[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:33

Sundral schreef:
Je kan prima koolhydraat arm ontbijten in de ochtend hoor, en ook nog een vet arm! Denk bijv. aan eitjes! Heeeeeeeerlijk en koolhydraat, vet en calorie arm!

En magere kwark met een scheutje slimpie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:41

F_Orumster schreef:
Sundral schreef:
Je kan prima koolhydraat arm ontbijten in de ochtend hoor, en ook nog een vet arm! Denk bijv. aan eitjes! Heeeeeeeerlijk en koolhydraat, vet en calorie arm!

Nog lekkerder Griekse yoghurt van de Lidl, paar druppels zoetstof van de Action en suikervrije bosvruchtensiroop van de AH :9

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:17

Ben inmiddels begonnen aan dag 4 zonder koolhydraten en ik vind het goed te doen!

Misschien combineer ik af en toe wat 'rare' dingen, maar zolang het lekker is maakt me dat niet uit :))

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:20

Mag ik mij hier misschien melden? :) Ben nu al een langere tijd bezig met afslanken en dieeten, maar loop altijd een beetje vast
op wat te eten: ontbijt herbalife of brood, tussendoor - ??? - ... Vind het maar lastig! Heb het topic nog niet goed doorgelezen maar
dat ga ik nu doen, wellicht vind ik er nog wat handige tips :D

Eet geen aardappelen (met uitzonderingen daargelaten), liever geen bergen brood en rijst/pasta word 'm ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:21

Nou, dan ben je al goed op weg naar een koolhydraatarm dieet Eva :D

Welkom (jeej nu ben ik niet meer de nieuwste :') )

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:22

Eva, wat een gave ava :=

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:22

Dankjewel! :) Fijn, heb zo'n topic als dit écht nodig. :))
Oke, gelukkig maar. Wat is nou slim om als ontbijt te nemen? Alprosoya met herbalife, roerei, pfff... Help! :=

Hahaha, dankjewel! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:25

Tja, het ligt er een beetje aan welke route je wil nemen. Als je toch al niet zo van koolhydraten houdt is koolhydraatarm denk ik goed te doen van je.

Dan kan je bijvoorbeeld ontbijten met een kom yoghurt, of een omelet, lunchen met een salade met tonijn of zalm of kip of blabla. En 's avonds alleen groenten en vlees. (even heel simpel gezegd hoor).

Wat je moet mijden dan is alles waar granen en suikers inzitten.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:27

Ah dat klinkt te doen, brood eten heb ik de afgelopen tijd héél veel gedaan (mocht het eindelijk weer, was genezen van m'n
HPU en daardoor mocht ik even geen granen, mais, etc) maar begin nu te merken dat mijn buikje wat 'voller' word zegmaar,
dit had ik ook toen mijn HPU er nog zat en daardoor kwam de vetopslag verkeerd terrecht.

Ik sport bijna iedere dag (klinkt heftig, maar valt mee!) en eet s'ochtends voor het sporten vaak Alpro Soya met
Herbalife. Na het sporten ei, het schijnt dat dan de verbranding doorgaat? En s'avonds inderdaad enkel groente
en vlees.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:30

Mag ik ook meedoen?

Ik ben twee jaar geleden van 107 kg naar 70 kg gegaan. Daarna is het fout gegaan en woog ik nog maar 65 kg, bij een lengte van 1.80 is dat voor mij te weinig, je kon al mn botten tellen.. Maar ik vond mezelf nog dik. Slikte pillen om de honger tegen te gaan e.d. Mijn moeder is er na een tijdje achtergekomen, en daarna kwam ik weer rond de 70 kg te zitten. Soms wat meer, soms wat minder. Maar toen krijg ik vorig jaar een vriend, en zaten er zo weer 12(!!) kg extra aan. Het is nu uit, en probeer meer te sporten. Zit nu dus rond de 75, maar zou gráág weer naar de 70 terug gaan. Heb nog wat broeken liggen, die ik graag weer zou willen passen.

Ben dus sinds maandag weer wat gezonder gaan eten, vooral niet meer snoepen. Daar zat het echt in bij mij, hier een koekje, daar een blokje kaas.. Alleen ga ik a.s. zaterdag uit eten, ga dan proberen om toch de meest gezonde dingen uit te kiezen. Toen ik twee jaar geleden zoveel ben afgevallen, heb ik dat gedaan met de boeken van Sonja Bakker. Dat hielp me toen erg goed. Ik weet als geen ander wat wél en wat niet gezond is, dus wil a.s. weekend er even voor gaan zitten om een gezond weekmenu voor mezelf te maken..

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:47

Ik wil me hier ook graag even melden. Ben inmiddels ook 16 kilo afgevallen, van 82 naar 66. Er moeten er nog een paar af. Ik heb het, zoals een aantal zullen zeggen, via een ongezonde manier gedaan. Ik heb namelijk het Cambridge 500 dieet gedaan. De reden hiervoor was dat ik namelijk via de dietiste de motivatie niet vol kon houden. Had je 4 weken zo keurig je best gedaan en was je maar zo weinig afgevallen. Daardoor vond ik het heel moeilijk om vol te houden. Het Cambridge dieet was in het begin wel heel moeilijk, maar omdat je al vrij snel resultaat zag was er voor mij ook meer motivatie. Ik heb het ongeveer 2 maanden gedaan en ben nu bezig om de laatste kilo's er op een gezondere manier van af te krijgen. Opletten met eten en veel bewegen. Omdat ik nu slanker ben, ben ik ook veel gemotiveerder en kan ik dit nieuwe voedingspatroon ook veel beter volhouden. Wil het namelijk niet nog een keer moeten doen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:52

listiglistje schreef:
F_Orumster schreef:

Nog lekkerder Griekse yoghurt van de Lidl, paar druppels zoetstof van de Action en suikervrije bosvruchtensiroop van de AH :9[/quote]

Het was ook een voorbeeld van die eitjes he. Die Griekse yoghurt van de lidl is idd lekker, maar of die nu zo gezond is? Volgens mij zit daar nogal wat slagroom doorheen. Heb t toevallig gister voor t eerst gehad en zag slagsahne er op staan.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:53

Ik wil me dan ook wel even melden: ben vandaag bezig met de derde dag van mijn koolhydraatarme dieet.
Ben nu alweer gewicht kwijt. (Denk voornamelijk vocht.) Vandaag was ik 80.8 kg (zwaarder dan ik ooit ben geweest) bij een lengte van 1,77m. Mijn streefgewicht is 69 kg.

