Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:32

Jeetje, zo lang slaapt Marinde nooit uit. Die is standaard om 7.30 "aan" en ligt dan vrolijk te kletsen in haar bedje. Maakt dan niet uit of ze om 3 uur, 4 uur, 6 uur of later drinkt, 7.30 is het tijd om op te staan.

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:36

Pff ik heb denk ik even een schop nodig van jullie. :o Ik vind het soms zo zwaar! En dan bedoel ik niet de nachtvoeding, maar ze is soms zo vervelend met voeden! Weer dat trekken, loslaten, huilen... Ik snap 't gewoon niet. Doe soms maar aan wisselvoeden, maar soms gaat dat gewoon met zoveel moeite.
En dan denk ik soms, waar ben ik toch mee bezig, waarom geef ik niet gewoon KV.
Maar nee dat wil ik gewoon absoluuuut niet. Ik wil eigenlijk een jaar voeden minimaal!
Dus wie geeft me even een schop? Zit er echt een klein beetje doorheen geloof ik!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:53

*schopt*
Ik wil momenteel ook stoppen want ze maakt er meer en meer een spelletje van.
Stuit alleen op de vraag wat ik een kleine van 14 maanden dan moet gaan geven ipv 2 BV...

Dus ken je gevoel hoor,... ;) al heb ik de 1 jaar er dan al wel opzitten :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:04

Nathalie: ook met KV kan ze stoppen met drinken en gaan huilen tussendoor. Het is echt een fase en het gaat ook echt weer over. Enige wat helpt is zelf rustig blijven en er goed de tijd voor nemen. Als je er zelf rustig en ontspannen onder kunt blijven helpt dat Yasemin ook om sneller rustig te worden.

Cyntje: en als je dan stopt met voeden als ze gaat spelen? Wat doet ze dan? Of heb je dat al geprobeerd?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:09

Susan dat probeer ik inderdaad maar. Echt de tijd voor een voeding te nemen, ergens te gaan zitten waar we beiden niet afgeleid worden en waar ik me volledig op haar kan richten...Nu éen voeding zo gedaan en ging wel wat beter... Tis ook niet dat ik wil stoppen, maar heb er gewoon even de balen van.
Waarom ik dan denk, waarom ga ik geen fles geven... Omdat ik wel eens op een moment als deze een flesje afgekolfde melk gegeven heb (toen zat ik er echt doorheen) en dat ging zonder problemen.
Maar als het goed gaat vind ik het zo fijn en ik voel me verplicht BV te geven, dus ik ga gewoon door hoor. Moet niet aan stoppen denken. Maar zo eens in de zoveel tijd zit ik er zo doorheen.
Heb ff een slaapje gedaan net, en voel me ook wel weer wat beter.

Cyn vervelend, maar jij hebt idd al een lange tijd achter de rug, al een hele prestatie opzich!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:33

suus, tessa is een echte langslaper. minimaal tot 9.00 en soms (als ze s nachts wakker is geweest) langer. ging haar om 11.00 eens bekijken en toen lag ze lekker om zich heen te kijken. misschien al wel een half uur of langer. dat weet ik niet.

nathalie, het is soms ook frusterend, maar mensen die een kind de fles geven komen hetzelfde tegen; loslaten, bijten in de speen, wegdraaien met het hoofd etc. hou vol!

cyn, chiara mag toch over op gewone melk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:06

Nathalie: het kan ook met vermoeidheid te maken hebben dat je het even zat bent nu, komt echt wel weer goed!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:37

Ja wie weet. Heb me er maar bij neer gelegd dat ze snachts weer komt en had zodoende vannacht ook helemaal geen moeite met de voeding. Was gewoon goed wakker (eerder viel ik zowat in slaap telkens, erg vervelend) dus dat ging gewoon goed.
Ik was alleen perongeluk op haar projector gaan hangen toen ik haar terug in bed legde. := Ineens 'Slaap maar lekker, doe je oogjes dicht' en een muziekje en beertjes op 't plafond... Whoops. Toen was ze dus klaar wakker. Gelukkig sliep ze na een half uurtje toch.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:53

Ach, ik had om 5.30 ook een (hele blije) wakkere baby na het voeden...ze heeft nog een halfuurtje lekker liggen zingen voor ze weer in slaap viel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:41

Als jullie een nachtvoeding doen, nemen jullie het kind dan mee naar je eigen bed (daar waar je partner wrs ligt te slapen) of ga je er ergens anders mee naar toe?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:42

Ik legde ze altijd gewoon bij ons in bed :j

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:57

Ik voedde altijd in bed maar ik had destijds toch geen partner die ik wakker zou houden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:22

Ik voed nu ook op bed. Maar wel zittend.
Voorheen altijd in de woonkamer. (we wonen gelijkvloers)
Nu op onze kamer omdat die donkerder is.

