Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:10

Schoenen speciaal van een hardloopzaak vind ik niet zo nodig...
Wel echt goede schoenen maar that's all, ik loop trouwens dagelijks op die schoenen.
Ik kan er alles mee, nu heb ik twee paar, een voor in de sportschool en een voor normaal gebruik.

Maandag fysio en dan eens horen wat ik wel en niet mag qua lopen ed.

Smudges

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:41

hey hallo, wat een hoop nieuwelingen. Welkom.
Ik heb al een week niet gelopen, dus pas 1x op mijn nieuwe schoenen.
We gingen onverwachts van stal verhuizen dus dat was een hoop stress. En ik kan al slecht tegen veranderingen. Mooiste voordeel is wel dat ik zo het bos in rij geen gedonder met tractoren meer. Echt super.
Nou ga vanmiddag maar weer eens proberen. Hoop dat het niet te warm is.
Groetjes s

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:25

ik heb trouwens dat ik op asfalt veel lekkerder loop dan op gras enzo, terwijl ik dat met mijn niet loopschoenen dat niet had :P volgens mij veert het beter op asfalt ofzo? nouja waarschijnlijk ben ik de enige die er zo over denkt. Vandaag weer hardlopen, les 8 alweer! volgens mij gaan we nu naar de 4 minuten, heftiggggg! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:09

Ben ik nou zo gek als ik zeg dat 4 min hardlopen helemaal niets is? :o
Ik loop op de band gerust 20 minuten aan elkaar, ongetraind.

Coopertests liep ik ook altijd zo uit op het harde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:12

Ik heb de conditie van een ui, dus ik loop dat niet zomaar uit.. ik zit nu op 20 minuten lopen, maar dat moest ik wel langzaam opbouwen.. Dus ik ben nog lang niet op een uur, of de 10 km (wat ik heel graag wil).

Dus voor de 1 is het niks (wees blij) en voor de ander is het een pittig doel :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:21

Apart vind ik het, maar je hebt inderdaad gelijk.
Misschien dat de loopband ook wel verschilt hoor, vandaar de vraag eigenlijk.

Zelf heb ik twee jaar praktisch niets aan sport gedaan behalve enkele keren per week paardrijden.
De eerste keer 2 x 1km, daarna 1x 2km en daarna 3km.
En ik kan niet zeggen dat ik dan volledig leeg ben, plak er rustig nog een km aan. :o

Daarom ga ik ook maar maandag de fysio vragen, want ik heb geen idee welk schema ik moet volgen.
De eerste lessen loop ik nl denk ik wel heel makkelijk uit.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:25

@moonfish13 jaa op de loopband vond ik het ook wel wat makkelijker, doe het niet vaak, maar een keer op vakantie hadden wij dat in het hotel en toen hield ik het toen ook ongetraind wel makkelijk vol! maar ja buiten vind ik het toch anders. En ik bouw het natuurlijk langzaam op, ik wil geen blessures! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:52

Geen idee, maar ik ga denk ik ook niet buiten lopen.. Daar zie ik echt tegen op.
Terwijl ik de sportschool geen probleem vind tot nu toe.

Blessures ben ik als de dood voor, morgen informeren..
Is mijn nek en rug eindelijk een beetje jofel, sloop ik mijn benen misschien. :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:22

En de hardloopschoenen staan ook spiksplinter nieuw in de kast. Ben maar naar de scapino gegaan, ben maar een arme student :Y) en heb daar een paar mooie schoenen gekocht, met nog advies van de verkoper die zelf ook fervent hardloper was. Ze waren ook nog eens in de aanbieding, 30% korting op 34,95. Waarbij ik bij de kassa opeens 50% korting had, niks van gezegd vind het wel prima. :+ Heb nu van Dutchy deze alleen dan in het blauw:

http://www.dutchy.com/data/producten/IX ... 401-11.jpg

Vooral gekozen op basis van het kaartje dat eraan hing met 'indrukwekkende' beschrijving van de functies:
- Midvoetbrug voor optimale steun en stabiliteit
- Optimale stun en stabiliteit door voorgevormde hiel
- Lichtgewicht uitneembare inlegzool
- Gel demping in de hak

Vooral de eerste en laatste leken me wel aardig van belang, dus maandag maar eens uittesten. Nu proberen zo min mogelijk te lopen want echt, me schenen heb op de één of andere manier wel een optater gehad. :P (Helpt natuurlijk ook niet om op platte, zonder enige steun, ballerina's te lopen. }:0 )

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:33

geetverr, ik heb zo geen zin om te gaan lopen jakkie bah.

Vannacht 4 uur geslapen, de hele dag gewerkt, en nu helemaal gesloopt... hoewel ik maar 3 mensen uit bed gehaald heb :O zo maar gtst kijken en dan ga ik verplicht lopen.... Omdat t moet XD en omdat hondje lief zo graag wil :D

Wat schoenen betreft.... Volgens mijn broer ( gyropractor in opleiding) kan een mens beter op blote voeten lopen...je lichaam stabiliseerd zich zelf prima. In prencipe zou je dus ook moeten kunnen hardlopen op ballarina's :P

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:39

ik doe ook hardlopen!

