[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:04

Ik heb geen pb gehad hoor :=
Als het vervelend is, even temmen ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:07

Gewoon temmen dan kan er wat aan gedaan worden, helemaal als er meer mensen op temmen ;)

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:17

vroeg zij om advies dan? :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:19

Blijkbaar heb je gewoon niet goed gelezen :+
Maar ook ik heb erover heen gelezen +:)+ goed zeg dat je al zoveel kwijt bent!

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:23

uhm..?
ik denk dat zij ook wel had kunnen raden ALS ze 60 woog en dr nog 40 af zou willen, dat dat niet helemaal gezond was! vrij onnodig om dan een pb te sturen lijkt mij..

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:04

gelukkig maar dat je zo vriendelijk bent :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:24

Goedemiddag! Wat een weertje hè? Heerlijk zonnetje. Vanochtend/vanmiddag 2.5 uur aan het strand gelopen. Jammer genoeg kan mijn paard nog niet mee, maar zo alleen met vriendlief is het ook heel erg gezellig! En daarbij, op een paard stappen verbrand je lang zoveel niet als wanneer je zelf door het zand moet stappen :D

We zijn nog even een strandtent ingegaan om wat te drinken. Mijn vriend had een kop warme chocolademelk met slagroom en ik had thee. Ik had niet eens de neiging om zijn drinken af te pakken :') Ik heb wel mijn koekje opgegeten, maar ik vond dat ik die wel verdiend had! :)

Afbeelding
Ik zou 958 kcal verbrand hebben. Daar doe ik het voor! ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:26

Wauw, lijkt me een heerlijke route! :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:57

bello2005 schreef:
Blablabla

even een tip voor jouw voor jij je conclusies trekt.

lees eerst eens het hele topic door, voor jij zomaar "advies" gaat geven.

:)

en niet zo kort door de bocht wezen.
(daar heeft niemand wat aan)

@ Dais_,

wat geweldig zeg.

vandeweek ga ik weer veel wandelen, want ben wel weer aangekomen in me weekje vakantie ( maar had die rust ook echt nodig) :) :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:33

Bonjoy, het is daar ook echt heerlijk. Het is ongeveer 45 minuten rijden met de auto, maar het is het absoluut waard :)

Ketaki, succes met het terug oppakken. Heb je een beetje een leuke omgeving om te wandelen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:26

:evaw: bello2005

Morgen weer wegen.. Vorige week was een domper, dacht dat ik iets was afgevallen maar volgens weegschaal ww was ik 400 gram aangekomen ;(
En dat terwijl iedereen deze week ineens begon te roepen dat ze zo goed zien dat ik ben afgevallen. Maar duimen voor morgen (en lichte kleren dragen :') )

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:43

Misschien dat je spiermassa heb gekregen Amaris...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:44

Misschien net even een weekje wat meer vocht vastgehouden? Ik zit voor mijn 'feestweek' en ik ben net een opgezwollen ballon joh. Ik weeg mezelf dan ook maar 1x in de maand op dezelfde dag van mijn feestweek/vlaggetjesdag/hoe je de ellende ook wil noemen :') zodat de omstandigheden van mijn lichaam altijd hetzelfde zijn. Heb het idee dat het dan een veel eerlijker overzicht geeft. Ga vanaf nu over op 2x per maand wegen omdat ik merk dat ik die extra schop onder mijn kont nodig krijg..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:56

Davina21 schreef:
Misschien dat je spiermassa heb gekregen Amaris...

hier dacht ik dus ook gelijk aan. :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:31

goeiemorgen allemaal, iedereen goed weekend gehad?

Rare berichtjes van Bello2005 zie ik, erg lastig om te lezen.

Wow Dais wat handig dat je dat zo kan zien en wat een lekker rond(je)! Dat is pas genieten.

Over het bodypump, ik kan me heel goed voorstellen dat het voor sommige super is, maar voor mij was het het gewoon niet. Het is echt heel erg zwaar en voor mij denk ik nog een stap te hoog. Als ik iets meer in conditie ben dan zou ik dat op kunnen pakken, maar toen ik het deed was het echt heel erg zwaar. Maar gewoon proberen, wie weet spreekt het jou heel erg aan. Zonde om het dan niet geprobeerd te hebben toch :)

Dat lijkt mij ook Amaris, maar toch hoop ik dat je vandaag wat afgevallen bent, voor de motivatie werkt dat wel goed.

Ik ben afgelopen week 4 kilo afgevallen. Had ik wel verwacht, is de eerste week. Ook zoals verwacht zal het vooral vocht zijn, mijn kleding ziet niets losser, maar voor de motivatie is het goed. :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:04

4kg. wauw! Dat gaat er bij mij niet in 1 week af hoor ;).

Lekker druk weekend gehad hier, dus wat minder op bokt.

Ik stond gisteravond op 1 kilo minder, maar toen kwam een vriend van mij binnen met 2 pizzas calzone en ik heb de mijne helemaal opgegeten :(. Dus zal alles wel voor niks geweest zijn. Van je vrienden moet je het hebben ;). ik heb mijn omgeving ook niet verteld dat ik erop aan het letten ben omdat altijd iedereen roept dat het dikke onzin is. Ik vind echter dat die 5 kilo die erbij is gekomen er weer af moet.

Nou ja deze week gewoon verder.

