DeniseES en petitparis, jullie hebben wel gelijk wat 't invoeren van calorieën betreft. Ik wil 't alleen altijd gewoon echt precies goed doen en anders liever niet. Dus, zogauw m'n zelfgebakken brood op is, ga ik 't weer invoeren.

Ymke, heel veel succes! Ik doe 't je niet na hoor, zo'n sapkuur.

Cinderella, lust je havermout? Ik vind zelf havermout ideaal als ontbijt. Of muesli met magere yoghurt of kwark?

Esther, meer fruit eten is niet zo heel moeilijk toch? In je yoghurt/kwark of als je zin hebt in een tussendoortje, een stuk fruit nemen. Kwa beweging, ga een extra rondje wandelen/fietsen (zeker nu met 't mooie weer!), neem de fiets ipv de auto/ov, de trap ipv de lift. Kleine dingetjes die toch verschil maken :)

Sharon, balen dat je een rotdag had :( Gaat 't vandaag wel beter?

Ik heb gister wel een goede dag gehad! Netjes gegeten (geen idee hoeveel kcal maar geen gekke dingen verder) en heb 20 km gefietst. Kwam onderweg nog een vriendin tegen dus daar ook nog even mee gekletst.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:34

Qua eten had ik geen rotdag gelukkig :)
Ja, gaat wel beter nu!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:40

Gelukkig :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:48

Goeeeeiemorgen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:54

Goeiemorgen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:56

Goedemorgen! Vandaag al een uurtje gezwommen dus waarschijnlijk hoef ik voor de rest niet te sporten om aan m'n calorie doel te voldoen :D Anders vanmiddag of vanavond nog even de crosstrainer.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 09:59

Goedemorgen!
Ik mag nog ruim 1200 calorieën hebben, hier moet ik nog avondeten vanaf halen. Prima te doen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:15

Geryon, netjes! Zwem je gewoon schoolslag baantjes of ook echt wat actiever?

Geloof je niet. Ze komen hier op werk aan met croissantjes en verse jus. Ik sla over!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:19

Ik gebruik ook myfitnesspal en ben er erg tevreden over! Super handig die barcodes inscannen en ik heb hem aan andere apps gelinkt zoals endomondo. Heb net een half uurtje Jillian Michaels workout gedaan en ga straks de sauna in, douchen en nog lekker met de hond het bos in. Vandaag ben ik vrij dus dan kan dat allemaal! Gelukkig werk ik momenteel in de schoonmaak en kom ik ook op werkdagen wel aan mijn beweging, maar hoe doen de mensen dat met een kantoorbaan?

Over het ontbijt gesproken: Tegenwoordig ben ik helemaal gek op havermout met gojibessen. Echt het énige ontbijt dat relatief weinig kcal heeft en toch ervoor zorgt dat ik 's middags pas weer trek heb (en niet om 10 uur alweer probeer te snacken).

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:55

Goedemorgen allemaal!

Goed bezig Geryon, lekker vroeg!

Havermout wil ik ook graag nog een keer proberen, maar vind het zonde als ik het niet lust en niet wegkrijg dat er dan zo´n groot pak ofzo staat haha.

Ook iets op facebook voorbij zien komen over lijnzaad
http://www.ishetgezond.nl/index.php/ove ... aad-gezond
misschien dat jullie er wat aan hebben.
Heb zelf geen idee hoe je dat goed in een maaltijd kan verwerken

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:56

Zo, wat gaan jullie hard! Al ff niet gereageerd maar wel veel meegelezen. Ik heb me afgelopen week regelmatig erg beroerd gevoeld en dus weinig gegeten of alleen dingen waar ik zin in had. Ik zal op die dagen vast niet aan m'n caloriebehoefte zijn gekomen.

Sinds maandag ben ik wel echt fanatiek meer water aan het drinken, want dat vergeet ik soms gewoon. Maandag begonnen met 2 liter en dan de andere dingen niet meegerekend. Gisteren al 2,5 liter en dat hou ik de rest vd week nog ff vol, kijken hoe dat gaat en of het nog meer moet worden. Maar zoals het nu lijkt gaat het best goed.
Verder gisteren de sporttest gelopen en vervolgens nog 5 km met de hond gewandeld. Hierdoor ook wat meer gegeten.

Vandaag staat er een rondje paardrijden op het programma dus ik hoop dat ik op tijd klaar ben met school.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:02

POehhhh bijgekomen van het weekend, krijg ik weer keelontsteking.
wilde gisteren niet gaan hardlopen vanwege de keelpijn maar m'n hardloop maatje ging wel dus ik ben gewoon gegaan en het ging superrrr goed.. maar 1 keer gelopen, dus 3 km bijna in 1 keer gedaan!
Weet niet of ik morgen weer ga als ik me zo beroerd voel -O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:02

Dormy, ik heb een kantoorbaan en kom dus eigenlijk niet aan m'n beweging. Ik fiets wel altijd naar werk (15-20 minuutjes enkele reis) en zoals gister fiets ik dan na werk nog een rondje gewoon omdat 't kan.
Normaal loop ik ook 2-3 keer in de week hard maar dat heb ik al een week niet kunnen doen vanwege pijnlijke schenen helaas :(

Jolmer, vast wel iemand in je omgeving die havermout lust? En je kunt er nog veel meer mee! Koekjes maken, havermoutrepen van MissLipgloss (die vind iedereen lekker, echt!).
Lijnzaad kun je bv in havermout doen :P Of door je yoghurt met muesli.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:09

Goedemorgen!!
Beetje laat maar ben net wakker :P en dat terwijl ik al lekker om 9 uur in mijn bed lag :D

Ik kreeg gister de reactie dat ik wat te weinig at? Wat zou ik er dan nog bij op kunnen doen of veranderen?

