Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:17

SteffiiY schreef:
Ligt eraan wat jij onder een training verstaat?
Ik heb vrij pittige trainingen dus ja ik doe het na elke training.

Elke keer dat je naar iets toe traint en je ervoor inspant.. Voor sommigen is dat al wanneer ze 4x 5 minuten hardlopen, voor andere pas wanneer ze 30 minuten lang heel veel inspannende oefeningen doen. Wat ik me dan afvraag is of het ook nodig is wanneer je die 5 minuten hardloopt, of dat er een bepaalde 'grens' ligt vanaf wanneer je lichaam dat nodig heeft. :)

SteffiiY

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:18

Op die manier, nou dat verschilt per lichaam.
Als jij na 5 minuten hardlopen moe en futloos/op bent kan je gerust die eiwit shake nemen.
Een eiwitshake vult aan en helpt tegen spierpijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:21

Pak zelf niet na elke training een eiwitshake terwijl ik vaak toch wel zwaar train. Alleen als ik zware spierpijn van de training verwacht (bijvoorbeeld nieuwe oefeningen) of als ik nog niet aan mijn eiwitdoel van die dag zit neem ik een eiwitshake, anders niet. Overigens voldoet een bak magere kwark ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:24

SteffiiY schreef:
Op die manier, nou dat verschilt per lichaam.
Als jij na 5 minuten hardlopen moe en futloos/op bent kan je gerust die eiwit shake nemen.
Een eiwitshake vult aan en helpt tegen spierpijn.

Dankjewel! Dat is wel ene goede tip. :)

Kiwipitje schreef:
Pak zelf niet na elke training een eiwitshake terwijl ik vaak toch wel zwaar train. Alleen als ik zware spierpijn van de training verwacht (bijvoorbeeld nieuwe oefeningen) of als ik nog niet aan mijn eiwitdoel van die dag zit neem ik een eiwitshake, anders niet. Overigens voldoet een bak magere kwark ook prima.

Dus stel jij traint 2 weken lang volgens een bepaald schema en wanneer je die weer omgooit neem je bijv de eerste twee keren een shake? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:25

Ja bijvoorbeeld.. maar zorg wel dat ik elke dag voldoende eiwitten binnen krijg. Eiwitten zitten ook gewoon in kwark, kip (en ander vlees), vis, peulvruchten, etc.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:26

Ik heb trouwens lekker getraind, was erg leuk, vrijdag weer :)
Wel vooral cardio in elk geval de eerste maand alleen cardio omdat ik nog geen 18 ben, daarna hebben ze nog speciale oefeningen die zegmaar kracht zijn een soort van haha en die mag ik wel doen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:30

Volgens mij houden ze bij ons (en veel sportscholen) een grens van 16 jaar aan. Daarna ben je wel grotendeels uitgegroeid.

Heb net een uurtje crossfit gedaan.

Warming up 3 keer;
8x squats
10'' hollow hold
8x burpees
10'' handstand hold

Techniek;
clean, front squat en pull-ups

WOD;
4' AMRAP
8x situp
8x step up met wall ball

1' rust

4' AMRAP
8x squat
8x pull up met springen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:13

Elmira30 schreef:
RoodZonnetje schreef:
Hmm, met apparaten (bvb Shoulder press) heb ik de dag er na standaard spierpijn, maar nu ik met gewichten (dumbbells) aan de slag ga niet :? Iemand een verklaring?

Grappig ik had gister niet veel tijd om al mijn oefeningen te doen, dus ik deed die apparaten ook.
Man, ik vond ze zwaar. Misschien omdat je anders traint? Geen idee..maar mij viel het ook op.

