Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Kasmir

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:20

Ik ben echt jaloers als ik lees hoe makkelijk sommige mensen hier kunnen lopen, conditioneel trek ik het wel maar ik loop echt mijn lijf naar de knoppen. Ben volgensmij niet echt ontworpen om te lopen maar doe het wel heel graag >.<
Ik ga woensdag maar weer 1,5 uur zwemmen, wilde vandaag gaan maar het regende onwijs en ik kon de auto niet lenen dus was niet zo'n succes. Dus ga nu maar woensdag en vrijdag 1,5 uur zwemmen. Woensdag weer naar de fysio, hoop dat er weer verbetering in zit.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:03

Morgen als ik van fysio terugkom ga ik weer hardlopen. Ligt een beetje aan het weer maar de bedoeling is 7 km.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:07

Naomi_Azzet schreef:
Romyv schreef:
(als ik m'n doel van 0 tot 15 km in 6 weken haal....)

Wow, hoge inzet! Dan heb je zeker een goede basisconditie! :)
Ik heb gisteren een klein beetje veel te veel gedronken dus ik was vandaag niet echt in staat om te rennen. Morgen dan maar, les 16 alweer :)

Eigenlijk sinds september alleen maar kracht training gedaan en geen conditie.. Maar van nature grote longinhoud en hele hoge vo2max, dat scheelt denk.. Ik weet nog niet of ik het ga redden hoor, boven de 10 km wordt het zwaar!!! Maar, vorige week 11 gedaan in 1.07 en deze week 12 in 1.09 dus verbeter wel heel sterk!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:04

Kasmir schreef:
Ik ben echt jaloers als ik lees hoe makkelijk sommige mensen hier kunnen lopen, conditioneel trek ik het wel maar ik loop echt mijn lijf naar de knoppen. Ben volgensmij niet echt ontworpen om te lopen maar doe het wel heel graag >.<
Ik ga woensdag maar weer 1,5 uur zwemmen, wilde vandaag gaan maar het regende onwijs en ik kon de auto niet lenen dus was niet zo'n succes. Dus ga nu maar woensdag en vrijdag 1,5 uur zwemmen. Woensdag weer naar de fysio, hoop dat er weer verbetering in zit.

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook niet gemaakt om te rennen, maar ik vind het heerlijk! Ik ren ook best wel langzaam, haha.

Gisteren met de avondvierdaagse heb ik op mijn hardloopschoenen gewandeld en ik kreeg last van precies dezelfde spieren als met hardlopen. Ik ga vandaag eens op andere schoenen lopen en kijken of het dan ook zo is. Zo niet, dan ga ik toch eens laten nakijken of ik wel op de juiste schoenen loop (al loop ik er al 3 jaar op, maar goed). Misschien werkt het juist heel positief om mijn houding te trainen, of ik maak juist de boel kapot.. Mijn schoenen geven wat extra steun aan de binnenkant. Heb van mezelf ook wat X-benen. Maar als ik gewoon loop heb ik niet de indruk dat ik echt op de binnen of buitenkant loop..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:13

ik doe altijd in de zomer hardlopen. niet echt heel fanatiek, nu vaak een rondje van 30-40 minuten, en dan zo'n 5-6 km. ik hou het aardig vol... ondanks dat mijn schoenen niet zo best zijn. Maar voorlopig nog geen zin om te investeren in dure schoenen :o mocht ik ze toch willen kopen dan neem ik wel een leuke marathonloper mee die ik heb leren kennen :D

Overigens moet ik niet te veel naar zijn tijden en afstanden luisteren, want dat is demotiverend :Y)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:28

Javayo schreef:
Overigens moet ik niet te veel naar zijn tijden en afstanden luisteren, want dat is demotiverend :Y)

mij motiveert dat juist!! Die gast waarmee ik train is altijd een beetje aan het spelen als ik even 10 doden aan het sterven ben (sprintje bergje op van een km enz.. dan gaat hij rondjes om me heen hubbelen, te grappig!), werkt echt want zo verleg ik iedere keer mn grenzen. Maar het is zo afhankelijk van wat je doelen dan zijn.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:09

Ik ben een weekend weg geweest en jullie hebben alweer 4 pagina's vol geschreven! Jammer genoeg niet kunnen hardlopen in het weekend dus ik ga morgen weer beginnen. Ik was gebleven bij les 19 maar ik denk dat ik les 18 nog een keer loop omdat het een week geleden is dat ik heb hardgelopen.

