Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:03

Heb je de afspraak al gehad welshfan? :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:25

ikkeniet hoe gaat het nu met je zoontje?

Die van mij is vanaf zaterdagavond ziek geweest. Virus wat bij hem meteen op zijn luchtwegen slaat, bronchien ontstoken. Gelukkig had hij vanochtend geen koorts. Mocht hij niet opknappen moet hij vrijdag terug komen bij de huisarts, die heeft aangeraden om de dosis Qvar te verdubbelen voor een aantal dagen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:00

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:19

Haha die is echt tof :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:35

ja hahahaha echt geweldig :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:55

Haha, ik dacht dat als ik even hier niet zo reageren ik ook uit de lappenmand zou blijven.
Helaas werkt deze struisvogelmethode dus niet. Dus ik heb ook weer eens een stootkuur prednison. Was nog even fanatiek gaan werken (ziekenhuis, verpleegkundige), maar werd door 2 artsen het ziekenhuis uitgebonjourd. :+ :+ :+ :+

Voor mij is het wel fijn dat het nog niet vaak mistig is geweest en gevroren heeft.

Dat scheelt voor jullie misschien ook?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:25

Leuk dat je even vraagt! :)
Helaas is er pas volgende week dinsdag plaats. Ik merk wel dat mn allergie enorm opspeelt de laatste dagen dus hopelijk gaan ze het niet weer daar op gooien :(

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:58

Hahaha leuk jilletje!

Raket mooi balen hoop dat de kuur er voor zorgt dat je snel opknapt ! Ik probeer de struisvogelpolitiek ook wel is...geen succes helaas.

Lichte vorst doe ik het wel goed op dat kan ik wel gebruikn. Maar mist of hard vriezen zorgt wel voor gedoe helaas

Welshfan.. Zou gewoon proberen aan te dringen en uitleggen wat jou gevoel erbij is. Anders zit je er snel daarna weer bij de dokter!

Ik ben bezig met prednison afbouwen tot mn onderhoudsdosis maar merk toch alwerr protest. Vernevelen weer goed strak in zetten... Maar nu eerst mijn prikken halen in het ziekenhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:11

Meld me hier ook even...

Als kindje al astma ontwikkeld(ben nu 32),veel ellendige tijden gehad.
Toendertijd was er geen medicatie en moest ik het met hoest drankjes doen,en liggen met opgehoogde kussens.

Inmiddels gaat het al jaren goed op 1 puf per dag(atimos).
Maar nu sinds enkele dagen wat meer benauwd ook niezen,kriebelneus...

Komt dit misschien door het weer?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:45

Dat zou zo maar kunnen.

Ik ben vooral bezig met mijn astma te leren kennen.
Ik vind het lastig, wat voel ik precies, komt dat door de aandoening, zijn het misschien bijwerkingen van de zware dosis puffers. Volgende week eindelijk de eerste controle en nader onderzoek bij de longarts. De lijst met vragen aqn hem wordt almaar langer :)

Het gaat best goed, maar ik ben nog niet tevreden. Hopelijk gaat dat in de toekomst wel mogelijk zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:26

Anoniem schreef:
Meld me hier ook even...

Toendertijd was er geen medicatie en moest ik het met hoest drankjes doen,en liggen met opgehoogde kussens.

Weer kan zeker meespelen, maar er gaat hier ook weer een griepje rond. Hoezo kreeg jij geen medicatie als kind? Want dat was er wel degelijk; salbutamol is er zelfs al sinds 1968 en beclometason sinds 1972. Ik zat als kind ook al aan de medicatie :j voordat ik het mij kon herinneren was ik al bij de kinderarts in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-01-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:34

Weer kan idd meespelen. Ik heb zelf geen astma maar merk het ook wanneer het klam en vochtig weer is. Dan word ik al wakker met het gevoel alsof er tien kilo op m'n longen ligt. Ik heb het liefste koud helder vriesweer en constante temperaturen, maar goed, helaas kan ik het weer niet regelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:39

Ik heb juist last van dat koude vriesweer, dan is het alsof ik moet ademen met 1001 messteken in mijn longen.

Warm en vochtig vind ik alleen fijn in de sauna :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:45

vuurneon schreef:
Ik heb juist last van dat koude vriesweer, dan is het alsof ik moet ademen met 1001 messteken in mijn longen.