Meer mensen met goede eindresultaten van afgelopen week?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:06

Van een pizza kom je niet meteen 1 kilo aan hoor! := Hoe vaak weeg je jezelf? Ik zou aanhouden max. 1x in de week te wegen, op die manier heb je tijd zat om de 'schade' van de pizza weer weg te werken zonder je motivatie te verliezen door wat de weegschaal je vertelt als je de volgende dag weegt :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:10

Nou, ik weet bij god niet waar het aan lag, maar als ik deze week zo bekijk... tussen wegen met kleren vorige week en wegen met kleren vanmorgen zat 2 (!) kg verschil! Dus als ik vandaag niet rond de 1,5 kg ben afgevallen dan weet ik het niet meer...
Ik ga in ieder geval iets opgewekter richting ww vanavond :)

Ik moet wel zeggen dat ik elke ochtend weeg := heb er zelfs een papiertje voor gemaakt met hokjes en data :')
Ik ben nogal projectmatig aangelegd wat dat betreft :+

Als er eens een paar ons is bij gekomen vind ik dat niet erg, vaak heb ik dan de avond van tevoren veel van iets gegeten, maar dan schrijf ik dat erbij.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:16

Wordt het dan geen obsessie voor je? Dat zou het voor mij namelijk wel worden :j Aangezien de manier waarop ik nu eet en beweeg gewoon een way of life moet blijven ben ik niet continu met mijn gewicht bezig. Voor mezelf is 1 a 2x in de maand meer dan zat om gemotiveerd te blijven :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:26

ik kan het me wel voorstellen hoor, ik sta ook elke dag op de weegschaal en had net vanmorgen bedacht dat ik het misschien moet gaan opschrijven enzo, dus die lijstjes en projectmatig werken klinken bekend.

Wat jij zegt zit ook zeker wat in hoor negerzoen. Zeker omdat ik nu ook probeer om het niet als dieet te behandelen maar een nieuwe manier van leven. Het is ook heel duidelijk dat mijn lijf daar behoefte aan had, gezien ik echt redelijk gegeten heb afgelopen week en ik toch aardig wat ben afgevallen

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:42

Om jezelf zo gemotiveerd mogelijk te houden is het denk ik het beste als je een vaste dag uitzoekt eens in de week om jezelf te gaan wegen. En persoonlijk vind ik het in de ochtend het fijnst want snachts zweet je veel en als je dan wakker word en je gaat even goed naar de wc en dan op de weegschaal dan heb je wel een redelijke indicatie van je gewicht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:42

Negerzoen schreef:
Wordt het dan geen obsessie voor je? Dat zou het voor mij namelijk wel worden :j Aangezien de manier waarop ik nu eet en beweeg gewoon een way of life moet blijven ben ik niet continu met mijn gewicht bezig. Voor mezelf is 1 a 2x in de maand meer dan zat om gemotiveerd te blijven :)

Nee geen obsessie. Ik eet ook niet overdreven weinig ofzo. Moet nog altijd moeite doen onder het aantal punten te blijven, meestal schiet ik er toch net iets overheen.

Ik vind het gewoon leuk om te weten waar ik aan toe ben, en toen ik na 'all you can eat sushi' de volgende dag niets was afgevallen (of was bijgekomen weet ik niet meer) dan schrijf ik er gewoon bij 'sushi!' en ik denk er geen seconde meer over na.

Vind het gewoon leuk om de vooruitgang te volgen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:52

Zolang het voor jou geen obsessie is en wordt kan het geen kwaad denk ik! Dan moet je gewoon doen zoals het voor jou werkt :) Ik ben zo iemand die dan meteen chagrijnig wordt als ik ben aangekomen en meteen mijn kop in de wind steek en denk 'nou, laat maar. Dan niet' :') Ik ben zelfs zo erg geweest dat als ik een avond teveel had gegeten o.i.d. ik expres op de weegschaal ging staan om 'zie je wel' tegen mezelf te kunnen zeggen en mezelf een schuldgevoel aan te praten. :=

Dit tijdperk ben ik gelukkig voorbij, haha. Nu zal die weegschaal me worst wezen, het is meer een leidraad en verder kijk ik naar de veranderingen van mijn lichaam, want daar gaat het me om :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:08

Het kan ook juist motiverend werken toch? :) Doe het zelf eigenlijk ook iets te vaak maar bij mij heeft het voornamelijk een "corrigerend" effect :) Al merk je sommige dingen die je eet pas veel later op de weegschaal ;)

Toch raar.. Had altijd gedacht dat je alleen maar afviel als je trek had. Valt dat even mee ;)

Misschien een rare vraag maar bij mij was het altijd zo dat ik in de winter juist weer wat aan kwam. Dat wil ik dit jaar eens voorkomen, maar mijn beweging bestaat nu voornamelijk uit wandelen en fietsen. Voor beiden is het straks te slecht weer, iemand nog tips wat ik aan beweging zou kunnen doen? Honderd miljoen miljard buikspieroefeningen ben je op een gegeven moment ook zo zat :P

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:13

je kan toch nog prima wandelen? het zal misschien iets minder vaak kunnen door regen, maar met wat warmere kleren aan kan je prima lopen.

Heb je een paard of verzorgpaard? dat kost ook wat en wat vooral ook veel helpt is het huishouden :P netjes elke week een grote schoonmaak en 2x per week stofzuigen enzo, daar verbrand je ook veel mee.

Eventueel kan je ook een apparaat kopen, ik krijg er 1 van mijn vader die hem niet meer gebruikt