Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:01

Een spychiatrische inrichting is veel te resoluut. Ik denk dat een maatschappelijk werk of psycholoog nu meer kan betekenen..

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:35

jemig TS ik heb net al je berichten gelezen in dit topic, wat ben jij sterk en wat een zelfinzicht heb jij om optijd nu je merkte dat het toch niet goed ging hulp te zoeken in de vorm van opname.

ook je andere keuzes kan ik alleen maar erg veel respect voor opbrengen en een stukje heb ik van moeten huilen.

ik hoop dat je zo snel mogelijk zo ver bent dat je aangifte kan doen tegen de dader.

sterkte met alles een plekje geven

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:03

Ook vanaf hier wordt elke dag even aan je gedacht, en kom ik hier kijken of er nog nieuws over je is.
Hoop dat het elke dag een klein beetje beter met je gaat, blijf doorzetten TS, je verdient t !

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 15:43

Lieve lieve bokkers, even snel een update:
Ik wou graag nog wat spulletjes van thuis, dus ik heb gevraagd aan mijn zus om deze te brengen. Ze vroeg waarom ik dat allemaal nodig had dus ik heb haar gezegd dat ik (voorlopig) niet meer naar huis kom. Ik ben er bijna zeker van dat ze dit thuis heeft verteld, want een uurtje later kreeg ik boze telefoon dat ik naar huis moet komen. Dus ik weet nu niet of mijn zus het adres ook heeft gegeven, maar ik voel me hier niet meer veilig en zoek een andere oplossing.

Ik bok via gsm dus heb niet uitgebreid kunnen reageren via pb, mijn excuses hiervoor.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:45

Jemig, ben blij weer wat van je te horen maar pfff.. heftig.. :(:)

Kun je ongeveer aangeven waar je zit, in welke regio? Dan kunnen we misschien met je meedenken voor een andere oplossing.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:46

Ben je niet meer bij die verblijfbokker?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:49

Kun je je zus niet vragen om toch die spullen naar dat adres te brengen en intussen zelf elders onderdak zien te vinden? Als je het adres daarvan (even) niet doorgeeft aan je vriendin, kunnen je ouders haar ook niet dwingen om het aan hen door te geven.
Misschien wat ingewikkeld, zomaar een gedachtenspinsel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:49

Jeetje, het wordt er niet makkelijker op dus. Wel jammer dat je nu niet weet of je je zus nog kan vertrouwen? Ik hoop zo dat je op een goede plek terecht komt, waar je echt je rust kan vinden en je eigen leven kan opbouwen.
:(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:54

Jeetje, ik hoop dat je niet weer naar huis moet TS! Misschien is het handig om toch de politie te vragen wat je nu het beste moet doen. Zolang jij geen officiële aangifte doet zal er tegenover de dader niks gebeuren. Maar ze kunnen je vast wel helpen om te zorgen dat jij in een veilige situatie terecht komt!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:56

ik ben eigenlijk een stille meelezer maar wil nu toch even reageren.
Meid jij bent zo ontzettend sterk! Echt respect, je bent een echt vechter.
Is het geen optie om terug te keren naar de verblijfbokker?
Om vandaar uit te kijken welke opties je hebt. Ik weet dat er in duitsland bijv frauenhaeuser bestaan, zit zijn instelling waar vrouwen, meisjes met of zonder kinderen naartoe kunnen, die zich niet meer veilig voelen in hun omgeving en onderdak zoeken. De adressen worden geheim gehouden dus zijn voor familie etc niet te achterhalen. In deze woningen zijn ook mensen die je helpen met de rest dus sociale medewerkers etc. Die je zouden kunnen helpen, om alles te verwerken, om je papierzaken in orde te krijgen en om een fijn en zelfstandig leven weer op te bouwen met eventueel een baan of opleiding.
Misschien bestaat er zoiets ook in belgie.
Verder zou ik ook mijn gsmnummer laten wijzigen zodat je echt even afstand kunt doen, en vragen aan je zus of deze de spullen in het appartement waar je nu zit gewoon kan afgeven, zonder dat je er bent.