Mijn lijstje van gister:
0: plakje suikerbrood met een beker melk
t: niks
m:boterham met jam zonder suiker, boterham met smeerkaas ook de gezonde versie en een beker melk
t: twee kopjes thee en twee kleine koekjes
a: spageti
t: kop thee

Ik heb gister dikke 3 kilometer met de hond gelopen en het stalwerk gedaan en paardje een uurtje gelongeerd.
Ik heb de laatste tijd niet zo heel veel trek omdat mijn vriend deze week weg is. En ik dan de vreemde gewoonte heb om geen honger te krijgen :(

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:30

Geryon, lekker sportief bezig zeg! En dat op de vroege morgen :P

Tara... dat meen je niet! Hoe kan je dat weerstaan!!! Verse croissantjes en jus...

Dormy, ik werk ook vooral op kantoor, daarnaast ga ik wel 4x per week op de fiets naar mijn paard, doe ik de stal, rij ik en ben dus lekker bezig :j thuis heb ik (zeker op de dagen dat ik niet naar mijn paard ga) nog een hond rondlopen die wel aan dr kilometers komt en daar bovenop ga ik 2x pw in de avond naar de sportschool :D Dan zijn dit de grove dingen, tussendoor zijn er ook een hoop verwaarloosbare activiteiten waar je toch ook actief bezig bent :j

Kevinsky, weet je hoeveel calorieen je binnen zou moeten krijgen? Want volgens mij zit je daar niet aan, of is het net op het randje, zeker als je daarnaast ook nog sportief bezig bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:32

Oyeru schreef:
Nee volgens mij zijn het wel perfect protein.

Zijn de sports pancakes zo anders? Anders ga ik die ook proberen!

Ze zijn zeker het proberen waard! Ze hebben geen smerige eiwitsmaak. Ze zijn juist een beetje zoet van zichzelf.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:38

Denise ik heb geen idee hoeveel ik binnen moet krijgen en hoeveel in binnen krijg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:43

kevinsky schreef:
Denise ik heb geen idee hoeveel ik binnen moet krijgen en hoeveel in binnen krijg :o

http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hier kun je heel makkelijk je behoefte uitrekenen :)
En daarna (al dan niet tijdelijk) bijhouden wat je binnen krijgt in My Fitness Pal of FatSecret, zodat je een idee krijgt hoeveel calorieën in bepaalde producten zit.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:47

Ik kom op 2037 calorieën per dag uit om op gewicht te blijven..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:56

Goedemorgen!

Mag ik me hier ook melden? :o Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met afvallen. Dat wil zeggen: meer sporten en letten op wat ik eet. En mijn doel? Gewoon een lager vetpercentage.

Ik hoor zoveel verschillende reacties op mijn lichaam..:

"Goh jij bent perfect zo, niks meer aan doen", of
"Jij kunt zeker wel tegen een stootje..?!"

En de absolute dooddoener:
"Vrouwen met ronde vormen zijn veel mooier"....tjah, maar wát zijn ronde vormen? :o?

Vandaag eet ik:
O: 40 gram havermout met 200 ml magere melk, glas water, thee (zonder suiker)
T: kiwi, thee (zonder suiker)
L: Handje druifjes + 3 zuurdezem-spelt crackers (van Waza), met hummus
T: 2 zuurdezem-spelt crackers (van Waza), met frambozenjam (i.v.m. suikerdip ergens rond 16.00 uur).
A: Kabeljauw (vers, gebakken in wat olijfolie) met sugersnaps en wat rijst. Magere kwark na.

Mijn zwakke kanten: ik lust graag chips, ik drink graag wijn, ik kan erg slecht tegen het lege-maag-gevoel en ik ben te druk om te sporten (true story :x ).

Maar!....vanavond heb ik m'n eerste bootcamp les *\o/* Als dat bevalt wil ik het sporten weer helemaal gaan oppakken (lees: 3 a 4 keer in de week, met weeg/meetmomenten).

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:04

Sabini schreef:
Ik hoor zoveel verschillende reacties op mijn lichaam..:

"Goh jij bent perfect zo, niks meer aan doen", of
"Jij kunt zeker wel tegen een stootje..?!"

En de absolute dooddoener:
"Vrouwen met ronde vormen zijn veel mooier"....tjah, maar wát zijn ronde vormen? :o?

Vooral die laatste (die tweede ook trouwens) is zó'n k*topmerking. Moet je dat dan als positief interpreteren... :?

Netjes lijstje heb je.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:50

kevinsky schreef:
Ik kom op 2037 calorieën per dag uit om op gewicht te blijven..

Ik kom op 2040 calorieën uit volgens MyFitnessPal om af te vallen, en mijn BMR is 1759. Best wel hoog dus.

Ik heb gister super gegeten qua calorieën, qua voedingsstoffen was de lunch niet zo super :P

O: 3 luchtige crackers, 2 x ham en 1 x kipfilet
T: 1 cracker met kipfilet
L: Appel en 4 dropjojo's
T: 2 sesamcrackers met ham
A: Zelfgemaakte maaltijdsalade met tonijn, zongedroogde tomaatjes, feta en pasta.
T: Paaskoekjes en een oreo

Ik had volgens mijn app nog 800 over.
Die salade is ook ideaal want je kan 2 x een enorm bord opscheppen en dan zit je lekker vol, en t is maar 500 calorieën :D

Vandaag gestart met 4 crackers en zometeen veel water drinken.
Ik wil ook eens kijken naar van die repen maken voor tussendoor, dat klinkt als een goede oplossing.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:00

Heeft iemand misschien een recept voor gezonde (havermout)repen zónder pinda's en noten? Of is dat onmogelijk? :Y)