ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:06

Mijn beste vriendin is op kraambezoek geweest, ook al heeft ze niets met kinderen. Ze komt voor mij en dat vind ik harstikke lief van haar, omdat ik weet hoe ze is. Ik geef haar de baby niet en vraag ook niet of ze boven de wieg gaat kweelen. Nee, ze heeft mijn kindje gezien, is gaan zitten en ik heb haar een glas wijn in haar handen geduwd. Ze heeft de baby amper gezien, maar ze was er wel, dat heeft ze voor mij gedaan en ik vind het top van haar. Als je dat traditioneel gezeur noemt, prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:07

Frats schreef:
Christiene schreef:
als het nog een baby is ligt die tussen door toch te slapen... heb je dan tijd..
dat word wel steed korten

als ze nog wat ouder zijn liggen ze wel eens te spelen in de box.. kunnen ze dan nog niet uit.

als ze nog wat ouder zijn.. vermaken ze zich wel beetje zelf.. of je klets terwijl je alle poppetjes of bouw stenen aan pakt en naast je neerlegt..bijvoorbeeld..

Op een of andere manier lukt het toch niet. Of ze hebben honger of dorst of moeten poepen of hebben dat net gedaan. Of willen niet slapen.

Kinder worden groter hoor, gaat vanzelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:08

Als jij haar niet meer als vriendin had gezien als ze zo iets had van "ikke nie" dan vind ik het traditioneel gezeur. :j Maar ik heb sowieso niets met die verplichtingen.. Ben daar kennelijk een aliën in. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:08

Ayasha schreef:
Nee hoor, net hetzelfde. Ik zal geen enkele moeite doen om een gesprek e voeren met een kind en er al zeker niet mee spelen. Maar ik ga ook niet zeuren als moeder voor der kind moet zorgen. Dus ik negeer het kind toch zo veel mogelijk dan?

Wat als een kind gesprekje met jou aan gaat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:10

Ayasha schreef:
Als jij haar niet meer als vriendin had gezien als ze zo iets had van "ikke nie" dan vind ik het traditioneel gezeur. :j Maar ik heb sowieso niets met die verplichtingen.. Ben daar kennelijk een aliën in. :+

Ja, ik noem dat a-sociaal.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:11

Mindim schreef:
Frats schreef:

Op een of andere manier lukt het toch niet. Of ze hebben honger of dorst of moeten poepen of hebben dat net gedaan. Of willen niet slapen.

Kinder worden groter hoor, gaat vanzelf.

Ik ga niet 10 jaar wachten op een vriendschap. Dan maar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:13

Frats schreef:
Ik ga niet 10 jaar wachten op een vriendschap. Dan maar niet.

Nou misschien zijn ze je dan ook liever kwijt dan rijk. 10 jaar? :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:14

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
Nee hoor, net hetzelfde. Ik zal geen enkele moeite doen om een gesprek e voeren met een kind en er al zeker niet mee spelen. Maar ik ga ook niet zeuren als moeder voor der kind moet zorgen. Dus ik negeer het kind toch zo veel mogelijk dan?

Wat als een kind gesprekje met jou aan gaat dan?

Dan maak ik me daar zo snel als enigszins mogelijk is van af. Ze doen het thank god ook nooit. Kinderen voelen heus wel of jij de suikertante bent of degene die met rust gelaten wil worden. ;)

Citaat:
Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving.

Het probleem hier mee is dat eisen van iemand die niets met kinderen heeft om toch je kind leuk te vinden net zo asociaal is, als het niet gaan. ;)

Doe mij maar mijn manier waarin iedereen vrij blijft en er geen "voor mijn vriendschap moet je wat over hebben" gedachte heerst. ;)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:19

Frats schreef:
Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Herkenbaar. In alles wat je zegt.

De wereld van veel ouders van jonge kinderen wordt ontzettend klein zodra ze kleine koters hebben. Enerzijds ervaren ze het als verruimend, omdat ze andere kijk op dingen krijgen. Maar anderzijds gedragen ze zich juist bekrompen omdat ze vaak doen alsof dat nog het enige is wat er werkelijk toe doet.

Maar niet alle ouders zijn zo. Sommige mensen blijven zichzelf en verliezen zichzelf niet in hun kind.
Uiteindelijk is ieder mens verschillend en iedereen ervaart ouderschap en kinderen op een andere manier. Sommigen zijn nuchter en bezien hun kind op ene realistische manier. Anderen krijgen daarentegen een plank voor hun kop en zien hun kind door een rose bril.
Alleen al het feit dat ouders vinden dat kinderen in het algemeen slecht opgevoed worden, maar niet die van henzelf, illustreert eigenlijk al de manier waarop mensen naar hun eigen kinderen kijken.

