Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:58

_Kiki_ schreef:
Havermout als ontbijt? Heeft een goede verzadigingsfactor. Soms maak ik er pap van met melk (even koken) maar ik eet het erg vaak met karnemelk als ontbijt :j Maargoed, daar moet je ook maar net weer van houden.

En verder ga je dingen wel leren eten als je ze vaker eet, al zal dat wel moeilijk zijn voor jou, maar misschien kan je beginnen met dingen die je 'niet zo lekker vindt' maar waar je niet meteen van over je nek gaat.

Dat is wel een idee.
Ik ben een vreselijke piepert met eten. Eigenlijk zou ik best wel meer dingen willen lusten.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:58

debsoleino schreef:
Zoo weer even een uurtje gekickbokst! Wat is het toch heerlijk! :D
Morgen krijg ik weer een nieuw schema! Ik ben erg benieuwd!

Nu we het over eetpatroon hebben. Ik vind het moeilijk om geen snoepjes en koekjes te eten! :D

Snoep en koekjes maken me niks uit maar een patatje ofzo.. ZOOO lekker.. moet er echt mee stoppen

annepaardoes

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:00

Ooooh snoep! Ja, dat moet bij mij echt heftig minderen. En koekjes ook :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:00

- Wegleggen zodat je moeite moet doen op het te pakken
- Heel veel kauwen op een koekje/snoepje, zit je eerder 'vol' (al zal dat van een koekje en snoepje niet zo snel zijn, maar met een maaltijd wel)
- Voor de hele dag al heel goed plannen wat je wanneer gaat eten

Over het algemeen is 90% van wat je niet lust aangeleerd/aangewend (door jezelf of door vrienden/ouders/andere familie). Natuurlijk zijn er ook dingen die je echt niet lust hoor, maar het grootste deel is over het algemeen aangeleerd.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:02

Ik heb weer binnen 2 dagen een hele zak autodrop opgegeten. Die roze zijn zooo lekker! :D
Patat hmmmm! Gelukkig heb ik niet echt aanleg om dik te worden!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:02

_Kiki_ schreef:
- Wegleggen zodat je moeite moet doen op het te pakken
- Heel veel kauwen op een koekje/snoepje, zit je eerder 'vol' (al zal dat van een koekje en snoepje niet zo snel zijn, maar met een maaltijd wel)
- Voor de hele dag al heel goed plannen wat je wanneer gaat eten

Over het algemeen is 90% van wat je niet lust aangeleerd/aangewend (door jezelf of door vrienden/ouders/andere familie). Natuurlijk zijn er ook dingen die je echt niet lust hoor, maar het grootste deel is over het algemeen aangeleerd.

Klopt helemaal! maar zoooo kieskeurig kwa eten :') verschrikkelijke eigenschap van me..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:03

annepaardoes schreef:
Nee :') := _O- Oh jeetje wat erg.
Vis op brood is wel een idee. Ik ben voornamelijk een vis en vlees eter.

En lust je wraps?
Zalm of kipfiletreepjes erin, rode paprika beetje sla?
Vis op brood kun je ook varieren qua vis of broodsoorten of zelf een visslaatje maken (yoghurt, kruiden, augurkje erdoor etc)
Mijn man vind kipfiletjes ook lekker koud op brood en anders kun je zelf een soort shoarma maken: kipfilet in reepjes, kipkruiden, uitje champignonnetjes of bij jou alleen een rode paprika ;)
Of als je fruit lust, shakes maken met fruit en yoghurt?

Mijn ervaring is dat als je de goede dingen pakt je erg lang vol zit en ook geen zin hebt in koek en snoep.
Bij mij komt het vaak uit verveling en als je eenmaal de smaak te pakken hebt.. :Y)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:07

Ik heb het vaak als ik achter de computer zit, dan moet ik gewoon eten! Soms pak ik dan een glas water!
Gelukkig vind ik sla heerlijk en kan ik een hele zak leeg eten!

Zoooo lief, de eigenaar van de sportschool heeft weer een blinde geleide pup! :+:

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:08

Gaan jullie gewoon een keertje eten bij C-taste in Amsterdam, dan weet je niet wat je eet, is echt heel leuk. Lust je ineens veel meer, hihi!

Dan stop je niet meer he Hanneke ;) Bodemdrift :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:08

Hanneke84 schreef:
annepaardoes schreef:
Nee :') := _O- Oh jeetje wat erg.
Vis op brood is wel een idee. Ik ben voornamelijk een vis en vlees eter.

En lust je wraps?
Zalm of kipfiletreepjes erin, rode paprika beetje sla?
Vis op brood kun je ook varieren qua vis of broodsoorten of zelf een visslaatje maken (yoghurt, kruiden, augurkje erdoor etc)
Mijn man vind kipfiletjes ook lekker koud op brood en anders kun je zelf een soort shoarma maken: kipfilet in reepjes, kipkruiden, uitje champignonnetjes of bij jou alleen een rode paprika ;)
Of als je fruit lust, shakes maken met fruit en yoghurt?

