Bij mij zou het 7 dagen zijn maar werden het er 10, 10 hele lange dagen
Emma_s_girl
Geplaatst: 10-03-12 10:51
@Tassie78 Dat hangt af van het lab waarmee de huisarts samenwerkt. Ik zou het volgende week even navragen als je het uitstrijkje laat doen. Bij ons zeggen ze namelijk dat je na 3 weken pas mag bellen.
Pas na 3 weken? Dat vind ik wel erg lang. Volgens mij was het bij ons iets van 1 1/2 week ofzo. Maar als de uitslag niet goed zou zijn dan werd je direct gebeld.
Bij de huisarts waar ik werk duurt de uitslag 5-7 werkdagen. Ik doe de uitstrijkjes ook als assistente, je kunt merken dat de oproepen weer verstuurd zijn, we hebben soms 3-4 patiƫnten op een dag voor HPV uitstrijkje. Ik kan mij voorstellen mensen het uitstellen. Je denkt niet van 'Yes nou mag ik naar de huisarts voor een uitstrijkje'.
Volgens mij is de termijn ook erg ruim. Zo voorkomen ze dat je belt zonder dat uitslagen binnen zijn...maar ach, ik weet al niet meer beter. En inderdaad, als het echt mis is bellen ze wel. Liever niet natuurlijk.
Bij mij duurder het 2 weken. Wat wel raar is dat ik deze keer geen brief kreeg. Toen ze belden vroegen ze wel of ik de brief al had gehad. De 1e keer heb ik ook geen brief gehad, toen had ik dus pap1. De 2e keer wat het niet goed en kreeg ik een brief en nu het weer goed was dus niet. Mijn conclusie, als je een brief krijgt is het dus geen pap1.
@Mayflower; ik heb tegen de assistente gezegd dat het nu al in mijn agenda staat wanneer ik weer MAG en dat ik me erop verheug hahaha
Ik moet dus in aug. pas weer opnieuw een uitstrijkje maken bij de gynaecoloog. Ik heb nog steeds klachten,moet ik dat niet melden bij de H.A.? of betekenen die klachten dat het nog steeds PaP2 is?
als je onder behandeling staat van gynaecoloog mag/kan je niet daarvoor bij je huisarts terecht ook die zal je doorsturen. ik zou ff met de gynaecoloog bellen of je eerder kan komen.
Zo ik kom er ook niet langer onderuit, ik heb voor volgende week maandag een afspraak staan in eerste instantie omdat ik elke maand leeg loop. Toen ik belde of ik kon starten met de pil vond ze dat niet verstandig en moest ik langs komen. Dan kan dit er direct bij, hoef ik geen 2 keer.
Let op met het rechtstreeks naar je Gyn gaan, dat vergoed de verzekering niet, ALTIJD door laten verwijzen via de huisarts, is een nieuwe regel sinds 2012
MISTRAL94
Geplaatst: 24-03-12 21:39
De huisarts heeft mij doorverwezen omdat mijn baarmoeder schijnbaar zoveel gekandeld is dat zij het uitstrijkje niet kon maken. Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan maar doordat ik in mijn menstruatie helemaal leeg loop ben ik mede op aandringen van de ass naar de huisarts gegaan. Huisarts begreep er niets van en had dit ook nog niet eerder mee gemaakt maar goed na zo'n bezoek vraag je je van alles af na die tijd.
Ik ben via de H.A. verwezen naar de gynaecoloog,maar alleen omdat de baarmoedermond onrustig was.Vandaar dat het uitstrijkje bij de gynaecoloog gemaakt werd.
Zo, ik heb gisteren mijn controle uitstrijkje gehad. Morgen nog even een echo van mijn eierstokken en baarmoederslijmvlies ed. Is de uitslag goed, hoef ik pas over 9 maanden weer een uitstrijkje. Ze zei dat het er nu wel een stuk rustiger uitzag. Over 2 weken heb ik telefonisch de uitslag, hoogstwaarschijnlijk krijg ik de uitslag eerder per post.
Nou fijn dat het er iig rustig uit ziet, hopelijk is de echo ook goed.
Ik moet eind april maar ik zit er echt tegen aan te hikken, ben wel steeds meer overtuigd dat een mirena een goede optie is dus dan zullen ze ook gaan kweken voor ze een mirena kunnen plaatsen. Ik neem aan dat dit direct zal gebeuren? Het kweken, daar zal ik toch niet op een later tijdstip voor terug hoeven komen?
Tassie78
Geplaatst: 05-04-12 17:57
hoi nou uitslag is binnen staat pap 3a in de brief moet een afspraak maken bij de gyn
gohya
Geplaatst: 05-04-12 18:37
Tassie78 schreef:
hoi nou uitslag is binnen staat pap 3a in de brief moet een afspraak maken bij de gyn
Dat is geen goed nieuws! Sterkte bij de gynaecoloog straks.
Tiffany
Geplaatst: 05-04-12 18:46
Tassie78 schreef:
Hm wel vreemd dat ze je dan doorverwijzen naar de gyn.. meestal is het dan na een half jaar weer een uitstrijkje. Had zelf ook pap3a en moet in juni terug.
Vind die doorverwijzing helemaal niet gek, heb het zelf ook gehad...moest wel wat weefsel weg laten halen. Vind het eerder vreemd dat ze jou niet doorverwezen hebben, Tiffany. Hopelijk heb je in juni een betere uitslag.