Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:28

Cayenne schreef:
JessAndHope schreef:
@ Leslie: het zou fijn zijn als je je eens tot mij wend, aangezien ik TS ben en het beste in kan gaan op je vragen...

Het is alleen jammer dat je de meeste vragen gewoon niet beantwoord.
Ik heb Leslie al meerdere keren vragen zien stellen, maar die negeer je gewoon.
Tja, dan krijg je dit soort reacties. Er zijn al zoveel tips gegeven maar je doet er helaas niets mee.

het kan inderdaad zijn dat ik er overheen gelezen heb, het is nogal wat om 6 mensen (die vrij aanvallend overkomen) te qouten en uitvoerig te beantwoorden terwijl ik maar in mn uppie zit hier!
Dus mijn excuses daarvoor, vragen staat alsnog vrij!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:31

_San87_ schreef:
Leslie90 schreef:
Vergelijk je een paard nou echt met een baby? :=

Sorry, maar, een paard heeft minder waarde dan je eigen kind. Je kiest altijd voor je eigen kind, en wat voor haar het beste is.
Laten we het op kinderen houden en niet over paarden verzorgen beginnen.

Persoonlijk, zou ik, ook al is mijn vriend een onwijze zak, ervoor kiezen om mijn kind eens in de week ook bij papa te droppen. Die heeft zij nodig, je gaat je vaderfiguur op latere leeftijd echt missen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat je kind en ex aan doet.

Ze zit haar ex hier alleen maar zwart te maken. Zij weet niet of hij interesse heeft, omdat ze alleen maar aan het bekvechten is. Praat eens over de toekomst ;)

Het is totaal hypothetisch en geschreven om gedragingen te verklaren. Jammer dat je dat niet ziet en dus ook niet reageert op wat ik daarna zei. Better safe than sorry.

Zou jij je kind bij een persoon droppen die geen interesse heeft getoond, niet bereid is zich in te lezen (dit is wat ik van TS begrijp) en dus ook niet weet wat er op hem af komt? Ik zou zo'n persoon mijn hond nog niet eens laten verzorgen, laat staan een weerloos wezentje.

Dat stukje begrijp je idd goed, want hij wíl niks lezen, hij wíl niks aannemen en hij wéét het allemaal al. persoonlijk vind ik dit toch wel knap, aangezien het zijn eerste kind is. Maar ik ben er al vaker tegenaan gelopen dat hij niks van me wil aannemen omdat ik 'slechts' 20 ben, en dus nog laaaaaaaang niet zoveel kan weten als hem (hij is 35).
Dit heb ik al vele keren aangekaart dat hij me dit gevoel geeft, maar dat is dan niet zo en dat zie ik verkeerd. Maar vervolgens krijg ik wel het commentaar: je bent pas 20, je weet heus niet alles....

2 errug tegenstrijdige dingen dus.

Er staat ook nergens dat ik haar zonder vader op wil laten groeien. NERGENS!! Er staat dat ik haar niet met een gerust hart meegeef aan hem, omdat hij zich alleen begeeft waar erg veel gerookt word, en hij mij afschilderde als zeikwijf omdat ik toen ik zwanger was al niet in de rook wilde zitten.
Dus hoe kan ik hem er dan op vertrouwen dat hij haar niet in de rook plaatst??

Girley_

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:35

TS: je wil de vader niet uit haar leven sluiten maar wel je dochter beschermen tegen onder andere rook en onverantwoordelijk gedrag. Dat kan ik erg goed begrijpen. Ik hoop dat er onder begeleiding van een advocaat of mediator goede afspraken gemaakt kunnen worden waar iedereen vrede mee kan hebben.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:37

TS, ik heb al quote gegeven waarin jij duidelijk met andere woorden bevestigd dat je je kind liever haar vader onthoud.
Waarom maak je hem nog zwart TS? het is toch KLAAR? het is toch je EX? richt je toch eens op je zwangerschap en vraag desnoods lekker een vriendin of je moeder/vader mee naar zwangerschapsgym. Ik snap dat je dat liever met de vader wil doen, maar wil hij het niet vraag je iemand anders.
En ga eens wat met onze adviezen doen inplaats van je kop in het zand steken en doen alsof je zelf heilig bent.

_San87_ schreef:
Zou jij je kind bij een persoon droppen die geen interesse heeft getoond, niet bereid is zich in te lezen (dit is wat ik van TS begrijp) en dus ook niet weet wat er op hem af komt? Ik zou zo'n persoon mijn hond nog niet eens laten verzorgen, laat staan een weerloos wezentje.

