Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:06

Vandaag weer slecht...
Gistermiddag begon het en vanmorgen was het nog niet over.
Heb mn werk afgebeld en ben op bed gegaan met een Maxalt.
Voel me nu stukken beter!! Vanmiddag nog maar een middagje te werk dan :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:24

Carolaa schreef:
Beterschap aan alle halve hoofdjes!

Ik heb al heel lang migraine, en tijdens mijn zwangerschap nergens geen last van gehad, ongeveer een half jaar na mijn bevalling kwam de cyclus weer op gang en dus ook de migraine. Ik merk dat ik nu vooral net voor en tijdens de menstruatie altijd last heb van migraine.
Nadat ik wat gegoogled heb, kwam ik uit bij het medicijn: Estradiol. Dit kan je met pleisters op je plakken of innemen en bevat het hormoon oestrogeen. En het voorkomt dat de oestrogeen spiegel teveel daalt net voor en tijdens de menstruatie.
Wie heeft hier ervaring mee? Ik moet volgende week terug naar de neuroloog dus ga het daar wel even aankaarten, ben benieuwd........

Ik heb ook hormonale migraine en gebruik ook estradiol pleisters. Helpen mij wel. Gebruik ook Sandomigran (Immigran en aanverwante medicatie helpt mij niet).
De pleisters icm met een andere pil heeft mij geholpen om de migraine zo te verminderen dat ik niet meer 3 dagen halfdood op bed lig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:22

Dat klinkt interessant. Moet je die pleisters dan iedere dag gebruiken?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:43

ik kom er ook even bij , had gister weer een redelijke aanval, erg last van mijn nek/hoofd en uiteindelijk ook mijn maag ging mee doen, leuk dat terwijl je nog 4 stallen moest mesten....ik heb de ergste plekken in de stallen weg gehaald, ben gelijk daarna naar huis gegaan warme douche en pijn stiller (aleve) genomen, mijn bedje op gezocht ff alleen (kwam thuis heeft mijn vriend bezoek van zijn gamers) heb later nog ff beneden gezeten maar toen toch maar naar bed, was er op tijd bij want werd wakker vanochtend met een heerlijk rustig hoofd.....als ik te laat ben met de pijn stiller heb er zeker 2 tot 3 dagen last van, en indd ook meestal een dag of 2 voor de menstruatie aanbreekt, maar ook als ik me onbewust druk maak krijg ik ook wel eens aanvallen....veel sterkte iedereen!!!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:46

Boompje1985 schreef:
ik kom er ook even bij , had gister weer een redelijke aanval, erg last van mijn nek/hoofd en uiteindelijk ook mijn maag ging mee doen, leuk dat terwijl je nog 4 stallen moest mesten....ik heb de ergste plekken in de stallen weg gehaald, ben gelijk daarna naar huis gegaan warme douche en pijn stiller (aleve) genomen, mijn bedje op gezocht ff alleen (kwam thuis heeft mijn vriend bezoek van zijn gamers) heb later nog ff beneden gezeten maar toen toch maar naar bed, was er op tijd bij want werd wakker vanochtend met een heerlijk rustig hoofd.....als ik te laat ben met de pijn stiller heb er zeker 2 tot 3 dagen last van, en indd ook meestal een dag of 2 voor de menstruatie aanbreekt, maar ook als ik me onbewust druk maak krijg ik ook wel eens aanvallen....veel sterkte iedereen!!!!

p.s. hoe doen jullie dit met je werk? zijn ze op de hoogte of gaan jullie gewoon ook heb je een bom op je nek die op springen staat?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:52

Kinke schreef:

Ik gebruik er 2 per cyclus. Ze werken 4 dagen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:42

Boompje1985 schreef:
p.s. hoe doen jullie dit met je werk? zijn ze op de hoogte of gaan jullie gewoon ook heb je een bom op je nek die op springen staat?

Ik heb nog meer collega's met het zelfde probleem, dus dat scheelt.
Ik heb me nu al 3 keer ziek gemeld de afgelopen weken, maar heb vandaag weer gewoon gewerkt,
ook al voelde ik me tot een uur of 3 super beroerd...
daarna dacht ik: He! ik word wakker!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:24

Dan zou je baas het vast handig vinden als jullie elkaar afwisselen met migraine en het niet allemaal tegelijk hebben Nefertarie. Helaas is dat niet uit te zoeken.

