[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:16

Ik moet meestal 3x per dag naar de wc sinds ik aan t afvallen ben. Vroeger kon ik het met gemak een dag of 5 uitstellen.
Jeetje, wat heftig zeg :(:) ik ga zo kijken of ik je kan helpen met het topic.

Vandaag 5km hardgelopen.... Volgende week zondag moet ik er 9 lopen. Word er nu al %) van.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:26

@zippora. Kan je niet beter wat gestructureerder gaan eten in plaats van nu opeens cambridge te gaan doen? Het kostte mij ook moeite om regelmatig te drinken, maar loop nu constant met een flesje water rond en haal de 2 liter makkelijk. Regelmatige maaltijden moet je gewoon voor jezelf inplannen, eventueel zelfs 's avonds al ontbijt en brood voor de lunch voor de volgende dag klaar maken. Waarschijnlijk zal er met regelmaat en gezond eten al wat gewicht af gaan.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:45

Zipporah schreef:
Hallo!

Ik denk nu ook aan cambridgeweightplan. Ik eet verschrikkelijk slecht! Ik eet de hele dag niks, drink amper.. en s'avonds bestel ik kapsalon of pizza's en haal ik snoep bij de supermarkt. Dit al jaren..

Ik wil nu graag afvallen en een vast eetschema zodat ik niet half wegval in de auto en priveles te paard amper volg. Zo een shake plan lijkt mij hierin te helpen + een kant en klare maaltijd s'ochtends.

Ik was ook dingetjes aan op opzoeken over het cambridge dieet maar heb mezelf voorgenomen en met mn vriend afgesproken dat ik eerst deze maand afmaak met mijn huidige eetpatroon ( ik at ook altijd veel ste weinig en idd veel trek in lekkere dingen)
Als ik deze maand niet minimaal 2 kilo afval hebben we afgesproken dat ik doorga val ik niet af dan mag ik cambridge doen .. mits ik het via een goede consulent doe die me elke week .. vriendlief is namelijk bang dat ik doordraaf daar dat ik nogal een obsessie heb met mn gewicht hij is bang dat als ik eenmaal afval alleen maar meer en meer wil.. dus dat er niks van me overblijft.. tja en hij houd nou eenmaal van een flinke hand vol XD

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:58

Ik ben best trots op mezelf :') Heb net 3 weken niets kunnen sporten
wegens een ongeval en ben op die 3 weken tijd toch nog 1 kilo af :D

Straks ga ik terug starten met de fitness, ik vermoed dat ik ga beginnen met 15min,
weet niet of mijn rug al sterk genoeg is om direct het volledige programma vol te houden.

Ik moet nog iets minder dan 3 kilo kwijt tegen 4 mei, dus ik moet mijn best doen de komende 4 weken :D

Het doel daarna is om nog eens 10 kilo af te vallen tegen september :j

Ik ben nog steeds voorstander van evenwichtiger en vaker te eten,
dat is voor mij nog steeds het béste dieet!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:05

Wat super Chipieke +:)+
Mag je nu al weer sporten dan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:07

Mag stilletjes aan beginnen opbouwen,
mag stappen en fietsen en platliggend (zoals ik dus sport in die infrarood)
mag ik wel beenoefeningen en armoefeningen doen, maar de rug moet plat blijven liggen!

Heb er echt nog véél last van dus ik ga zien wat het straks zegt,
lukt het niet dan stop ik gewoon en proberen we het later nog een keer :j

(en nog 10 weken en mag terug te paard glunder glunder :D )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:08

Chipieke wat fijn dat er toch een kilo af is! Heel veel succes met het sporten, doe je wel rustig aan?
Jij bent nogsteeds mijn voorbeeld :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:16

wil ik gezond eten ? JA
lukt dat? NEE
waarom niet ? ik eet momenteel heel onregelmatig..
ik sta smorgens een keer op.. eet dan 4 toast brood met boter en jam..
ik kan er dan tot 2 a 3 uur tegen en dan moet ik weer wat eten (onder tussen ga ik dan mijn dieren verzorgen etc.).
dan eet ik meestal warm eten of 2 tosties dan ga ik werken, daarna eet ik meestal niets meer
soms als ik 'hard' aan het werk ben op stal kan ik tussen door nog wel eens honger krijgen, en dan eet ik meestal een koekje,,
ja het zou beter een stuk fruit moeten zijn haha..

beweging ? heb ik genoeg, ik loop minimaal 1 uur met mijn hondje.. doe af en toe wat rennen.
dan werk ik nog 3 uurtjes momenteel bij de post auto in auto uit, 16 brievenbussen legen, en ja dat is redelijk zwaar al die post.
dan nog 2 postkantoren langs, al die pakketjes.
en als het goed is ga ik aanstaande maandag in de horeca beginnen, dus weer onregelmatige diensten etc.