TS haar ex zou niet de enige zijn die bij het zien van zijn kindje compleet omdraait. Hoe moeilijk is het om hem uit te leggen hoe hij iets moet doen?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:37

@Girley: juist! Dát probeer ik te zeggen.... ik wil helemaal niet dat ze zonder papa opgroeit!! Komt alleen af en toe verrot mn strot uit :=

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:41

Leslie90 schreef:
TS, ik heb al quote gegeven waarin jij duidelijk met andere woorden bevestigd dat je je kind liever haar vader onthoud.
Waarom maak je hem nog zwart TS? het is toch KLAAR? het is toch je EX? richt je toch eens op je zwangerschap en vraag desnoods lekker een vriendin of je moeder/vader mee naar zwangerschapsgym. Ik snap dat je dat liever met de vader wil doen, maar wil hij het niet vraag je iemand anders.
En ga eens wat met onze adviezen doen inplaats van je kop in het zand steken en doen alsof je zelf heilig bent.

_San87_ schreef:

TS haar ex zou niet de enige zijn die bij het zien van zijn kindje compleet omdraait. Hoe moeilijk is het om hem uit te leggen hoe hij iets moet doen?

Ik heb nooit gezegd dat hij zijn kind helemaal niet mag zien. Ik heb wel gezegd dat ik haar niet echt graag meegeef. Dat wil niet zeggen dat hij niet bij mij langs mag komen? (even ervanuitgaand dat ik dr echt niet meegeef). En nee, ik vind het niet normaal dat ik dan maar een vriendin mee moet vragen omdat hij niet wil. Hij heeft er samen met mij voor gekozen om zwanger te worden, dan hoort hij mee te gaan naar de gym. En als je dat niet doet, dan vind ik je dus ongeinteresseerd ja.
Ik maak hem niet zwart, ik zeg wat er is gebeurd. kan moeilijk zeggen: jah mn ex is een l*l.... en meer niet. Dan moet ik toch uitleggen waarom ik dat vind?
En ik zeg niet dat ik heilig ben, maar mij kan absoluut NIET verweten worden, dat ik niet heb gevochten voor de relatie en dat ik er niet alles aan heb gedaan.

Enne, prima dat hij als een blad aan een boom omslaat. Dit heb ik al eerder gezegd, dat zou ik zelfs gráág zien!

En het is uitzonderlijk moeilijk om hem uit te leggen hoe hij iets moet doen. Echt waar. Want hij neemt niks van niemand aan! Dan is het namelijk gelijk kritiek en loop je te zeiken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:41

Als het namelijk zo makkelijk zou zijn... waarom zijn we dan nog niet bij elkaar? Heb hem zo vaak gevraagd eens begrip te tonen en mee te denken, en als het dan niet moeilijk is om daar naar te luisteren en daar iets mee te doen... waarom zijn we dan uit mekaar?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:43

Leslie90 schreef:
_San87_ schreef:

Dat zou kunnen. Maar het kan ook heel goed van niet. Als je jongeman van tevoren al aangeeft alles te weten, zonder ook maar een beetje te hebben gelezen, zou ik daar al met een slecht gevoel heen gaan. Het is gewoon voor je gemoedsrust zoveel beter als je ziet dat vader ook vóórdat het kind er is, interesse toont. TS heeft al aangegeven dat ze wil dat haar kind ook haar vader kent, als ze voor de eerste keer bij hem is, kan dat best onder begeleiding of zo :)

Ach ja. Tijd zal het uitwijzen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:45

Het is dus zo dat mijn vertrouwen in hem gewoon helemaal weg is... Foetsie... pleite! En dat is heus niet van de één op de andere dag gekomen. Dat komt door zijn acties, zijn woorden en zijn denkwijze.

Dusja, het heeft tijd nodig wil ik het vertrouwen terug winnen dat hij een goede vader zal zijn.
Maar ik zeg niet dat hij dat nooit zal worden, want het kan zomaar zijn dat hij ineens heel anders is.
Het enige wat ik zeg, is dat we nooit meer bij elkaar zullen komen...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:49

TS je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo.

