Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:45

Vooraf wandel ik meestal een minuut of vijf en dan begin ik. Nadien wandel ik meestal een minuut of tien en doe wat rek en strek oefeningen. Ik doe nu kuiten en bovenbenen. Welke doen jullie?

Vandaag les 11 (2006) gelopen. Dit ging lekker. Ik had dit nooit verwacht dat het fijn zou gaan en ik begin het zelfs leuk te vinden.

deedee19

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:49

Ik wandel tien minuten in en ook weer tien minuten uit als warming up en cooling down.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:59

stretchen doe ik niet vooraf. Vooral omdat de spieren dan ook nog koud zijn. achteraf doe ik het wel. Kuiten, bovenbenen, hamstrings en afhankelijk van hoe mijn lichaam voelt doe ik een stretch langer of een keer extra.
Ik loop een stukje in (nog geen 5min denk ik) en afhankelijk van hoe dicht ik bij de auto eindig, wandel ik uit. ik probeer mijn route er wel een beetje op aan te passen dat ik even de tijd heb om uit te wandelen (en anders een extra rondje over de parkeerplaats).
heb nu al zin in zondag, wil kijken hoe groot de afstand is die ik vandaag heb gelopen, baal nog steeds van de gps-registratie....
overigens voelde ik me nog best fit aan het eind van de les (niet fit genoeg om de ronde nogmaals te lopen hoor, maar het schoot wel door mijn hoofd heen!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:15

Vooraf rekken en strekken als je spieren nog koud zijn is inderdaad niet goed. Ik wandel altijd een stukje (ook voor het gemak eerst drukke kruising over) en dan rustig beginnen. En na een paar honderd meter het tempo lopen wat ik goed kan volhouden. Na afloop wandel ik ook een stukje, soms halve straat soms langer. Ligt eraan hoe ik uitkom met m'n rondje. En dan pas rekken en strekken :j Gewoon simpel kuiten en bovenbenen. Elk seconde of 10-15 en daarna lekker onder de douche. Als ik m'n knie iets voel of tijdens lopen m'n kuiten warm-koud afwisselen. Werkt perfect, nog nooit last gehad van spierpijn. Ook niet als ik tussendoor 3-4 weken niks heb gedaan.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:58

Danseresje schreef:
grmbl! heb ik een leuk rondje gelopen, ben ik klaar en moet ik nog een klein stukje naar de auto lopen en wil ik kijken op mijn telefoon hoeveel km ik heb afgelegd, heeft Endomondo dus niets geregistreerd behalve de tijd :(! Echt balen, want het ging echt lekker vandaag. Heb nu 3,7km geschat (anders kon ik mijn hartslag niet toevoegen aan de training), maar dan is mijn gemiddeld aantal min/km heel laag in vergelijking met de vorige trainingen. Dus denk eigenlijk wel dat ik verder heb gelopen. Zondag dus nog maar een keer deze ronde. Het ging overigens vandaag wel veel beter dan woensdag, dus dat was dan weer een fijne opsteker :D! Maar ik baal dus wel een beetje van de GPS registratie. en mijn gps stond gewoon aan op de telefoon, batterij was niet leeg, geen gekke dingen gedaan....

Wij hebben dat idd ook wel eens met Sports Tracker. Echt super stom... Wel fijn dat je lekker gelopen hebt! :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:02

Gewoon ff op google je afstand bekijken en ik kijk altijd op mijn horloge voor de tijd. Loop ook niet met een hartslagmeter. Vanmorgen voor het eerst duurloopje van 35 minuten gedaan, blijven hardlopen 35 minuten lang. Over 1,5 maand ga ik weer voor de 10 km. Maar heb erg de neiging mezelf op te blazen rond de 8 km. Dus ga nu alvast aan de duurlopen beginnen. Volgende week duurloop van 45 minuten of misschien 50 ligt een beetje aan hoe het van de week gaat.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:21

Norton, op Google mijn afstand nakijken gaat niet zo makkelijk, vooral omdat ik ook allemaal bospaadjes had....gewoon morgen dezelfde route lopen...

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:26

Oh das jammer. Het helpt wel als je dan deze keuze voor wandelen maakt ipv auto dan kom je al wat verder. Ik loop ook regelmatig zandpaden e.d.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:26

Mijn warming up en cooling down bestaan uit 5 minuten wandelen... Morgen les 13!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:25

Ik zit nu op 4km zonder spierpijn. De gemiddelde snelheid wisselt nogal. Soms doe ik er 19 minuten over, soms 23. Heb nu 2 keer 5km gelopen en beide keren netjes binnen de 30 minuten (ook maar net). Echt leuk is het niet.
Wat ik wel eens in m'n achterhoofd heb is zou het weer lukken om hetzelfde te presteren als toen ik 17 was? Toen liep ik 10km in 45-50 minuten. Nu zit ik daar echt nog lang niet op. Afstand niet, snelheid niet.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:04

Vandaag les 9 gelopen, wel een verschil met de vorige zeg! Blokjes van.4 minuten en een keer 5, maar ging goed!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:22

Jeej, vandaag eindelijk weer een rondje gedaan, drukke week gehad dus bijna heel de week niet gelopen, en dus ook amper geslapen want jeetje ik hield energie over :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:35

HoiHoi
Mag ik mij hier ook komen melden ?
Ik ging af en toe wel es hardlopen, maar wil het nu echt doorzetten
Heb al een schema gevonden en ga morgen ochtend direct beginnen
Moet alleen maandag even kijken voor een stopwatch, iemand een idee waar ik dat haal ?
Groetjes Nienke

