Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:15

Jeetje meid, wat een verhaal...

Ik kan je alleen maar heel maar dan ook echt heel veel sterkte toewensen.. Hopelijk vind je snel de kracht om het bekend te maken bij jou thuis.. Je zal dan misschien door een draaikolkende stroomversnelling gaan, maar uit eindelijk zal het je goed doen!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:38

Pff wat een achterlijke lui zeg! Wat hebben ze er dan voorgedaan of uitgezocht waarom het niet waar zou zijn? vast niks denk ik!
Ik hoop dat je het snel je moeder zal vertellen en die staat echt wel achter je hoor! Dan ben je dat tenminste kwijt!
Sterkte meid !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:47

heb dezelfde vraag: hebben ze gezegd dat ze je niet geloven? Zo ja, waarom dan niet?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 00:45

Ik weet niet waarom :n
Mischien doordat ik gezegd had dat ik dacht dat ik vorige week maandag naar Dimence moest, omdat ze dat tijdens het gesprek zeiden maar ik had ondertussen niks meer gehoord en wist het dus niet meer..
Dat is dus verkeerd begrepen en nu denken ze dat ik dingen zeg die niet waar zijn.. maar reageren op mijn mailtjes doet ze dus niet he, ik weet dus niet wat het precies is!

Ik laat het nu verder over aan de case manager van de reclassering. Ik denk dat het goed zou zijn als jij dat ook kunt doen.

Wij hebben onze best gedaan om haar te helpen, zij misbruikt aandacht op een verkeerde manier. Ik ben blij dat ik gewoon “ soa-arts” ben. Ik houd er nu ook mee op.

Dit mailde ze dus niet naar mij uiteraard, maar naar Felipe :j (Felipe stuurd de mailtjes door naar mij)
Maar van die klojo van de reclassering hoor ik net zoveel als van de GGD..

Deze week maak ik een afspraak bij de politie... dat wil ik doen voordat ik het mijn moeder vertel.. :)
Shanna hier op bokt gaat met me mee :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:51

Ik denk dat je het beter als eerste aan je moeder moet vertellen...

Dat is mijn mening... Dan kan je met je moeder een advocaat nemen, de zaak is goed bekijken en overleggen, zodat jullie een super sterke aangifte bij de politie neer kunnen leggen.

Jij moet zelf doen waarbij jij je goed voelt, maar denk er is overna...

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 05:40

:(:)
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:13

pfuuuhhh wat een verhaal zeg. Meid kom op je kan het. :(:)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:16

Zo, wat een verhaal hee.. Ik heb het net helemaal gelezen. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:40

Och meis toch... Geen woorden beschrijven hoe erg ik het voor je vind... Ga het nu alsjeblieft tegen je moeder zeggen. Kom op meid! Alsjeblieft... je hebt echt hulp nodig, een schouder om eens echt op uit te huilen.
Zet 'm op meid! En vergeet niet: Je mag er zijn!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:06

tjongejonge zeg, dat die muts mailt met je (bokt)vriendin en niet met jou en dan met die inhoud, dat zegt genoeg over zo'n instantie. waardeloze bullshit dus. zulke tenten kunnen beter opgedoekt worden, scheelt een hoop kosten maar vooral ook een berg ellende.

TS: goed dat je er zelf boven kunt staan! je kúnt het! doe waar je zelf achter staat. ook fijn dat er wederom een bokker met je meegaat

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:10

Probeer dit niet te lang uit te stellen, makkelijker zal het niet gaan worden, maar het kan wel eerder stoppen!
Meis heel veel sterkte!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:43

Bij de politie, is dat voor een intakegesprek met zedenrechercheur, of voor een daadwerkelijke aangifte?