Ik heb een tijd op mijn simpele gymschoentjes hardgelopen, dat was echt funest, toen ik eenmaal hardloopschoenen had ging ik als een speer en wat veerde dat opeens zeg :') ik loop nu zo'n 30 min achter elkaar, heb ik in een paar weken opgebouwd, ik kreeg wel last van een spierblessure en ben een week niet wezen rennen, ging niet over dus ik ben weer gaan rennen en flink die spier gaan masseren en het gaat over! ohja sinds ik flink eiwit ben gaan eten is mijn langdurige spierpijn ook verdwenen, ik deed nogal teveel sporten wat niet klopte in verhouding met mijn voeding

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:34

Ik zou eigenlijk vandaag weer gaan, maar voet + enkel doen pijn. En moet zondag en maandag in Parijs veel lopen, dus nu maar even niet :(.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:39

owjeej, sterkte rubyred.

ik ga me snel om kleden en dan ga ik ff hardlopen met woefje

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:44

Pff ik ga me ook maar weer omkleden, weer beginnen vandaag na een weekje weer niks gedaan te hebben.
Hopen dat het nu weer goed gaat.
Zit alleen te denken om misschien een naar de volgende ''les'' te gaan dus 2 min rennen,of zou dit te snel zijn om weer mee te beginnen.
Denk sowieso dat ik hem niet helemaal uit kan lopen,had ik al met de ander,vanwege mijn benen,maar wil ook wel eens een keer verder kunnen.
En denk nu van misschien eens gewoon door heen rennen,want dit schiet echt niet op dan weer beginnen dan weer stoppen en steeds bij les 1 blijven.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:49

Dankje Malih! En succes met lopen..
Shantal ook succes!
En de rest natuurlijk ook!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:58

Dankje wel.

Zo ben trots op mezelf heb les 2 op 1 min uitgelopen zonder pijn in mijn scheenbenen,dus ben er nu zeker wel uit dat mijn schoenen niet goed zijn.
Ben nu op mijn oude versleten nike s gegaan en ging echt super,dus toch maar even kijken voor andere schoenen.
En dan moet het vast goed komen, en nu nog mijn doorzettingsvermogen aanhouden,want wil weer meer afvallen(zag in die 4 weken dat ik gelopen had echt wel een verbetering erin kwa cm).

Malih@ hoop dat jij ook zo goed bent gegaan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:20

Het ging best oke. Ik deed les 5 en vond het nu best zwaar maar was ook al moe voor ik begon. Verder was hond bijna verzopen. Stomme sukkel met zijn eenden grrr

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:39

Ok kijk aan lijkt mij ook wel zwaar les 5 , ik heb vandaag voor het eerst les 2 gedaan en vond dat al aardig zwaar( heb hiervoor bijna 10 jaar ofzo niks gedaan aan conditie)

Aah arme hond,maar gelukkig goed gekomen,ik kan helaas mijn hond niet meenemen die heeft het met dit weer veels te zwaar.
Maar ja wel lekker ook zo,want dan kan ik daarna een rondje uitlopen met de hond.

Ik vroeg mij trouwens af of er mensen zijn die in de buurt van Haarlem wonen en die net begonnen zijn en die het leuk lijken om samen te gaan lopen.
Ik liep voorheen met de buurvrouw,maar die vind het helemaal niks meer dus zij is gestopt.
Dus ik moet nu weer alleen lopen wat best saai is,heb dan wel de muziek op maar toch.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:52

@Shantal&Malih: good job! Beetje jammer van de hond. :+

Arg, nog steeds last van me scheenbenen.. snap er echt niks van. Hopelijk is het maandag over en zo niet, kijken of ik alsnog kan lopen en of het misschien weggaat. Hopelijk wel, anders ook wel sneu om meteen een blessure te hebben na 1 keer hardlopen. :Y)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:41

oef ik had gister les 8 gedaan, nou heeel erg intensief, dus voor de mensen die dat moeten, bereid je voor :P
het lijkt niet veel, want je moet 2 min joggen 1 min wandelen en dat stuk of 8 keer, maar het is echt pittig!
wel gehaald gelukkig :D maar het was wat intensiever dan de vorige keer

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:11

Volg dit topic al aan tijdje maar plaats nooit wat eigenlijk..
Wou wachten tot ik het langer vol zou houden dan een vorige keer dat ik het probeerde maar dit is denk ik dag 4 dat ik niet ga..mijn benen doen echt pijn als ik ga rennen en ik kan niet goed uitleggen waar de pijn precies weg komt.
Vervelend want ik heb t/m les 12 al gehad nu -O-

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:25

zou erg graag weer hardlopen/ stoppen met roken/ ook weer beginnen met boksen maar waar haalt een mens de tijd vandaan. hardlopen hield ik vroeger met gemak 30 min vol maar goed, als je ineens gaat roken is die pret ook over.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:47

Hahaha, Chells, er staat me dus nog wat te wachten. :+

En wat vervelend Marielle! Wilde zeggen dat je anders even moet wachten met rennen maar je wacht al 4 dagen... hmm. Maar je hebt er alleen last van met rennen? Verder niet? Anders moet je misschien keertje langs je dokter ofzo?

En ik ben vandaag op de fiets gestapt en naar de EJ gereden voor nieuwe paardrijbroek. Mede onder het mom: kan ik nog eventjes genieten van het weer plus een vervanging voor het rennen aangezien me benen nog wel pijn deden. Ik net even gekeken, heb ik zo'n 12 km gefietst! Met een enorme heuvel die de brug over het kanaal heette... zweette me de peentjes. :+ Maar de pijn in me benen is ook al minder geworden! Gewoon even door de zure appel heen bijten en dan maandag lekker rennen. :D Had echt niet verwacht dat ik zou uitkijken naar hardlopen, haha. Maar zal wel van korte duur zijn zodra ik bij de hogere lessen kom. ^^

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:01

Hoe meer ik hier lees hoe meer zin ik heb om te lopen. :+
Maar ik mag maandag pas weer, nu is het ook stikheet ook trouwens..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:53

Die podcasts van start to run zijn niet meer gratis verkrijgbaar toch?