Het blijft een raadsel :D
Hoe reken je dumbbell gewichten eigenlijk? Op het shoulder press apparaat deed ik 5 kg, nu met dumbbells elke dumbbell 3 kg (dus 6 kg totaal). Train je dan met 3 kg of 6 kg?? 6 kg toch?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:14

Ik had vandaag funxtion gepland en daarvoor half uur crosstrainer. Maar is 10 min crosstrainer geworden en daarna funxtion, weer met 3 pers

Zetten jullie op vrije dagen de wekker om op tijd naar de sportschool te gaan. Ik moest het vandaag wel doen. Morgen, maandag en woe kan ik niet gaan, dus vanmorgen de wekker gezet. Het was om kwart voor 9 iig lekker rustig:-)

Dinsdagavond ben ik 1,5 fitness van plan, woe ochtend paardrijden en vrijdag weer funxtion, mogelijk za ook en zondag sowieso weer fitness. Ben benieuwd of deze planning staande houd, en de werkgever van mn vriend niet opnieuw roet in het eten gooit

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:33

Ik wilde eerst vandaag gaan sporten, maar gister erg druk geweest dus even pas op de plaats..
Nu wil ik morgen een keertje extra denk ik, als het mee zit. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

Kiwipitje schreef:
Volgens mij houden ze bij ons (en veel sportscholen) een grens van 16 jaar aan. Daarna ben je wel grotendeels uitgegroeid.

Heb net een uurtje crossfit gedaan.

Warming up 3 keer;
8x squats
10'' hollow hold
8x burpees
10'' handstand hold

Techniek;
clean, front squat en pull-ups

WOD;
4' AMRAP
8x situp
8x step up met wall ball

1' rust

4' AMRAP
8x squat
8x pull up met springen
Vanavond RW Night Run, morgen hopelijk een duurloop van 12 kilometer en afhankelijk van hoe de beentjes voelen ook nog 5x5 stronglifts. Heb er zin in :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:13

Iemand zin in een uitdaging? Deze workout, waarbij je het ladder gedeelte op tijd doet, de workout dus. Ben benieuwd hoeveel tijd jullie nodig hebben.

Warm Up:
3 Rounds (go at your own pace, but try not to rest more than 5 or 10 seconds between movements, and only 20 or 30 seconds between rounds):
50 jumping jacks
10 push-ups
10 air squats

30 second each side lunge stretch
60 seconds butterfly stretch
30 seconds Michael Phelps-style arm swings
30 seconds wide arm circles forward
30 seconds wide arm circles backward

Workout:
For time (AKA, as fast as you can!):
50 push-ups
40 lunges
30 sit-ups
20 air squats
10 burpees
60 second plank hold
10 burpees
20 air squats
30 sit-ups
40 lunges
50 push-ups

Ik heb de push ups wel op mijn knieen gedaan en had er 13:44 voor nodig.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:48

@secricible.. Van de week eens proberen, eerst maar eens googelen wat de termen betekenen... (her) ken ze niet allemaal

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:14

ik waag me er niet aan :D

vanmorgen de nieuwe release van bodypump gedaan.
pfff, die lunches daar hebben mijn benen meestal niet zon zin in.
meteen daarna komt er een squad en overhead-press me een losse schijf.
na de lunches moeten mijn been spieren eerst 2-3 seconden bijkomen anders heb ik er geen "controle" over.
herkennen jullie dat gevoel?

ik heb eiwit shakes bij body en fit besteld vorige week.
heb just proteine en smart proteine variety boxen besteld zodat ik de smaken kan uitproberen aangezien ik nog nooit een shake op had. ik wil ze gebruiken om iig dagen dat ik laag zit in eiwit makkelijk aan te vullen.

hoe lang moet je zo'n shake in de blender gooien? ik had nu te kort gedaan en was niet echt luchtig. in combinatie met de klontjes die er nog in zaten moest ik er bijna van kokhalzen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:43

Je benen geen zin in een lunch? Mijn maag vaak wel. :D
Nee geintje, ik weet niet eens wat Leunges zijn eigenlijk qua oefening.
Ik heb een blender waar de blendkan gelijk de beker is waar je het uit drinkt..
Met een grote blender hield ik klontjes over van bijv. spinazie, met deze heb ik dat niet.
Die fles/beker is ook vrij smal, dus veel kanten dan naar het hakdeel kan het niet op. :Y)
Ik heb het 20 seconden gedaan geloof ik, was niet zo lang nodig gelukkig, maar alleen schudden vond ik ook bluh, met die klontjes. -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:45

Lunges :) geen leunges of lunches, hihi.

