[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaas_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:01

Hoi,

Ik heb nog even een vraagje. Ik heb hier al gereageerd omdat ik mijn pil was vergeten, nu blijkt dat niet 1 pil te zijn geweest maar 2 en niet achter elkaar maar met een pil ertussen (is het nog te begrijpen? :') ) ik kwam er vannacht achter dat ik last heb van bloedverlies, bruinige afscheiding. Zou ik nu gewoon ongesteld worden of is het toch verstandig om even een testje te halen?

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:17

Vraagje voor degene die een spiraaltje hebben, deed het na het zetten bij jullie ook direct zo'n pijn? Enorme rugpijn en buikkramp heb heel de dag niets anders kunnen doen als op de bank liggen. Is dit normaal? Het zetten viel me overigens reuze mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:32

Jans schreef:
De dokter heeft mij gezegd dat aankomen van de pil niet kan: een grotere eetlust kan je wel krijgen door de hormonen en dat is de oorzaak van het aankomen. Niet de pil zelf.

Dus als je meer honger krijgt als e met de pil start: geef niet toe aan zoet!

Dat heb ik ook al proberen uit te leggen. :D Helpt nie.

Steffyentom: is voor iedereen anders. Ik heb de dag zelf nog mijn paarden getraind.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:40

Hoe bevalt de spiraal bij jullie?
Ik ben net gestopt met de prikpil (na een jaar), omdat ik dus 0,0 meer zin had in seks.
Niet leuk voor mij en mijn vriend.. :(
Ik kan een gewone pil niet slikken, omdat er te veel hormonen in zitten en ik daar elke ochtend ziek door werd (ik had al een pil met de minste hormonen), bovendien ben ik heel slecht in pillen slikken (ja, zit tussen mijn oren) en hou ik er niet van om constant aan mijn pil te moeten denken.
Wat dat betreft was de prikpil dus ideaal! 1 keer in de 12 weken naar de huisarts voor een spuitje en klaar! Ik werd niet meer ongesteld, wat ik ook niet erg vond hihi..
De prikpil beviel me wel, ik heb er wel een grotere eetlust door gekregen waardoor ik bijna 10 kilo ben aangekomen..

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb het met mijn huisarts over een spiraal gehad.
Wie heeft er hier een spiraal? Hoe bevalt deze? Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:20

Ohh bah gadverdamme. Zit er echt door heen ga de pil niet meer slikken vieze troep.
Ben de laatste dagen alleen nog maar aan het overgeven snachts en ben de hele dag misselijk, kan niets doen. Sinds ik de pil slik...
Woensdag afspraak met dokter, maar ga em mooi niet meer innemen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:27

steffyentom schreef:
Vraagje voor degene die een spiraaltje hebben, deed het na het zetten bij jullie ook direct zo'n pijn? Enorme rugpijn en buikkramp heb heel de dag niets anders kunnen doen als op de bank liggen. Is dit normaal? Het zetten viel me overigens reuze mee.

De dag na het zetten heb ik even behoorlijk kramp in buik/onderrug gehad. Was de dag erna weer weg bij mij, maar ik hoor ook veel mensen die dagen lang last hebben van vervelende kramp en rugpijn. Ik vrees dat je er dus echt even doorheen moet, lekker iets warms op je buik leggen. En heb je misschien Aleve Feminax liggen? Werkte bij mij goed :j

YouthReiner schreef:
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb het met mijn huisarts over een spiraal gehad.
Wie heeft er hier een spiraal? Hoe bevalt deze? Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

Als je in een bericht van mij op het dikgedrukte 'geplaatst' klikt krijg je al mijn berichten te zien en ook mijn ervaringen met de Mirena spiraal (hormoonspiraal). Ik ben een erg enthousiast gebruikster, de mijne zit nu ongeveer 10/11 maanden en ik ben er heel blij mee.

Als je helemaal linksonder in het zoekvakje 'Mirena spiraal' intypt krijg je alle berichten uit dit topic te zien die daarover gaan, misschien ook een handige tip :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:50

Wie heeft er ervaring met de pleister-pil ? Zijn dit sterke hormonen, of juist niet. En is de pleister juist ideaal of vervelend ?
Ik zou er graag wat meer over willen weten :) !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:18

prikpil heeft toch juist meer hormonen dan gewone pil? :?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:27

Ayasha schreef:
prikpil heeft toch juist meer hormonen dan gewone pil? :?

Een ander soort hormonen dan?
Na 2 jaar lang elke paar weken bij de huisarts te zijn geweest en na ontelbaar keer te horen hebben gekregen dat het 'tussen mijn oren zat' en 'dat ik er maar niet aan moest denken, dan zou ik ook niet ziek zijn' bleek dat ik ziek werd van de gewone pil. Toen heb ik een tijdje de Nuvaring gehad en daarna de prikpil, bij beiden heb ik geen last gehad van misselijkheid, overgeven en andere buikklachten..
Mijn huisarts zei dat er minder/andere hormonen in de prikpil zaten o.i.d.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:58

meen dat de prikpil een vergelijkbaar hormoon heeft als de spiraal. :) (mirena)
Progestodingskes. :) De meeste pillen bevatten er twee. :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:03

Bedankt Mars en Ayasha! Ik ga mezelf eens inlezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:02

nog maar keertje,benieuwd of mensen dit herkennen...

haaruitval,vermeerdering haargroei op nare plekken(kin,bovenlip,bovenbeen,tepel),pukkels,jeuk..
en dit bij de 2e mirena?
bij mijn 1e mirena had ik dit niet, nu dus wel..
zit er over te denken hem eruit te halen...

wat voor pil zou dan iets kunnen zijn..?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:04

