Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:21

ben vandaag weer paar uur gaan werken en moet zondag ook weer gaan werken; volgende week ga ik weer meer uren werken dan deze week maar nog niet mijn volledige uren. de week daarop weer wel.
heb op dit moment nog regelmatig pijnsteken dus daarom ga ik volgende week nog niet volledig werken.
ik ben vandaag begonnen met scarban en hoop dat de littekens mooier worden. ik ga vandaag beginnen met 3 uur en als dat goed gaat dan moet ik elke dag opbouwen met 1 uur tot max 20 uur per dag.

Wendy_Komen

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:39

Dank jullie! Ben erg blij dat het nu eindelijk geregeld is! Moet nu wel waarschijnlijk half jaar tot een jaar op de wachtlijst, maar kan dan mooi eerst nog wat kilo's kwijt raken!

Tamaramt, wat moet ik me bij scarban voorstellen? En verstandig dat je het rustig opbouwd! Niet gelijk vol aan de slag volgende week.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:16

scarban zijn siliconenpleisters die zorgen v mooiere littekens(die van zijn erg donkerrood en wat dik; gewoon lelijk dus)
ik heb deze op recept vd pc gekregen
v meer info zie http://www.scarban.nl/

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:26

wat super wendy!! echt gaaf voor je dat je nu dan eindelijk de goedkeuringen rond hebt!!!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:08

Ik heb vandaag voor het eerst compleet zelf gedoucht!
ben echt trots op!!!
na 2 weken al!
wel had ik het gevoel dat ik echt de marathon heb gelopen ofzo,, was echt helemaal kapot.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:18

Tamarant, je zult ook merken dat je de Scarban moet opbouwen. Wanneer je ze te lang laat zitten gaat het ook echt pijn doen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:35

MelanieB schreef:
Haha Lante, ik zie het nu ook idd _O- alsof wij dat willen :')

@Silvia, huh, waarom krijg jij de brief mee, bij ons deed ziekenhuis dat voor ons, en binnen 1,5 week bericht. :j

Waarschijnlijk wil het zkh portokosten en werk uitsparen. ;)
Nu hoef ik niet bang te zijn dat de aanvraag blijft liggen want ik heb het zelf in de hand. (wie had ook al weer de pech dat het zkh vergeten was de aanvraag op te sturen?)
Afgelopen dinsdag heb ik de aanvraag op de bus gedaan en vandaag de goedkeuring binnen! *\o/*
Binnen een week geregeld dus. Super!

Morgen bel ik voor de zeker het zkh nog even om zeker te weten dat zij een kopie hebben ontvangen van de goedkeuring.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:38

Wendy_Komen schreef:
Dank jullie! Ben erg blij dat het nu eindelijk geregeld is! Moet nu wel waarschijnlijk half jaar tot een jaar op de wachtlijst, maar kan dan mooi eerst nog wat kilo's kwijt raken!

Tamaramt, wat moet ik me bij scarban voorstellen? En verstandig dat je het rustig opbouwd! Niet gelijk vol aan de slag volgende week.

Houd je er rekening mee dat de goedkeuring van de verzekeraar "maar" een jaar geldig is?

Tamarant, je schreef dat je last hebt van stijve/pijnlijke schouders. Heeft de pc niet iets gezegd over fysiotherapie? Ze gaf bij mij bij het eerste gesprek van vorige week meteen al aan dat ik na de operatie een verwijsbrief zou krijgen voor de fysio.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:26

silvia, hier heef mijn p.c. niks over gezegd! wel vind ik het een goede!
Ik ben van plan om zo wie zo over 10 weekjes ongeveer naar de fisio te gaan. merk dat het op de rug slapen, toch voor rugklachten zorgd. zodra alles weer ´normaal´is, ga ik dat dus doen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:53

Amaryllis schreef:
Tamarant, je zult ook merken dat je de Scarban moet opbouwen. Wanneer je ze te lang laat zitten gaat het ook echt pijn doen.

klopt; had ik al begrepen; ben op vrijdag begonnen met 3 uur en vanaf dan elke dag 1 uur erbij ; dus vandaag 6 uur gedragen; denk dat ik morgen probeer om het 8 uur te dragen.
heb tot nu toe nog geen huidirritatie of iets gehad en in de beschrijving op internet stond 1 a 2 uur per dag opbouwen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:55

Silvia schreef:
Wendy_Komen schreef:

Houd je er rekening mee dat de goedkeuring van de verzekeraar "maar" een jaar geldig is?

