Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:32

lillytjuh schreef:
Ik slaap slechter nu! Pak 's avonds na het eten nog een sigaret en voor het slapen. Zit nu op 5 per dag. Maar ineens val ik gewoon niet in slaap!! Ellendig! Lijfkickt af denk ik......

Als je nog steeds rookt en zelfs net voor het slapen gaan, zal het niet kunnen slapen niet zijn omdat je lijf niet aan het afkicken is.. Die krijgt nog steeds (zelfs net ervoor)nicotine binnen al is het dan minder.

Nu begreep ik wel dat mensen drukker werden van stoppen met roken en het concentratievermogen slechter zou zijn, misschien dat het in die trant toch wel in verband ligt.. (ik weet het niet, probeer logisch te beredeneren :P)

Niet echt opgelet of een verband gezocht, maar nu ik het hier lees, ik heb de laatste tijd wel af en toe van die ontezttend drukke buiten, ben wel erg vrolijk (net zo koppig) ! Maar een concentratievermogen, soms ben ik met iemand in gesprek, kom ik niet op woorden, vergeten wat net ervoor gezegd werd enzo..
Heel irritant. Weet alleen niet of ik dit wel toe mag schrijven aan het stoppen met roken.. -O-

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:09

Afgelopen donderdag was ik precies 1 maand gestopt! :D
Voeld zo goed dat k het nogsteeds volhou zo!

CCCCC

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

Ik ben nu 4 weken en 1 dag gestopt. Vind het eigenlijk niet zo heel moeilijk, en scheelt veel in de portemonnee!

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:16

Ik wil me hier ook graag melden.
Ben afgelopen Dinsdagmiddag gestopt met roken ( wilde eerst pakje opmaken).
Rookte een pakje per dag en was er helemaal klaar mee.
Heb er ook niet echt de behoefte aan, zorg dat ik worteltjes in huis heb om lekker te kunnen knagen.
Het is namelijk niet dat ik zin heb in roken maar een handeling/gewoonte mis, zit dan soms echt met mijn handen te 'klooien' vandaar de worteltjes.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:19

renee16 schreef:
lillytjuh schreef:
Ik slaap slechter nu! Pak 's avonds na het eten nog een sigaret en voor het slapen. Zit nu op 5 per dag. Maar ineens val ik gewoon niet in slaap!! Ellendig! Lijfkickt af denk ik......

Als je nog steeds rookt en zelfs net voor het slapen gaan, zal het niet kunnen slapen niet zijn omdat je lijf niet aan het afkicken is.. Die krijgt nog steeds (zelfs net ervoor)nicotine binnen al is het dan minder.

Nu begreep ik wel dat mensen drukker werden van stoppen met roken en het concentratievermogen slechter zou zijn, misschien dat het in die trant toch wel in verband ligt.. (ik weet het niet, probeer logisch te beredeneren :P)

Niet echt opgelet of een verband gezocht, maar nu ik het hier lees, ik heb de laatste tijd wel af en toe van die ontezttend drukke buiten, ben wel erg vrolijk (net zo koppig) ! Maar een concentratievermogen, soms ben ik met iemand in gesprek, kom ik niet op woorden, vergeten wat net ervoor gezegd werd enzo..
Heel irritant. Weet alleen niet of ik dit wel toe mag schrijven aan het stoppen met roken.. -O-

Jaaa dat is precies wat ik ook heb. He, uhhh, laat maar ik weet niet meer wat ik wilde zeggen. En snel afgeleid. Vreselijk vervelend :') Maar zo lekker veel sporten en dat werkt ook lekker tegen veel te veel energie

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:43

AFCAAFCA schreef:
Ik wil me hier ook graag melden.
Ben afgelopen Dinsdagmiddag gestopt met roken ( wilde eerst pakje opmaken).
Rookte een pakje per dag en was er helemaal klaar mee.
Heb er ook niet echt de behoefte aan, zorg dat ik worteltjes in huis heb om lekker te kunnen knagen.
Het is namelijk niet dat ik zin heb in roken maar een handeling/gewoonte mis, zit dan soms echt met mijn handen te 'klooien' vandaar de worteltjes.

en lukt het met het stoppen ?