Eiwitshakes vind ik echt juk, dus ik gebruik ze niet.
Overweeg om eens een afspraak met een sportdietist te maken om te zien wat ik anders kan doen om verder af te vallen.... Volgens mij doe ik echt iets grondig mis...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:47

Ja duh, typefoutje van mijn kant. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:49

secricible schreef:
Lunges :) geen leunges of lunches, hihi.

Eiwitshakes vind ik echt juk, dus ik gebruik ze niet.
Overweeg om eens een afspraak met een sportdietist te maken om te zien wat ik anders kan doen om verder af te vallen.... Volgens mij doe ik echt iets grondig mis...

Heb je al eens een eerlijk eetdagboek bij gehouden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:52

Secricible, eet je genoeg gezonde vetten?
Bij mij doen genoeg eiwitten en genoeg gezonde vetten wonderen, ik werd in no time strakker.
Verder is brood -vind ik- een enorme dikmaker, beter iets minder koolhydraten en meer eiwit/vet als zoveel koolhydraten als in Nederland normaal is.
Ik zeg niet schrappen die koolhydraten, maar minder.
Op die manier kan ik ook veel makkelijker eens snoepen, en je suiker blijft met minder brood, meer eiwit/vet stabieler.
Brood geeft suikerdips en daar ga je van snaaien als je het niet kan onderdrukken wat te pakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:18

Ik ben zelf dietist, en durf er mijn hand om te verwedden dat ik goed eet. Maar ik werk met ouderen en ondervoeding en heb weinig kennis over het eten icm intensief sporten wat ik nu doe. Ik eet nu 1600kcal per dag en houd dit dagelijks bij. Zover ik weet eet ik wel bewust en geen onbedachte snacks.
Maar ik twijfel dus of ik misschien te weinig eet, met de feestdagen val ik af, terwijl ik dan minder streng ben. Of zou dat dan spiermassa zijn omdat ik een week niet train?
Zo heb ik een hele hoop hersenspinsels waar ik niet goed uit kom.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:20

moonfish13 schreef:
Ja duh, typefoutje van mijn kant. :')

bij mij ook :+ :') :') :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:21

Kan niet zijn dat je te weinig binnen krijgt? Vind 1600 best weinig voor intensief sporten. Maar heb meer ervaring ook met aankomen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:22

Zou best kunnen dat je te streng bent voor jezelf. Dat kan averechts werken maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan. Wat voor dietist ben je? Meer een normale of juist meer pro paleo, minder brood en dat soort? Natuurdietist heet dat geloof ik?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:23

Secricible, merk je wel verandering in je maten/vetpercentage?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:59

Dat weet ik niet, ga morgen mijn vetpercentage weer bepalen. Merk wel vooruitgang in het sporten, kan trainingen in kortere tijd afwerken wanneer ik voor tijd doe e.d dus dat is positief.

In mijn werk heb ik geen stroming, is ook geen doen in een verpleeghuis ;)
Voor mijzelf werk ik volgens het puurgezond principe, dus brood met mate en zo min mogelijk uit pakjes en zakjes. Ik varieer veel, eet 'S ochtends geen brood, in de middag wisselend brood of een salade.

En misschien ben ik idd te streng, mijn activiteitenfactor is nu 1,4; misschien moet die wel omhoog. Ik schat dat ik met 2100 op onderhoud zit, heb een kantoorbaan natuurlijk.
Misschien zijn mijn macro's niet voldoende, ik durf het niet te zeggen... Daarop schiet mijn kennis echt tekort. Ik heb ook meer ervaring met aankomen, haha :D