Warm en vochtig vind ik alleen fijn in de sauna :=

en ik stik de moord weer in een sauna :)
mijn longen doen het het beste met koel, vochtig weer, zoals vandaag, mijn dampige pony liep ook al rond te racen zonder daarna een half uur te hoesten en te piepen 8-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:46

Mij word ook steeds de sauna aangeraden maar ik durf het niet. Krijg het soms in de douche al wat benauwd en ben bang dat ik dat ook in de sauna heb en dan in paniek raak ofzo :') Zal wel een stomme gedachte zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:51

Met dit weer heb ik ook geen last, heerlijk! Behalve dat ik nat ben geregend :')

Ik dacht ook heel benauwd te worden in de sauna (alleen in Turks stoombad ga ik echt niet, dan sla ik dicht), maar viel mij reuze mee. Ja, de eerste keer wat maar daar speelde ook spanning mee. Vond het toch wel eng even al dat bloot :')

De vochtige sauna's sla ik over :j de sauna van 95 graden is <3 en anders heb je altijd nog infrarood. Zoutsteen sauna is ook fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:58

met mijn (modder)figuur zou zo'n sauna in 1 klap leeg zijn, dus dat sla ik maar ff over.
Mijn ex had een sauna in z'n huis, daar stikte ik altijd de moord, dus ook dat sloeg ik maar over destijds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:59

vuurneon schreef:
Anoniem schreef:
Meld me hier ook even...

Weer kan zeker meespelen, maar er gaat hier ook weer een griepje rond. Hoezo kreeg jij geen medicatie als kind? Want dat was er wel degelijk; salbutamol is er zelfs al sinds 1968 en beclometason sinds 1972. Ik zat als kind ook al aan de medicatie :j voordat ik het mij kon herinneren was ik al bij de kinderarts in het ziekenhuis.

ik weet het niet. Schijnt begonnen te zijn rond mijn 2e levensjaar,samen met eczeemklachten.
Ik kreeg altijd van die smerige drankjes.
Later kreeg ik wel pufjes overigens, maar ik kan me nog herinneren toen ik een jaar of 5 was dat ik zo benauwd was en niks hielp...
Mijn moeder zat dan de hele nacht bij mijn bed...

sauna gaat bij mij altijd goed trouwens.heerlijk vind ik dat.

edit:op een gegeven moment kreeg ik wel de eerste pufjes,met een soort ratelend geluid kan ik mij herinneren.(fluitje?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:12

Morrie schreef:
met mijn (modder)figuur zou zo'n sauna in 1 klap leeg zijn, dus dat sla ik maar ff over.
Mijn ex had een sauna in z'n huis, daar stikte ik altijd de moord, dus ook dat sloeg ik maar over destijds

Joh, er lopen mensen rond in allerlei vormen en maten; dames met geamputeerde borsten, hoogzwangere mannen en mensen met metaal in lichaamsdelen waarvan ik denk; au! van kale poes tot oerwoud. Iedereen is gelijk; naakt. Je moet zo'n thuis sauna ook niet vergelijken met een goede sauna. Die kleine dingen krijg je mij ook niet in, t is het gewoon net niet :') of het moet infrarood zijn. Dat is ook heel prettig!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:01

brrr no way, je zal er een collega tegenkomen..... ik zou me nooit meer op mijn werk durven vertonen..... ik houd m'n kleren liever aan tegenwoordig

Ik hoop trouwens dat de plaatselijke weerman gelijk krijgt: GEEN winter! Ik krijg het al benauwd als ik aan vriesweer denk! :brr:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:09

Ik durf ook niet naar de sauna hoor. Ben nogal wat kilo's kwijt dus m'n huid is niet zo strak meer en daar schaam ik me voor :o al weet ik trouwens dat het best erg mee valt, maar toch he.
Maar ik hoor idd dat je je niet hoeft te schamen en er zijn volgens mij ook sauna's waar je een badpak oid mag aanhouden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:23

De meeste sauna's hebben badkledingdagen in hun agenda staan :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:27

Ik vind sauna ook helemaal niks.
Mij te benauwd.

Ik ben 35 en heb ook al vanaf mijn 7e puffers.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:24

Slim dat je vast een lijst van vragen hebt Boras!. Hoop dat je antwoord op al je vragen krijgt :). Succes alvast!

´Grappig´ om te lezen hoe verschillend de weersomstandigheden worden ervaren. Ik heb echt heel veel last van mist en de echt scherpe kou. Sauna vind ik wel heeeerlijk toevallig zondag geweest, heerlijk even ontspannen. Hoest in begin wel maar als slijm goed los is heb ik daar geen last meer van :)

Ik ga altijd naar sauna stuk uit de buurt Morrie hahah al kan je natuurlijk overal bekende tegen komen maar het is me nog nooit gebeurt!.

Nou ben blij dat mijn prikken er weer in zitten, saturatie was bij binnenkomst voor mijn doel wat laag maar had met lopen al gemerkt dat wat benauwder was. Na uurtje zitten en de tweede controle was alles gelukkig weer goed!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:37

Chatelaine schreef:
Ik ga altijd naar sauna stuk uit de buurt Morrie hahah al kan je natuurlijk overal bekende tegen komen maar het is me nog nooit gebeurt!.

dat doen al mijn collega's ook *hahaha* moet er niet aan denken, zou me dood schamen