[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:40

Caelinh schreef:
Hey :) ik heb even een vraagje! (excuses als ik stoor ;) ) Ik heb een labret, maar ik vroeg me af of dit dicht groeit als je er een tijdje niks in hebt? Ik ga namelijk voor een aantal maanden in het buitenland werken en had m'n piercing er voor vertrek uit gehaald om er een nieuwe in te doen, maar nu ben ik door de drukte helemaal vergeten om 'em er in te doen! :o En ik heb er dus ook geen bij... Zou het 'gaatje' in die paar maanden dicht groeien denken/weten jullie?

Heb je oorbellen?
Dan zou ik die elke dag er eventjes in doen.. Staafje van de oorbel is wel een stuk dunner, maar het houd het gaatje wel open.
Ik heb mijn labret ook een tijd uitgehad, ik denk een maand. Toen wou ik hem er weer in doen, en dat deed zeer.. Gaatje was zo goed als dicht, heb hem er weer zelf doorheen moeten duwen. Eerst met een oorbel, en toen voorzichtig van voor en achter met de piercing er steeds dieper in. Heel vaak even moeten zitten, want alles voor mijn ogen werd nogal wit en glitterig haha.
Als ik mijn labret uitdoe maandag, en ik wil hem er donderdag in doen dan moet hij al weer door een heel dun laagje huid heengeprikt worden :)
Heb de mijne nu al 5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:56

Axel_Valerie schreef:
jillie1994 schreef:
Ja bij dat restaurant mag je zelfs geen tongpiercing. Ze heeft er wel een maar dat weten ze daar niet. Alle mensen die daar solliciteren met tong- of -piercing in het gezicht worden niet aangenomen.

valt dat niet onder discriminatie?

en jillie ik heb ook een vriendin die zelf een naald door der lip heeft gejast hoor! gewoon goed schoon doen en schoon houden... niks aan het handje!

Sorry hoor, maar wat een verschrikkelijke domme opmerking. Er zijn niet voor niets piercers. :?

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:59

Dat van die oorbellen is een goede tip! :) Kan ik me daar voorlopig weer even mee bezig houden... ;)

Niekj_Jente

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:41

zo ik heb ook weer een nieuwe piercing erbij,
we waren in de stad met vriendinnen en hadden een gekke bui en gingen een oorbel/piercing zetten, dus nu heb ik lekker een tragus bij mijn verzameling :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:44

:wave:

Ik zit nu al een tijdje te denken over een tongpiercing (als het van m'n ouders mag.. want die zijn niet zo van de piercing's :+ ).

Maar.. nu zou ik graag jullie ervaring horen x) .

Deed het zetten veel pijn, en hoelang had je er daarna last van etc ?
(Ik weet dat dit per persoon verschild... :j )

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:53

Bij mij deed het zetten wel pijn, maar bij mijn vriendinnen niet. De dagen erna was de pijn bij mij het ergst. Maar dat duurde maar 1 week/anderhalfe week. Op het moment is het even rot maar als het voorbij is zal je zien dat het best heeft meegevallen. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:47

Patriciavt schreef:
Pff.. heb m'n tongpiercing nu 5 dagen maar begin de zwelling en pijn redelijk zat te worden :=

even doorbijten, t is t waard :D

xChantal94; ik heb er 2, de achterste (eerste) was zeker niet pijnloos, na t zetten ben ik wel gewoon gaan eten, alleen ik heb vooral de 2de en 3de dag heel erg geslist.