Ik wist al jong dat ik geen kinderen wilde. Ik vond kinderen gruwelijk irritant en alles overheersend.
Als ze klein zijn, zijn ze ook allesoverheersend: je moet alles in je leven rondom de aanwezigheid van je kind organiseren. Het is dus iets waar je helemaal voor moet gaan, en niet half. Dat is niet eerlijk naar het kind toe.
Ik heb het er niet voor over. Dus ik begin er niet aan, fair enough.
Maar goed, ik kreeg te horen dat ik egoistisch was (nee, een kind krijgen en het niet fatsoenlijk opvoeden is zeker niet egoistisch?), en "dat ik nog wel zou veranderen", etc et.
Is dus niet gebeurd. Alweer omdat ieder mens nu eenmaal anders is en dus niet alle mensen kinderen willen.
Maar het is nog steeds een beetje maatschappelijk opgelegd, maar niet meer zo erg als vroeger.

Ik heb toch al een verandering opgemerkt. Enerzijds komt dit omdat ik ouder geworden ben. IK ben inmiddels 41, en dan kunnen mensen moeilijk tegen mij gaan beweren "dat mijn tijd nog wel komt". Gebleken is dus van niet.
Ik kom overigens meer mensen tegen die geen kinderen willen en ze ook nooit gekregen hebben. En ik krijg er ook steeds minder commentaar op. Nu zijn mensen toleranter en zeggen ze "ieder zijn eigen ding, moet ieder voor zich weten", en er zijn zelfs moeders die het nog van je kunnen snappen ook.
Weet je, ik doe er toch ook niemand verder tekort mee? Hooguit mezelf. Maar zo ervaar ik dat dus niet.

Langcara

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:22

Weet wel Frats, dat je dingen moet erkennen die voor iemand heel belangrijk zijn. En in een vriendschap weet je wat belangrijk voor de ander is.
Moederschap is een van die dingen. Het verandert het leven van iemand rigoureus.
En ik vond het óók heel mooi toen een vriendin van mij me destijds kwam feliciteren toen ik EINDELIJK mijn eerste eigen paard had (ik was 23). Dat hoort ook in het rijtje van belangrijk zijn.
In een vriendschap ga je naar iemands bruiloft, naar de begrafenis van diens vader of moeder, naar de diploma uitreiking, kijken naar het eerste eigen huis, etc.
Dat zijn dingen die gewoon zwaar tellen. Voor mij was dat mijn paard, en die vriendin die wist dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:24

Je ziet idd ook steeds meer mensen zonder kinderen. Ik vind ook dat wat dat betreft geen druk op vrouwen gelegd moet worden. De enige waarmee ze het eens moeten worden op dat gebied is hun partner en de rest van wereld heeft er geen bal mee te maken. Ik ken ook mensen die geen kinderen willen, maar daarmee niet perse een hekel hebben aan kinderen, het past gewoon niet in hun leven. Klaar toch, ze zijn er happy mee.

Je bent af en toe wel een grappig meisje Ayasha, tegen zoveel wijsheid kan ik niet op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:25

Langcara schreef:
Weet wel Frats, dat je dingen moet erkennen die voor iemand heel belangrijk zijn. En in een vriendschap weet je wat belangrijk voor de ander is.
Moederschap is een van die dingen. Het verandert het leven van iemand rigoureus.
En ik vond het óók heel mooi toen een vriendin van mij me destijds kwam feliciteren toen ik EINDELIJK mijn eerste eigen paard had (ik was 23). Dat hoort ook in het rijtje van belangrijk zijn.
In een vriendschap ga je naar iemands bruiloft, naar de begrafenis van diens vader of moeder, naar de diploma uitreiking, kijken naar het eerste eigen huis, etc.
Dat zijn dingen die gewoon zwaar tellen. Voor mij was dat mijn paard, en die vriendin die wist dat.

Helaas wordt dat door sommigen als traditioneel gezeur gezien. Maar ik ben het helemaal met je eens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:26

pff als je vriendinnen bent heb je toch wat voor elkaar over..:S Mijn vriendin was op jonge leeftijd ongepland zwanger, ik heb zelf niks met kinderen.. maar probeerde er wel voor haar te zijn. Heb haar toen het kindje kwam een kaartje gestuurd waarin stond dat ik respect had hoe sterk ze was en hoe ze alles doet. Later ben langs gegaan, en heb ik een leuk knuffeltje gegeven, en heb ik ook het kindje in mijn armen gehad. Niet dat ik het zelf zo schattig vind, maar ik doe mijn vriendin graag dat plezier. Als je een vriendin hebt, probeer je ook leuk met het kindje om te gaan. Moet wel zeggen dat de vriendschap verwaterd omdat we nu zulke verschillende levens hebben, maar af en toe nog erg leuk contact:) En dan t dan over haar kind gaat.. neem ik voor lief, want dat is haar leven nu.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:28