Heel veel sterkte!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:57

Je bent hier ook van harte welkom he !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:00

TS, ik weet dat het lastig is om hulp te accepteren maar neem aub een van de aanbiedingen aan van Bokkers in dit topic. Wat je ook doet, ga NIET terug naar dat huis.
Ik kan je helaas geen onderdak bieden maar heb gezien dat er serieuze Bokkers waren die hun hulp aanboden. Zie het als een kans!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:01

@watje123 Dat soort huizen bestaan in Nederland ook zogenaamde blijf-van-mijn-lijf huizen. Ik weet helaas niet of je die in België ook hebt. Zoiets zou wel ideaal zijn. TS zou er beschermd worden, de juiste hulp krijgen en er lotgenoten ontmoeten. Tot die tijd is ze misschien wel het beste af terug bij de verblijfbokker als ze daar nog terecht kan.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:06

Het telefoonnummer van het blijf-van-mijn-lijf huis in Eindhoven is 040-2123939. Die ligt het dichtst bij de grens in België. Veel succes TS.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:11

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:12

als ze interesse heeft om naar eindhoven te gaan, ik zit op moment in gent en rij donderdagavond terug naar limburg, ik zou haar in sittard op het station kunnen afzetten en dan zou ze met de trein nog 45min schat ik, moeten tot eindhoven. Neem aan dat wel iemand van het blijf-van-mijn-lijf huis haar kan ophalen van het station. Weet niet waar je zit in belgie, maar rijd dus een heel stuk door belgie om thuis te komen, kan langs brussel of langs antwerpen. Just let me know. Als je mee wil rijden.

toevoeging: Zou ook mijn plan eventueel kunnen aanpassen en donderdagmiddag al richting nederland kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door Tuedelue op 03-09-12 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:13

Hee meis, kan je niet bv bij de polietie terecht? dat zij je naar een opvang brengen? Dat mogen ze niet weigeren. Je kan de situatie misschien gedeeltelijk vertellen. Of de abortuskliniek bellen of zij iets weten waar je terecht kan?
Pfff je krijgt t wel voor je kiezen zeg. Maar hoe dan ook ga NIET!!!!! terug.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:15

MADExLIEFJE schreef:
Lieve lieve bokkers, even snel een update:
Ik wou graag nog wat spulletjes van thuis, dus ik heb gevraagd aan mijn zus om deze te brengen. Ze vroeg waarom ik dat allemaal nodig had dus ik heb haar gezegd dat ik (voorlopig) niet meer naar huis kom. Ik ben er bijna zeker van dat ze dit thuis heeft verteld, want een uurtje later kreeg ik boze telefoon dat ik naar huis moet komen. Dus ik weet nu niet of mijn zus het adres ook heeft gegeven, maar ik voel me hier niet meer veilig en zoek een andere oplossing.

Ik bok via gsm dus heb niet uitgebreid kunnen reageren via pb, mijn excuses hiervoor.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Even een vraagje, kan het zijn dat "de misbruiker" je zus ook misbruikt? :s

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:15

heel veel sterkte , denk elke dag aan je hoe het met je gaat ..
ga inderdaad niet terug naar je ouderlijk huis , en inderdaad wat Roosh zegt probeer met hulp van een bokker wat te regelen waar je wel veilig bent .. knuffel voor jou ..

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:21

TS, je bent 19 jaar en ze kunnen je niet verplichten om thuis te komen. Zet door en laat je niet intimideren. Pak de hulp aan die je nu aangeboden krijgt. Want 1 ding is zeker ga niet terug naar je ouderlijke huis. Die pijn mag je jezelf niet aandoen !

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:26

Is er misschien iets waar wij mee kunnen helpen? Info ergens over opzoeken? Wat heb je nu op dit moment nodig, en op de langere termijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:29

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 19:38

Ik heb misschien werk gevonden, nuja iemand heeft me werk aangeboden (kennis van de vaste vriend van de vriendin waar ik nu verblijf, kun je nog volgen?) Ik hoop dat ik snel aan het werk kan zodat ik een appartement kan huren ergens, dan zullen al veel problemen opgelost zijn. Ik heb nu wel nog veel last van buikpijn soms en mag nog geen zwaar werk doen, maar hoop dat dit zo snel mogelijk beter gaat.

edit: bedankt voor alle links, ga ze nu allemaal even bekijken.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:08

Wat balen voor je dat je zus zeer waarschijnlijk heeft verteld aan je ouders dat je voorlopig niet meer thuis komt. Hopelijk vind je snel zelf een huisje, zodat je lekker tot rust kunt komen en opnieuw kunt beginnen.
Sterkte MadexLiefje!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:30

Ik lees nog steeds alles mee, mij lijkt het misschien wel slimmer om eerst een tijdje in een 'vrouwenhuis' te verblijven, indien mogelijk. Ik denk dat zij je op dit moment het beste kunnen helpen :)
Vervelend van je zus! Hopelijk krijg je je spulletjes wel, en er verder geen gezeur mee!

Ik vind je nog steeds onwijs sterk en moedig, en weet zeker dat alles goed gaat komen met je!