Met de voorste viel t wel mee, t zetten deed geen pijn alleen wederom heel erg geslis, en de zwelling was enorm, ik ben hierbij heel fanatiek ging eten en dat heeft zeker weten geholpen! hou je tong in beweging! ik heb er na een aantal dagen wel mijn eigen staafjes al ingedaan, ik kreeg 2 van die reuzenstaven in met reuzen balletjes, ik werd daar helemaal gek en t vertraagde de genezing bij mij.

heb ze toevallig vandaag gewisseld naar 2x 14 mm zwart :D voorin kan trouwens wel 12! maar voor nu is dit wel ff best :D t voelt zoo raar wanneer die voorste uit is, alsof er iets niet klopt in mn mond _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:48

Zetten deed geen pijn, dag erna een beetje spierpijn en verder totaal geen zwelling. Ook geen last met eten (alleen vervelend dat het staafje te lang was, omdat mijn tong niet is gaan zwellen stak die natuurlijk heel erg uit). Zat twee uur na het zetten al een patatje te eten bij de Mac. :Y)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:51

ik heb bij beide ook gelijk lopen eten _O- alleen een echte afrader als je dat ding net hebt is noodles :')

en nu heb ik trek in noodles :\

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:51

Haha klopt DQ! Ik had mijn tongpiercing smiddags laten zetten en savonds kreeg ik noodles voor geschoteld, potverdikkie net of mijn mama dat extra deed haha. Het ging behoorlijk moeizaam :P

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:58

ik wil me 3e gaatje laten zetten maar die zie dan net bij het gedeelte van me kraakbeen zeg maar dan is het toch beter om te laten piercen bij je kraakbeen?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:25

ik had mijn 3e oorbelgaatje gewoon laten schieten, bij mij was het nog geen kraakbeen m

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:50

Ik zou het laten piercen :)
Heb ruim een jaar geleden dat gaatje laten schieten en hij voelt nog steeds niet als een normaal gaatje aan (terwijl de anderen wel normaal voelen).

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:22

...
Een vriendin vind een tongpiercing niks voor me, nu stelde ze voor om samen een helix te laten zetten. Lijkt me opzich ook wel leuk (al wil ik ook graag een tongpiercing, maar die kan ik later ook nog laten zetten :) ).

Dus bij deze vraag ik daar ervaringen over, en evt goede plaatsen waar wij deze kunnen laten piercen (omg oss). :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:25

Je moet doen wat JIJ wil, niet wat zij wil. :n
Het is jouw lichaam.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:29

xChantal94 schreef:
...
Een vriendin vind een tongpiercing niks voor me, nu stelde ze voor om samen een helix te laten zetten. Lijkt me opzich ook wel leuk (al wil ik ook graag een tongpiercing, maar die kan ik later ook nog laten zetten :) ).

Dus bij deze vraag ik daar ervaringen over, en evt goede plaatsen waar wij deze kunnen laten piercen (omg oss). :D

ik denk dat die vriendin gewoon jaloers is... waarom luister je naar wat andere mensen van je vinden? als ik dat zou doen had ik mn tattoo's op mn arm er al 100x moeten afschaven met een kaasschaaf :')

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:42

xDramaQueen schreef:
ik heb bij beide ook gelijk lopen eten _O- alleen een echte afrader als je dat ding net hebt is noodles :')

Noodles zijn na 4 jaar nog niet prettig :')
en rijst ook niet :Y)

ik wil eigenlijk een 2e tongpiercing erbij :D binnenkort ff langs piercer om te kijken of het uberhaupt kan!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:44

xDramaQueen schreef:
xChantal94 schreef:
...

ik denk dat die vriendin gewoon jaloers is... waarom luister je naar wat andere mensen van je vinden? als ik dat zou doen had ik mn tattoo's op mn arm er al 100x moeten afschaven met een kaasschaaf :')

Gewoon doen wat JIJ mooi vind, wat JIJ leuk vind.
Lekker belangrijk wat anderen ervan denken. JIJ moet ermee rondlopen ;)

Ik heb de mijne nu 3kwartjaar (heb m een tijdje uitgehad) daarvoor had ik m 3jaar ongeveer. Zetten was de 1e keer een ienimienie prikje en verder 4 dagen een dikke tong :Y)
2e keer (was door littekenweefsel van de 1e heen) was pijnlijker. was een grote prik. 2 dagen dikke tong. geen last van verder!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:48

