Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... risico.htm
Interessant stuk over vaccinatiegraad op het kdv.
Mag ik hier uit opmaken dat het kdv in een BB dorp dan voor provaxxers behoorlijk ontoegankelijk is. Het zou behoorlijk dom zijn je kind daar tussen te zetten en vervolgens te eisen dat ze niet gevaccineerde kindjes moeten weigeren.
Ik voel trouwens een vorm van apartheid opkomen bij die eis.
Hanmar schreef:Repelsteel, ik snap je punt niet helemaal. Het grootste deel van de links die je daar plaatst zijn oproepen voor deelnemers aan vaccin-onderzoeken; daar staat nog niets in over de veiligheid? Dat is wat ze proberen te testen. Inderdaad op jonge kinderen, want zoals jij (of iemand anders) eerder terecht aangaf, dat is uiteindelijk de doelgroep van de vaccins/doseringen.
Wat betreft de grootte van een testgroep: het is eigenlijk in alle takken van de wetenschap zo dat de grootte van de testgroep een belangrijke beslissing is. Te weinig, en je kunt geen valide conclusies trekken; te veel, en je onderwerpt een onnodig groot aantal personen aan een 'experiment'. Doorgaans wordt er een 'power analyse' gedaan, voor aanvang van de studie; er wordt gekeken hoe groot het te meten effect ongeveer zal zijn, en op basis van een statistiekanalyse kan dan vastgesteld worden hoeveel testsubjecten er nodig zullen zijn.
Dat is wel belangrijk, want voordat er toestemming gegeven wordt om onderzoek te doen op mensen moet dat eerst goedgekeurd worden door verschillende instanties, die o.a. de ethische kant van het onderzoek controleren en ook meekijken om te zien of het aantal testsubjecten realistisch is.
Anoniem schreef:Mijn punt is dat er wel op baby's wordt getest. Veel mensen denken dat dit verboden is maar dat is dus niet zo.
Ik vind het heel dubbel dat dit wel mag. Ouders krijgen een vergoeding, ouders moeten zelf een dagboek bijhouden. Wat kan zo'n vergoeding in de hand werken bij ouders die het niet breed hebben, worden die misschien daardoor over de streep getrokken om te participeren, denk ik dan?
Ouders zijn geen wetenschappers of artsen, in hoeverre kun je dan de waarnemingen van ouders als correct aannemen.
Daarbij vind ik persoonlijk een testgroepje van ruim 400 niet representatief voor een gehele wereldbevolking. Als een instantie dat wel vindt vind ik dat een beetje een vreemde conclusie van ze.
Maar hun wil is wet hè.
Anoniem schreef:Mijn punt is dat er wel op baby's wordt getest. Veel mensen denken dat dit verboden is maar dat is dus niet zo.
Ik vind het heel dubbel dat dit wel mag. Ouders krijgen een vergoeding, ouders moeten zelf een dagboek bijhouden. Wat kan zo'n vergoeding in de hand werken bij ouders die het niet breed hebben, worden die misschien daardoor over de streep getrokken om te participeren, denk ik dan?
Ouders zijn geen wetenschappers of artsen, in hoeverre kun je dan de waarnemingen van ouders als correct aannemen.
Daarbij vind ik persoonlijk een testgroepje van ruim 400 niet representatief voor een gehele wereldbevolking. Als een instantie dat wel vindt vind ik dat een beetje een vreemde conclusie van ze.
Maar hun wil is wet hè.
Anoniem schreef:Als je voor onderzoek maar een klein groepje neemt ten opzichte van de gehele wereldbevolking en daar weinig tot geen zware vaccinatieschade uit haalt, vervolgens alle zware vaccinatieschades die in de praktijk aan het licht komen af doet als "kan niet door het vaccin zijn veroorzaakt" en daarbij als fabrikant ook nog door overheden bescherming geniet waardoor je onaantastbaar bent in je handelen en ook wat je producten aangaat, dan is het ook niet gek dat vaccins als "veilig voor de mensheid" kunnen worden beschouwd.