Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:05

o, op zich klinkt je werk eigenlijk wel leuk.. op het gebrek aan werk en contact met collega's na (twee nogal erg belangrijke dingen := )
Je bent wel een beetje collega geweest ;) .. heb ook bij de Lidl gewerkt, hard werken was dat; maar wel met 'n leuk team en veel klantcontact.

Puchje, geen idee eigenlijk, maar google even .. er zijn meedere bedrijven die met correctoren werken, wellicht dat je een vacature vindt?
Best leuk werk :j

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:06

Waar bij de Lidl heb jij gewerkt? Ikke op hoofdkantoor.

:(:) Rustig aan Bom. Herken je gevoel hoor, daarom toch die goede raad; neem tijd voor jezelf, ff zitten...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:11

hetbommeke schreef:
Zo ben ik ook weer even, goed bezig allemaal :j

Hier gaat het niet zo, blaadjes vallen, regen komt met bakken naar beneden, dus ik ben moe, futloos, nergens zin in en geen energie :( Ben vandaag eerder weggegaan van het werk, even pas op de plaats voor ik mezelf voorbij ren en helemaal thuis zit.

Net wel hardgelopen, had het al 2 dagen uitgesteld, waardoor ik weer boos op mezelf word. Ook niet gisteravond naar paard geweest waardoor ik mezelf weer schuldig ga voelen terwijl hij niets tekort komt, staat volpension en hele dag buiten in de wei.

Sorry voor mijn gemopper, moest het even kwijt, zit mezelf in de weg en ben bang dat ik weer een terugval krijg, wat ik niet wil :n Ben nu net goed bezig, sinds ruim 1 jaar weer bijna op het mijn volledige werkuren, werk er naar toe om 1 dec weer volledig aan de slag te gaan.

:(:)

Wel goed van je dat je ondanks alles toch bent gaan lopen, misschien ook even je zinnen kunnen verzetten? Wees in ieder geval trots op jezelf.
Zorg dat je jezelf niet voorbijloopt en doe rustig aan vanavond, blijkbaar is dat gewoon even nodig, je hebt er 'recht' op en je moet erger voorkomen, dus voel je niet 'schuldig' als alles wat je in je hoofd had even niet wordt gehaald!

Wenk, ik werkte echt in een filiaal := cassiere en winkelmedewerker zullen we maar zeggen. (bijbaan)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:12

Rustig aan hoor Bommetje, komt wel goed volgens mij heeft iedereen er wel een beetje last van :* :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:13

Oh nee, ik was directiesecretaresse afdeling Inkoop. Was een fantastische baan... :j Veel bezig met de producten, veel commercie en ik had heel veel plezier in het aansturen van mijn team.
Inmiddels bestaat de functie zoals ie toen was al niet meer hoor. De huidige directiesecretaresse mag nog niet de helft doen van wat ik toen mocht...

*denkt met weemoed terug aan die tijd*

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:37

Dank voor jullie knuffies :D Het is meer dat iedereen wel 'ns zo'n periode heeft, alleen ik mág het niet van mezelf. Zodra ik voor mezelf moet opkomen of kiezen dan ben ik in mijn ogen egoïstisch bezig, in de negatieve zin van het woord. Het zit tussen mijn oren :j dat weet ik. Ben ook heel druk bezig daar wat aan te doen maar helaas gaat dat niet van de ene op de andere dag :n

Lopen heeft me wel goed gedaan, ook al had ik pal wind tegen :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:42

Ja, het waait flink he? Regent het trouwens nog zo bij jou? Hier is het open en zonnig... :j

Ik twijfel een beetje. Moet eigenlijk vandaag nog:
1) op stal wat bespreken over dit weekend
2) sporten
3) verjaardag (moet nog kadootje verzinnen en kopen)
4) eten & douchen

Maar weet ff niet hoe ik het in moet plannen... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:58

Als laatste verjaardag, daarvoor douchen :D

Vanaf werk langs winkel voor kado en een snelle hap die je tijdens het bespreken op stal weer kunt opeten. Dan zou ik eerst gaan sporten, dan op stal eten en bespreken, naar huis douchen en dan naar verjaardag.

En hier ook zon, heerlijk :D En volgens mij is de wind ook gaan liggen, nádat ik ben wezen lopen, zucht

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:02

Bom :(:) Doe het rustig aan!
WenK ga jezelf niet voor bij rennen (haha rennen _O- ) Sorry ben een beetje melig.
Elise88 schreef:
Gefeliciteerd Evelijn!

Adidas een goed merk voor hardloopschoenen? heel mooie gezien bij Perry Sport Women (maar zal ze sowieso eerst moeten passen natuurlijk! - en me moeten laten adviseren, in meerdere winkels)

Ik heb ook Adidas, ik reageerde ook zo, toen ik in de winkel stond. Ze lopen heerlijk :D Ik heb er meerdere geprobeerd, waaronder Sucony en Nike, de Adidasjes zaten het fijnst.