San, ik ben het met je eens hoor. TS, als je zo'n hard hoofd erin hebt, waarom laat je hem niet zijn gangetje gaan, eerst bij jou thuis, om te zien hoe hij het doet? Zonder meteen commentaar overal op te leveren als hij een dingetje verkeerd doet wat geen kwaad kan voor de baby.
Niemand doet alles in één keer goed bij zijn eerste kindje.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:50

Nou, ben ik het toch helemaal met je eens Leslie!
Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat niet wil! Het is eerder de vraag of hij dat wel wil, want hij vind zichzelf een perfecte vader en alles wat ik zeg wat dat mogelijkerwijs kán ontkrachten, is onzin, gezeik en aanstellerij.

Dus ik zou het gráág zo zien! En als idd blijkt dat hij gewoon verantwoord is met haar, dan zie ik niet in waarom hij haar niet mee zou mogen nemen...

Maarre... waarom maak ik het me moeilijk?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:55

Als hij zichzelf de perfecte vader vind zal die dat wel zijn dan?! :') als hij zo vol is van zichzelf.
Ik ben nog geen eens moeder en ga niet roepen dat ik de perfecte moeder word want dat word ik niet.

Maar dan zit je toch weer met het rook probleem ;)
Moeilijk... tja, in jou ogen gaat hij in de toekomst waarschijnlijk geen verantwoording nemen en goed voor haar kunnen zorgen of simpelweg geen interesse hebben. Met die gedachten gang mis je ook de spirit om haar uberhaubt zorgeloos mee te geven. Dan zit het toch altijd in je achterhoofd.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:57

Neenee, dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat hij in de toekomst geen verantwoording gaat nemen... ik zeg dat hij nú geen verantwoording voor zijn zwangere vriendin heeft genomen en ik me dus afvraag hoe hij dat met een kleintje gaat doen.
Als hij laat zien dat hij dat wél doet, zie ik niet in waarom ik die kleine niet aan hem mee zou geven?

En ik vind het inderdaad nogal wat om te zeggen dat je alles wel weet... ik heb ook geen flauw idee over sommige dingen, maar kom hier ook voor uit. Spuitluier? Omg... nou, moet nog maar eens zien hoe ik daar op ga reageren! :=

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:00

Man man, ik had mezelf voorgenomen om niet te reageren in dit topic.
En TS weet inmiddels waaròm ik niet wilde reageren.
Maar als ik bepaalde reacties van bepaalde personen zo bekijk, dan vraag ik mij af of er hier mensen zijn met een beetje verstand in hun kop...

Zwanger zijn is inderdaad geen ziekte... maar je kan er wel behoorlijk f**king ziek, ellendig en beroerd van zijn.
Dat hormonen ook gaan meespelen, dat is ook een feit. Maar is het ook niet de verdomde plicht van een man om op zijn minst een bèètje mee te helpen in het huishouden? Zelfs als vrouw/vriendinlief nièt zwanger is hoort dat te gebeuren. Zònder dat daar naar gevraagd hoeft te worden...

Wat dat roken betreft... Gesteld dat ie niet de wil heeft om te stoppen met roken, dan is het toch niet zo moeilijk om een sigretje te gaan roken in de garage, of buiten, of eender waar, maar niet in de leefruimtes??

Ik zie hier mensen die de volle schuld van alles op TS gaan schuiven (zij te snel gaan samenwonen, zij te snel zwanger,...)
Vergeet niet om SAMEN te wonen, dat je met 2 moet zijn. En dan is vriendje lief bij TS gaan intrekken. Hij kon òòk gezegd hebben dat ie daar liever nog effe mee wachtte.
TS is te snel zwanger? Goh, dat moet iedereen echt voor zichzelf uitmaken na hoeveel tijd men een kind wil. En ook hier... om zwanger te geraken moet je met 2 zijn. En TS geeft duidelijk aan dat er over is gesproken. Het is dus niet een ongevalletje. Hij was zich terdege bewust van alles.

Ik zie in de dagindeling niet in waar het verkeerd loopt. De hond van de ouders uitlaten? Nee, de hond van de ouders meenemen naar de paarden.
TS heeft ook nergens aangegeven dat ze ooit zou hebben gevraagd of haar vriend het werk bij de paarden wilde overnemen.
En ja, als je ouders veel voor je doen en al gedaan hebben, dan is het niet abnormaal dat je iets voor ze terug gaat doen.

Het wordt dus vanaf nu tijd dat iedereen hier een beetje empathie aan de dag legt. En voor de mensen die kortzichtig, en waarschijnlijk ook niet zo heel slim zijn: empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen.
Veel reacties komen van mensen waarvan hun gewicht duidelijk hoger is als hun IQ...

