Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn_

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:34

Nog een week wachten. ..

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:59

Goed nieuws! Net weer gebeld en ik heb volgende week een afspraak !

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:54

toppie!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:39

Wat fijn!

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:08

Ja super blij mee. Ze klonk erg aan de telefoon dus goed gevoel over! :) :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:24

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt, dat is heel belangrijk! :j

Hier ging het gisteren even flink mis -O- Na wat stress op het werk twee behoorlijke eetbuien gehad, waarin ik de controle echt volledig kwijt was. Vanmiddag en vanavond ga ik met vrienden zwemmen en barbecuen, maar ik heb nu zo de neiging om het af te zeggen. Blegh :(
Sorry voor de egopost :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:45

Waarom zou je afzeggen? Uit schuldgevoel? Niet doen, gewoon gaan!
@kirstenn: goed bezig, ook dat je zelf gebeld hebt :j

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:55

Omdat ik me nu erg dik voel en straks in badpak moet... Plus barbecue waarbij iemand anders het eten heeft geregeld. Klinkt misschien heel stom, maar ik vind het 'eng' om niet te weten wat er op tafel zal staan :o
Maar goed, ik heb mezelf even een flinke schop onder mijn kont gegeven en ik ga gewoon :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:57

Bij een BBQ is er altijd wel iets waar je prima van kunt eten, is mijn ervaring. Dat is juist het voordeel van een BBQ, iedereen eet wat anders en je hebt de keuze! Ook zijn mensen dan vaak weinig bezig met wat een ander eet, alles loop door elkaar enzo :D :j
Succes SaZ!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:03

Dat is inderdaad waar, Wendy. Daar had ik even niet aan gedacht, stelt me wel ietwat gerust :)

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:33

Gewoon gaan SaZ, mijn ervaring met BBQ's is dat er vaak ook salade is en dat is natuurlijk niet verkeerd. Het komt vast goed, je kunt het!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:01

Saz zie het niet als een terugval he? Zulke dingen gebeuren, het kan niet in 1 keer goed gaan. Hoe is vanmiddag/vanavond verlopen?

Vandaag vrij goed dagje.. ochtend en middag boterham allebei gehad. Avondeten en avond TD ook. Echter kon ik het mezelf alleen toestaan omdat mn ES blij was met de weegschaal. :o Maargoed ik probeer het positief in te zien.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 01:12

Thanks voor de support meiden! Ik heb mezelf even een schop onder mijn kont verkocht en het is uiteindelijk best goed gegaan. Heb voor mijn gevoel wel te veel gegeten, terwijl ik rationeel best weet dat het wel meevalt. Ben nu gelukkig bij mijn ouders, waardoor ik niet in de verleiding kan komen het er weer uit te gooien, dus dat scheelt.

Wat goed dat je zo netjes hebt gegeten, Amanda! Misschien niet helemaal vanuit de ideale motivatie, maar je hebt het wel mooi gedaan! Probeer dat vol te houden! :)

Zijn er trouwens misschien nog mensen onder jullie die naar Proud2Meet (van Proud2bme.nl) gaan a.s. vrijdag?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:12

Ik vind het knap van je SaZ, dat je gegaan bent! En vooral rationeel blijven denken! Laat die eetstoornis het niet verpesten.

Amanda, ook netjes dat je zo goed aan 't eten bent! Probeer ietsjes meer te eten zodat je niet nog meer afvalt.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:30

Hey! Ik ben hier een hele tijd niet geweest :o Maar ik wil me toch weer melden omdat ik merk dat
ik het erg lastig vind.

Ik zat opgenomen in een kliniek, daar heb ik ondanks het versterkte pakket(aankomlijst) en 3 nutri per
dag de aankom eis niet gehaald en ben ik dus naar huis gestuurd. (ik ben nu een dikke maand weer thuis)
Maar ik vind het nog erg lastig, ik eet nu een flinke aankomlijst en kom niet genoeg aan, dus nu heb ik weer
nutri erbij. Maar ik merk dat ik het steeds weer lastiger ga vinden, ook omdat mijn ouders en therapeute nu
wel een beetje beginnen te twijfelen of ik compenseer omdat ik zo slecht aankom. Terwijl dat echt niet zo is.

Erg vervelend , omdat ik nu nog in rust zit zegmaar, pas als ik minimaal 3 kg bij ben mag ik weer rustig aan
wat meer wandelen e.d. want nu mag ik echt nog niks.

Dus als jullie het goed vinden kom ik weer mee praten :o

liefs!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:30

SaZ schreef:
Thanks voor de support meiden! Ik heb mezelf even een schop onder mijn kont verkocht en het is uiteindelijk best goed gegaan. Heb voor mijn gevoel wel te veel gegeten, terwijl ik rationeel best weet dat het wel meevalt. Ben nu gelukkig bij mijn ouders, waardoor ik niet in de verleiding kan komen het er weer uit te gooien, dus dat scheelt.

