Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:24

Ik hoop het _danielle_. Dat zijn inderdaad pittige berichten, hoewel je het iemand van harte gunt is het toch even slikken dat soort berichten. Maar ook gefeliciteerd! Want tante worden is ook erg leuk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 11:00

Ow Danielle, auw! dat doet zeer. :(:) dikke knuf

skyeboxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:32

Goh wat een heftige verhalen allemaal. Ik hoop zo voor jullie dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
Ik ben inmiddels bevallen van de tweede ICSI dochter.
We hebben nu uit 1 poging met 4 terugplaatsingen 2 dochters gekregen.
Mijn eerste dochter was erg ziek na de geboorte, dusdanig dat we niet wisten of ze het zou redden.
Gelukkig is alles goed gekomen met haar.
Uit voorzorg moest ik deze keer weer in het ziekenhuis bevallen en 5 dagen ter observatie blijven.
Helaas leek het weer niet helemaal goed te gaan en zijn we overgegaan naar het AMC/EKZ. Na twee dagen daar mochten we naar huis.
We hebben nog twee rietjes in de vriezer liggen, maar we hebben besloten het hierbij te laten. We willen het niet nog een keer meemaken om met een kindje van nog geen week oud naar het AMC/EKZ te moeten.
Hel grote dilemma van de IVF/ICSI is natuurlijk wat te doen met de overgebleven rietjes. We hebben nog tot 2017 om daar over na te denken.

We vonden het traject om zwanger te worden lastig maar niet onoverkomelijk zwaar. De punctie was niet leuk. erg pijnlijk. Rondom de terug plaatsingen was het gewoon spannend, Mag ik?, Lukt de ontdooiing?, Deelt het goed door?, Slaat het wel goed aan?.
Natuurlijk is er de teleurstelling als het eerst gelukt lijkt en een week later toch niet.

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte.
Hopelijk lukt het uiteindelijk bij iedereen.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:14

Heb niet alles gelezen, maar ik wens iedereen wel succes !
Hier zijn het niet zozeer onvruchtbaarheden die meespelen maar 1x een erg slechte celdeling..
Long story short : 8 januari had ik een positieve test (waar we erg gelukkig mee waren) in ronde 2 al!
6 maart was het de 12 weken echo die erg slecht bleek te zijn : nekplooimeting van 8mm ipv de toegelaten 2/3mm .. + vochtvlies rond gans het kindje
10 maart vlokkentest
13 maart de uitslag: syndroom van down + waarschijnlijk zware hartafwijking (door het vochtvlies), kans op overleven zo goed als niets..
23 maart ben ik moeten bevallen na 14w5d zwangerschap.

Daarna 2 maand de pil moeten nemen (bah!)
Nu richting ronde 3.. Een hele hoop onzekerheden hier dus..
Ben nog niet eens zeker dat het nu werkelijk ronde 3 is.
Ronde 2 was een cyclus van amper 24 dagen, terwijl het normaal 27-29 dagen is. En mijn menstruatie was niet wat het hoort te zijn.. erg kort, erg weinig, geen last, geen vettig haar,... :S

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:45

Ahhhhh, wat een vreselijk nieuws :(:) heel heel veel sterkte en ik ga ontzettend duimen voor de volgende ronde.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:03

We zullen zien! ik denk dat ik ten laatste volgende week een testje doe om zeker te zijn dat het geen pseudo-menstruatie was! (mijn mama had dit ook)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:07

Wat is dat? 8)7 nooit van gehoord

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:11

@Spullen :
"Een pseudo-menstruatie is een milde vorm van menstruatie die plaatsvindt doordat je hersenen nog niet beseffen dat je zwanger bent. Kort na de pseudo-menstruatie worden steeds grotere hoeveelheden HCG-hormoon geproduceerd, waardoor de hersenen gaan beseffen dat je zwanger bent."
Komt er dus op neer dat je menstruatie veél lichter is als gewoonlijk en vaak totaal geen last hebt.. Dus je hebt wel een bloeding maar je bent toch zwanger..
En dat was hier het geval, in plaats van 4 dagen echt zwaar te bloeden heb ik nu amper 1/4e van het normale gehad. Ook deze keer geen menstruatie krampen ofzo.. wat ik normaal altijd enorm heftig heb!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:14

Ah okee! Maar betekent dat dan dat je nu wel weer zwanger bent?

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:16

Geen idee, daarom dat ik volgende week ga testen om zeker te zijn dat ik net wel of net niet zwanger ben ! :P
Maar het kan inderdaad zijn dat het een pseudo menstruatie is en dat ik dus zwanger ben ! (ik hoop het!)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:32

Ik duim voor je...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:36

__danielle__ schreef:
Ik heb ook een traagwerkende schildklier en dat werkt inderdaad niet mee. Hopelijk is het nu met de thyrax snel opgelost Lennox! Je zal je echt veel beter gaan voelen (zei zij uit ervaring).

... Als je zusje je vertelt dat ze zwanger is van een tweeling, net een half jaar met de pil gestopt....

:(:) en ook gefeliciteerd tante in wording!

Dubbel gevoel natuurlijk maar ook tante worden is bijzonder. Vanaf het moment dat ik tante werd, waren het ook mijn kinderen. Gelijk al een soort moeder gevoel erover. En ik zeg uiteraard absoluut niet dat het eigen kinderen vervangt, nee. Alles behalve dat. Juist eerder die wens nog sterker maken en het verdriet dat het nog niet is gelukt ook extra voelbaar. Maar ik vond het zo bijzonder dat dat gevoel van liefde en willen beschermen mij zo overviel toen ik ze voor het eerst zag.

