Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Frats schreef:Christiene schreef:als het nog een baby is ligt die tussen door toch te slapen... heb je dan tijd..
dat word wel steed korten
als ze nog wat ouder zijn liggen ze wel eens te spelen in de box.. kunnen ze dan nog niet uit.
als ze nog wat ouder zijn.. vermaken ze zich wel beetje zelf.. of je klets terwijl je alle poppetjes of bouw stenen aan pakt en naast je neerlegt..bijvoorbeeld..
Op een of andere manier lukt het toch niet. Of ze hebben honger of dorst of moeten poepen of hebben dat net gedaan. Of willen niet slapen.
Ayasha schreef:Nee hoor, net hetzelfde. Ik zal geen enkele moeite doen om een gesprek e voeren met een kind en er al zeker niet mee spelen. Maar ik ga ook niet zeuren als moeder voor der kind moet zorgen. Dus ik negeer het kind toch zo veel mogelijk dan?
Mindim schreef:Ayasha schreef:Nee hoor, net hetzelfde. Ik zal geen enkele moeite doen om een gesprek e voeren met een kind en er al zeker niet mee spelen. Maar ik ga ook niet zeuren als moeder voor der kind moet zorgen. Dus ik negeer het kind toch zo veel mogelijk dan?
Wat als een kind gesprekje met jou aan gaat dan?

Citaat:Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving.

Frats schreef:Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.
Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.
Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN!
Langcara schreef:Weet wel Frats, dat je dingen moet erkennen die voor iemand heel belangrijk zijn. En in een vriendschap weet je wat belangrijk voor de ander is.
Moederschap is een van die dingen. Het verandert het leven van iemand rigoureus.
En ik vond het óók heel mooi toen een vriendin van mij me destijds kwam feliciteren toen ik EINDELIJK mijn eerste eigen paard had (ik was 23). Dat hoort ook in het rijtje van belangrijk zijn.
In een vriendschap ga je naar iemands bruiloft, naar de begrafenis van diens vader of moeder, naar de diploma uitreiking, kijken naar het eerste eigen huis, etc.
Dat zijn dingen die gewoon zwaar tellen. Voor mij was dat mijn paard, en die vriendin die wist dat.
Mindim schreef:Je ziet idd ook steeds meer mensen zonder kinderen. Ik vind ook dat wat dat betreft geen druk op vrouwen gelegd moet worden. De enige waarmee ze het eens moeten worden op dat gebied is hun partner en de rest van wereld heeft er geen bal mee te maken. Ik ken ook mensen die geen kinderen willen, maar daarmee niet perse een hekel hebben aan kinderen, het past gewoon niet in hun leven. Klaar toch, ze zijn er happy mee.
Je bent af en toe wel een grappig meisje Ayasha, tegen zoveel wijsheid kan ik niet op
Langcara schreef:Weet wel Frats, dat je dingen moet erkennen die voor iemand heel belangrijk zijn. En in een vriendschap weet je wat belangrijk voor de ander is.
Moederschap is een van die dingen. Het verandert het leven van iemand rigoureus.
En ik vond het óók heel mooi toen een vriendin van mij me destijds kwam feliciteren toen ik EINDELIJK mijn eerste eigen paard had (ik was 23). Dat hoort ook in het rijtje van belangrijk zijn.
In een vriendschap ga je naar iemands bruiloft, naar de begrafenis van diens vader of moeder, naar de diploma uitreiking, kijken naar het eerste eigen huis, etc.
Dat zijn dingen die gewoon zwaar tellen. Voor mij was dat mijn paard, en die vriendin die wist dat.
Frats schreef:Wat ik erg jammer vind van vriendinnen die kinderen krijgen is dat je de vriendschap verliest.
Nee ik kan niet mee gaan rijden want de kinderen....
Of we moeten nu gaan rijden want de kinderen..... ow heb jij nu geen tijd dan?
Nee ik kan niet naar jou komen voor een kop thee want dan is het een volksverhuizing.
Ik moet om 15.00 bij opvang/school zijn.
Nee ik kan niets afspreken ben te moe want ik heb nachten niet geslapen wegens het gehuil.
Zo is er altijd wat. Met het gevolg dat de vriendschappen verwateren. Want ik heb niet altijd tijd als de kinderen een keer niet in de weg zitten. Of ik vind het ook wel eens leuk als iemand bij mij komt in plaats dat ik altijd naar hen moet. En ik vind het ook wel eens leuk om met iemand te praten zonder dat ik steed onderbroken word door gejengel of gehuil.
En als ze dan een keer mee gaan rijden dan raad je het al waar het gesprek over gaat Ja DE KINDEREN!
En ik krijg hier soms het gevoel dat de dames die geen moeder willen worden gewoon graag hun gal willen spuwen over de moeders in hun omgeving. Pletje123 schreef:Dan vraag ik mij nu af: heb je ooit wel eens stil gestaan wat het effect is op háár leven ipv op het jouwe? Ik bedoel: waar zij eerst de ultieme vrijheid had, moet ze nu verantwoordelijkheid dragen en dat is enorm hoor, met een kindje of kinderen. Het is wel erg makkelijk om alles op jezelf te betrekken. Als ik zou merken dat een vriendin zo over mijn keuze zou praten, dan zou ik toch niet zo blij zijn met die vriendin..
De verhoudingen worden wel wat anders, dat weet ik, maar een echt goede vriendschap slaat zich hier doorheen! Straks zijn de kinderen ouder en dan heeft zij echt wel weer meer vrijheid
Dat is vriendschap, geven en nemen. Pletje123 schreef:Dat vind ik nou ook Pinuts!En ik krijg hier soms het gevoel dat de dames die geen moeder willen worden gewoon graag hun gal willen spuwen over de moeders in hun omgeving.
pinuts schreef:dat is nou eenmaal zo als je voor kinderen kiest, als je wil dat mensen je respecteren dat je geen kinderen wilt, moet je ook mensen respecteren die dat wel willen, en dan kun je wel begrijpen dat ze daar nou eenmaal druk mee zijn.. dat is gewoon zo.

Frats schreef:Tuurlijk weet ik wat het effcet is op haar leven ik merk het toch zelf ook. Maar je gaat mij niet wijs maken dat ze dat niet van te voren wist. Ze heeft er voor gekozen om haar vrijheid 'te verliezen'. En ik respecteer haar keuze. Maar dan mag ik er toch wel van balen dat onze vriendschap naar de knoppen gaat omdat ze minder tijd heeft.
Pletje123 schreef:[
Dan vraag ik mij nu af: heb je ooit wel eens stil gestaan wat het effect is op háár leven ipv op het jouwe? Ik bedoel: waar zij eerst de ultieme vrijheid had, moet ze nu verantwoordelijkheid dragen en dat is enorm hoor, met een kindje of kinderen. Het is wel erg makkelijk om alles op jezelf te betrekken. Als ik zou merken dat een vriendin zo over mijn keuze zou praten, dan zou ik toch niet zo blij zijn met die vriendin..