Gaan er nog meer mensen meedoen aan de Utregse Meidenloop 30 juni? :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:14

Rapido ik ben er bij. Met mijn vrouwelijke collega's van La Heijmans. Werk zelf bij Heijmans Wegen Grote Projecten en ga 10 km lopen daar.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:26

Romyv schreef:
Javayo schreef:

mij motiveert dat juist!! Die gast waarmee ik train is altijd een beetje aan het spelen als ik even 10 doden aan het sterven ben (sprintje bergje op van een km enz.. dan gaat hij rondjes om me heen hubbelen, te grappig!), werkt echt want zo verleg ik iedere keer mn grenzen. Maar het is zo afhankelijk van wat je doelen dan zijn.

ik heb nog niet samen met hem hardgelopen hoor, denk wel dat het grappig zou zijn, want mijn tempo en afstand zou voor hem ook spelen zijn :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:30

Ik heb net na een pauze van 4 weken (vakantie in IJsland :D ) les 25 van Evy gelopen en het ging goed! Totaal niet moeilijk mee gehad en nog even 5 minuutjes extra gerend omdat ik door een nieuwe route wat ver van huis was. Ben blij dat de conditie niet zomaar weer weg was.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:49

Ik ben vanmiddag begonnen met les 1 ( :o ) van Evy en het ging harstikke goed! Was samen met de hond gaan lopen (die moet namelijk wat kilootjes kwijt) maar wat een spring in het veld is zij tijdens het lopen zeg. :')

Was met de auto naar het bos gereden en willekeurig wat paden ingerend en gelopen maar toen m'n les was afgelopen wist ik niet meer precies waar ik was. Wel de auto terug kunnen vinden maar met een flinke omweg merkte ik later. Heb er 3 kwartier over gedaan. :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:33

dan heb je iig lekker uitgelopen, ook belangrijk!! Wat houd zn EVY les in? heb het nooit gedaan.. Maar dat is dan v 2 min rennen, 1 min lopen ofzo?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:35

Ja, rennen afwisselen met wandelen en gericht op 3x per week. Dat bouwt dan steeds meer op :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:12

en na hoeveel keer lopen moet je de 5km in 1 stuk kunnen?

Norton, gefeliciteerd met je verjaardag!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:14

Na 28 keer geloof ik :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:27

En is het zwaar of goed te doen? vind het knap dat jullie dat volhouden hahaha zou mij denk te lang duren...

Collega zit me uit te dagen voor een triadlon: 1 km zwemen, 40 km fietsen en 10 km lopen.... moet ik alleen weer zwemmen een keertje gaan oppakken

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:31

Ik meld me ook.

Ik ben Saskia, ik ben 25 jaar en loop sinds vorig jaar februari hard. Ik heb nooit een programma gebruikt, ik maakte met mezelf afspraken van bocht tot bocht.
In de opbouwfase liep ik 4 keer per week. En in juni liep ik 8 km op de Cascade run in 48 min en in juli 4 mijl 34 minuten.
Ik heb een beetje een winterstopje gehad, ik liep elke week maar 1 keer. De laatste 2 maanden loop ik weer 2 a 3 keer in de week. Nu loop ik elke keer 5 km in circa 27 minuten. Afgelopen zaterdag heb ik een trimloop in ons dorp gedaan van 4 mijl (6,4 km) 35 min. Beetje onder mijn tijd, helaas. Ik ga nu trainen om volgend jaar met de trimloop van 10 km mee te kunnen lopen en dan een mooie tijd neer te zetten.