3 jaar geleden heb ik dit dieet ook gedaan en ben toen 10 kg kwijtgeraakt. En dit heb ik vrij lang in stand kunnen houden tot ik stukje bij beetje echt weer meer ben gaan vreten en een auto heb gekocht... = minder fietsen. Dus nu heb ik een hometrainer gekocht en op de dagen dat ik niet heb gefietst ga ik 3 kwartier op de hometrainer voor de tv :D

Ik ben er van overtuigd dat het koolhydraatarme dieet werkt. Ik ben nu begonnen met 3 eiwitdagen. Dit houdt in ontbijten met een drinkbeker met magere yoghurt, soyamelk en slimpie ranja. Tussendoor bijvoorbeeld 30+ kaas of ei met rookvlees en als avondeten iets van vis of een lekker biefstukje. Vanaf morgen (dag 4) ga ik weer avondeten met vlees/vis en groente en neem ik één keer op een dag een stuk fruit en tussen de middag 1 broodje met bijvoorbeeld kipfilet en komkommer/tomaat. :)
Laatst bijgewerkt door Grass op 01-12-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:53

Ik vind Cambridge helemaal niet zo slecht hoor :) Zolang je daarna weer rustig opbouwt naar normale voeding...

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:54

Wat houdt dat cambridge dieet in dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:55

Dat zijn shakes, soepen en repen, koolhydraatarm.

Op zich wel een crashdieet, maar voordeel van Cambridge is dat je wel begeleidt wordt door een consulente.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:56

Ben ook wel benieuwd naar Cambridge! Maar 16 kg in twee maanden lijkt me toch niet echt gezond.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:12

Heb nu tomatensoep van Unox, stonden maar weinig kcal op dus die gekozen! :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:14

Ik neem straks lekker twee volkorenboterhammen met ham! Moet nog boodschappen doen, dus het is simpel.. Ik drink trouwens nooit frisdrank o.i.d. Alleen water en thee, en zo af en toe een wijntje. Voordat ik echt veel af ging vallen, dronk ik soms wel 1,5 liter cola per dag. ZO slecht.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:46

Zo wat een aanmeldingen hier :P opzich ben ik niet zo'n dan van echte diëten zoals shakes enzo maar als je er een goed gevoel bij hebt.. En het is al beter als je word begeleid.

Ik eet gewoon gezond en sport. Meestal eet ik dit ongeveer.

O: 2 boterhammen met beleg/ kellogs + yoghurt/ brinta en altijd optimel drink/chocomelk
T: fruit of peijnenburg minder suiker
L: 3/4 boterhammen met beleg (meestal kipfilet. Wissel af met appelstroop, jam light, 20+kaas, achterham etc )
T: fruit
D: halve bord groentes, 3 aardappels met 1 eetlepel appelmoes, vleesvervanger/vis
T: verschillend.. fruit, bouillon, yoghurt, snack a jack. Wat er is

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:47

Weet alleen niet wat ik zo moet lunchen := brood is op :P

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:48

MightyJoe schreef:
Weet alleen niet wat ik zo moet lunchen := brood is op :P

Soep, ei, yoghurt, brood halen? :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:50

Ik woon in een gat := Geen winkels hier. En ben een beetje ziek en de enige supermarkt hier in de buurt is bij mijn school dus beetje banketstaaf als er net een leraar loopt :Y)

Zal straks even de kasten hier bekijken wat we allemaal hebben :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:52

Ik eet ongeveer dit:

O; één boterham met jam, of twee crackers met jam, glas vers geperst fruit
T; Fruit of een Breaker (light)
L; twee boterhammen met kaas/ham/rookvlees, krentenbol
T; Plakje ontbijtkoek
A; weinig aardappels, veel groenten en vlees.. Geen toetjes na.
T; Crackers met iets, of eierkoek met jam.

Dit probeer ik ongeveer aan te houden.. Als ik sport, dan eet ik wat meer.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:18

CCCCC schreef:
Ben ook wel benieuwd naar Cambridge! Maar 16 kg in twee maanden lijkt me toch niet echt gezond.

En toch, zit er alles in in die shakes en reepjes. Ik heb me in die periode nooit slecht gevoeld, ben ook helemaal niet ziek geweest, heb nergens last van gehad. Het enige probleem dat ik had, was dat je na verloop van tijd wel wat slapjes wordt en dus niet meer zo intensief kunt sporten (doe o.a. aan mountainbiken) en als ik veel stallen uit moest mesten, moest ik tussendoor even gaan zitten. Voor deze "krachtsinspanning" heb je toch echt wel koolhydraten en snelle suikers nodig, maar die krijg je maar net genoeg binnen om je lichaam draaiende te houden. Maar dat was zodra ik er weer normaal bij mocht eten, heel snel over. Op het moment ben ik weer volop aan het mountainbiken en hardlopen en het gaat alleen maar makkelijker nu ik al die kilo's kwijt ben.