Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:38

Sterkte verder!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:34

Een :(:) Wat knap dat je de beslissing hebt gemaakt! En helemaal fijn dat je een goed gevoel bij die beslissing hebt, het was voor jou de juiste beslissing. Heel veel sterkte verder!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:01

Sterkte verder en fijn dat alles naar omstandigheden goed verlopen is!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:46

Knuffel voor jou ts :(:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:51

Sterkte en zorg goed voor jezelf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:59

franka75 schreef:
Goede beslissing, laat je weten hoe het ging?

Lezen. T is al voorbij. :-)

Dappere keus ts.
Hopelijk heb je er vrede mee en kan je weer verder met t dagelijkse leven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:05

Ts, veel sterkte nog met alles. En onthoud goed, jouw keuze was even zwaar om te maken als iemand die het had gehouden. Dus mocht je het ooit moeilijk krijgen, durf dan je hart te luchten bij iemand die je vertrouwt :(:) . Ik hoop dat je alles mooi een plaatsje kan geven nu :) .

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:21

Percy schreef:
Het kindje heeft nog geen leven, is nog nauwelijks een kindje. Het gaat nu om jou ts. Jij bent verstandig en volwassen genoeg om de voor jou juiste keuze te maken.

pfff, pas op wat je zegt...ik heb zelf een miskraam gehad, een vriendin zelfs nog op 16 en 19 weken en geloof me...het is echt al een mini-mensje!!! De foeteus van 19 weken was zo groot als een barbiepop! Zeker 25 cm groot. Vingertjes met nageltjes, neusje, oortjes e.d.! Alles er op en er aan! De foeteus van 16 weken heb ik ook gezien, en deze was denk ik iets van 5 cm kleiner dan een echte barbiepop, maar ook hier zat alles er op en er aan! Het enigste verschil met een barbiepop is dat de hoofd groter was in verhouding tot het lichaam! Het is wel degelijk al een kindje! Ik vind het dan ook ronduit schandalig dat er met 22 weken nog geaborteerd mag worden. Ik kan hier zo boos om worden dat mensen zeggen, het is nog niks, want het is wel degelijk iets.

Veel sterkte met je genomen beslissing, ik hoop dat je voldoende steun krijgt uit je direkte omgeving, neem de tijd om afscheid te nemen van je kindje al dan niet nog in je buik. Velen weten dat niet, Je mag het ook mee naar huis nemen en ergens begraven, dan heb je altijd een plekje om naar terug te gaan.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:29

bridgetF schreef:
Percy schreef:
Het kindje heeft nog geen leven, is nog nauwelijks een kindje. Het gaat nu om jou ts. Jij bent verstandig en volwassen genoeg om de voor jou juiste keuze te maken.

pfff, pas op wat je zegt...ik heb zelf een miskraam gehad, een vriendin zelfs nog op 16 en 19 weken en geloof me...het is echt al een mini-mensje!!! De foeteus van 19 weken was zo groot als een barbiepop! Zeker 25 cm groot. Vingertjes met nageltjes, neusje, oortjes e.d.! Alles er op en er aan! De foeteus van 16 weken heb ik ook gezien, en deze was denk ik iets van 5 cm kleiner dan een echte barbiepop, maar ook hier zat alles er op en er aan! Het enigste verschil met een barbiepop is dat de hoofd groter was in verhouding tot het lichaam! Het is wel degelijk al een kindje! Ik vind het dan ook ronduit schandalig dat er met 22 weken nog geaborteerd mag worden. Ik kan hier zo boos om worden dat mensen zeggen, het is nog niks, want het is wel degelijk iets.

Veel sterkte met je genomen beslissing, ik hoop dat je voldoende steun krijgt uit je direkte omgeving, neem de tijd om afscheid te nemen van je kindje al dan niet nog in je buik. Velen weten dat niet, Je mag het ook mee naar huis nemen en ergens begraven, dan heb je altijd een plekje om naar terug te gaan.

Ze bedoelt met 7 weken, ik snap je ook wel hoor, maar voor de wetenschap is het op 7weken nauwelijks een kindje, maar een boontje :(:)
Ts veel sterkte met de verwerking.
Hoe gaat het nu met je?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:00

@bridgetF het is al gebeurt....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:56

Samiyah schreef:

Ik had al gelezen dat er een beslissing is genomen, maar niet dat het al gebeurd is.
Het ging me meer om de uitspraak van het is (nog) niks.

mijn respect hoor als men zo'n keuze over leven kan maken,
een keuze die je nooit meer over kan doen,
nu maar hopen dat het de juiste is geweest en er achter af geen spijt komt.

sterkte....

