Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:33

Je meldt je aan, dan word je gebeld en krijg je een lijst met vragen. Dan maak je een afspraak om langs te gaan bij de bloedbank. Daar moet je eerst een vragenlijst invullen (dat moet elke keer weer, deze staat ook op de website van Sanquin en is handig om door te lezen omdat er soms vragen in zitten waar je niet meteen antwoord op weet). Vervolgens ga je naar een kamertje waarbij niemand behalve jij en de dokter mee naar binnen mag die ouders is dan zeven :D Daar krijg je nog wat vragen en ik denk ook vragen als je bij sommige vragen op de lijst 'ja' aankruist. Dat weet ik niet zeker omdat ik dat nergens hoefde. Dan doen ze een vingerprikje en checken ze je Hb, dat gebeurt ook elke keer.

Als je Hb goed is mag je naar de donatiestoelen, daar geef je een paar buisjes bloed en dan mag je of naar huis of nog even blijven zitten. Dan duurt het nog zo'n drie weken tot de uitslag. Als alles goed is krijg je een paar dagen later een oproepkaart. Als er iets niet goed is vertellen ze je dit.

Volgens mij heb ik zo ongeveer alles uitgelegd?
Als je nog meer vragen hebt, stel maar :D

Froukje
Forever young

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:40

De site van Sanquin is ook wel een aanrader als je informatie wilt. Daar staat bijna alles duidelijk en uitgebreid uitgelegd.

Noomii1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:08

Klopt, maar het staat soms toch een beetje lastiger beschreven waarbij ik geen beeld kon krijgen. Zoals doe test en na zoveel weken uitslag en dan pas doneren. Helaas ben ik een beelddenker en kan ik het nu een beter plaatje geven! Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:15

Het gaat idd zoals kaus zegt. Als je je aankruist, krijg je daar vaak nog vragen over,maar het hoeft niet te betekenen dat je niet mag donoren. Een tip: mocht je medicatie gebruiken, neem dan de doosjes mee naar het gesprek. :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 16:08

Jeeej maandag weer doneren! :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:31

Ik mag 15 augustus weer. Was een beetje miscommunicatie geweest waardoor ik zolang niet ben opgeroepen, maar ik mag weer gelukkig.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:41

Net weee goed gedoneerd :D nu mijn ijzerwaarde op 8.4 gelukkig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:47

Ik mag morgen weer *\o/*

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:02

Ik had mij vorig jaar februari mijn eerste keuring en nu een aantal keuringen en vals-positieve uitslagen later mag ik nu eindelijk gaan doneren! Volgende week donderdag voor de eerste keer gaan doneren, spannend!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:25

Sjisi schreef:
Ik had mij vorig jaar februari mijn eerste keuring en nu een aantal keuringen en vals-positieve uitslagen later mag ik nu eindelijk gaan doneren! Volgende week donderdag voor de eerste keer gaan doneren, spannend!!

Super zeg !
Wel spannend .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:01

vals-positieve uitslagen?!? op wat dan?

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:52

petitparis schreef:
vals-positieve uitslagen?!? op wat dan?

Ja, er kwam uit de snelle, minder nauwkeurige test een uitslag die zei dat ik een virus had waarop ze hadden getest, maar de langzame, nauwkeurigere test zei dat alles goed was. Daarom moest ik nog een paar keer gekeurd worden zodat ze er zeker van waren dat ik niet ziek was.

Gelukkig alles nu goed *\o/*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:05

pff dat is toch niet goed voor je gemoedstoestand...
Gelukkig weet je nu wel dat alles in orde is.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:43

mag ik mij hier ook melden ?

ik heb mij in juni aan gemeld als bloed donor , heb toen bloed gegeven om te laten testen enz en mocht toen bloed gaan geven eigenlijk maar mocht twee weken niet vanwege antibiotica nu wel weer dus ik ga dinsdag of woensdag mijn eerste keer bloed doneren.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:02

Goed bezig! succes met je eerste donatie! !

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 05:51

Mayasfrenk schreef:
Goed bezig! succes met je eerste donatie! !

Dankjewel :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:36

Vanmorgen weer heen geweest sinds een hele lange tijd. Was even bang dat m'n HB niet goed zou zijn, maar die was 9.1 dus dat zat goed.

Maar jeetje, licht gevoel in m'n hoofd! Was heel blij thuis te zijn met de auto, nog verder en ik had de boel aan de kant gezet.

Vraag me trouwens wel af waarom er altijd van die bitchie vrouwen werken, was blij dat ik geprikt werd door een man :+

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:19

Dat vind ik nou ook altijd Froukje, van die chagrijnige dingen. In Drachten had ik daar àltijd last van. Nu zit ik in Leiden en had ik een hele lieve attente dame die mijn plasma prikte. :) Nadeel van Leiden is dan weer dat je een eeuwigheid op keuring zit te wachten. Zo heeft iedere locatie voor en nadelen denk ik.

Maatje987, succes met je eerste donatie! Top! ;)

Ik mag 14 september weer voor plasma. 10 augustus geweest, nu nog last van.. Denk misschien iets scheef geprikt of ik heb toch met het opvangen van mijn theeglas een rare beweging gemaakt. :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:27

Ik vind de prikvrouwen in Drachten juist enorm aardig :D De HB prikkers daarentegen wat minder.

Heb helaas niet binnen twee weken kunnen doneren doordat ik steeds van 18:00 tot een uur of 4 s nachts moet werken en dan lijkt het me niet handig om daarvoor een halve liter te geven. Voel me al regelmatig licht in mijn hoofd wanneer ik wel al mn bloed heb :Y)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:36

Hier in zoetermeer zijn ze heel aardig
Ik had me ingeschreven en moest me laten keuren natuurlijk maar werd heel lief gevraagd of ik wat te drinken wilde enz.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:43

Ik vind de dames in Leeuwarden ook heel vriendelijk :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:05

Ik denk dat ik woensdag wel weer ga plasma geven

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:10

De dames in Emmen zijn ook keer op keer top! ( gast dame van vorige keer deed zelfs iets TE goed haar best me allerlei koekjes en sapjes aan te praten)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:40

Ik wil zodra ik 18 wordt orgaan en bloeddonor worden. En daar heb ik een vraag over; is het zo dat ze in Belgie meer donoren zoeken als in Nederland of andersom? Of wordt dat gewoon uitgewisseld. Ik zit namelijk in Belgie op school dus voor mij kan dat net zo goed in Belgie plaatsvinden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:14

@romy: ik denk niet dat het uitgewisseld wordt, dus ook best maar 1 organistatie kiezen om te voorkomen dat je te vaak opgeroepen wordt. In NL kan je wel mer organen doneren dan in BE zag ik.