En het grote voordeel, ik ben ruim 15 kilo kwijt door hardlopen en fatsoenlijk eten. Ik ben me zo'n stuk fitter gaan voelen!

Wat mij veel gebeurd is dat ik na het hardlopen een zucht heb naar meer! Ik heb daarvoor een ATB gekocht zodat ik nog een stuk kan mountainbiken om mijn opgebouwde energie/adrenaline kwijt te raken.

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:38

@oh_oh echt enorm knap als je 5 km achter elkaar kan lopen! Knap dat je ook echt bent afgevallen!!

Ik heb vandaag les 16 van Evy gelopen, de eerste keer 7 minuten achter elkaar en het ging eigenlijk heel goed. Ik dacht van te voren dat ik er wel helemaal aan zou gaan als ik maar liefst (:o ) 7 minuten zou gaan lopen maar nee, het ging goed. Ik ben nu heel blij en ga morgen/donderdag de volgende les lopen. Gek, ik vind hardlopen eigenlijk heel leuk :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:41

wat goed!! Wat is je tijddoel voor de 10 km? Weleens de 10 gedaan al?

ATB, heerlijk!! (al moet ik toegeven dat ik meer op mn racefiets zit omdat ik te lui ben om steeds mn tandwielen schoon te maken na de modder hahaha) Ga je off road of gewoon over de weg ermee?

@nanoetje: hardlopen is denk 80% psychisch!! Je moet niet nadenken maar gewoon ademhalen en blijven lopen.. (teminste, dat zeg ik altijd tegen mezelf..) Zie je dat je het kan!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:49

Kaitlyn schreef:
Ik ben vanmiddag begonnen met les 1 ( :o ) van Evy en het ging harstikke goed! Was samen met de hond gaan lopen (die moet namelijk wat kilootjes kwijt) maar wat een spring in het veld is zij tijdens het lopen zeg. :')

Was met de auto naar het bos gereden en willekeurig wat paden ingerend en gelopen maar toen m'n les was afgelopen wist ik niet meer precies waar ik was. Wel de auto terug kunnen vinden maar met een flinke omweg merkte ik later. Heb er 3 kwartier over gedaan. :=

Jeej we lopen gelijk!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:53

Romyv schreef:
wat goed!! Wat is je tijddoel voor de 10 km? Weleens de 10 gedaan al?

ATB, heerlijk!! (al moet ik toegeven dat ik meer op mn racefiets zit omdat ik te lui ben om steeds mn tandwielen schoon te maken na de modder hahaha) Ga je off road of gewoon over de weg ermee?

@nanoetje: hardlopen is denk 80% psychisch!! Je moet niet nadenken maar gewoon ademhalen en blijven lopen.. (teminste, dat zeg ik altijd tegen mezelf..) Zie je dat je het kan!

Hier ben ik het echt niet mee eens... Ik kan echt niet zomaar opeens 5km lopen, ondanks dat ik misschien denk dat ik het wel kan. Dan kan ik de volgende dag niet meer lopen van de blessures :P. En dat zullen er meer zijn.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:57

Over wat voor een blessures heb je dan?

Bedoel meer dat je vaak teveel nadenkt over dingen als ' ik word moe, heb ik wel lucht genoeg, krijg ik geen kramp, voel ik nou mn knie pijn doen' enz. snapje?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:59

Ik vind hardlopen echt vreselijk eigenlijk...:P Mja t is wel goed voor je conditie!
Deze week lekker rust, donderdag nog even zwemmen en dan volgende week pas weer beginnen met trainen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:02

Romyv schreef:
Over wat voor een blessures heb je dan?

Bedoel meer dat je vaak teveel nadenkt over dingen als ' ik word moe, heb ik wel lucht genoeg, krijg ik geen kramp, voel ik nou mn knie pijn doen' enz. snapje?

Nou als ik mijn enkel voel, dan weet ik eigenlijk al dat ik te ver ben gegaan. Heb zwakke enkels en al een aantal keren mijn enkelbanden gescheurd.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:03

Ik loop ook hard :D Volg lessen van evie gruyearth ofzo :)