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:48

bridgetF schreef:
Samiyah schreef:

...

sterkte....

Dat vind ik persoonlijk niet fijn dat jij TS met zulke gedachtengang om de oren slaat.
Ze heeft genoeg gewikt en gewogen.
Dan hoef jij niet af te komen met twijfel te zaaien en "na te trappen" met hopen dat er geen spijt komt.
Aub zeg, zou je haar niet beter steunen in de moeilijke momenten die ze ongetwijfeld nog zal hebben ?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:22

bridgetF schreef:
Samiyah schreef:

Ik had al gelezen dat er een beslissing is genomen, maar niet dat het al gebeurd is.
Het ging me meer om de uitspraak van het is (nog) niks.

mijn respect hoor als men zo'n keuze over leven kan maken,
een keuze die je nooit meer over kan doen,

sterkte....

Misschien is het verstandiger om even aan de TS te denken en niet aan je eigen opvattingen. :) Bovendien was TS nog geen zeven weken ver als ik goed heb gerekend, dus zijn opmerkingen over 'barbiepoppen' hier eigenlijk niet nodig...

TS, hoe is het nu met je?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:52

rea schreef:
Dat vind ik persoonlijk niet fijn dat jij TS met zulke gedachtengang om de oren slaat.
Ze heeft genoeg gewikt en gewogen.
Dan hoef jij niet af te komen met twijfel te zaaien en "na te trappen" met hopen dat er geen spijt komt.
Aub zeg, zou je haar niet beter steunen in de moeilijke momenten die ze ongetwijfeld nog zal hebben ?

Inderdaad...

Hoe gaat het nu ts? :(:)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:21

Het gaat mij niet op iemand na te trappen, het is al zwaar genoeg voor haar, het ging mij om de opmerking dat het nog niks is, ik vind dat een hele foute opmerking, want het is wel degelijk wat, hoe klein het ook is. Jullie hebben waarschijnlijk ook geen idee hoe zo'n opmerking aan komt bij hun die een kindje hebben verloren of ongewenst kinderloos zijn. Zoals ik al aangaf heb ik respect voor haar dat ze zo'n keuze over "leven" kan maken. Ik vind het dan ook heel jammer dat het gelijk negatief wordt opgevat. Ik denk ook niet dat het topic er voor bedoeld is om mensen te kwetsen en hier ruzies uit te gaan lokken. Dus laten we er aub over op houden voor haar, voor mij en alle anderen (die zich er aan storen).

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 00:25

Bedankt allemaal. Het gaat eigenlijk heel goed nu. Ben blij dat ik mijn keuze zo goed overdacht heb, ben er zeker van dat dit de juiste beslissing was. En ook mijn beslissing.

Met mijn (schoon)zus is het niet meer goedgekomen, dit komt het ook niet als ze haar excuses niet aanbied. Daar zijn dingen gezegd die je je ergste vijand niet zegt..
Met mijn ouders is het gewoon weer goed/normaal gelukkig. Met pap prat ik er niet over, maar dat vind ik ook niet erg.

Verder ja ik zal vast mijn dipmomentjes krijgen emotioneel gezien, maar daar kom ik wel overheen :). Lichamelijk gaat het ook gewoon goed, nog geen vreemde dingen en alles valt daarin heel erg mee.

BridgetF: Ja, ik heb er zelf eigenlijk nooit zo over gedacht of het nu een boontje of een kindje is.. Ik was er ruim op tijd bij en ja hoe ik het ook noem maakt voor mij weinig verschil. Ik heb alleen een echo op werkelijk formaat gehad (niet uitvergroot) hier was het niet meer dan een streepje (toen 4 weken vanaf bevruchting). Ik denk dat het wel totaal anders ligt bij een miskraam bij wel een gewenste zwangerschap, dit lijkt me heel pijnlijk (emotioneel) en snap zeker dat mensen die dit mee hebben gemaakt totaal anders over mijn beslissing denken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:33

Fijn dat je even laat weten hoe het gaat TS. Slaap lekker voor nu. :*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:39

Heel veel sterkte Ts. De beslissing is gemaakt, niet meer terug te draaien. En ik hoop voor jou dat je er nooit spijt van gaat krijgen.....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:52

Het was een moeilijke beslissing voor je, die niemand voor je heeft kunnen maken.
Niemand kon jou vertellen wat jij moest doen, de één ziet het als nog niks, de ander (zoals ik) als een kindje. Dat maakte de beslissing voor jou zo moeilijk, alleen jij kon daar over beslissen.