Amintah, verdrietig :(:) In belang van het kindje heb je gekozen, maar wat een afschuwelijke keuze hebben jullie moeten maken :(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 12:44

Gisteren getest en helaas negatief :( begrijp echt niks meer van mijn lijf. maar goed, nu wachten op mijn menstruatie en dan duimen voor de volgende ronde. Miskraam is alweer bijna 7 weken geleden.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:36

Oh wat jammer Spullen :(

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:21

Wat balen Spullen! Hopelijk komt je menstruatie snel weer op gang en zit er daarna ook weer regelmaat in zodat je het allemaal wat beter kunt peilen.

Jij hebt ook een heftige periode achter de rug amintah, ik duim ook mee voor een positieve test (voor iedereen trouwens :D).

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:54

hallo allemaal.
Ik heb alles even een beetje doorgelezen. Wat een heftige verhalen!!
Spullen inderdaad duimen voor de volgende ronde.

Ik heb zelf een zoon van twee die heel spontaan door de pil heen kwam.
Nu zijn we al bijna 1.5 jaar aan het proberen weer zwanger te worden maar het lukt niet. Morgen moet mijn vriend een potje met "spul"inleveren en krijg ik een hg onderzoek, zie er best wel tegenop maar moet er wat voor over hebben.
We doen al een jaar met ovulatie testen dus ik snap niet waarom het niet lukt...

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:04

Balen spullen :(

Toch gefeliciteerd Danielle je zal vast een super lieve tante worden.
Zal duimen voor jullie.

Wat is een hg onderzoek?
En wat houden de ovulatie testen precies in?

Donderdagochtend kan ik terecht bij de gynaecoloog.
Vind het best spannend.
Heb gegoogled het is ook nog een
man.
Even doorbijten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:04

Bij ons is het zwanger worden ook geen vanzelfsprekendheid.
Inmiddels hebben wij wel een fantastisch mooie zoon van ruim 2.5 jaar. Deze week beginnen we met poging 5 van icsi in eigen cyclus voor een tweede. Afgelopen 4 pogingen vorig jaar gehad zonder succes. Ik klets/lees graag wat mee!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:51

Hey jullie kennen mij niet..

Maar ik had hier toch even graag mijn verhaal in het kort willen laten..

Vorig jaar was ik zwanger van midden juli. Ik en mijn vriend hebben toen besloten om het bij te houden. Ik toen ook mijn paard verkocht voor financieel beter te zitten. Dan eind september heb ik een miskraam gehad op een dikke 10 weken ver..
Ik had dan al wat schrik omdat het mijn eerste zwangerschap was.

Nu 6 weken terug dacht ik dat ik terug zwanger was, test gedaan maar negatief dus niet meer verder nagedacht.. had wel een bloeding van 3 dagen. Sinds mijn eerste miskraam was mijn menstruatie altijd 5 dagen tot een week. Dan vorige week ziek. Buikgriep zei de dokter, weer overtijd en gevoelige borsten. Terug een test gedaan vrijdag en deze was positief. De vorige was dus wss te vroeg gedaan..
Nu heb ik sinds maandag bloedingen. Ben fan naar de dokter gegaan en hij zei thuis blijven en rusten tot woensdag en al het dan nog niet gepasseerd is naar het ziekenhuis.

Hier zit ik dan te wachten. Heb veel pijn en krampen hoewel het betert naar de avond toe. Alles wijst wel op een miskraam en morgen dus naar de spoed.. pff ik kan echt wel in Wenen uitbarsten.. ik ben zo suf ik kan niet eens de stal van mijn paard doen. Gelukkig heb ik een lieve vriend die dit nu voor mij hebt gedaan.. maar ik zit echt niet goed in men vel nu pff..

2x een miskraam rond dezelfde draagtijd..

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:11

Phoe hopelijk is het loos alarm en kunnen ze je morgen positief nieuws geven.
Hoe ver ben je nu precies?

Mocht je wel negatief nieuws krijgen dan zal ik dit zekerder je huisarts/gynaecoloog bespreken want soms schrijven ze dan weleens een hormoon voor (provera hoor je weleens).
Succes in ieder geval. We duimen voor je.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:17

9 a 10 weken ik weet het zelf niet goed omdat ik het pas weet van vrijdag.
Maar als ik bekijk die 3 dagen ongeveer innestelingsbloed zou het 9 a 10 weken zijn. Net als vorige keer.. Bedankt pff ik zit al met de stress voor naar daar te gaan..

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:05

Jeetje KingChay, wat heftig. Hoe was het bij de dokter vandaag?

Retlaw, natuurlijk mag je meekletsen! Wel fijn dat je al een gezonde Zoon hebt.

Hier nog steeds niet ongesteld :(

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:31

Wanneer moet je dat worden spullen?

En KingChay hoe was het vandaag? Hopelijk heb je goed nieuws.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:33

Mywayzidane: ik heb geen idee, heb die miskraam gehad en sindsdien moet ik ongesteld worden, maar dat word ik maar niet. Test is 2x negatief geweest.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:44

Misschien is je lichaam van slag spullen?

Kingchay hoop ook dat je goed nieuws hebt. Anders heel veel sterkte.

Retlaw ga duimen voor jullie!