En nog iets, als TS eens alles kwijt wil wat haar dwars gaat zitten, dan heeft zij het verdomde recht om daar een topic over te openen.
Ik kan mij ook voorstellen dat je niet je dichte familie en vrienden de hele tijd wil gaan "lastig vallen" met jouw problemen. Da's toch heel simpel???

Ik hoop van harte dat velen onder jullie eens de ogen openen, een beetje de moeite getroosten om je ook maar een heel piepklein beetje in te leven in de situatie van TS.
En vooral: PROBEER AUB EEN MINIMUM AAN RESPECT TE TONEN VOOR DE MEDEMENS EN WEES NIET ZO LOMP, KLEINEREND, NEERBUIGEND, KRENKEND, ONBELEEFD EN GROF!!!!

HET ONTBREEKT EEN GROOT PERCENTAGE VAN DE BOKKERS AAN ELEMENTAIRE BELEEFDHEIDSREGELS!!!!

PS: ik ben zelf een man, heb gèèn vriendin, gèèn vrouw en al helemààl geen kinderen (wat ik daar zelf van vind hou ik liever voor mij), maar ik weet verdomd zeker dat ik er alles zou aan doen om 't mijn zwangere vriendin naar d'r zin te maken.
PPS: laat de reacties maar komen, ik ben er helemaal klaar voor om mensen die het nog steeds nodig vinden om grof te zijn, of het nodig vinden TS (of eenieder wie haar mening deelt) met de grond gelijk te maken en respectloze kritiek spuien, van een gepaste repliek te voorzien. Je bent dus verwittigd, dus je hoeft achteraf niet bij een mod te gaan wenen omdat ik misschien een beetje persoonlijk ben geweest, hé :D }>

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:09

Leslie: Ik weet nog dat ik net na de bevalling niet wilde dat er ook maar iemand in de buurt kwam van mijn kindje haha, ik verdedigde hem als een leeuwin! Zijn papa liet hem toen een keer huilen omdat ie niet wist hoe hij een luier moest verschonen en wilde ook niets aannemen, hoei toen werd mama kwaad ;) Ik gromde nog net niet maar er kwam wel een soort oer-beschermingsdrang naar boven!

ik ben van mening dat je, als je iets nog niet weet, wel moet openstaan om dingen te leren en aan te nemen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:11

Nou voltigeur...
Jouw post is niet denigrerend wil je zeggen?
En nu moet ik bang worden want je kan persoonlijk worden? Whuuhuuu, ik word al bang... _O-

Dat met dat empathie... :') Heb je zelf even snel in het woordenboek gekeken? Iedere drol weet toch wat dat betekent! :D

Maargoed, je hebt je mening gegeven, heel mooi! Ik denk er iets anders over en dat weet TS ook! :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:13

Girley, ik denk... of ik weet, dat ik dat waarschijnlijk ook wel zou doen :P Dat verdedigen dan, ik zal niet snel kwaad worden. Dat word ik sowieso niet echt snel :)

Maar is dat luiertje verschonen dan nooit goed afgelopen? Vast wel toch? Eens zal papa zelf wel inzien dat hoe mama het doet veel handiger is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:15

Tsja, als ik kijk naar alles wat geschreven wordt door de TS dan lees ik alleen maar "ik", "ik", "ik" en nog een keer "ik".

Over het algemeen genomen is het zo dat waar er twee vechten er ook twee schuld hebben. En aangezien TS beweerd haar kind boven alles voorop te stellen, vind ik het vreemd overkomen als er over de telefoon gepraat wordt over bijvoorbeeld het terugdraaien van het erkkeningsverhaal.

Als zij echt haar kind voorop zou stellen dan zou ze in mijn ogen haar gekrenkte ego aan de kant zetten en er alles aan willen doen er met de vader uit te komen. Maar aangaande de vader lees ik hier enkel restricties die zij hem wil opleggen en voorbarige conclusies, bijvoorbeeld over dat hij zijn kind rustig in de rook zou zetten.

Dat hij, om wat voor reden dan ook, niet respectvol omgaat met TS (volgens het verhaal van de TS en dat zullen we dan ook maar even aannemen aangezien de vader hier niet kan reageren), wil niet zeggen dat hij dat met zijn kind ook niet zal doen.