Je mag een mijlpaal in iemands leven niet verwarren met traditioneel gezeur.
Ik vind daarentegen ook dat andere mensen op basis van hun ouderschap de dingen die voor iemand zonder kinderen belangrijk zijn, ook niet mogen bagatelliseren. En dat doen ze wel vaak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:31

Mindim schreef:
Je ziet idd ook steeds meer mensen zonder kinderen. Ik vind ook dat wat dat betreft geen druk op vrouwen gelegd moet worden. De enige waarmee ze het eens moeten worden op dat gebied is hun partner en de rest van wereld heeft er geen bal mee te maken. Ik ken ook mensen die geen kinderen willen, maar daarmee niet perse een hekel hebben aan kinderen, het past gewoon niet in hun leven. Klaar toch, ze zijn er happy mee.

Je bent af en toe wel een grappig meisje Ayasha, tegen zoveel wijsheid kan ik niet op ;)

ach wijs of niet, ik heb iig weer iemand doen lachen dus mijn tiketje voor de hemel is weer verdient. :D

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:32

Langcara schreef:

Tuurlijk als je mensen goed kent en dat is bij een vriendin meestal wel. Dan weet je inderdaad wat belangrijk is. Toen haar kinderen geboren waren ben ik ook gaan kijken en had een cadeautje bij me. Tuurlijk zwaai ik naar haar dochtertje als ik met mijn paardje langs rijd. Toen mijn paardje ziek was geweest vroeg ze ook hoe het er mee stond. Maar gewoon lekker samen gaan rijden zonder van te voren al te moeten hoe en wat met de kinderen en op tijd weer terug zijn voor de kinderen etc zit er niet meer in. Dat vind ik jammer. Voor mijn gevoel is het allemaal gecompliceerd met kinderen. En dan denk ik laten we maar niet meer afspreken want de kinderen hebben je hard nodig. En ik red me wel ik ben ten slotte 'volwassen' en dat zijn maar kinderen. Dat ik ook af en toe gewoon een vriendin nodig heb is kennelijk niet belangrijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:41

Frats schreef:
Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.

Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.

Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN! -:(-

Dan vraag ik mij nu af: heb je ooit wel eens stil gestaan wat het effect is op háár leven ipv op het jouwe? Ik bedoel: waar zij eerst de ultieme vrijheid had, moet ze nu verantwoordelijkheid dragen en dat is enorm hoor, met een kindje of kinderen. Het is wel erg makkelijk om alles op jezelf te betrekken. Als ik zou merken dat een vriendin zo over mijn keuze zou praten, dan zou ik toch niet zo blij zijn met die vriendin.. :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:44

dat is nou eenmaal zo als je voor kinderen kiest, als je wil dat mensen je respecteren dat je geen kinderen wilt, moet je ook mensen respecteren die dat wel willen, en dan kun je wel begrijpen dat ze daar nou eenmaal druk mee zijn.. dat is gewoon zo.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:47

Dat vind ik nou ook Pinuts! :j En ik krijg hier soms het gevoel dat de dames die geen moeder willen worden gewoon graag hun gal willen spuwen over de moeders in hun omgeving.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:47

Pletje123 schreef:
Dan vraag ik mij nu af: heb je ooit wel eens stil gestaan wat het effect is op háár leven ipv op het jouwe? Ik bedoel: waar zij eerst de ultieme vrijheid had, moet ze nu verantwoordelijkheid dragen en dat is enorm hoor, met een kindje of kinderen. Het is wel erg makkelijk om alles op jezelf te betrekken. Als ik zou merken dat een vriendin zo over mijn keuze zou praten, dan zou ik toch niet zo blij zijn met die vriendin.. :=

Tuurlijk weet ik wat het effcet is op haar leven ik merk het toch zelf ook. Maar je gaat mij niet wijs maken dat ze dat niet van te voren wist. Ze heeft er voor gekozen om haar vrijheid 'te verliezen'. En ik respecteer haar keuze. Maar dan mag ik er toch wel van balen dat onze vriendschap naar de knoppen gaat omdat ze minder tijd heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:48

Je vriendschap hoeft helemaal niet naar de knoppen te gaan :) De verhoudingen worden wel wat anders, dat weet ik, maar een echt goede vriendschap slaat zich hier doorheen! Straks zijn de kinderen ouder en dan heeft zij echt wel weer meer vrijheid :) Dat is vriendschap, geven en nemen.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:49

Pletje123 schreef:
Dat vind ik nou ook Pinuts! :j En ik krijg hier soms het gevoel dat de dames die geen moeder willen worden gewoon graag hun gal willen spuwen over de moeders in hun omgeving.