ik ben 1.60m en weeg 52 kilo .. en ja ,,, ik vind dat er nog wel 2 kilo af mag. haha

iemand tips ??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:20

voor die 2 kilo zou ik niet meer doen dan je vetgehalte wat omlaag brengen, 30+ kaas te gebruiken op je tosti's bijvoorbeeld. Misschien dat je je maaltijden wat meer over de dag kan verspreiden, zoals ik het nu lees eet je je ontbijt en daarna je lunch? Probeer 2 boterhammen van het ontbijt af te halen en neem die mee zodat je tussen ontbijt en lunch nog wat kan eten :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:22

@LynnDenise: volgend jaar staan wij gewoon samen in onze bikini op het strand :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:24

Echt wel :D volgend jaar zomer wil ik toch wel mijn eerste doel bereikt hebben, momenteel lig ik 2,5 kilo voor op schema <<)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:27

het probleem is dat ik om half 5 moet beginnen met werken en pas om half 8 weer thuis kom.
na het werk eten, heeft geen doel. ik ga onder het werk dan zwarte vlekken zien en me zwak voelen.
dus wil gewoon een goed gevuld buikje hebben als ik ga werken.

of het echt helpt met 2 boterhammen minder.. geloof ik niet.. ik eet meestal rond 10 uur en dan rond half 3 a 3 uur. dus er zit dan 5 uur tussen, als ik daar tussen ook nog eens ga eten, ik weet niet denk niet dat het helpt.
of ik zou 2 boterhammen moeten eten en dan een stuk fruit mee nemen.. scheelt ook weer qua vetten en kilo calorieen.
als ik namelijk eerder eet, krijg ik onder het werk honger en dat wil ik niet.

ik ga het vandaag eens proberen ( ff kijken of we uberhaupt appels hebben, maar denk het wel).
mensen ik ga op staan en langzaam na mn diertjes..
tot straks en anders tot vanavond

alvast bedankt voor de tips

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:32

Toast brood, boter en jam, tosti's en koekjes zijn nou niet echt gezond en voedzaam te noemen :') Waarom geen volkoren brood, speltbrood of zuurdesembrood met fricandeau, rosbief, ERU balans 5% of filet americain? Tosti's zitten kaas op (ongeveer 50% vet en het vet wordt nog slechter door het smelten). Waarom niet magere kwark (0% vet) met een handje bessen uit de vriezer of lijnzaad?

Ik loop volgende week 9km tijdens de Marathon van Rotterdam en wil dan mijn afvallen een boost geven door dat programma wat GC niet geslaagd vond door de chocolade :9

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:55

Zwaare terleurstelling hier aan deze kant.. ben al een week super goed bezig met op mn eten leten en meer te bewegen .. ging ik op de weegschaal staan was er 1 gram af... weet zeker dat als ik vandaag bf een opje thee neem het er alweer aanzit... pfttt.. ben bang dat het toch cambridge gaat worden eind deze maand.. ik ben na 7 jaar het gewoon helemaal zat.. iets van 15 dieeten verder en nog geen resultaat .. pftttt balen is dat x-x

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:59

ittheclown, heb je veel gesport? Genoeg gedronken? Wat eet je op een dag? Wat beweeg je op een dag?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:04

Helaas kan ik door ziekte niet intensief sporten maar ik rij minimaal 2 keer per week een uur paard, loop minimaal een uur per dag met de hond in een flink tempo, drink ongeveer 1,5 liter water op een dag.

Ik eet nu s ochtends wisselend 2 evergreens of special K met magere melk.
Dan tussendoor een drooge cracker, dan eet ik s middags of 2 bruine broodjes of 1 bruin broodje met special k erbij.. vaak doe ik er dan dieet boter en halfajam op.
s avonds eet ik gewoon aardappeltjes, met groente en vlees ( meestal kipfilet want dat is mn favoriet) ik doe niks van zout of sausjes bij mn eten alleen heel soms doe ik een klein beetje yofresh voor bij mn aardappeltjes.
Dan rond een uur of 8 neem ik meestal nog een droog crackertje ofzo en dan eet ik helemaal niks meer... tussendoor neem ik af en toe nog fruit smoothy... ik heb geen idee wat ik fout doe x-x

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:11

Ben maandag nacht heel ziek geworden, fikse buikgriep. Moet constant overgeven en flink aan de dunne. Het overgeven is nu wel een beetje over gelukkig. Heb net stiekem even gewogen, was wel benieuwd of het invloed heeft op mijn gewicht. Ben meer dan 5kg kwijt vergeleken met maandag := Ga zometeen even voorzichtig wat proberen te eten en hopen dat het erin blijft. Baal er wel van, had deze week lekker iedere dag naar de sport school gewild.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:38

Hoe vaak weeg je jezelf ittheclown? Het kan zijn dat je net in een week zit dat je meer vocht vasthoudt. Het kan bijvoorbeeld liggen aan je menstruatie, die week daarvoor hou je ook meer vast :j
Mijn ervaring is dat het beter is je 1x in de 3 weken te wegen, dan 1x in de week. Mede om het vocht vasthouden. Als ik 1x in de week ga wegen wordt het afvallen een obsessie en neemt mijn motivatie, net als bij jou, snel af op het moment dat er een weekje niks gebeurt..