Hoe dan ook en wat hij ook gedaan zou hebben, feit blijft dat hij gewoon net zoveel recht heeft op hun kind dan zij. Hij krijgt niet eens een kans vanwege een communicatiestoornis tussen beide ouders.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:20

Ik probeer en alles aan te doen om alles te regelen met de vader, mij hij is gewoon niet voor rede vatbaar.

Dat hij niet respectvol met mij omgaat, doet mij vermoeden dat hij dat idd ook niet met zijn kind gaat doen. Wil niet zeggen dat hij dat inderdaad niet doet, maar hij moet eerst maar bewijzen dat hij het wél kan...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:30

MamboBeach schreef:
Nou voltigeur...
En nu moet ik bang worden want je kan persoonlijk worden? Whuuhuuu, ik word al bang... _O-

Dat met dat empathie... :') Heb je zelf even snel in het woordenboek gekeken? Iedere drol weet toch wat dat betekent! :D

Maargoed, je hebt je mening gegeven, heel mooi! Ik denk er iets anders over en dat weet TS ook! :D

Vond je mijn post denigrerend? Nee toch?
Het was nochtans ook gewoon mijn mening hoor. Net zoals jij die van jou gegeven hebt.
Heb ik ergens te kennen gegeven dat je bang hoefde te worden? Ik dacht het niet. Ik heb enkel gewaarschuwd dat als er respectloze en idiote opmerkingen komen, er een tegenreactie kan volgen die niet altijd even leuk is om lezen.

Ik ben inderdaad heel blij dat je het woord empathie kent. Da's een mooi begin. Nu nog een poging doen om wat van dat woord aan de dag te gaan leggen, en misschien wordt het ooit nog wat met jou.
Jij lijkt mij vooral heel vol van jezelf. Je denkt de waarheid in pacht te hebben. Wel, succes in je verdere leven. Ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat je enkel achter je computerschermpje zo'n bakkes opzet en alles zwart/wit ziet, want in het echte leven zou het je nog wel eens zuur kunnen opbreken.

Enneuh... Mijn zogezegd denigrerende post was wel ON TOPIC. Jouw reactie erop was er totaal naast. Dus als het effe kan, probeer je bij het topic te houden. Al begrijp ik best dat je het een leuk tijdverdrijf zal vinden om mij proberen uit te dagen en mij uit mijn kot te lokken. Misschien wel in de hoop dat ik door een mod terug gefloten zal worden. Wel... succes.

@ maikeltje: jij leest enkel "ik", "ik", "ik"? Tja, wat had je dan gedacht? Dat iemand die z'n gal wil spuwen doodleuk zal gaan vertellen hoe fantastisch haar (ex)vriendje wel is? Dat is toch de opzet van 's je frustratie van je af te schrijven?? Of heb ik het nu alweer zo verkeerd voor??
Als je er moet op gaan rekenen en hopen dat iemand een ommezwaai zal maken, een volledige bocht van 180° zal maken, compleet van richting zal veranderen nà de geboorte van een kind... Tja, dan denk ik dat je ijdele hoop hebt.
Het ware toch wel duidelijk uit de post van TS (ook al geloof je zelf dan maar 50% van wat TS schrijft) dat er een totale desinteresse is van de vader?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:35

Aan wie moet hij dat bewijzen? Aan jou? Wie het kind baart is de baas, zoiets?

En ik zie weer een boel "ikken" voorbij komen.

Kansen? Om zijn erkenning in te trekken? Om te horen dat ie hoe dan ook niet welkom is bij de bevalling? Om te horen dat ie z'n kind niet meekrijgt als ie naar z'n familie, de opa en oma van dat kindje, gaat?

De kans om te laten zien dat ie z'n best doet en meedenkt hoe? Door "spontaan" een keer te koken? Door jou "spontaan" te helpen met de paarden? Door "spontaan" de badkamer te soppen? Dat kun je vergeten hoor, het is een man. :D

Waar ik benieuwd naar ben is of je al een keer echt, oprecht en ook in zijn belang, met hem hebt proberen te praten. Zonder daarbij aan te halen wat ie allemaal niet goed doet. Met hem gepraat zonder verwijtende toon in je stem, gewoon face to face.

Misschien moet je dat ook pas doen nadat je bevallen bent van jullie kindje. Dan is er voor hem ook iets tastbaars waar ie waarschijnlijk/ hopelijk net zo goed voor wil vechten (in de positieve zin vh woord) als jij.