Je kan namelijk maar 1 keer aangifte doen van een feit, en dan moet je wel zorgen dat je het goed doet; met alle juiste informatie etc. En daar kan een advocaat misschien wel bij helpen. Ik zou het vreselijk vinden als je aangifte zou doen en de politie vervolgens ook zegt dat ze er niets mee kunnen of je zelfs niet geloven, omdat jij per ongeluk iets tegenstrijdigs hebt gezegd, uit spanning/nervositeit.

Als het alleen een intakegesprek is, dan kan dat niet zoveel kwaad, want dat is vrijblijvend. :)

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:28

TS: Dat mailtje had ik in vertrouwen naar jouw gestuurd zodat je ook zou begrijpen wat er speelde. Het is dan uiteraard NIET de bedoeling (en ook niet netjes) dat je dat zo op het internet gooit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:35

Felipe schreef:
TS: Dat mailtje had ik in vertrouwen naar jouw gestuurd zodat je ook zou begrijpen wat er speelde. Het is dan uiteraard NIET de bedoeling (en ook niet netjes) dat je dat zo op het internet gooit.

Dat is inderdaad geen handige actie wanneer iemand je dat in vertrouwen verteld.
Sowieso mag email-inhoud niet openbaar gemaakt worden op bokt.
Denk eraan dat ook dit topic te googlen is, en het stukje van de email ook te vinden is.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:15

Ik snap niet zo veel meer van het verhaal met alle instanties.. Wat ik wel weet is dat wij maar 1 kant van het verhaal horen en om dan maar gelijk te gaan roepen dat al die instanties waardeloze 'bullsh*t' is, terwijl deze mensen honderden andere mensen heel goed hebben kunnen helpen, vind ik niet netjes en wat simpel gedacht.

Ik zeg niet dat TS iets fout heeft gedaan of dat ik haar niet geloof.. Want ik geloof haar wel en haar hele verhaal en alles eromheen.

TS, lees dit topic eens terug en zie wat een bikkel je aan het begin was om dit op internet te zetten waar duizenden mensen het kunnen lezen.. Waaronder je zus. Ik vind dat je mega stappen hebt ondernomen en het echt super goed doet.

Maar laat het niet allemaal in de put zakken nu je zo ver bent! Zoek dat zelfde doorzettingsvermogen en leg de brief op je moeders bed of ergens waar ze het zal vinden.. Je hoeft haar niet eens aan te kijken.. Als je wilt dat dit allemaal stopt moet je het nu doen. Het is nog maar een klein stapje, vanaf dan zullen andere mensen het voor je overnemen en samen met jou een oplossing en hulp zoeken. Zodat jij weer kan genieten van je leven en een echt leven en toekomst opbouwen hoe JIJ dat wilt en niet dat het afhangt van anderen! Het is jou leven en met een klein stapje er vandaan heb jij dat hele leven weer terug..
Succes TS!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:27

Mooi gezegd em_papillon!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:05

TS, ik vind het zeer ongepast dat jij een mailtje hier op bokt zet, die in vertrouwen naar jou gestuurd is.
Dat is niet netjes.
Dit is dan even hetzelfde stukje vertrouwen als waar jij het over hebt..

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:51

Jolliegirl; Als Felipe dat niet in de mail zegt, kan ik niet weten dat ze het in vertrouwen stuurt.
Ze zei alleen dat ik het niet naar de vrouw van de GGD mocht mailen, en dat heb ik niet gedaan, verder stond er niks in.

En daarnaast weet de vrouw van de GGD dat ze de mails doorstuurt, want dat heeft ze gemaild...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:55

die mevrouw ggd heeft waarschijnlijk ook internet en aangezien bokt openbaar is, kan ze dit (evt via google) ook vinden.
als ik je een raad mag geven: vraag de mods of ze de bewuste post even willen deleten