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:31

Ja tot nu toe nog steeds geen behoefte gehad, vandaag ook feestje gehad waar ik erg tegenop zag ( geen contact met mensen die daar ook aanwezig waren) maar gaat allemaal prima.
Mijn vriend rookt wel gewoon en ook in huis zelfs daar heb ik geen moeite mee ( nou rookt hij ook niet zoveel hoor)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:46

hallo!!!!
mag ik bij jullie horen?? :+
ik ben sinds gister gestopt met roken
heb opzich niet echt de behoefte om te roken, maar vreten!!!! oeeffff gelukkig heb ik niks in huis

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:03

Jilletje schreef:
hallo!!!!
mag ik bij jullie horen?? :+
ik ben sinds gister gestopt met roken
heb opzich niet echt de behoefte om te roken, maar vreten!!!! oeeffff gelukkig heb ik niks in huis

Welkom en succes alvast :D
Hahaha, dat komt omdat de nicotine die jouw lichaam wil hebben een beetje op een hongergevoel lijkt :) Probeer ook echt niet extra te gaan eten dan word het er namelijk alleen maar lastiger van, aangezien je daarna ook weer zult moeten stoppen met dat eten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:09

ik heb wel n broodje gegeten :j maar geen echt snaaiwerk ofzo
zou dat uitmaken?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:10

Nee, een broodje meer of minder op een dag maakt echt niet uit ;)
Zorg gewoon dat je niet de hele dag door gaat eten :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:32

Boehoe mijn broek gaat niet meer dicht.

Hehe, en dat terwijl ik echt niet eens meer ben gaan eten.. Echt een stofwisseling issue.
Hopelijk krijg ik het er wel weer af zodra mijn lichaam gewend is zonder nicotine en zonder weer opnieuw te beginnen (ik weet dat dit werkt).

Verder met het stoppen echt helemaal geen moeite. Op stressmomenten denk ik er weleens ooit aan, maar zelfs dan kan ik mezelf goed inhouden. Verder denk ik er niet eens meer aan. Merk wel dat ik me wat begin te irriteren aan rook van andere, nu merk ik echt hoe erg het stinkt. In de kroeg waar je mag roken, krijg ik gewoon pijn aan mijn ogen (dit had ik ook toen ik zelf rookte). Maar heb thuis en in de auto mijn regels nog niet aangepast, dus vrienden mogen hier gewoon roken als ze dit willen. Merk wel dat ik dat nu vervelender ga vinden. Dus deze regels zullen binnenkort wel een keer aangepast worden.

Zelfs op stap na een aantal drankje verder geen behoefte aan een sigret gehad :D !!! (op stap is dit pas 2 weken)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:58

*\o/* *\o/* Vandaag 8 maanden gestopt *\o/* *\o/*

Ben alleen verslaafd aan de niquitin zuigtabletten ;( . Ben al wel kleine snoepjes aan t nemen ipv een pilletje, maar gaat nog niet super, helaas.
Het schijnt veel voor te komen dat ze verslavend werken en dat merk ik nu wel ja :D .

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:22

Wel goed van je!!!
Mijn 2e rookloze dag is prima voorlopen :D nergens last van gehad vandaag maar heb ook wel n lekker bezig dagje gehad

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:41

En nog steeds gestopt allemaal?

Hier wel...
Ondertussen 1,5 maand :).
Nog steeds een roker dus, maar nog steeds geen moeite ervan af te blijven.
Word eigenlijk juist steeds makkelijker nu :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:31

Ja het lukt mij ook prima!!!
Heb er ook geen behoefte meer aan eigenlijk

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:32

Ik nu 2 maanden en 3 weken. Blijft heerlijk, ik word alleen gek van alle energie die ik niet kwijt kan. (tentamens, veel leren, weinig kunnen doen)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:38

Ik vandaag nu 6 weken! Gaat super hier!

