Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramare

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:37

Dat is een nieuw programma van Shaun T waarbij je vijf weken Fase 1, Alfa Phase genaamd, doet en dan vijf weken fase 2 genaamd Beta Phase. Het is eigenlijk beetje opgebouwd als Insanity qua afwisseling met de oefeningen maar dan maar 25 minuten (plus 3 min. cooldown) en vijf dagen per week... dan een dag rust en een dag strechen.
Ik vind het een ideaal programma, ik ben vorig jaar begonnen met Insanity maar dan op mijn eigen manier en vond op een gegeven moment die 45 minuten toch echt te lang. Toen heb ik 2 programmas van Jillian Michaels gevolgd en nu heb ik deze gevonden... Heerlijk afwisselend en snel klaar!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:39

Hoe ben jij daaraan gekomen Miramare?

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:57

Tja... wat denk je :o :D

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:04

Op die manier die niet genoemd mag worden! :') :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:31

Ohh die manier... ;) vraagje zou je ze naar mij willen sturen via bijv wetransfer O:)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:25

IK OOK! HEEL GRAAG

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:58

Nou... haha vooruit, maar dan alleen naar jullie 2, als er dan nog iemand anders wil, zouden jullie dat dan willen sturen als een soort kettingmail? Anders blijf ik misschien bezig :D Stuur maar pb met jullie email adres...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:39

Vandaag de recovery van insanity gedaan. Deze is zwaar maar wel top. Zag er best tegen op omdat ik ook een lange dag heb gewerkt. Maar dat rekken en strekken had ik echt even nodig.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:15

Ik meld me hier ook! Ben al in week 5 bezig met insanity, helaas 6 dagen uit de running geweest door ziekte en nog eens een ongeluk er tussendoor.
Ben gisteren weer verder gegaan waar ik gebleven ben en ondanks dat Shaun T zegt 2 dagen is maximaal om het niet te doen, kon ik zo weer verder op mijn conditie.

Als maand 2 voorbij is ga ik ook de T25 doen :D Kan er niet op wachten om het te doen, heb er al zo veel over gehoord

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:38

Oeps, tijdje afwezig geweest hier :D En helaas ook van insanity.. Moest beginnen met maand 2 en die vond ik best te doen, maar het duurt me gewoon te lang.. Inclusief voorbereiding en nabereiding ben ik er dan al gauw zo'n 2 uur aan kwijt en daarvoor heb ik gewoon teveel (ook leuke :o ) dingen te doen nu.. En dan nog eens de hitte erbij en op vakantie geweest, nee dat werkt niet zo goed :D

Maar wat leuk dat er hier ook al mensen bezig zijn met Focus T25! Zat er al een hele tijd op te azen, maar ik heb hem eindelijk ook gevonden! Heb me al flink ingelezen enzo om even goed gemotiveerd weer te raken en heb besloten insanity even te laten voor wat het is en dit te gaan doen. Wil insanity wel echt afmaken, maar dat ga ik doen als het minder warm is en ik weer wat meer tijd heb.
Ben echt heel benieuwd! Wat zijn jullie ervaringen ermee tot nu toe? En heeft iemand ook het nutrition plan ervan? :o

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:25

Nee nutrition plan heb ik niet, heb ik ook niet naar gezocht omdat ik gewoon zelf op mijn eten let. Ik ben inmiddels op mijn rustdag van week 2 aangekomen! Ik vind het een onwijs fijn programma en goed vol te houden elke dag. Daar had ik met Insanity gewoon een probleem mee, dat ik elke dag 45 minuten gewoon niet trok... Het is heerlijk afwisselend en gewoon snel klaar!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:12

Ik heb T25 ook gevonden! Ik begin morgen en doe dan de workout van maandag. Aangezien ik er maandag niet ben. En dan doe ik maandag niets of de strech. Ik wandel dan heel veel.
Ben benieuwd! Vond Insanity erg leuk.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:18

ik heb de voedingsplan van insanity, een keer door heen gekeken en keek op van de gerechten. zelf let ik op wat ik eet, kon er niet echt uitkomen met al dat engels. Vandaag begint mijn maand 2 , ik ga gewoon door in de hitte.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:32

@marijke. Zo doe ik het ook. Vind het maar ingewikkeld het voedingsplan en ook moeilijk te combineren met manlief. Hij wil wel gewoon een bord vol vlees en meer.
Overdag let is heel goed op, veel water en geen snoep, koek en dergelijk. Savonds eet ik wel gewoon mn avond eten maar niet meer dan nodig.
Ik heb na vanavond week 1 erop zitten. Had ook zo iets van gewoon beginnen anders komt er nooit iets van.

Succes met de 2de maand!!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:39

jij ook veel succes!

Ik baal nu wel dat ik er even uit ben geweest, maand 2 is nu al zwaar! maar ik ga het vol houden !!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:29

Thanx!
Hebben jullie ook dat je bloed fanatiek begint (al wel gedoseerd) maar dat je op een gegeven moment echt de oefening niet vol kan houden? Even een rondje lopen, slokje water en probeert de oefening af te maken. Ik heb echt moeite nog met Ijn tempo hoor. Maar dat zal wel groeien denk ik.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:42

herkenbaar! ik doe dat zeker ook.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:50

Ik kan nu voortaan alles volhouden. als ik me goed voel tenminste. Anders pak ik weleens wat rust. Alleen als je 1 minuut pushups moet doen ga ik over op mn knieeen ipv tenen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:10

ik zou wel graag willen beginnen met insanity maar waar kan ik dat krijgen?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:25

Kopen, of illegaal downloaden.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:30

oke :D maar waar?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:44

Moet je even op google kijken :) ( En als je het over downloaden hebt dat mag op bokt niet worden besproken)

Zo net eerste workout van T25 gedaan. Ik ben kapot joh! Jeetje wat zwaar. Vond Insanity nog beter te doen op sommige momenten := Maar ik heb nu ook totaal geen conditie meer. Misschien als je insanity helemaal afgerond hebt dat ie dan wel makkelijk is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:45

Is die T25 ook echt bedoeld voor mensen die al insanity geprobeerd hebben? Ik lig er alweer even uit. Ik was aan maand 2 begonnen, maar volgens mij heb ik daar 1 week van gedaan (met heel wat dagen rust ertussen). Nu vorige week op vakantie geweest, deze week ponykamp en ik ben zo verkouden dat ik vandaag maar ben gaan hardlopen ipv keihard met Shaun T aan de slag te gaan. Ik dacht morgen een les van T25 te doen om weer rustig aan te kunnen beginnen, maar het is niet rustig dus? Want dan kan ik misschien beter de recoveryles van Insanity doen. Of de les uit de recovery week ofzoiets.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:16

Nee ik vind het niet rustig nee. Bij insanity zijn er nog pauzes en mag je rusten. Hier niet( kan natuurlijk wel) dan moet je de aangepaste oefeningen doen

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:06

Ja het is pittig en niet echt rustig doordat je geen pauzes hebt, maar het is met de 'modified' oefeningen wel echt te doen voor beginners. Je hoeft niet eerst Insanity te hebben gedaan.
Hier vanavond al weer beginnen aan week 3 van Focus... Gaat erg lekker en zie ook zeker al weer wat vooruitgang in mijn lichaam. Vh weekend ook wel weer een foto maken.