@Voltigeur: waar maak jij uit op dat er totale desintresse is bij de vader voor wat betreft hun kind?

En haar ex-vriendje was in haar ogen fantastisch, daarom ook de keuze om voor een baby te gaan. De vraag is dan, wat ging er mis en hoe kan het dat de fantastische ex dan opeens een l*l is? Sorry, maar blijkbaar kan iemand dan toch 180 graden omdraaien of heb jij er een andere verklaring voor?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:37

Voltigeur schreef:
MamboBeach schreef:
Nou voltigeur...

Vond je mijn post denigrerend? Nee toch?
Het was nochtans ook gewoon mijn mening hoor. Net zoals jij die van jou gegeven hebt.
Heb ik ergens te kennen gegeven dat je bang hoefde te worden? Ik dacht het niet. Ik heb enkel gewaarschuwd dat als er respectloze en idiote opmerkingen komen, er een tegenreactie kan volgen die niet altijd even leuk is om lezen.

Ik ben inderdaad heel blij dat je het woord empathie kent. Da's een mooi begin. Nu nog een poging doen om wat van dat woord aan de dag te gaan leggen, en misschien wordt het ooit nog wat met jou.
Jij lijkt mij vooral heel vol van jezelf. Je denkt de waarheid in pacht te hebben. Wel, succes in je verdere leven. Ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat je enkel achter je computerschermpje zo'n bakkes opzet en alles zwart/wit ziet, want in het echte leven zou het je nog wel eens zuur kunnen opbreken.

Enneuh... Mijn zogezegd denigrerende post was wel ON TOPIC. Jouw reactie erop was er totaal naast. Dus als het effe kan, probeer je bij het topic te houden. Al begrijp ik best dat je het een leuk tijdverdrijf zal vinden om mij proberen uit te dagen en mij uit mijn kot te lokken. Misschien wel in de hoop dat ik door een mod terug gefloten zal worden. Wel... succes.

@ maikeltje: jij leest enkel "ik", "ik", "ik"? Tja, wat had je dan gedacht? Dat iemand die z'n gal wil spuwen doodleuk zal gaan vertellen hoe fantastisch haar (ex)vriendje wel is? Dat is toch de opzet van 's je frustratie van je af te schrijven?? Of heb ik het nu alweer zo verkeerd voor??
Als je er moet op gaan rekenen en hopen dat iemand een ommezwaai zal maken, een volledige bocht van 180° zal maken, compleet van richting zal veranderen nà de geboorte van een kind... Tja, dan denk ik dat je ijdele hoop hebt.
Het ware toch wel duidelijk uit de post van TS (ook al geloof je zelf dan maar 50% van wat TS schrijft) dat er een totale desinteresse is van de vader?

|(
Ja, ik zal er echt een mod bijhalen... :roll:

Misschien moet jij eens even goed na gaan denken voordat je zo'n bericht erop kwakt! Als er hier iemand bezig is de boel op te jutten dan ben jij het wel...Maargoed, ga lekker zo door, je hebt er waarschijnlijk veel schik in. Mijn bericht was niet offtopic. Wellicht eerst eens beter gaan lezen ipv in het woordenboek kijken wat empathie betekent! }>
Zoals ik al eerder vermeldde, TS heb ik uitvoerig gesproken en ik weet hoe zij erover denkt en zij weet hoe ik erover denk. Is nogal subjectief he...
Ook even in het woordenboek duiken? ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:42

JessAndHope schreef:
@Girley: juist! Dát probeer ik te zeggen.... ik wil helemaal niet dat ze zonder papa opgroeit!! Komt alleen af en toe verrot mn strot uit :=

voor de zoveelste keer, heb je al eens normaal met hem gepraat? zonder verwijtende ondertoon? zonder hem continu in te wrijven wat hij in JOU ogen allemaal verkeerd doet?

wat is jou aandeel in dit hele verhaal?

Waar is het dan fout gegaan in jullie relatie? want eerst was hij blijkbaar wel helemaal geweldig totdat jij zwanger was.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:45

maikeltje schreef:
Aan wie moet hij dat bewijzen? Aan jou? Wie het kind baart is de baas, zoiets?

En ik zie weer een boel "ikken" voorbij komen.

Kansen? Om zijn erkenning in te trekken? Om te horen dat ie hoe dan ook niet welkom is bij de bevalling? Om te horen dat ie z'n kind niet meekrijgt als ie naar z'n familie, de opa en oma van dat kindje, gaat?