Ik werk 'maar' 2 dagen bij baas en heb dus ook vaak migraine op niet-werk dagen.
Maar goed, thuis met 2 kids kan ik me ook niet ziek melden :n .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:09

Boompje1985 schreef:

Als ik een aanval heb, ben ik niet in staat om te werken. :n Kan vaak niet meer lopen, niet meer praten, geef steeds over, zie niets meer, ben duizelig, zak door m'n benen, veel pijn, tintelingen etc. Volgens de huisarts veel pech om het gehele plaatje te hebben.
Mijn werk is op de hoogte.

Slik nu sinds ongeveer april Metoprolol en het gaat erg goed, geen echte/zware aanval meer gehad. Merk wel dat ik heel veel het idee heb dat ik heel moe ben/slecht in m'n vel zit en het steeds niet echt fijn gaat, weet niet of dat met de Metoprolol te maken heeft. In de winter heb ik minder aanvallen en wil ik eigenlijk stoppen met het dagelijks slikken van medicijnen. Als ik een dag vergeet voel ik me duizelig/raar in m'n hoofd, dus durf er niet mee te stoppen. Moet nog overleggen met de huisarts, maar komt er steeds niet van. :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:40

Boompje1985 schreef:

Als ik 's nachts of 's ochtends wakker wordt met migraine, neem ik direct een imigran100 in. Die werkt dan ongeveer na 1 uur en dan ben ik ook wel weer in staat om te functioneren en dus naar mijn werk te gaan. Echt ziekmelden doe ik dus niet vaak, omdat de medicatie goed werkt en ik het dan zo uitkien dat die precies werkt zolang ik moet werken (imigran100 doet het zo'n 8 uur lang ;) ).
Dat betekent ook dat ik soms 's avonds niets inneem en de halve nacht wakker lig van de hoofdpijn, omdat ik dan tegen de ochtend pas medicijnen wil innemen om er op mijn werk profijt van te hebben ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:41

Mandyy schreef:
Als ik een dag vergeet voel ik me duizelig/raar in m'n hoofd, dus durf er niet mee te stoppen. Moet nog overleggen met de huisarts, maar komt er steeds niet van. :o

Volgens mij mag je ook niet zomaar stoppen met metoprolol, maar moet je dat heel langzaam afbouwen volgens een schema dat je van je HA krijgt. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:51

Hallo Allemaal.
Ik heb een vraag en hoop dat iemand er antwoord op heeft.
Afgelopen nacht kreeg ik opeens zeer zware hoofdpijn,ik zag allemaal streepjes en lijnen terwijl mijn ogen dicht waren.Elke hartslag dreunde door mijn hele hoofd heen,was verder niet beroerd ofso.
Mijn laatste hoofdpijn is 35 jaar geleden geweest,daarna nooit hoofdpijn gehad.
Mijn vraag is: is dit een migraine aanval geweest?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:46

simodi schreef:
Mandyy schreef:
Als ik een dag vergeet voel ik me duizelig/raar in m'n hoofd, dus durf er niet mee te stoppen. Moet nog overleggen met de huisarts, maar komt er steeds niet van. :o

Volgens mij mag je ook niet zomaar stoppen met metoprolol, maar moet je dat heel langzaam afbouwen volgens een schema dat je van je HA krijgt. ;)

Dat dacht ik me ook te herinneren van m'n studie, kon het laatst niet vinden in de bijsluiter. Zie dat het in het farmacotherapeutisch kompas wel staat. :j

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:43

Ik las een tijdje terug hier iets over pleisters, tegen migraine.
Hebben jullie daar ervaring mee? goede of werkt het niet?
Ik ben vanmorgen naar mn huisarts geweest en hiernaar gevraagd.
Zij had er nog nooit van gehoord......

Ik ga nu een test doen, door met de pil te stoppen en te kijken of het dan beter gaat worden met mn hoofd. Zij bleek nogal heel bang te zijn, dat ik dan zwanger word haha!
Ze heeft me 3 keer gevraagd om goed uit te kijken... >;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:08

Hihi, check check dubbelcheck.

Hou je er wel rekening mee dat het best een tijd kan duren voor de hormonen helemaal uit je lijf verdwenen zijn? Is niet met een maandje helemaal weg hoor, dus het kan even duren voor je in 'balans' bent.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:48

Ja, dat is een goede tip om rekening mee te houden, eerst moet de cyclus natuurlijk op gang gaan komen, dat kan ook al een tijdje duren.

Ik ben benieuwd. Ik ken mensen die moesten stoppen vanwege migraine en ik ken mensen
die juist aan de pil moesten gaan vanwege de migraine.

