Ik heb nog even een vraagje. Ik heb hier al gereageerd omdat ik mijn pil was vergeten, nu blijkt dat niet 1 pil te zijn geweest maar 2 en niet achter elkaar maar met een pil ertussen (is het nog te begrijpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:De dokter heeft mij gezegd dat aankomen van de pil niet kan: een grotere eetlust kan je wel krijgen door de hormonen en dat is de oorzaak van het aankomen. Niet de pil zelf.
Dus als je meer honger krijgt als e met de pil start: geef niet toe aan zoet!
steffyentom schreef:Vraagje voor degene die een spiraaltje hebben, deed het na het zetten bij jullie ook direct zo'n pijn? Enorme rugpijn en buikkramp heb heel de dag niets anders kunnen doen als op de bank liggen. Is dit normaal? Het zetten viel me overigens reuze mee.
YouthReiner schreef:Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb het met mijn huisarts over een spiraal gehad.
Wie heeft er hier een spiraal? Hoe bevalt deze? Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?
Ayasha schreef:prikpil heeft toch juist meer hormonen dan gewone pil?
Anoniem schreef:nog maar keertje,benieuwd of mensen dit herkennen...
haaruitval,vermeerdering haargroei op nare plekken(kin,bovenlip,bovenbeen,tepel),pukkels,jeuk..
en dit bij de 2e mirena?
bij mijn 1e mirena had ik dit niet, nu dus wel..
zit er over te denken hem eruit te halen...
wat voor pil zou dan iets kunnen zijn..?
UK_eef schreef:Dit herken ik zeker! Ik ben blond maar sinds ik de tweede Mirena heb laten zetten heb ik ineens donkere haartjes op mijn bovenbeen. Ik schrok me rot want ik dacht dat ik misschien zwanger zou zijn (dan hoor je ook weleens verhalen over extreme haargroei) en het leek echt alsof het in 1 nacht was ontstaan![]()
Dat komt dus echt door de hormonen.
Gek genoeg heeft mijn beste vriendin dit ook gemerkt (bij haar eerste mirena). Ik zou graag zonder hormonen door het leven gaan (wie niet) maar ik ben bang dat ik dan weer elke maand een week ziek en kotsend thuis moet zitten.
Zijn er meiden die zijn gestopt met de pil/spiraaltje en enkel een condoom gebruiken hier?
steffyentom schreef:Vraagje voor degene die een spiraaltje hebben, deed het na het zetten bij jullie ook direct zo'n pijn? Enorme rugpijn en buikkramp heb heel de dag niets anders kunnen doen als op de bank liggen. Is dit normaal? Het zetten viel me overigens reuze mee.