Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:39

kan je een foto maken?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:07

Inney schreef:
Hmm, zou kunnen. Er zitten ook wat glitters in zeg maar. Ik had me al bedacht dat het misschien iets zou zijn wat je bij smokey eyes ofzo zou gebruiken?
(mijn moeder had hem gekocht, dus ik weet ook niet waar enzo. :) )

Ik gok eentje van L'oreal, die heeft zwarte glitters en heeft 'een gummetje'.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:53

Bedoel je een smudge kwastje? Daar kan je harde lijnen mee vervagen, voor smokey looks is dat mooi
Op google staan fotos.

Voor opvallende ogen doe ik :

1 Wallen verbergen met een consealer
2 Vloeibare eyeliner een dun lijntje die een beetje vloeiend uitloopt
3 Een witte lijn in je waterlijn
4 En een beetje bruine oogschaduw in je crease dan creeër je mooie schaduw.
5 Oh en een lichte highlighter onder je wenkbauw en in het binneste hoekje van je oog.
6 En daarbij je wimpers mooi krullen met een beetje mascara

Als je dit doet heb je echt uitspringende ogen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:03

Je crease, is dat dat bot zeg maar? Dat je je kwastje daar tegen aan zet? :)
Dat doe ik ook vaak voor een mooi "diepte" effect :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:04

Crease is denk ik die "rimpel" lijn die je ziet als je je oog open hebt, dus waar je bewegende ooglid eigenlijk stopt. Lijkt mij, want crease = zegmaar een vouw.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:05

Aha! :)* Maar als je daar voelt, dan zit je zeg maar aan de rand van je "oogbot" toch? :')
Laatst bijgewerkt door Corelli op 06-01-11 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:05

Dames, even een tipje.
Er is veel make-up in de aanbieding bij de Etos en Kruidvat.

Heb gisteren nieuwe foundation gekocht (voor 10 euro ipv 16,99), een Bourjois bronzer (van 10,30 voor 5,15) en wat spul van Miss Sporty was in de aanbieding.
Bij de Kruidvat waren de MaxFactor mascara's in de aanbieding.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:12

Ja klopt Corelli. :j Daar begint idd je oogkas. Is gewoon waar je oogbol je hoofd (oogkas) in gaat eigenlijk. :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:13

Dan hebben we het over hetzelfde inderdaad :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:58

Roosch schreef:
Dames, even een tipje.
Er is veel make-up in de aanbieding bij de Etos en Kruidvat.

Heb gisteren nieuwe foundation gekocht (voor 10 euro ipv 16,99), een Bourjois bronzer (van 10,30 voor 5,15) en wat spul van Miss Sporty was in de aanbieding.
Bij de Kruidvat waren de MaxFactor mascara's in de aanbieding.

En Catrice had ook 2e product voor halve prijs.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:18

Ja je kan echt ín die rimpel gaan met je kwastje maar ik vind tegen je bot aan mooier, net iets hoger :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:27

Hoi HOi

ik kom ook even binnen vallen. wat een ontzettend leuk topic, vooral ook omdat ik tegenwoordig zelf een hele hoop uit probeer kwa make-up op te doen

heb zelf ook best lichte blauwe ogen en probeer van alles uit kwa kleuren

blauw,oranje,bruin,paars,goud,groen,en noem maar op heb hier wel een paar voorbeeldjes niet alle even duidelijk denk ik
misschien dat ik als ik steeds weer wat nieuws heb gedaan een foto er van kan maken en dan als ik tijd heb hier kan posten

ik heb hier een aardige collectie aan kleuren heb denk ik alleen al aan oogschaduw 55 kleuren en dan stuk of 10 verschillende potloden dus ik heb aardig wat keuze

hier alvast een paar voorbeeldjes die niet zo heel duidelijk zijn maar wel een voorbeeld kunnen geven

Dit is met een zwarte lijn om me ogen en dan 3 verschillende kleuren blauw van donker naar licht van boven naar beneden
Afbeelding

hier deed ik een shoot met 4 verschillende kleuren in een streepje
Afbeelding

deze is ook met een zwarte lijnen om me ogen en dan met glitter wit er boven en dan wat uitgeveegd naar de zijkanten toe
Afbeelding

deze heb ik met eyeliner over de lengte van me oog en door getrokken dat je een punt krijgt aan ze zijkant en dan met paars erboven (niet heel makkelijk te zien)
Afbeelding

bij deze was ik door de fotograaf opgemaakt dus weet niet precies welke kleuren er allemaal gebruikt zijn zowiezo zwart met bruine tinten
Afbeelding

en hier nog een shoot in het oranje met zwart
Afbeelding

dat waren ze wel voor nu hahaha

zal vast op een disk nog meer hebben , heb totaal namelijk al 10.000 foto s van me zelf :o

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:41

Oeh leuk! Komen veel goede tips voorbij!

Ik gebruik zelf altijd eyeliner en mascara. En soms oog potlood. Ik heb alleen 'vochtige' ogen ofzo :+.. Bijna geen enkele oog potlood blijft bij mij zitten. Alleen als ik uit ga. Heel vaag. Dus dat heb ik dan ook alleen op als ik uit ga.

