Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:50

Ik ben naar mn ha gegaan en gezegd dat ik wilde stoppen met roken. Hij schreef dit voor en met een week de eerste afspraak. Daarna elke 3 weken voor gesprek terugkomen.

Ik heb het zelf betaald, eigenlijk ook niet uitgezocht of het vergoed werd. Vond het de investering ook waard, betaald zich vanzelf terug doordat je niet meer rookt en dus bespaard.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:51

Anoniem schreef:
Ik liep al bij de longarts. Samen een datum geprikt in de agenda van de rookstop-poli en toen daarheen. Gepraat, recept mee gekregen en de volgende dag begonnen met de Champix. Twee weken later terug naar de poli en nu over twee weken weer.
Bedoel je dat?
En via de HA is het ook gewoon verkrijgbaar, maar dan heb je minder begeleiding lijkt me.

Ja dat bedoel ik inderdaad! Dus jij hebt nu om de 2 weken een afspraak? Ga morgen de HA is bellen.

Anoniem

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:55

Goed gedaan zeg Siersma!
Jij was er dus echt aan toe hé?
Zelfstandig doen vond de longarts voor mij niet zo een goed plan.
Ik wist toen ik begon nog eigenlijk niet of ik wel echt wilde stoppen. En de eerste dagen dacht ik echt heel sceptisch; nou pillen, kom maar op, doe jullie magische trucjes maar >;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:20

Ik wist he heel zeker. Ik heb in augustus vorig jaar ontdekt dat MN pony ppid/ cushing heeft en dus medicijnen nodig heeft. Dat was voor mij echt de druppel! Ik rook al dat geld op terwijl k dat dus ook kan gebruiken voor de medicijnen voor haar. Ze moet ze elke dag krijgen en kosten rond de €1.50 per dag.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:25

Siersma schreef:
Ik wist he heel zeker. Ik heb in augustus vorig jaar ontdekt dat MN pony ppid/ cushing heeft en dus medicijnen nodig heeft. Dat was voor mij echt de druppel! Ik rook al dat geld op terwijl k dat dus ook kan gebruiken voor de medicijnen voor haar. Ze moet ze elke dag krijgen en kosten rond de €1.50 per dag.

Ik ken het, mijn pony heeft dat ook, gelukkig half tablet per dag, dat scheelt nog..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:09

Die van mij nu 3/4 maar kost evengoed nog genoeg helaas. Dus vond het wel een hele geode schop onder mn kont haha

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:16

Bij mij werd de Champix niet vergoed. Maar aan de andere kant kocht ik geen shag meer dus die kosten vielen weg en werden overgenomen door die pillen. Ik heb dus maar een paar weken geslikt. De tweede kuur niet eens afgemaakt. Wel pillen afgebouwd.
Belangrijkste is dat het tussen je oren duidelijk is dat je niet meer wilt roken. Een collega van mij wilde ook stoppen, ook via huisarts aan de Champix, maar tussen zijn oren zat het niet goed, dus rookte gewoon door.
Ikzelf heb echt niet meer gerookt vanaf het moment dat ik stopte. Dus ook niet iedere dag een trekje ofzo. Dat heb ik wel eens bij een eerdere stoppoging gedaan, toen mijn vrouw nog rookte, pakte ik met regelmaal de peuk van de asbak voor een trekkie.
Ieder stopt op zijn eigen manier.
Als je wil, dan lukt het.
Succes allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:12

Ik heb zaterdag voor het eerst de Champix laten liggen. Ik wilde eens kijken wat er zonder gebeurde. Nou, het was geen makkelijke dag, maar ik ben er wel rookvrij doorheen gekomen. Zondag wilde ik eigenlijk wel champix nemen, maar ik ben het gewoon vergeten! :wow:
Oke, mijn humeur is ietsje minder goed ( O:) ) en ik ben wat onrustig, maar ik rook niet!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:14