Tamarant, je schreef dat je last hebt van stijve/pijnlijke schouders. Heeft de pc niet iets gezegd over fysiotherapie? Ze gaf bij mij bij het eerste gesprek van vorige week meteen al aan dat ik na de operatie een verwijsbrief zou krijgen voor de fysio.

nee, de pc heeft me daar niks over verteld; waarom zou dat moeten dan?
heb niet altijd last maar ik slaap nog bijna altijd op mijn rug want buik en zij doen nog pijn dus misschien dat het ook daardoor komt?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:02

Sorry dat ik hier tussendoor kom vallen. Heb wel veel respect voor jullie, het lijkt me een gigantisch zware keuze en een zware operatie ook nog. Maar er borrelt bij mij een vraag op: als je nu de borstverkleining hebt gedaan en je valt (om wat voor reden dan ook) wat kilootjes af, zijn jullie dan bang dat jullie helemaal niets meer overhouden? Of gaat dat in deze gevallen niet op, dat borsten en kont meestal het eerst "leeglopen" wanneer iemand afvalt? Zuiver interesse!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:09

Yv_: daarom ook dat de meeste PC's aanraden het te doen als je tevreden bent met je gewicht. Want zodra je de operatie gehad hebt wordt het idd afgeraden nog veel af te valen. (Kilo of 2/3 kan volgens mij geen kwaad.)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:11

tot de 5 kg afgvallen kan geen kwaad meer afvallen wel

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:47

Yv_ schreef:
Sorry dat ik hier tussendoor kom vallen. Heb wel veel respect voor jullie, het lijkt me een gigantisch zware keuze en een zware operatie ook nog. Maar er borrelt bij mij een vraag op: als je nu de borstverkleining hebt gedaan en je valt (om wat voor reden dan ook) wat kilootjes af, zijn jullie dan bang dat jullie helemaal niets meer overhouden? Of gaat dat in deze gevallen niet op, dat borsten en kont meestal het eerst "leeglopen" wanneer iemand afvalt? Zuiver interesse!

Is inderdaad een 'dilemma' waar je over na kunt denken inderdaad.. Maar ookal val je af: de voordelen wegen niet af tegen de nadelen. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:28

Ik heb echt nog geen enkele seconde spijt gehad! met mij gaat het erg goed momenteel!
verveel me alleen wel dood whaha

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:00

Okee, dank je wel.

Maar wat doen dokters als je stevig of misschien zelfs dik bent? Mag je dan gewoon zelf kiezen voor een borstverkleining of raden ze het dan af? No offence, zijn zuiver interessevragen! Want ik zou zelf dan denk ik zeer intensief gaan sporten, in de hoop dat het probleem "daarboven" ook minder zal worden.. Maargoed, dit is misschien natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaar de vraag...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:44

Yv, voor mij gaat het helaas niet op want mijn borsten bevatten veel klierweefsel en weinig vetweefsel.
Als ik zou afvallen, wat in mijn geval niet gewenst is, worden mijn borsten niet veel kleiner.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:22

Mijn zijn echt helemaal naar het zuiden geemigreerd na het afvallen, werden ze niet blij van

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:00

joyce_eddy schreef:
Ik heb echt nog geen enkele seconde spijt gehad! met mij gaat het erg goed momenteel!