Nou, het lijkt me beide leuk hoor :D . Maar een tongpiercing wil ik eigenlijk al langer. Waarom? Geen idee vind het gewoon tof, die piercing :)) ! En lees/hoor ook dat het sneller geneest, minder kans op ontstekingen etc.. Maar ik denk dat m'n ouders liever hebben dat ik n helix neem dan een tongpiercing :+ ... (En dan kan het mijn lichaam zijn, maar als mijn vader een bepaalde piercing niet ziet zitten, haalt hij hem er persoonlijk uit xD ). Ik ben er wel al over begonnen trouwens. 'Mam, ik wil een tongpiercing'. Gewoon, zomaar uit het niets.. Ze zei geen nee, maar er kwam ook geen ja uit :+.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:56

ik heb mijn tongpiercing ooit voor mijn verjaardag gekregen :Y) van m'n ouders :D

tongpiercing is met 2 weken wel genezen ja. En omdat de tong een spier is kan deze moeilijker ontsteken dan weefsel (waar andere piercings doorheen zitten) of kraakbeen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:57

Vicky_88 schreef:
xDramaQueen schreef:

Noodles zijn na 4 jaar nog niet prettig :')
en rijst ook niet :Y)

ik wil eigenlijk een 2e tongpiercing erbij :D binnenkort ff langs piercer om te kijken of het uberhaupt kan!

hou er rekening mee dat je veel geweigerd word! mijn eigen piercer wilde niet eens kijken, ga dus altijd even dubbel checken :j (second opinion) ben blij dat ik dat heb gedaan <3

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:00

veel geweigerd?
mijn piercer (tevens mijn tattooeerder, schrijf je dat zo?) vertrouw ik daar wel in. Als hij zegt dat het kan, dan kan het en laat ik m zetten, als hij zegt dat het niet kan, kan het ook echt niet. Zo stond mijn tongpiercing de 1e keer scheef omdat ''het niet anders kon''. Nu staat ie recht... :z

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:02

xDramaQueen schreef:
Patriciavt schreef:
Pff.. heb m'n tongpiercing nu 5 dagen maar begin de zwelling en pijn redelijk zat te worden :=

even doorbijten, t is t waard :D

xChantal94; ik heb er 2, de achterste (eerste) was zeker niet pijnloos, na t zetten ben ik wel gewoon gaan eten, alleen ik heb vooral de 2de en 3de dag heel erg geslist.

Met de voorste viel t wel mee, t zetten deed geen pijn alleen wederom heel erg geslis, en de zwelling was enorm, ik ben hierbij heel fanatiek ging eten en dat heeft zeker weten geholpen! hou je tong in beweging! ik heb er na een aantal dagen wel mijn eigen staafjes al ingedaan, ik kreeg 2 van die reuzenstaven in met reuzen balletjes, ik werd daar helemaal gek en t vertraagde de genezing bij mij.

heb ze toevallig vandaag gewisseld naar 2x 14 mm zwart :D voorin kan trouwens wel 12! maar voor nu is dit wel ff best :D t voelt zoo raar wanneer die voorste uit is, alsof er iets niet klopt in mn mond _O-

Je hebt gelijk :P Ben nu vandaag 8 dagen verder en het gaat een stuk beter :j
Alleen 's ochtends is het nog flnik gezwollen en overdag/'s avonds neemt het af. Nog niet weg, het is nog wel dik en wat pijnlijk maar niet zoals het was :n

Het zetten zelf vond ik niet erg. Natuurlijk voel je de naald door je tong maar het deed geen zeer :n 1e keer piercing in je mond doen is gek :')
De zwelling erna vond ik minder fijn, maar mijn staafje was te kort, dat is wel iets om goed op te letten :j
Ik ben er nog steeds heel blij mee, vooral omdat ik het écht voor mezelf gedaan heb omdat IK het mooi vind :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:08

patries, je tong is inde ochtend altijd dikker ;)
ik heb 's ochtends regelmatig mijn tandafdrukken in mijn tong staan :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:10

Heb jij je tong tussen je tanden dan? :+