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:38

Waarom een stopwatch? Gewoon telefoon zit ook wel een stopwatch op zit, of zelfs zo'n omgekeerde stopwatch.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:40

Ha das een handige tip haha
Ik heb een stopwatch en een timer op mijn telefoon
Dat moet dus wel lukken :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:25

Net m'n rondje gelopen.
Heerlijk die rust en stilte hier op zondagochtend. :)
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:47

ziet er heerlijk uit jouw foto Karin! Kan niet zeggen dat het er zo uitzag in het duin/bos toen ik ging lopen, wel toen ik ging paardrijden!
ik ben ook terug van mijn rondje. Kon aan het begin het rondje van vrijdag al niet meer reproduceren, dacht dat ik verkeerd liep, dus teruggelopen, maar juist toen ging ik verkeerd.
Het was zwaar (had ook niet de beste paden en toch best druk) ook met de warmte en had daarvoor al 2u paardgereden! Wel heerlijk dat het vanochtend (6-8) zo goed als windstil was met paardrijden en er met hardlopen een briesje was opgestoken!
Kortom, ik heb mijn sportieve activiteiten al weer gedaan voor vandaag! Afstand viel wel tegen, 3,5km. Maar we gaan er gewoon woensdag weer tegenaan en denk ook dat het een combinatie was van paardrijden en ontbijt daarna (met z'n allen :D, alhoewel ik wel opgelet heb dat ik niet te zwaar zou eten) en best wel warm weer en lopen (en veel drukte).

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:58

Ik ga ook zo even lopen. Hardloopkleren aan en gaan!
Waar laten jullie je spullen? Ik loop nu in trainingsbroek omdat ik er zakken in heb maar dat is een lange en wil met dit weer toch graag kort aan :o

Die foto ziet er heerlijk uit! Wat een rust zeg

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:40

Vandaag les drie Evy gelopen....ging weer goed.

Lekker weer ervoor hoor !!!

Ik heb zo een armband gehaald waar je je tel of mp in kan doen

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:41

armaris, succes!
Ik neem zo min mogelijk mee. telefoon (voor muziek en endomondo registratie) heb ik in zo'n speciale armhouder. Daarbij doe ik mijn pinpas en rijbewijs (stel je voor ik word aangehouden of ik moet onverwacht ergens heen of iets betalen). Mijn huissleutels zitten aan een keycord en die maak ik vast aan het armsgat van mijn roeipakje (die heb ik nog en die doe ik altijd half aan, dus de bovenste helft is naar beneden geklapt zeg maar) en mijn autosleutel doe ik om mijn hartslaghorloge en die maak ik aan het andere armsgat van mijn roeipakje. Dus ik heb links en rechts iets hangen.
als het weer wat frisser wordt, doe ik een zeer dun bodywarmertje aan (meer windvangen, ooit bij de Aldi gekocht zo'n 6 of 7 jaar geleden) en daar zit een zakje in de achterkant. Maar voorlopig is dit een prima oplossing voor mij. Handen vrij en alles stevig vast en mee. fles water laat ik in de auto liggen en dan kan ik gaan :D! (en vandaag mijn paardrijspullen in de kofferbak gelegd)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:52

Ik heb een hardlooprokje waar een zakje in zit voor mijn huissleutel en telefoon. Dat gaat prima.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:57

Ik heb een dunne lange en een dunne 3/4 broek van kalenji, zit een sleutelzakje in. Iphone gaat in mijn armband en vaak heb ik mijn bidon gewoon vast.

Hoop vanavond te gaan lopen. Gisteren feestje gehad en hoofdpijn van iets te veel apfelkorn..... Eigen schuld dikke bult zeg maar...... Gelukkig is vriendlief ook gaar dus zitten we met zijn 2e de marathon te kijken op tv!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:06

Mijn hardloopbroek heeft een klein zakje aan de achterkant en daar zit mijn telefoon in, meer heb ik niet bij me.
Vanmorgen stond er inderdaad maar amper wind, dat is nu wel anders.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:29

Weer terug van een weekje vakantie met de paarden.
Helaas niet hardgelopen daar.
Vanmorgen weer een rondje gelopen van 3,5 km. Start ging wat moeizaam, beetje zware benen, maar halverwege voelde het weer goed. Nu de komende 2 weken de 2 gemiste trainingen even inhalen.
Als alles goed blijft gaan volgende week weer 5 km lopen. Is wel een magische grens voor mij ;).

Ik heb trouwens een buiktasje voor mijn spullen. Maar meestel loop ik zonder. Ipod heb ik in een armband zitten, telefoon in mijn hand en sleutel in klein zakje in mijn broek.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:49

Lopen was zwaar maar heeft wel goed gedaan!
Merk toch wel dat ik graag onderweg wat te drinken wil en meer wil (wilde nog niet teveel aankopen omdat ik eerst wilde zien of dat lopen wat voor me was).

Hebben jullie ook een speciaal topje? Ik zag wel een hardloopbroek voorbij komen maar dat was het :P
Ik dacht aan een heuptasje om alles in te doen maar dan heb ik het over een bosje sleutels, zakdoek, mobiel en drinken. Wat vinden jullie van een Running belt? Dat is zo'n riem met allerlei vakjes voor meerdere kleine flesjes drinken en een vakje voor allerlei.