Inmiddels al 100 euro bespaard! Moet ook zeggen dat ik het totaal niet mis..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:05

Zooo, ik meld me ook even. Poging 102782 is begonnen. :D Ben sinds zaterdagmiddag (weer) gestopt.
Ik wil zo graag dat ik het dit keer vol houd. Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik last heb van een "rokershoest" ik écht wil stoppen. Dus nu volhouden en hopen dat ik me snel fitter voel, want dit is dramatisch. :=

Ik wil graag een "beloningssysteem" invoeren, maar weet nog niet helemaal hoe ik dat uit wil werken.
Ik zit eraan de denken iedere week het geld wat ik aan sigaretten zou besteden over te maken op mijn spaarrekening. Iemand nog andere ideeën?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:00

Mijn ouders hadden een 'sigarettenpot'. Daar gooiden ze contant het geld in wat ze uitgaven aan sigaretten (50 per week). Daar gaan we vaak van op vakantie en zij gaan lekker weekendjes weg van het geld.

Zelf heb ik gewoon genoten van het niet MOETEN roken. Wel ben ik heel verkouden geworden de eerste paar weken toen ik stopte, alsof je lichaam even heel erg moet wennen.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen ik koop er wat leuks kleins voor (hoeft niet heel duur te zijn), je kunt ook even quitkeeper downloaden, is een mooi programmatje die je verteld hoeveel geld je hebt bespaard, hoeveel sigaretten bespaard etc.

Verder zou ik zeggen, ga lekker sporten, dan voel je je fitter worden, gebruik het geld voor leuke concerten, bios etc. Ik geniet echt zoveel meer overal van, ik hoef namelijk niet meer te roken + heb zoveel geld voor leuke dingen. :D

Zelf was dit mijn poging nummer 106 ofzo :P Maar mis het geen enkel moment en denk er eigenlijk nooit meer aan :) Regelmatig shag in mijn tas van mijn vriend die hij dan weer vergeten is, maar nooit dat ik er ook maar naar omkijk.

Mijn tip dus: Geniet van het stoppen en geniet van alles wat je meer kan doen dan daarvoor!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:06

Haha ik kan bijhouden wat ik wil met geld, maar nu gaat mijn geld wel ergens anders naartoe :P

Nu rookte ik ook niet zoveel dat het echt in enorme bedragen liep (2/3 pakjes per week)

Laatst op een feestje wel een pakje gekocht, maar deze voor het einde al weer weggegeven, had er geen zin. (en ook 50,- laten vallen, dure hobby zo)

Maar ik zit ondertussen op 2 maanden denk ik, weet de exacte datum niet.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:26

Ik ben ook nogsteeds gestopt :D heb een sigaret gesmokkeld maar mijn excuus is dat ik dronken was :+
Ik vond het wel echt vies en vroeg me af hoe ik roken lekker kon vinden

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:35

Ik heb het die nacht echt een stuk of 5 keer geprobeerd hahaha, had ik kei zin in een sigaret.. Nam een hijs, gadverdamme, hier rook jij maar op..
En zo uiteindelijk met een hele pakje..

Kom ik thuis gruwelijk zin in ene sigaret, 3 achter elkaar gerookt..

En de volgende dag zonder problemen gewoon gestopt 'gebleven'... (opnieuw begonnen)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:08

Ik ben nu bijna 7 weken gestopt, al voelt het veel langer. Tijdens een aangeschoten bui inderdaad ook wel eens geprobeerd, maar dat was inderdaad niet heel lekker.

Ik merk het trouwens zeker in m'n portemonnee!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:13

Ik zit op 3 per dag nu, afbouwen gaat prima, geen kilo aangekomen en nergens last van op het moment! Nu 13 dagen en dan is het afgelopen met die stomme rookhobby! Ik ben er klaar voor!