Mijn ogen zijn uhm.. Ik denk amandelvormig? Als ik lag worden ze chinees. En ze zijn niet helemaal gelijk. De ene kant heeft ook andere wimpers, waardoor ik op mijn linkeroog veel meer mascara op moet doen dan op mijn rechteroog zodat het nog wat gelijk oogt. :+

Ik ben de laatste tijd flink aan het experimenteren met smokey eyes. :D

De kleur van mijn ogen.. Hmmm. Hangt van het licht af. Ik zeg altijd maar dat ze groen/grijs/blauw zijn. Als ik gehuild heb of moet huilen zijn ze iig knal groen. Tijdens een fotoshoot hebben we eens ingezoomd op mijn ogen en ontdekt dat ze idd grijs/blauw zijn met groene en gele spikkeltjes. (Misschien dat mijn ogen daardoor soms groen lijken?)

Foto's:
Afbeelding
Hier heb ik bijna geen make up op.. Enkel mascara, eyeliner en iets op mijn lippen..

Afbeelding
Met zilvere glitteroogschaduw.. Niet echt te zien alleen. Mijn onderste wimpers zijn wel goed te zien.. En die zijn dus best wel lang. :+

Afbeelding
Gouden glans rondom mijn ogen..

http://94.100.119.243/1018700001-101875 ... _2kgQ.jpeg
En hier zijn mijn ogen ineens weer groen :+.

http://94.100.120.177/1099450001-109950 ... x2u_1.jpeg
Bruine smokey eyes voor het uitgaan..

Iemand nog leuke suggesties aan make up voor mij? :D
Ik gebruik op dit moment Miss Helen eyeliner en die vibratie mascara (die voor mij echt heel goed werkt overigens :j).

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:48

Afbeelding

Mijn oog van dichtbij.
Ik doe eerst mascara op.
Daarna mijn onderste lijntje en dan mijn oogschaduw.
Want als ik mijn oogschaduw eerst op doe word het weer helemaal zwart vanwege mijn wimpers :=

En dit is van veraf:
Afbeelding

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:55

shantal, ik vind het met de make-up lijken alsof het niet op jo ogen en gezicht gebasseerd is, maar gewoon zoals de plaatjes op je oog gesmeerd is. en vind het meeste ook echt niet mooi. sorry :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:58

_danieke_ schreef:
shantal, ik vind het met de make-up lijken alsof het niet op jo ogen en gezicht gebasseerd is, maar gewoon zoals de plaatjes op je oog gesmeerd is. en vind het meeste ook echt niet mooi. sorry :o

hoe bedoel je?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:01

nou ik vind dat waar je de make up aanzet en de lijnen begin. de kleuren doet, het pas niet bij de vorm van je ogen zegmaar, het verbeterd niet in hoe je ogen euit zien vind ik, alleen bij de kleuren denk je wow.. sorry als je het erg vind..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:06

owh nee hoor daar leer ik alleen maar van, maar bedoel je dat ik te ver omhoog door ga?

zoja, ik heb dit zo als tip mee gekregen van een visasiste omdat je anders niks van me make-up ziet ik heb namelijk een beetje een hangend ooglid waardoor het anders er onder weg valt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:07

Afbeelding

zoals deze vind ik die witte strepen naar beneden, dat het juist het "hangende" benadrukt :j

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:09

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:14

hier zie je wel meer dat het een streep is ja, maar ik had hem dus aan de zijkant van me gezicht laten lopen
zie je op deze foto wel meer zo als het hoort te zitten, had hem achteraf nog een beetje bijgewerkt met een kein spiegeltje buiten en daar ben ik nog niet zo super handig in hahahah
ik gebruik ook nog niet zo super lang make-up dus ben zelf ook nog aan het experimenteren

dus elke tip is altijd handig

Afbeelding

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:15

dat is dezelfde make-up als die close up foto (5de foto)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:52

nobility, je kan beter eerst je oogschaduw en eyeliner doen, en daarna pas je mascara. Op de eerste foto zie je duidelijk dat niet je hele oog bedekt is met oogschaduw, als je eerst je oogschaduw doet en daarna je mascara lukt dat wel. ;)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:20

Nou weet je wat het is Linde, heel mijn ogen zitten onder maar dan ook ceht onder als ik mascara op doe.

Vriendin van mij heeft mij een manier geleerd waarbij mijn wimpers veel mooier uitkomen.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:24

nobillity schreef:
Nou weet je wat het is Linde, heel mijn ogen zitten onder maar dan ook ceht onder als ik mascara op doe.

Vriendin van mij heeft mij een manier geleerd waarbij mijn wimpers veel mooier uitkomen.

helpt het dan niet als je een losse spiegel gebruikt en als je dan je boven wimpers doet je spiegel laag houden zodat je een beetje naar beneden kijkt, en als je onder doet je spiegel boven je te houden?
misschien een beetje vaag uitgelegt O:)