Het is een beslissing die jij nu zelf hebt genomen, niet door een ander opgedrongen, en als je daar achter staat, is het voor jou toch goed? Laat anderen (schoonzus) maar kletsen, vriendschap is gebaseerd op wederzijds respect. En ook als men het niet met elkaar eens is, dan hoor je elkaar toch te respecteren in elkaars keuze, anders is deze vriendschap niks waard (geweest). Geef je schoonzus even tijd, ze moet het misschien ook allemaal even een plekje geven.

Ik wens je oprecht heel veel sterkte en een goed lichaamlijk en geestelijk herstel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:03

TS , jammer dat je (schoon)zus zo extreem heeft gereageerd , ze zal er vast een reden voor hebben, maar dat maakt het niet okay om om bepaalde manieren te reageren en zeker niet om bepaalde dingen te zeggen :n
maar laat dat idd maar haar probleem zijn en niet het jouwe,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:28

Fijne update weer TS +:)+

Het is al met al wel een leerzame ervaring geweest, je leert je omgeving (en jezelf) zo ineens goed kennen :=

Klinkt alsof het helemaal goed komt zo met je, heb je heel verstandig aangepakt allemaal, klasse :j

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:55

ano28 schreef:
Nou 'het' is gebeurd..
Voelt opgelucht, ben blij dat ik van te voren er zo goed overna heb gedacht. Dit is/was de juiste beslissing voor mij. Het zal heus de nodige emotionele gevolgen hebben, maar ik weet zeker dat ik het een plekje ga kunnen geven.

Ik wil jullie enorm bedanken voor de steun, adviezen, meningen en zeker ook de verhalen die ik via pb heb ontvangen !! Verbaasde me echt hoeveel steun je kan hebben aan voor mij eigenlijk onbekende mensen :).

Meid geef het. Een plekje... praat er over als je behoefte aan heb.. Al is het hier bij ons groep hug.. Sterkte meid

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:18

Mensen zeggen in emotie dingen die ze eigenlijk niet menen en waar ze later veel spijt van hebben. Je weet misschien niet alles van de redenen van je schoonzus om zo heftig te reageren. Probeer het je niet te veel aan te trekken en misschien komen jullie er ter zijne tijd toch nog eens uit, ik zou het open laten, ook al voelt het nu nog zo zwaar.

Verder wens ik je veel sterkte en ik hoop dat je in je leven niet weer voor zulke moeilijke beslissingen komt te staan. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:31

Zelf vind ik dat een miskraam en een abortus niet met elkaar te vergelijken zijn. Een miskraam van een kindje wat heel erg welkom is is heel erg.
Een abortus is een bewuste keuze omdat degene die zwanger is op dat moment niet toe is aan een kind in haar leven. Denk dat een kind er ook bij gebaat is geboren te worden bij een moeder die wel volledig achter haar keuze staat. Een abortus, zoals ik het zie, is ook een keuze in het belang van de eventuele baby.

Ik hoop dat je weer verder met je leven kan, snap goed dat je jouw schoonzus in haar sop laat gaarkoken.

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 00:00

Kleine, niet zo een belangrijke update :P.

Het gaat hier nog steeds goed :). Sta nog altijd 100% achter mijn besluit, nog geen emotionele dipjes gehad, niet meer dan normaal tenminste.

'de vader' weet nog steeds niet of het nu weg is of niet.

Met mijn ouders is alles goed gekomen, al wijzen ze iets meer op bepaalde feiten die ik zelf natuurlijk ook wel geleerd heb.

Met (schoon)zus is het niet meer goed gekomen en dat komt het wat mij betreft ook pas als ik een excuus heb gehoord, welke ze niet van plan is te gaan geven.. Kan nog wel eens een lang verhaal worden.