Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik hoop dat je alles mooi een plaatsje kan geven nu
. Percy schreef:Het kindje heeft nog geen leven, is nog nauwelijks een kindje. Het gaat nu om jou ts. Jij bent verstandig en volwassen genoeg om de voor jou juiste keuze te maken.

bridgetF schreef:Percy schreef:Het kindje heeft nog geen leven, is nog nauwelijks een kindje. Het gaat nu om jou ts. Jij bent verstandig en volwassen genoeg om de voor jou juiste keuze te maken.
pfff, pas op wat je zegt...ik heb zelf een miskraam gehad, een vriendin zelfs nog op 16 en 19 weken en geloof me...het is echt al een mini-mensje!!! De foeteus van 19 weken was zo groot als een barbiepop! Zeker 25 cm groot. Vingertjes met nageltjes, neusje, oortjes e.d.! Alles er op en er aan! De foeteus van 16 weken heb ik ook gezien, en deze was denk ik iets van 5 cm kleiner dan een echte barbiepop, maar ook hier zat alles er op en er aan! Het enigste verschil met een barbiepop is dat de hoofd groter was in verhouding tot het lichaam! Het is wel degelijk al een kindje! Ik vind het dan ook ronduit schandalig dat er met 22 weken nog geaborteerd mag worden. Ik kan hier zo boos om worden dat mensen zeggen, het is nog niks, want het is wel degelijk iets.
Veel sterkte met je genomen beslissing, ik hoop dat je voldoende steun krijgt uit je direkte omgeving, neem de tijd om afscheid te nemen van je kindje al dan niet nog in je buik. Velen weten dat niet, Je mag het ook mee naar huis nemen en ergens begraven, dan heb je altijd een plekje om naar terug te gaan.
Samiyah schreef:@bridgetF het is al gebeurt....
bridgetF schreef:Samiyah schreef:@bridgetF het is al gebeurt....
...
nu maar hopen dat het de juiste is geweest en er achter af geen spijt komt.
sterkte....
bridgetF schreef:Samiyah schreef:@bridgetF het is al gebeurt....
Ik had al gelezen dat er een beslissing is genomen, maar niet dat het al gebeurd is.
Het ging me meer om de uitspraak van het is (nog) niks.
mijn respect hoor als men zo'n keuze over leven kan maken,
een keuze die je nooit meer over kan doen,
nu maar hopen dat het de juiste is geweest en er achter af geen spijt komt.
sterkte....
Bovendien was TS nog geen zeven weken ver als ik goed heb gerekend, dus zijn opmerkingen over 'barbiepoppen' hier eigenlijk niet nodig...rea schreef:Dat vind ik persoonlijk niet fijn dat jij TS met zulke gedachtengang om de oren slaat.
Ze heeft genoeg gewikt en gewogen.
Dan hoef jij niet af te komen met twijfel te zaaien en "na te trappen" met hopen dat er geen spijt komt.
Aub zeg, zou je haar niet beter steunen in de moeilijke momenten die ze ongetwijfeld nog zal hebben ?
. Lichamelijk gaat het ook gewoon goed, nog geen vreemde dingen en alles valt daarin heel erg mee.

ano28 schreef:Nou 'het' is gebeurd..
Voelt opgelucht, ben blij dat ik van te voren er zo goed overna heb gedacht. Dit is/was de juiste beslissing voor mij. Het zal heus de nodige emotionele gevolgen hebben, maar ik weet zeker dat ik het een plekje ga kunnen geven.
Ik wil jullie enorm bedanken voor de steun, adviezen, meningen en zeker ook de verhalen die ik via pb heb ontvangen !! Verbaasde me echt hoeveel steun je kan hebben aan voor mij eigenlijk onbekende mensen.
.
. Sta nog altijd 100% achter mijn besluit, nog geen emotionele dipjes gehad, niet meer dan normaal tenminste.