Wat doe je zo de hele dag? TV kijken en lezen?
Wat mag je al wel van je pc? Een beetje rond wandelen? Heel licht huishoudelijk werk?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:10

Yv__, in de kliniek waar ik geholpen ben (Medinova) mag je niet meer wegen dan de centimers van je lengte.. Dus ik ben 1.80 >> max. 80 kilo!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:12

Silvia schreef:
joyce_eddy schreef:

Wat doe je zo de hele dag? TV kijken en lezen?
Wat mag je al wel van je pc? Een beetje rond wandelen? Heel licht huishoudelijk werk?

Ik ben nu 2 weken en 1 dag verder.
Ik kan eigenlijk al erg veel. vandaag een stukje auto gereden dit ging redelijk.
ook heb ik gister voor het eerst weer zelf gedoucht.
Maar ik voel mij heel erg goed. natuurlijk moet ik niet iets vanuit het bovenste kastje pakken ofzo, dat kan niet. tillen lukt ook niet zo goed. ik slaap ook alweer op mijn zij. maar volgens mij ben ik (zoals ik het lees hier op het forum) 1 van de weinige die al zo snel alles weer kan.

Ik verveel me wel dood de gehele dag. beetje op de laptop en met me moeder mee naar de winkel enzo... meer met mensen op sleeptouw, uiteraard ga ik niet met boodschappen tassen sjouwen..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:14

Amaryllis schreef:
Yv__, in de kliniek waar ik geholpen ben (Medinova) mag je niet meer wegen dan de centimers van je lengte.. Dus ik ben 1.80 >> max. 80 kilo!

Dat doen ze vanwege eventuele complicaties tijdens de operatie of vlak erna die eerder kunnen ontstaan als je overgewicht hebt. De kliniek heeft niet de mogelijkheid om intensieve nazorg te geven dus willen ze dat soort risico's niet aan gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:44

joyce_eddy schreef:
ik ben nu 2 weken en 1 dag verder.
Ik kan eigenlijk al erg veel. vandaag een stukje auto gereden dit ging redelijk.
ook heb ik gister voor het eerst weer zelf gedoucht.
Maar ik voel mij heel erg goed. natuurlijk moet ik niet iets vanuit het bovenste kastje pakken ofzo, dat kan niet. tillen lukt ook niet zo goed. ik slaap ook alweer op mijn zij. maar volgens mij ben ik (zoals ik het lees hier op het forum) 1 van de weinige die al zo snel alles weer kan.

Ik verveel me wel dood de gehele dag. beetje op de laptop en met me moeder mee naar de winkel enzo... meer met mensen op sleeptouw, uiteraard ga ik niet met boodschappen tassen sjouwen..

ik vind echt dat je veel teveel doet; en echt absurd dat je dat allemaal kan doen zonder pijn.
ik kon de 1e 4 weken echt bijna niks en ben pas na 4 weken weer gaan autorijden; veel eerder mocht ook niet.
evenals op mijn zij slapen; dat mag ik pas sinds een week en de operatie is nu 7,5 week geleden. ik sliep eerst altijd op mijn zij en mijn rug maar dat doet nu nog steeds erg pijn.
mag je dat wel van je pc dan; op je zij al slapen?
daarnaast kreeg ik natuurlijk na die 2 weken een open wond en daar heb ik ook veel last van gehad.
Nu sinds deze week gaan de dingen me allemaal weer wat makkelijker af maar tillen e.d. doe ik nog steeds niet want dat is nog iets pijnlijk.
Ben nu ook weer halve dagen aan het werk en dat gaat wel goed. als ik teveel doe dan kreeg ik weer wat pijnsteken dus doe ik weer wat rustiger aan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:45

dit gaat voor mij niet op; ik weeg 68/70 kg bij een lengte van 1.73 en ik had 75H; heb nu sinds 7,5 week een 75E(door bvk dus ;))

Yv_ schreef:
Okee, dank je wel.

Maar wat doen dokters als je stevig of misschien zelfs dik bent? Mag je dan gewoon zelf kiezen voor een borstverkleining of raden ze het dan af? No offence, zijn zuiver interessevragen! Want ik zou zelf dan denk ik zeer intensief gaan sporten, in de hoop dat het probleem "daarboven" ook minder zal worden.. Maargoed, dit is misschien natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaar de vraag...