Maar geen ervaring met de pleisters dus?!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:00

Ik ben nu ook bijna een maand gestopt met de pil, en heb wel het idee dat ik minder hoofdpijn heb (had sowieso vaak hoofdpijn). Migraine heb ik ook al die tijd niet meer gehad. Al had ik sowieso wel onregelmatig last van aanvallen. Soms drie keer in een week en dan weer een paar weken niet.

Verder merk ik ook wel weer veel nadelen van niet aan de pil zijn. :') Dus wil eigenlijk wel weer aan de pil, misschien een andere proberen ofzo? Ben al eens eerder van pil gewisseld wegens migraine en toen ging het ook een hele tijd goed, tot het ineens weer terug kwam (echt na een paar jaar).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:22

ik zit aan de oestrogeen vrije pil (cerazette) en die bevalt mij echt super...nu alleen nog last van migraine tijdens de stressperiodes of bij oververmoeid zijn...helaas is dat laatste nu al 9 maanden aan de gang, maar alleen op mega slechte dagen (zoals na een drukke werkweek of druk weekend, dan de eerstvolgende rustige dag) dan last van een half hoofd...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:06

Ik lees met jullie mee, maar ik heb niet altijd wat te melden ;)

Hier gaat het nog steeds goed, heb nu wel veel stress, dus af en toe steekt de migraine weer de kop op. Toevallig was ik laatst 2x mijn vitamine D pilletjes vergeten en toen had ik 's ochtends gelijk migraine, dus die dingen werken blijkbaar wel!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:50

Geen ervaring met pleisters :n .

Ik heb op advies van de huisarts ook geen pil ivm migraine. Het is er helaas niet van overgegaan, maar er zit in elk geval ongeveer regelmaat in, dan kun je er een beetje rekening mee houden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:20

Hoi Bokkers,
Ik wil mezelf ook even aanmelden, ik heb ook last van migraine en heb helaas bijn alle zogenoemde "triptanen" al geprobeert.
Ik heb gisteren weer een nieuwe tablet gekregen die ik mag gaan proberen, maar ik vrees het ergste.
Mijn beste medicijn tijdens een aanval is toch: mijn bedje.
Ik heb tijdens de aanvallen uiteraard hele erge hoofdpijn, maar wat ik nog veel erger vind zijn de zichtstoornissen, tijdens een aanval ben ik meer dan de helft van mijn zicht kwijt, en als probeer door te functioneren bv op mijn werk wordt dit alleen maar erger. Vreselijk.
Ook heb ik 1x spraakstoornissen gehad, dat ik niet meer wist hoe een banaan heette, of telefoonnummers niet meer kon uitspreken, dit zijn toch dingen waar ik altijd erg bang van wordt.
Morgen moet ik bloedprikken omdat ik ook veel wegval de laatste tijd, vermoeid ben, en vaak keelontsteking heb.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:09

Mexxuna, welk medicijn heb je gekregen? Preventief?
Klinkt niet fijn allemaal, maar helaas bekend. :(:)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:33

Mandyy schreef:
Mexxuna, welk medicijn heb je gekregen? Preventief?
Klinkt niet fijn allemaal, maar helaas bekend. :(:)

nee helaas nog niet preventief, mijn frequentie van aanvallen ligt tamelijk laag.
(1 x per 3 of 4 maanden) maar ze zijn altijd wel erg heftig.
Van de laatste aanval (zondag) ben ik nog steeds van de kaart...

Ik wil misschien metoprolol proberen inderdaad als onderhoud, maar wat ik al zeg, ik heb niet heel vaak een aanval, er zijn mensen die het wekelijks hebben, daar zal dat effectiever voor zijn, dus ik mag nog in mijn handjes klappen zo..

Het medicijn wat ik gisteren gekregen heb is: Fromirex.
Ik heb verder Imigran/sumatriptan, Maxalt, Naramig en Zomig al achter mijn kiezen gehad, ik had van geen enkel medicijn effect helaas.. ;(

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:36

Waar ik erg benieuwd naar ben is of hier ook mensen zijn die "bang" worden na of tijdens een aanval?
Ik ben na een aanval altijd extreem bang, als ik een flits zie, kan bv al van autolampen zijn, raak ik helemaal in paniek, omdat ik dan denk dat ik een aanval heb..
Ook durf ik na een aanval niet op witte muren te kijken, omdat ik dan altijd bang was om flitsen beter te zien.. klinkt heel raar, maar ik kan er echt panisch van worden.. :'(

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:43

@ Nefertarie:

nadita schreef:
Kinke schreef:

Ik gebruik er 2 per cyclus. Ze werken 4 dagen.