ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:03

Haha, vannacht hadden we op school een lessenmarathon.
Dus 's nachts gingen we les volgen. Alle AD(H)D'ers begonnen 's nachts actief te worden als iedereen begon te pitten. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:04

Mandarijn12 schreef:
Haha. Ik vind het wel goed van je hoor! Ik laat juist over me heen lopen, zou ik ook eens moeten minderen. Beetje ruilen ;) ?

nou, dat was echt vroegah hoor :D en ook alleen bij leraren, mede leerlingen en andere sociale relaties, dat ging ander..liet ik ook veel meer over me heen lopen
nu nog steeds trouwens :roll:
nee zeggen is lastig :=

ach ja, misschien dat ik er weer eens ene stukje van terug krijg :+

en nu ga ik kots ruimen...hoor de hond overgeven :=

Tinekehorses lol, herkenbaar
ik heb jaren lang in de zorg gewerkt, ik was gek op nachtdiensten ...mijn collegaas niet, dus wij ruilden heel wat af waardoor ik 14 nachtdiensten in de maand draaide, verder vrij was en nog steeds een leuk inkomen had :D

Mandarijn12

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:17

Maar hebben jullie die structuur niet keihard nodig? Ik wel hoor, vind m'n 8-17 baan geweldig haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:20

Ik heb regelmaat in m'n werken alleen geen 8-17 en 2 baantjes! :P
Werkt voor mij goed want 40 uur op kantoor zal ik niet lang volhouden, zo saai op n geheven moment!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:31

mandarijn, ik heb absoluut regelmaat nodig, maar indertijd wist ik niet dat ik adhd oid had en moest en zou ik van alles en nog wat van mezelf:+
je wil niet weten hoe mijn slaapwaak ritme was(welke ritme??)
en uiteindelijk ben ik op mijn 25ste overspannen/burnout thuis komen te zitten waarna die diagnose pas kwam.

nu ik heel veel regelmaat in mijn leven heb gaat het veel, veel beter met me en zie ik me zelf zelfs weer studeren etc ,
blijft trouwens sowieso lastig hoor, wat betreft werk, routine werk etc hoef ik echt niet te gaan doen :n dat gaat mis, te chaotisch ook niet...
dus ik moet regelmaat hebben, maar wel voldoende uitdaging anders kun je het echt vergeten met me :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:40

Lekker tegenstrijdig is het allemaal he? Zo vind ik het daardoor heel erg lastig om nu te zeggen wie ik 'echt' ben. Ik ben niet lui, maar ook niet superactief. Ik ben chaotisch, maar eigenlijk wel heel perfectionistisch. Netjes, maar ook slordig. Soms heel sociaal, soms juist onwijs verlegen. Kan heel goed leidinggeven (paard/leerlingen), maar ook vaak niet assertief (genoeg) zijn.

Dat ritme nodig hebben maar ook veel uitdaging heeft bij mij ook problemen gegeven. Ik wil van alles en zeg overal ja op, begin overal aan en heb ideeën te over.. En voel me vervolgens schuldig omdat ik nooit alles gedaan krijg.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:09

Sonja_vR schreef:
mandarijn, ik heb absoluut regelmaat nodig, maar indertijd wist ik niet dat ik adhd oid had en moest en zou ik van alles en nog wat van mezelf:+
je wil niet weten hoe mijn slaapwaak ritme was(welke ritme??)
en uiteindelijk ben ik op mijn 25ste overspannen/burnout thuis komen te zitten waarna die diagnose pas kwam.

nu ik heel veel regelmaat in mijn leven heb gaat het veel, veel beter met me en zie ik me zelf zelfs weer studeren etc ,
blijft trouwens sowieso lastig hoor, wat betreft werk, routine werk etc hoef ik echt niet te gaan doen :n dat gaat mis, te chaotisch ook niet...
dus ik moet regelmaat hebben, maar wel voldoende uitdaging anders kun je het echt vergeten met me :+

Wow... Bij mij exact hetzelfde

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:21

Peppertree, ik let tegenwoordig wel goed op dat ik niet te veel aan pak, heb ook veel vrijwilligers taken bij het poppodium afgestoten, ik kook nog op 1 avond (metal avond die vrienden van me organiseren ) en verder zoeken ze het maar uit :+
maar dat heb iik met veel vallen en opstaan moeten leren hoor.

kwa werk , ik werk nu in de thuiszorg, 1 tot 3 ochtenden in de week en wil volgend jaar naast de opleiding tot docent Biologie nog max 2 ochtenden blijven werken, na het eerste jaar hoop ik eigenlijk al een baan voor 0,6 fte(24 uur) te vinden voor tijdens de rest van mijn (deeltijd) opleiding
denk wel dat ik in het van vak leraar voldoende regelmaat (schooltijden) en uitdaging(pubers geïnteresseerd houden ) ga vinden :)

rensiepensie, stiekem best shocking hoeveel vergelijkbare verhalen je tegenkomt als je een stel AD(H)D-ers op een hoop gooit ;)
kwam bij Shadowmet wat cijfers ;) ook eng veel overeenkomsten tegen, zelfs met soort opleidingen :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:29

Peppertree schreef:
Lekker tegenstrijdig is het allemaal he? Zo vind ik het daardoor heel erg lastig om nu te zeggen wie ik 'echt' ben. Ik ben niet lui, maar ook niet superactief. Ik ben chaotisch, maar eigenlijk wel heel perfectionistisch. Netjes, maar ook slordig. Soms heel sociaal, soms juist onwijs verlegen. Kan heel goed leidinggeven (paard/leerlingen), maar ook vaak niet assertief (genoeg) zijn.