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:09

Paarde_bloem schreef:
Ik denk ook dat als je met je moeder gaat, dat je veel sterker staat tegen de politie! Anders heb je ook kans dat zij je niet geloven..... :n

veel sterker staan tegen de politie??? De politie neemt gewoon de aangifte op en gaat kijken wat zij ermee kunnen? Bijvoorbeeld inbrengen in een vergadering zodat er eventueel hulp gezocht kan worden en dat ze eventueel slachtofferhulp kan krijgen (staat altijd aan het einde van een aangifte).
Dat is hetzelfde met een advocaat???? waarom moet een advocaat je helpen bij het doen van aangifte? Je weet zelf het beste hoe het zit....zolang je inderdaad maar eerlijk bent en overal hetzelfde verhaal doet! hebben zij geen reden om je niet te geloven (ze zeggen dat niet zomaar natuurlijk!!!)

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:12

Felipe schreef:

JIj hebt ook niet het recht om zulke mailtjes (die jij ook in vertrouwen krijgt) zomaar door te spelen naar cliënten! Dan kun je inderdaad zulke dingen verwachten.Lekkere hulpverlener ben jij!
Laatst bijgewerkt door lovelietje op 27-07-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:14

...voegt deze discussie écht iets toe?

Nee, het was niet zo handig en netjes. Maar goed..gebeurd is gebeurd. Denk niet dat 't helpt als we daar nu heel uitgebreid op ingaan. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:21

lovelietje schreef:
Felipe schreef:

JIj hebt ook niet het recht om zulke mailtjes (die jij ook in vertrouwen krijgt) zomaar door te spelen naar cliënten! Dan kun je inderdaad zulke dingen verwachten.Lekkere hulpverlener ben jij!

Als je even goed gelezen had wist de GGD dat ze de mailtjes doorstuurde.

Verder vind ik het inderdaad vreemd dat iedereen hier alles meteen bullsh*t noemt.. Die instanties doen zeker goed [***].
En TS; je had toch een mail gestuurd naar de GGD dat je niet meer kwam? En dan nu klagen dat ze je in de steek laten?
Tsja ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken hoor.. :=

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:29

Nou ja....eigenlijk wel . TS zegt dat ze haar niet geloven, maar hoe kun jij goed je 'eigen' verhaal doen (wat berust op waarheid) als jij informatie krijgt van hulpverleners die het onderling communiceren met hulpverleners doorspelen naar derden (in dit geval dus TS) dat kan natuurlijk niet! NOrmaal is het zo dat er eerst uitgebreid onderzoek wordt gedaan naar een 'verhaal' door Reclassering, bureau jeugdzorg, politie etc..... maar als jij informatie hebt die je normaal gesproken niet hoort te krijgen (mailtjes van hulpverleners onderling en uitspraken van hulpverleners waar jij als client niks mee nodig hebt) ga jij je verhaal daar onbewust toch op aanpassen! Bv. dat je iets niet zegt omdat je (in dit geval) toch al weet dat de soa-arts je niet verder kan helpen en dat ze daar blij om is en dat TS verkeerd met aandacht omgaat! Werk zelf ook in de hulpverlening maar vind dit echt schandalig! Logisch dat ze haar niet meer geloven.........wel zeer vervelend voor TS! Maar zal zeker aangifte gaan doen!

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:37

Als je even goed gelezen had wist de GGD dat ze de mailtjes doorstuurde.

Verder vind ik het inderdaad vreemd dat iedereen hier alles meteen bullsh*t noemt.. Die instanties doen zeker goed werk.
En TS; je had toch een mail gestuurd naar de GGD dat je niet meer kwam? En dan nu klagen dat ze je in de steek laten?
Tsja ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken hoor.. :=[/quote]

Ik heb wel goed gelezen! maar geloof me....als de GGD geweten had dat de mailtjes doorgestuurd worden naar de client.....geloof je dan zelf dat ze zulke berichten gaan sturen? Ze verwachten dat de zakelijke berichten misschien worden doorgegeven maar niet zulke berichten....en dat mag hij/zij ook helemaal niet doen! werk zelf ook in de hulpverlening namelijk!