Dat is misschien deels waar. Maar het is nu al de zo veelste en ik heb zo langzamer hand geen zin meer om rekening met kinderen te houden.

Rox87

Ik wordt er ook vaak zo moe van! Ik ben heerlijk vrijgezel! Reis heel de wereld over! Kan gaan en staan waar ik wil! Ben heel zelfstandig en waarschijnlijk ook een grote eenling (kan dat tegenwoordig zeggen zonder dat ik me daar rot bij voel maar dat heeft een tijd geduurd) Ik denk dat dat ook de grootste reden is dat ik geen kinderen wil, naast dat ik mezelf te gevoelig vind!

Toch vind ik het hhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeelllllllllllll Vervelend als mensen vragen: "Heb je nou nog geen vriend, er blijven er steeds minder over hoor" Of "Maar we wilt toch later wel kinderen, dan zou ik maar eens een vent gaan zoeken" Of "Jij hebt geen sex omdat je geen vriend hebt"............ GRRRRRRR.........Ik snap niet waarom de maatschappij de dingen die zij gewoon achten zo aan anderen op wil dringen! Je mag bijna niet jezelf zijn! Vind ik zo vervelend!!!!! Ik vind het dan ook altijd erg vervelend voor mensen die wel hun best doen om een vriend(in) te vinden of zwanger te worden dat ze zulke dingen aan moeten horen! Als ik me er al rot over voel, hoewel ik naar beiden iet opzoek ben dan moet dat voor hun helemaal verschrikkelijk zijn! VOlgens mij zien mensen dat niet in ofzo! Dat het vervelend is voor anderen!

Ik heb overigens geen hekel aan kinderen, ik vind het heerlijk om de dochter van een vriendin van me de fles te geven en de dochter van een andere vriendin vind het gezellig om even bij mij op schoot over school of der konijntje te komen vertellen... Ze moeten alleen niet ruzie zoeken, huilen, jammeren dat ze snoep willen ed! Daar kan ik gewoon niet tegen! Raak ik letterlijk van in de stress!

Ik sluit niet uit dat ik als ik de geschikte vent mocht vinden ik over 10 jaar wel ineens de kriebels krijg. Toch wil ik dan voor de zekerheid even één van de kinderen van vrienden van me lenen, om te zien of ik dan wel het gejammer en gehuil aan kan! En als ik al zou veranderen zou ik er denk ik maar 1 willen! Toch een stuk minder geruzie enz. Maar zoals ik het nu zie denk ik het niet!

Ik vind het heel fijn om mijn vriendinnen te zien, maar ga het niet de hele tijd over poepluiers hebben. Alhoewel als we met de groep zijn waar ondertussen toch aardig wat moekes in te vinden zijn gaat het wel vaak over speentjes, luiers en waterpokken (En ik ben nog niet eens 25!!!! HELP!!!!)

Ayasha
Blogger

pinuts schreef:
dat is nou eenmaal zo als je voor kinderen kiest, als je wil dat mensen je respecteren dat je geen kinderen wilt, moet je ook mensen respecteren die dat wel willen, en dan kun je wel begrijpen dat ze daar nou eenmaal druk mee zijn.. dat is gewoon zo.

Voila. :)

Frats schreef:
Tuurlijk weet ik wat het effcet is op haar leven ik merk het toch zelf ook. Maar je gaat mij niet wijs maken dat ze dat niet van te voren wist. Ze heeft er voor gekozen om haar vrijheid 'te verliezen'. En ik respecteer haar keuze. Maar dan mag ik er toch wel van balen dat onze vriendschap naar de knoppen gaat omdat ze minder tijd heeft.

Als je hem naar de knoppen laat gaan omdat ze minder tijd heeft, was je hem in de 1e plaats al niet waard.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:50

Pletje123 schreef:
[

Het effect op haar leven van haar keus is het gevolg van haar keus.
Dat wist ze.

Als je kinderen krijgt is het afgelopen met de vrijheid. Moet je niet over zeuren. Dan moet je niet aan kinderen beginnen.
Kinderen hebben je inderdaad hard nodig. Maar ik denk wel dat het belangrijk is als een vrouw onthoudt ze niet alleen maar moeder is, maar dat ze óók nog zichzelf is en deel uitmaakt van een vriendschap bijvoorbeeld.
Ik denk dat een moeder daar toch energie in moet steken.

En ze moet niet continu over haar kinderen praten, maar ik vind wel dat het moet kunnen dat ze over haar kinderen praat.
Je praat tenslotte over wat je beweegt. Dat kan je kind zijn, je werk, je grote liefde, je hobby (en paardenmensen kunnen aardig doorgaan met alleen maar zeuren over paarden) en de ander moet daar wel tot bepaalde hoogte naar kunnen luisteren.