Afbeelding
Ik ben echt zo trots op mezelf! En als ik het kan, lukt het jullie ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:18

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
SUPER gedaan Siersma!
Ik zeg volgend jaar rond deze tijd ook dat ik al een jaar gestopt ben! :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:22

Je kan het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:30

Dank je!
Eerst "even" door deze fase heen.
Ik kan normaal al niet zo goed tegen mensen die irritante eetgeluiden maken, maar op dit moment....... -:(- }:)
Er staat 6 meter van mij af een persoon op een wortel te knagen. Ik zou het liefst opstaan en het uit haar handen meppen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:11

Sorry dat gaat niet over hoor! Vind ik ook irri. Maar je moet er echt ff doorheen. Komt goed hoor!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:26

Hoe gaat het nu met jullie?
Ik ben weer begonnen...
Ik kan de fut / goede instelling niet vinden om er opnieuw aan te beginnen pffff

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:03

Wat zonde dat je weer ben begonnen maar misschien moet je voor jezelf eerst de juiste motivatie vinden?

Bij mij gaat het nog steeds goed ( en daar ben ik super verbaasd over). Vandaag is de 11de dag en ik heb weinig verlangen naar een sigaret. De rusteloosheid wordt minder alleen snoep ik me echt rot -O- Het volgende voornemen word denk ik afvallen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:29

Ik heb besloten de HA te bellen om hulp te krijgen bij stoppen met roken.
Al mijn stoppogingen mislukken en het frustreert zó enorm en ik voel me bijna een mislukkeling.
Helaas is ze momenteel op vakantie, maar de 27e hang ik in de telefoon. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:28

En hoe komen jullie deze dagen door?
Ik eigenlijk beter dan ik verwachtte! Zo verbaasd hoe "makkelijk" het gaat.

Ik heb alleen echt behoorlijke hoeveelheden zwart slijm.
Brrr bleghh bah!

Kun je niet iets anders pakken Fehu?
PureSG, ik zeg vraag om Champix. :j

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:25

@tice_81, ik heb er nog niet eens bij stilgestaan dat ik niet heb gerookt met kerst.
Oftewel ik mis het dus niet meer.
Ben nu vandaag 18 weken rookvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:37

Super Hagelslag! +:)+
Dat moet een fijn gevoel zijn?
Ik ben er nog wel mee bezig hoor. Heel bewust van dat ik niet naar buiten hoef, dat ik niet elke ochtend loop te blaffen, dat ik niet voor de winkels nog even buiten sta en zeg, bijna klaar hoor, eerst even roken nog.......

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:40

Nouja ik bedacht het nu net doordat je het vroeg.

Maar in het begin is het zeker niet makkelijk. Maar uiteindelijk gaat het "vanzelf"

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:48

Ik meld me ook. Heb vanaar mijn eerste champix genomen. Heb al tig pogingen gedaan waarbij ik steeds struikel op dag 7.. ben er klaar mee
Wil echt niet meer.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:22

Ik ga ook weer een poging doen... Heb er nog niet veel vertrouwen in, maar wie weet. Heb er nog 3 en die zullen over 2 uur wel op zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:45

*\o/* *\o/*
Goed bezig!

Ik heb de champix inmiddels al anderhalve week niet meer genomen. En het is zwaar, maar ik kom er!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:39

Ik heb m'n sigaretten nu een uurtje op en heb niks meer in huis. Heb tegen niemand wat gezegd en de volle asbak staat voor m'n neus en manlief rookt dus ook gewoon (die heeft nog niet in de gaten dat ik niet meer rook) ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

Voor alle nieuwe 1 januari stoppers: succes!!! :Y)

Ik ben vandaag 4 jaar lang gestopt, mis er echt niks meer aan. Appeltje eitje nu, ik denk en functioneer weer als een nooit-gerookt mens.
(Ik heb al 29000 sigaretten niet meer gerookt )