Pff wat een drukte op het werk, ben nu even aan het ontladen voor ik de auto instap met mijn worteltjes :) en naar huis ga. Het waait zeker flink! En ik wil echt mijn rondje gaan doen zo.
Zo ik ga achteraan sluiten in de file!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:08

hetbommeke schreef:
Dank voor jullie knuffies :D Het is meer dat iedereen wel 'ns zo'n periode heeft, alleen ik mág het niet van mezelf. Zodra ik voor mezelf moet opkomen of kiezen dan ben ik in mijn ogen egoïstisch bezig, in de negatieve zin van het woord. Het zit tussen mijn oren :j dat weet ik. Ben ook heel druk bezig daar wat aan te doen maar helaas gaat dat niet van de ene op de andere dag :n

Zooo herkenbaar! Ben er na 3 jaar nog steeds mee aan het worstelen.... :o Maar het wordt steeds makkelijker om assertief te zijn en egoïstisch te zijn. JIJ staat op plaats 1 he?! Als JIJ niet 100% fit bent, hebben anderen niets aan je, dus daar moet je als eerste voor zorgen! :j

Ik ga zo nog rondje hollen. Heb het de hele dag al koud, dus toch maar een keertje jasje aan, al ben ik daar écht niet van.

Ow, heb sinds vanochtend half 9 stappenteller om en ik zit nu op 6168 stappen, goed voor bijna 5,3 km. Valt me nog mee/tegen (hoe je het wil zien) Wat jullie??

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:20

Ik heb ook een tijdje een stappenteller aan gehad, zit standaard op mijn foon. Ik haalde met gemak iedere dag 10.000 stappen.... waarom???? omdat hij ook de stappen meetelde die mijn paard deed als ik erop zat :D ;)

En ja, ik weet het, maar het klinkt zo fout als ik eerst aan mezelf den en dan pas aan een ander. Egoisme heeft bij mij een hele negatieve lading :o En ik voel me dan ook heel schuldig als ik wél voor mezelf kies, zoals vandaag. En ik dank dan gelijk: wat zullen ze wel niet denken..... pffff......

hoop echt voor mijn 40e een keer die knop te hebben gevonden, dat het allemaal wat simpeler wordt := of dat ik het me allemaal wat makkelijker maak, da's beter gezegd ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:23

Heb je er wel hulp bij? Mij lukt(e) dat ook echt niet in mn eentje!
Stond helemaal hetzelfde er tegenover en dan hebben we het nog niet over de faalangst die je dan voelde als ie níet lukte wat anders/vroeger/eerst wel altijd lukte, of iedereen dacht dat wel zou kunnen.....Pfffff! :roll: :o

Simpeler is toch wel een goed woord ervoor hoor, je gaat zelf simpeler denken: "Trek ik dat? Nee, dus dan bgellen we het af!" (lukt me regelmartig, maar helaas nog niet altijd...)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:06

O wat gaan jullie allemaal hard met typen zeg! En wat zijn jullie allemaal goed bezig!

:(:) voor Bom, doe maar rustig aan hoor!

Ik ben vanmiddag stiekum een stukje wezen hardlopen. Ik kan echt niet meer wachten. Nu vanaf juli niet meer geweest dus mis het best wel. Nu met mezelf afgesproken om 1 keer in de week heel rustig te beginnen. Heb ook voornamelijk gewoon gelopen en steeds kleine stukjes hardlopen. En eigenlijk voelt het weer heerlijk! Nu hopen dat het morgen ook nog goed zit.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:23

Dank jullie wel. :)
Sterkte Bom. :(:)
Het is inderdaad fijn om collega's te hebben. Ik heb op dit moment alleen mijn bazen als collega's, maar in de zomer zijn we met een vriendengroep, dus dat is natuurlijk super gezellig. :)

Ik heb trouwens ook een stappenteller, die Becel beweegmeter. Ik weet niet of hij werkt, heeft iemand er ervaring mee?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:15

Echt lekker rondje gelopen. Lijf moet wel echt wennen aan die koude lucht, keel/longen doen snel auw.
Flinke tegenwind op de terugweg, maar goed, kon wel versnellen. 6km gelopen en was in 37minuten terug ofzo, dus daar ben ik echt tevreden over! Dan gaan we nl naar de 9,5 km/h! :j

Stappenteller is vandaag geëindigd op bijna 11500 stappen, ruim 10km.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:23

Liep lesje 9 net, van Evy.