Nee, kansen om daadwerkelijk mee te denken. Om maar een stom voorbeeldje te noemen: de gasflessen! Ik zég het hem nog dat het onverantwoord is... maar nee, dan stel ik me aan. Nou dan doe je in mijn ogen echt niet je best om er voor te vechten. Helemaal niet als je die dag ervoor terug bent gekomen met de medeling er 300% voor te gaan!!! Enne.... nee, hij is niet welkom bij de bevalling. Knappe dame als jij het wel zou kunnen, maar iemand die mij zovaak op mn ziel heeft getrapt, hoef ik niet op het moment supreme erbij te hebben. Had ie zich even wat eerder moeten realiseren. En hij mag best het kindje meenemen als hij naar zn familie gaat, maar ik het dan zo onredelijk om dan wel te verwachten dat ze even niet roken als ze er is???

De kans om te laten zien dat ie z'n best doet en meedenkt hoe? Door "spontaan" een keer te koken? Door jou "spontaan" te helpen met de paarden? Door "spontaan" de badkamer te soppen? Dat kun je vergeten hoor, het is een man. :D

Bullsh*t, dan kan ik me wel gaan verdedigen achter het feit dat ik een zwangere vrouw ben. Juist datgene waar mensen hier een hekel aan hebben (en ik zelf ook). Ja, hij kan inderdaad bewijzen dat hij zijn best doet door spontaan even te koken of aan te bieden hooi neer te gooien bij de paarden... dat zijn idd hele makkelijke manieren om te laten zien dat je betrokken bent.

Waar ik benieuwd naar ben is of je al een keer echt, oprecht en ook in zijn belang, met hem hebt proberen te praten. Zonder daarbij aan te halen wat ie allemaal niet goed doet. Met hem gepraat zonder verwijtende toon in je stem, gewoon face to face.

Dat is het enige wat ik doe! Ik ga niet verwijtend met hem praten. Ik praat open, ga niet in op zijn verwijten en probeer ruzies uit de weg te gaan. Ik blijf gewoon redelijk en als hij weer eens gaat schreeuwen zeg ik dat ik even stop met praten totdat hij weer op een normale volwassen manier kan praten. Wat heb ik er nou aan om ruzie te schoppen???

Misschien moet je dat ook pas doen nadat je bevallen bent van jullie kindje. Dan is er voor hem ook iets tastbaars waar ie waarschijnlijk/ hopelijk net zo goed voor wil vechten (in de positieve zin vh woord) als jij.
Nee, nogmaals... ik wil dit allemaal geregeld hebben vóór die kleine er is. En het is nu eenmaal met hem verdomd moeilijk praten (en ik ben niet de enige die dat vind), maar ik probeer het zo goed als mogelijk toch allemaal te regelen. Maar hij denkt dat hij wel aan zijn palen kan trekken en mij kan laten barsten als ik zwanger ben, om vervolgens nog wel steeds als vanzelfsprekend over bij te mogen zijn en in mee te mogen beslissen. Sorry, maar ergens moet hij toch ook wel weten dat het zo niet werkt. Wel de lusten, niet de lasten...

@Voltigeur: waar maak jij uit op dat er totale desintresse is bij de vader voor wat betreft hun kind?

Euhm... uit al mn posts?!?!

En haar ex-vriendje was in haar ogen fantastisch, daarom ook de keuze om voor een baby te gaan. De vraag is dan, wat ging er mis en hoe kan het dat de fantastische ex dan opeens een l*l is? Sorry, maar blijkbaar kan iemand dan toch 180 graden omdraaien of heb jij er een andere verklaring voor?

Wat er mis ging? Gewoon geen interesse en geen begrip voor mijn situatie. Wél SAMEN voor de zwangerschap gaan, maar als het eenmaal zover is, mij het ALLEEN op laten lossen. Nee, zo werkt dat niet hoor!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:45

Pashon schreef:
JessAndHope schreef:

voor de zoveelste keer, heb je al eens normaal met hem gepraat? zonder verwijtende ondertoon? zonder hem continu in te wrijven wat hij in JOU ogen allemaal verkeerd doet?

wat is jou aandeel in dit hele verhaal?

Waar is het dan fout gegaan in jullie relatie? want eerst was hij blijkbaar wel helemaal geweldig totdat jij zwanger was.

Zie mn post hierboven!!