Wat goed dat je zo netjes hebt gegeten, Amanda! Misschien niet helemaal vanuit de ideale motivatie, maar je hebt het wel mooi gedaan! Probeer dat vol te houden! :)

Zijn er trouwens misschien nog mensen onder jullie die naar Proud2Meet (van Proud2bme.nl) gaan a.s. vrijdag?

Knap van je bbq! Waar is proud2meet? Want ik zou ook graag eens heengaan. :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:46

Lastig lijkt me dat zeg, als je zoveel eet en dan nog niet voldoende aankomt.
Je eet echt alles volgens de lijst, niet stiekem light of magere producten, half beleg, etc?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:53

Dani schreef:
Lastig lijkt me dat zeg, als je zoveel eet en dan nog niet voldoende aankomt.
Je eet echt alles volgens de lijst, niet stiekem light of magere producten, half beleg, etc?

nope, ik heb er altijd toezicht bij, maar waarschijnlijk heb ik gewoon een hele snelle metabolisme ofzo,
vroeger kon ik ook echt alles eten zonder aan te komen, maar nu is het wel even vervelend. :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:18

Wat vind ik dat ook altijd raar in klinieken hè... Dat je weggestuurd wordt. In plaats van dat ze je helpen sturen ze je naar huis...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:03

Ja dat was/is bij ons ook zo.. dan is de behandeling te zwaar voor je zeggen ze dan. Dat het tempo te hoog ligt etc.

jamieblont wat vervelend :(:) ik weet hoe je je voelt. Je zegt dat je weer wat mag bewegen als je 3 kg aankomt, maar is dat er dan niet weer zo vanaf? Aangezien je zonder beweging al amper aankomt. Kun je misschien voor 4-5 kg gaan zodat je een buffer hebt. Verder gebruik je al fantomalt? Een extra schaaltje noten per dag?

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:09

Wat lastig dat je zo moeizaam aankomt, Jamie! Een schaaltje noten is misschien inderdaad een goed idee :j En inderdaad vreemd dat je weggestuurd wordt als je niet genoeg aankomt. Nu snap ik wel dat ze mensen wegsturen die ongemotiveerd zijn, maar dat is bij jou zo te horen niet het geval :n
Proud2Meet is in Leiden, verzamelplaats is morgen op Leiden CS om 13.00 uur. Zou tof zijn als je ook komt!

Thanks, Broccoli :) Ik moet gewoon wat vaker proberen de ratio het te laten winnen van de eetstoornis. Alleen is dat soms verdraaide lastig :\

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:18

Dat vind ik ook Broccoli, je bent daar omdat het je alleen niet lukt om aan te komen en dan sturen ze je naar huis omdat je niet genoeg aankomt -O-

Wat frustrerend Jamieblont, zeker als je omgeving aan je begint te twijfelen. Toen ik net in behandeling was kwam ik ook heel moeilijk aan, maar dat was omdat mijn lichaam bezig was met alle tekorten aanvullen. Ik heb ruim een jaar een vrij uitgebreide aankomlijst gegeten. Pas toen ik een hele tijd op een veilig gewicht zat kon ik mijn lijst geleidelijk terugbrengen naar een basislijst.

Probeer toch in ieder geval je lijst te blijven volgen, je zal zien dat het makkelijker wordt eenmaal je niet meer in rust zit. Als je wat meer mag kan je ook wat afleiding zoeken en dan blijf je niet steeds met dat eten bezig.

In ieder geval veel sterkte!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:34

Thanx iedereen :D Ik heb nu als toetje in ieder geval ipv een ijsje een cornetto, en ik gebruik geen fantomalt maar nutridrink.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:49

GeekGirl schreef:
Dat vind ik ook Broccoli, je bent daar omdat het je alleen niet lukt om aan te komen en dan sturen ze je naar huis omdat je niet genoeg aankomt -O-

Wat frustrerend Jamieblont, zeker als je omgeving aan je begint te twijfelen. Toen ik net in behandeling was kwam ik ook heel moeilijk aan, maar dat was omdat mijn lichaam bezig was met alle tekorten aanvullen. Ik heb ruim een jaar een vrij uitgebreide aankomlijst gegeten. Pas toen ik een hele tijd op een veilig gewicht zat kon ik mijn lijst geleidelijk terugbrengen naar een basislijst.

Probeer toch in ieder geval je lijst te blijven volgen, je zal zien dat het makkelijker wordt eenmaal je niet meer in rust zit. Als je wat meer mag kan je ook wat afleiding zoeken en dan blijf je niet steeds met dat eten bezig.

In ieder geval veel sterkte!

Bleef je dan wel stabiel op een basislijst? Want ik ben echt benauwd dat ik nooit meer normale hoeveelheden kan eten :o .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:20

Als het goed is ga je stabiliseren op een normaal eetpatroon.
Ik kwam juist van lucht al aan, maar kan nu meer eten dan toen. Alles normaliseert. :)