Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

miss_lizje schreef:Ik ben zelf niet donor, maar dat is meer omdat ik zoveel voor als tegens heb waardoor ik mijn keuze nog niet kan maken.
Mijn vriend is wel donor, en eigenlijk heb ik het daar best wel moeilijk mee. Zeker omdat ik hier en daar wel eens verhalen heb gehoord over dat de doktoren letterlijk stonden te wachten tot de familie afscheid had genomen om gelijk het lichaam leeg te halen. En zeker dat verhaal wat een paar dagen terug nog in de krant stond. (meisje, in coma en doktoren hebben de stekker eruit gehaald om daarna organen te willen weghalen. Kind bleek gewoon in leven te zijn, en gelukkig zijn ze daar optijd achtergekomen).
Dat soort verhalen(of ze nou waar zijn of niet) geven mij echt de rillingen.
Mocht mij vriend om wat voor reden dan ook eerder deze aardbol mogen verlaten als ik, wil ik alle tijd hebben om afscheid te nemen, zonder me gehaast te voelen.
voor zover je dit positief kunt noemen natuurlijk Kentaro schreef:Maar waar legt iemand de grens dan?!? Niet als iemand te dik is, niet als iemand een andere huidskleur heeft, niet als iemand rookt, niet als iemand aan gevaarlijke sporten doet?!
HorseTopShop schreef:Ik ben geen donor. Ik wil aan kunnen geven wanneer ik wel en niet wil doneren.
Ik wil bijvoorbeeld niet dat mijn nieren naar een alcoholist gaan. Of dat een kinderverkrachter organen van mij zou krijgen.
Waarom kan je zulke dingen eigenlijk niet aangeven?
NatasjavE schreef:Ik zou het meer dan belachelijk vinden als je dat zou kunnen aangeven. Komop zeg...
Niet alleen een screening op meest passende combinatie maar ook nog een verklaring van goed gedrag?????
HorseTopShop schreef:Heb nu al spijt dat ik hier gereageerd heb. Schijnbaar MOET iedereen donor zijn anders ben je egoïstisch.