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:39

Ik weeg me idd 1 keer per week dit omdat ik dat ik bij een dieetiste liep ook een keer per week mag wegen, ik hou het gewoon nog 3 weken vol en hoop stiekem volgende week toch wel wat meer dan 1 ram afgevallen te zijn anders gaat mijn 20 kilo afvallen wel heeeel lang duren x-x

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:41

Waarom eet je evergreens als ontbijt? Die dingen zitten vol met suiker. Special K ken ik niet, maar het gros van de muesli's en cruesli's zitten ook bomvol suiker....
Wat voor crackers eet je tussendoor? Een droog crackertje klinkt mij ook niet je van het. Waarom geen appel, stuk komkommer of magere kwark oid :)

Bonjoy, balen dat je zo ziek bent geweest :(:)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:50

Omdat ik dus echt heeeel misselijk word als ik s ochtens meer ontbijt dan bv een evergreen liga of zoiets.. mhh zal probeeren de evergreens te vervangen voor bv die drooge crackertjes ofzo dan.
Special K is van kellogs geloof ik staat erom bekend dat het ondersteunt bij afvallen... volgens de reclame dan lol

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:58

Hoi hoi..

Meld me hier ook. Ben ook bezig met de strijd tegen de kilo's en heb wel wat vragen en of ik op de goede weg bezig ben! :)

Ben sinds half januari ongeveer fanatiek bezig met afvallen, dus bijna 3 maanden nu.
Er is bijna 11 kilo af (hartstikke blij mee!) maar er moet misschien nog wel 40 a 50 kilo af vind ik zelf. Mijn gewicht durf ik hier niet neer te zetten (en doe ik ook niet) :o

Mijn dagelijkse eetpatroon is als volgt:
- 's ochtends 2 boterhammen met beleg.
- tussendoor 1 of 2 stuks fruit
- 's middags 1 boterham met beleg.
- tussendoor: niks meer, veel water drinken
- diner warm eten, normale portie. Meestal aardappels, groente en vlees. 1 bordje vol.
- 's avonds: niks meer, heel soms nog wat fruit oid.
Drinken: 2 - 3 liter vocht per dag. (verschilt per dag). Wel minimaal 2 liter!
Is dit een goed schema? Eet echt heel weinig vind ik zelf, maar heb geen hongergevoel oid. :)
Ik geef ook nog borstvoeding momenteel aan mijn 9,5 maanden oude zoontje en de productie blijft prima nu zolang ik maar veel drink.

Bewegen doe ik wel veel, ben veel met de paarden bezig en uitmesten (uur per dag), 2,5uur intensief schoonmaken per dag (=werk) en heb een crosstrainer thuis waar ik per dag 10-15min op sta.

Zou graag tips of ideeën ontvangen of ik een beetje op de goede weg bezig ben e.d. Bedankt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:01

Ik eet nog minder :j Beweeg je veel? Op mijn sportdagen eet ik wel meer, maar anders niet!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:04

mag ik me ook melden? weet wat ik doen moet, weet wat ik moet laten, weet hoe een verstandig dieet in elkaar zit en toch lukt het me niet.
motivatie is het probleem... ben daarnaast een emotie-eter, zit niet lekker in mijn vel en vreet me op dit moment dus klem...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:17

ittheclown schreef:
Omdat ik dus echt heeeel misselijk word als ik s ochtens meer ontbijt dan bv een evergreen liga of zoiets.. mhh zal probeeren de evergreens te vervangen voor bv die drooge crackertjes ofzo dan.
Special K is van kellogs geloof ik staat erom bekend dat het ondersteunt bij afvallen... volgens de reclame dan lol

Je zou eventueel ook de dag kunnen beginnen met een fruitsmoothie? Eventueel gemixt met een beetje kwark/melk? Daar heb je wel een blender/keukenmachine/oid voor nodig maar dan krijg je wel voedingsstoffen binnen die ook écht iets voor je doen! Door je smoothie heen kan je bijvoorbeeld ook diverse granen mengen. De producten die je eet bevatten relatief veel koolhydraten. Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar producten die meer eiwitten bevatten. Wel is het belangrijk om daar goed water bij te blijven drinken. Je nieren worden er namelijk wat minder vrolijk van maar het is verder wel heel goed voor je :j
In plaats van een droge cracker zou je 'm ook kunnen beleggen met pindakaas. vanwege vrij hoog calorie aantal niet te vaak doen, maar bevat essentiële voedingsstoffen. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen doen op de dagen dat je paardrijdt omdat je dan toch al wat meer verbrandt op een dag dan normaal. Andere beleg kan zijn 20+ smeerkaas (evt met komkommer :9 ), sandwichspread, hüte käse/cottage cheese (lekker met cherrytomaatjes of komkommer).