Mijn ervaring is dat als je de goede dingen pakt je erg lang vol zit en ook geen zin hebt in koek en snoep.
Bij mij komt het vaak uit verveling en als je eenmaal de smaak te pakken hebt.. :Y)

Oei dat klinkt wel lekker en dat lust ik ook wel :P
Wraps maken is ook een idee! En dan er inderdaad maar gewoon een beetje sla tussen zodat ik het toch leer eten.

Oh wat zal mijn vriend blij zijn als hij dit hoort. :') Die kan zich zo ergeren aan mijn eetgewoontes.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:09

Haha, hij steunt je dus wel ;)

Kan iemand mij een schop onder m'n kont geven dat ik even ga touwtje springen en hoepelen. Ben heel lui op dit moment...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:10

_Kiki_ schreef:
Gaan jullie gewoon een keertje eten bij C-taste in Amsterdam, dan weet je niet wat je eet, is echt heel leuk. Lust je ineens veel meer, hihi!

Dan stop je niet meer he Hanneke ;) Bodemdrift :+

Nou misschien een meeting voor de eetmiepen onder ons :') (En voor de mensen die het gezellig vinden om mee te gaan :+ )

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:11

_Kiki_ schreef:
Haha, hij steunt je dus wel ;)

Kan iemand mij een schop onder m'n kont geven dat ik even ga touwtje springen en hoepelen. Ben heel lui op dit moment...

*schop schop schop* Hopla, gat in de lucht en gaan met die banaan :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:11

Muziekje op en springen maar! En dit even een aantal nummers volhouden!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:12

Nu ik aan touwtje springen moet denken. Hebben jullie wel eens aan cross-fit gedaan?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:14

Ik ben geen eetmiep, ik ben een voedingsmiep (studeer voeding & gezondheid) maar vind het altijd gezellig.

*gaat sportkleren aan doen en voor muziekje zorgen*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:15

_Kiki_ schreef:
Ik ben geen eetmiep, ik ben een voedingsmiep (studeer voeding & gezondheid) maar vind het altijd gezellig.

*gaat sportkleren aan doen en voor muziekje zorgen*

Heel goed!! Even lekker bewegen en zorgen dat die verbranding op gang komt.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:15

annepaardoes schreef:
Oei dat klinkt wel lekker en dat lust ik ook wel :P
Wraps maken is ook een idee! En dan er inderdaad maar gewoon een beetje sla tussen zodat ik het toch leer eten.

Oh wat zal mijn vriend blij zijn als hij dit hoort. :') Die kan zich zo ergeren aan mijn eetgewoontes.

En pasta salades?
Je vriend zal nog opkijken straks :))

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:16

Wat is crossfit?

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 22:16

Hanneke84 schreef:

Zo herkenbaar := Bij mij zit het echt heel erg tussen m'n oren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:23

annepaardoes schreef:
Dat is wel een idee.
Ik ben een vreselijke piepert met eten. Eigenlijk zou ik best wel meer dingen willen lusten.

het is een omschakeling, ik was ook een brood gek en hield totaal niet van groenten

maar stelde mijzelf de vraag
hoe graag wil ik het??

als ik ergens op zei, nee dat gaat niet lukken hoor --> hoe graag wil je je doel bereiken?

dat laatste overwon, nu ben ik volledig gestopt met suiker , eet 97% minder zoetigheid (heel af en toe op een verjaardag of dergelijke) en ik eet ineens eieren en wokgroenten en dat soort dingen meer

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:24

Hanneke84 schreef:
Wat is crossfit?

Crossfit is een combinatie van fitness, conditie, uithoudingsvermogen, kracht, atletiek, eigenlijk van alles wat. Je traint je hele lichaam dmv zeer verscheidene workouts en oefeningen. Het zijn wel uitdagende oefeningen en is grensverleggend.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:28

Oei, ik ben een vuilnisbak hoor, ik lust erg veel. Snoep en koek eet ik amper, tenzij er een zak in de auto ligt, dan vreet ik aan een stuk door, dus dat doe ik niet meer. Nougat met chocola van Lonka is erg verslavend. Maar verder meer van de feta en blauwe kaas.
Ik ben ook net een konijn, ik eet lekker sla met balsamicodressing en pijnboompitten. Aardappels zijn niet favoriet, pasta's wel.
Ik maak alles vers. Eet volkoren brood, maar geen light producten, eet 1 keer in de week patat, ben gek op makreel en eigenlijk eet ik heel erg gezond, op af en toe snoepen na, haha. In het weekend altijd iets lekkers bij de borrel. Als je je zelf alles ontzegd, heb je er alleen maar meer zin in.

Voor het trainen eet ik brood met hagelslag, een banaan en ontbijtkoek, minimaal een uur voor het trainen. Na het trainen kwark. En ook lekker op brood een gekookt ei of tonijnsalade, niet een bakje tonijnsalade, maar zelf maken met mais en ijsbergsla :P Krijg er honger van :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:31

Soort p90x programma (plyometrics, krachttraining, yoga, cardio, kenpo) of niet?
Klinkt wel heel goed :j
Volgens mij is dat erg goed voor je lijf!

Edit zo te zien is het anders, kan mij voorstellen dat je daar aan kapot gaat :D
debsoleino leuk trouwens dat ze een blindegeleide pup hebben!