Absoluut de diane35. Haaruitval en teveel haargroei op andere plekken is een androgeen effect, de diane is anti androgeen. De reden dat ik m ook neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:29

maar ik meen dat de diane35 een vrij heftige pil is??
ik had vroeger nooit ergens last van...járen de pil geslikt(ruime 10 jaar).
nooit een puistje oid gehad.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:38

Hij is iets zwaarder inderdaad, 35 staat voor het aantal milligram werkzame stof.
De mycrogynon is 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:42

ik wil geen zware pil,maar ik denk wel eentje met minder/geen mannelijke hormonen...
want dat werkt dus schijnbaar niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:46

Ik heb een tijdje terug de mycrogynon weer genomen, omdat het ''zwaardere'' me wat tegenstond.
Toen begon ik behoorlijk kaler te worden en heb dus weer de diane genomen.
De dikste bos zal ik nooit hebben, maar zie nu mijn hoofdhuid veel minder.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:53

Anoniem schreef:
nog maar keertje,benieuwd of mensen dit herkennen...

haaruitval,vermeerdering haargroei op nare plekken(kin,bovenlip,bovenbeen,tepel),pukkels,jeuk..
en dit bij de 2e mirena?
bij mijn 1e mirena had ik dit niet, nu dus wel..
zit er over te denken hem eruit te halen...

wat voor pil zou dan iets kunnen zijn..?

Dit herken ik zeker! Ik ben blond maar sinds ik de tweede Mirena heb laten zetten heb ik ineens donkere haartjes op mijn bovenbeen. Ik schrok me rot want ik dacht dat ik misschien zwanger zou zijn (dan hoor je ook weleens verhalen over extreme haargroei) en het leek echt alsof het in 1 nacht was ontstaan :oo :oo Dat komt dus echt door de hormonen.

Gek genoeg heeft mijn beste vriendin dit ook gemerkt (bij haar eerste mirena). Ik zou graag zonder hormonen door het leven gaan (wie niet ;) ) maar ik ben bang dat ik dan weer elke maand een week ziek en kotsend thuis moet zitten.

Zijn er meiden die zijn gestopt met de pil/spiraaltje en enkel een condoom gebruiken hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:09

Ik vind het enige fijne aan mirena dat je er niet naar om hoeft te kijken en je (ik tenminste)bijna niet meer ongesteld wordt...
Maar haren,haaruitval en pukkels bevallen me totaal niet.

Ik ben ook blond en normaal in bezit van een fikse bos haar,maar met wassen trek ik er hándenvol uit...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:35

UK_eef schreef:
Dit herken ik zeker! Ik ben blond maar sinds ik de tweede Mirena heb laten zetten heb ik ineens donkere haartjes op mijn bovenbeen. Ik schrok me rot want ik dacht dat ik misschien zwanger zou zijn (dan hoor je ook weleens verhalen over extreme haargroei) en het leek echt alsof het in 1 nacht was ontstaan :oo :oo Dat komt dus echt door de hormonen.

Gek genoeg heeft mijn beste vriendin dit ook gemerkt (bij haar eerste mirena). Ik zou graag zonder hormonen door het leven gaan (wie niet ;) ) maar ik ben bang dat ik dan weer elke maand een week ziek en kotsend thuis moet zitten.

Zijn er meiden die zijn gestopt met de pil/spiraaltje en enkel een condoom gebruiken hier?

Ik momenteel.
Ik heb 4 maanden geleden mijn laatste prikpil gehad en nu dus niks behalve condooms.
Maar ik vind het helemaal geen handige dingen, bah!
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken wat ik wil, misschien eens spiraal.
Ik kan niet tegen de gewone pil, nuvaring vond ik onhandig en prikpil zakte mijn libido tot onder de 0,0% :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:12

voorlopig geen haaruitval of meer haargroei (juist minder heb ik het idee... :? hoofdhaar groeit razendsnel door maar been en schaamhaar groeit net minder :?) wel heb ik al anderhalve maand licht bloedverlies :x Waar ik ernstig chagerijnig van word. Ik heb het idee dat het vandaag wel eens gedaan zou zijn maar tussen half acht en half elf 's avonds had ik het altijd (de rest van de dag niet :roll:) dus ik wacht nog even af met victorie kraaien.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:28

Hallo, ik heb een vraagje betreft de pil en antibiotica.
Ik heb voor een blaas ontsteking het middeltje nitrofurantoïnemacrokiristallijn 50mg gehad.
Als pil gebruik ik Ethinylestradio/Levonorgestrel 0,03/0,15 mg.

Heb de bijsluiters gelezen, maar kom er maar niet achter of deze combinantie veilig is.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:00

Is veilig, er is een herziening voor antibiotica en pilgebruik. Zolang je geen ernstige diarree krijgt of overgeeft binnen een half uur na inname van de pil is de pil niet minder veilig in combinatie met antibiotica.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:11

steffyentom schreef:

:j
Ik heb vorig jaar een spiraal laten zetten. Zetten viel mij ook heel erg mee. Echter kreeg ik zo'n gigantische buikpijn dat ik na 5 dagen terug ben gegaan naar de huisarts en de spiraal er weer uit heb laten halen. Was voor mij echt geen doen, lijf schreeuwde zo hard mogelijk dat dat kreng eruit moest.

De pil heb ik enkele jaren naar volle tevredenheid geslikt, tot ik er migraine van kreeg.
Ben nu net begonnen met de nuvaring, dus ik ben erg benieuwd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:15

Waar zit nou het minste hormonen in dan?
Nuvaring wil ik niet gaan proberen, dat lijkt me bij voorbaat al he-le-maal niets...

Prikpil? Hoor veel mensen erover dat hun libido omlaag gaat?
Dat staafje in je arm?
Lichtere pil? Maar is je lijf dan niet al gewent aan de hormonen?