Was nog niet de straat uit, voelde ik m'n achillespees al, alsof ik een blaar kreeg. (Had de sportschoenen - geen hardloopschoenen - van m'n moeder geleend) Na nog eens 100m toch maar even gestopt, alles gecheckt, niets dubbel, toch maar doorlopen. Gewoon er doorheen lopen.

Evy opeens: en dan nu het laatste stukje ... 5min.

5? :oo dacht dat ik het verkeerd had verstaan .. _O- .. maar ze meende het echt, haha!
Nou, dat heb ik mooi volgehouden.

Thuis op de bank dwdd gekeken en toen toch maar eens de schoenen losgemaakt .. overal bloed := , hele achterkant van de sportschoen (die mam gelukkig zelf niet gebruikt) knalrood, enkelgedeelte van de sok doorweekt ..
oeps .. en dat is dus wel weer een rotplek (voor in je gewone schoenen/paardrijdschoenen en dergelijke).

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:36

Auwauw Elise! Dat is niet fijn!!
Wel goed dat je het hebt volgehouden!

Ik ben mijn eten aan het laten zakken en dan de kleding aan! *\o/*

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:39

succes Fanneke!

edit: de douche deed pas pijn! dat príkt!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:09

Oei Elise, das niet zo fijn...

Mijn hele planning vandaag is anders gelopen dan ik dacht... Allereerst liep het op stal al uit (had om 17:30 afgesproken, dus dat moest als eerst), toen kwam ik thuis en bleek het hier niet zo te gaan als moest. Ben daar nu pas mee klaar, dus noch hardlopen, noch de verjaardag is gelukt. Moet ff kijken wanneer ik nu weer kan lopen, morgen les met 2 paarden na het werk, misschien daarna nog ff rondje. Zaterdag wordt 'm niet ben ik bang (2 paarden rijden, dan helpen op de hengstendag, daarna werken tot middernacht) dus dan wellicht zondagochtend ff, voordat ik eerst 2 paarden thuis rijd en daarna met Lis naar de crosstraining met daarna op stal lekker Indisch buffet.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:21

Auw pijnlijk Elise! :(:) Heb je misschien van die blaarpleisters? Anders blijf je met je wondje overal aan plakken. ;)
Vervelend WenK, zo te lezen heb je beweging genoeg dit weekend! :j

Zo, zit nog in mijn kleding uit te wasemen. Het leek wel apekooien vandaag, een heel avontuur. Na 2x10 en 1x 12 minuten hardlopen, daarnaast 2 slakken geplet, balanceren met losliggende tegels, bejaarden ontwijken, omdat die gewoon geen rechte lijn kunnen lopen, wind mee en flinke wind tegen, stoepje op, stoepje af, bedacht ik mij, dat het eigenlijk wel erg goed gaat, conditioneel dan _O- ! Ik merkte zelfs dat broek toch wel iets losser zit, dan voorheen! *\o/*
Komt mijn nieuwe set van Asics toch sneller dan ik dacht! :D

Je weet eigenlijk niet wat je aan moet. Ik liep vanavond in een long-tight, sport shirtje korte mouw en een windstopper met reflectorhesje erover. Toen ik van huis liep, had ik het ijskoud, na 1 minuut hardlopen ging het wel. Zolang ik hard liep ging het wel, met het uitlopen had ik het snel koud. Toen ik liep zou ik niets meer aan willen hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:26

Bom kom anders een weekje bij mij logeren en je komt super egoïstisch terug :D :oo :+

Ik heb net heerlijk kleertjes besteld bij de H&M :D Hopen dat het snel binnen is, kan niet wachten.

Morgen nog een dagje werken en dan heb ik lekker een weekje vakantie en ik ben er aan toe :j

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:37

Dat is pijnlijk Elise! :(:)

Is iemand van jullie trouwens ook aangemeld op Looptijden.nl? Ik wel, zet elke keer mijn tijden erop en dat werkt erg motiverend voor mij. :) Plus het is heel leuk om zo de statistieken bij te houden.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:02

Hallo,

Ik wil ook beginnen met hardlopen.
Heb nu ook het programma start to run, maar ik zoek eigenlijk een hard loop maatje doen jullie daar aan?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:09

Ik loop het liefst zonder maatje, omdat je je dan je eigen tempo aan kunt houden. In je eigen tempo hou je het, het langste vol. Zeker de eerste lessen zou ik alleen lopen, je weet nog niet wat je tempo is en je hebt je ademhaling nog niet onder controle. Ik loop zelf ook met STR (vandaag les 21 gelopen) en heb sinds een 2 weken mijn ademhaling goed onder controle.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:12

Oke, maar ik heb niet genoeg discipline:p.
Haha, ik ben al weer is eerder begonnen, ren wel is op een loopband.
Wat ik overigens veel makkelijker vind, maar dan zal ik meer discipline moeten krijgen en me gewoon aan de lessen moeten houden.