Dat ritme nodig hebben maar ook veel uitdaging heeft bij mij ook problemen gegeven. Ik wil van alles en zeg overal ja op, begin overal aan en heb ideeën te over.. En voel me vervolgens schuldig omdat ik nooit alles gedaan krijg.

Hey dat ben ik!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:32

Mandarijn12 schreef:
Peppertree schreef:

Hey dat ben ik!

en ik... vooral dat chaotisch en perfectionistisch (killing), uitdaging en ritme (das pas een uitdaging om daar werk in te vinden)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:35

Het is best eng om al die gelijkenissen te lezen.

Ik heb ook een probleem met autoriteit haha
Jullie ook :+ ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:38

nee hoor...helemaaaaaaaal niet O:) -O-

daarom wil ik nu maar autoriteit worden :P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:51

Zou dat het zijn? Oei....Dan heb ik dat ook!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:19

lol, vast wel :j
kijk, als je moeite hebt met luisteren, moet je juist zorgen dat jij degene bent naar wie ze moeten luisteren :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:24

Hoe hebben jullie het aan je man/vriend/vriendin uitgelegd wat nou ADD is? Ik heb het heel simpel uitgelgd aan mijn vriend maar hij begrijpt het nog steeds niet, al zegt hij dat hij het wel begrijpt.

Gister ook, ik moet autotheorie aanvragen, helaas Digid verlopen die ik had aangevraagd. Word die boos op mij en zegt dat ik dat expres doe. Maar dat is helemaal niet zo, ik vergeet het gewoon steeds.

Hij blijft me er maar mee kwetsen, ik krijg het hem niet aan zijn verstand.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:34

Pak slaag verkopen die kerol ;)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:39

Kan echt niet met autoriteit omgaan, ja tot een zekere hoogte. Als ik het idee heb dat ze wat zinnigs te melden hebben. Aangezien ik best kritisch ben vind ik snel wat knelpuntjes zal ik maar zeggen. Mijn vriend noemt mij als ie boos is de meest vreselijke dingen: "klein, neurotisch, dom meisje... kijk toch eens naar jezelf en laat je nakijken". Echt fijn voor je zelfvertrouwen. Maar hij helpt mij ook met van alles. Heb hier dus ook wat issues :-/

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:41

Pak slaag, neeehhh, daar is ie veel te lief voor. Hij heeft wel veel geduld met mij, dat wel. Maar die kleine dingetjes...
Die botsen altijd. En dat is al gaande sinds we samenwonen, bijna 2 jaar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:48

Die van mij weet geloof ik niet wat add inhoudt :+
Ik heb wel verteld dat ik het heb maar niet uitgelegd oid haha!
Achja t gaat al 2,5 goed dus maak me er ook niet druk om :)
Hij kan er alleen slecht tegen dat ik dingen uitstel en slordig ben maarja so be it.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:36

Ik heb geloof ik wel heel veel mazzel met mijn lieve vriend. Al begrijpt hij het ook niet 100 % . Hij is wel braaf naar de ad(h)d info avond voor familie/vrienden/partners bij GGZ gegaan, waar hij met andere lotgenoten, om het maar even zo te zeggen, kon praten. Dat heeft hem wel doen beseffen dat het geen aanstelleritis is, maar een serieus probleem.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:50

Bij mij is het probleem dat ik zelf vaak nog vind dat ik me aanstel en maar eens gewoon moet doen. Kan ook niet van mijn vriend verwachten (nog) dat die het wel snapt.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:11

Ja dat heb ik ook lang zo gevoeld, en maar vechten, en stressen en je best blijven doen met minimaal succes. Dat heeft geresulteerd in een burnout. Ik zou je willen adviseren om je zelf te leren accepteren, en het los te laten. Zo lang je dat zelf niet doet, doet een ander het ook niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:13

wat rensiepensie zegt ;)

maar dat is ook echt wel een proces denk ik

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:14

Ja zeker weten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:26

mmm, ik was aan het schoonmaken, maar op 1 of andere manier staat de tafel vol met zooi die in de keuken dwaalde en daar niet hoorde, zit ik op de bank met mijn laptop, de hond naast me spartelend met een stuk geknoopte fleece deken en ben ik nog niet verder dan de keuken...
ga eerst nu maar de hond uitlaten geloof ik en daarna hard verder poetsen :+
en dan als ik 5 minuutjes pauze neem een timer zetten voordat ik weer zo een half uur kwijt ben O:)