Yasemin heeft gisteravond om 23.00 uur nog een voeding gehad en is toen naar bed gegaan. Maar kwam vannacht om 04.30 weer en daarna was ze om 06.30 klaar wakker...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:40

Gewoon in bed, en liggend. Maakt het makkelijker voor mij om daarna weer lekker verder te slapen. Ik doe geen lampen aan, en verschoon geen luier tenzij ze gepoept heeft, maar dat doet ze gelukkig al 2 maanden 's nachts niet meer. Na 10 minuutjes zijn we klaar en leg ik haar weer terug. Mijn man merkt er niks van, die tukt gewoon verder.

6.30 is wel heel vroeg. Ik heb ook zo'n periode gehad dat ze rond een uurtje of 6.00 steeds klaarwakker was (en dan had ze die nacht om 1.00 en om 4.00 gedronken....Gaap). Dan legde ik haar bij me in bed met de muzieklamp, speelt muziek en projecteert sterretjes op het plafond. Kon zij lekker daarnaar kijken terwijl ik nog een dutje deed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:10

iris, hier hetzelfde verhaal als bij susan.

@hier:

beetje jammer is het alleen dat tessa eerst de hele nacht door sliep, toen 1x per nacht wakker werd gedurende 2 nachten en nu al 3 nachten weer 2x komt voor een voeding.. ze is duidelijk de productie aan het opkrikken! ook overdag wil ze iedere 2,5 uur ipv iedere 3,5/4 uur. ach, die fase komen we ook wel weer door.
vanavond gaat hans proberen de fles te geven. vanaf deze week gaan we fanatiek aan de slag met oefenen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:46

BA succes met de fles! Hopelijk gaat het helemaal goed komen.

Liggend voeden vind ik niet prettig. Maar doe het heel soms ook wel.

Ik ben er denk ik achter waarom Yasemin zo vaak wakker wordt (echt de hele week al zon slechte nachten)
Eigenlijk is dat sinds ze in de puckababy Mini ligt ipv de Piep. Nu zag ik dus op de babyfoon dat ze met de Mini nog met haar handjes door haar gezicht kan gaan, dan neemt ze de stof gewoon mee zeg maar. En daar wordt ze dus wakker van.
Dus ik heb nu de Piep maar weer uit de kast getrokken en ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
Tis ook wel een beetje stom, ik ben over gegaan op de Mini omdat er in de piep staat 0-3 mnd. De Mini is 3-6 mnd. Maar De piep is tot 6-6,5 kilo las ik op internet, en dat zijn we ook helemaal nog niet.
Jammere is alleen dat ik de piep net verkocht had en hem morgen op zou sturen als ik het geld heb. Maargoed dan moet ik het geld maar terugstorten, hoop dat die mevrouw dat begrijpt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:59

Nathalie: dan is het ook wel logisch dat ze wakker wordt. Marinde wordt gelukkig nooit wakker van haar handjes, die helpen haar juist om lekker in slaap te vallen.

BA: regeldagen...best wel heftig lijkt me. Dan slaapt ze overdag ook niet veel nu denk ik? Succes vanavond met het flesje!

Hier hoeft de productie niet te worden opgekrikt, eerder wat afgeremd. Met name in de ochtend heb ik over, en ook Marinde loopt geregeld over...gisteren kon ik na iedere voeding een schoon shirtje aan doen. Ik vind liggend voeden juist heerlijk, doe de laatste avondvoeding en de ochtendvoeding ook vaak in bed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:02

ik voed ook graag liggend. zelfs met dit warme weer ga ik liever op bed liggen dan zitten op de bank. hoef ik haar niet zo vast te houden en plakken we niet aan elkaar vast :+

suus, overdag slaapt ze nu sinds 4 dagen wel gelukkig!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:17

Susan ja het is idd logisch dat ze daar wakker van wordt.
Ik ging er alleen vanuit dat dat niet ging met die slaapzak, vond hem altijd wel wat ruim, maar nu heb ik het dus gezien.
Ik voed ook wel in bed, idd ook de eerste ochtendvoeding en daarna nog lekker spelen en knuffelen met ons in bed, heerlijk. Maar ik ga altijd zitten.

BA met dat warme weer is liggend voeden idd wel fijner, dan ga ik ook wel eens ff op bed liggen. Maar zittend vind ik het altijd fijner...
Fijn dat Tessa weer beter slaapt en die regeldagen is even vervelend, succes daarmee!

Yasemin ligt nu in de Piep en ze slaapt nu overdag al beter. Ik zie dat ze in diepere slaap is.
Ik ben blij dat ik dit gezien heb anders had ik misschien nog wel weken door gegaan op deze manier.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het vannacht gaat wnt ik merkte dat ze eigenlijk niet echt honger had, maar wel goed wakker was (dus niet te stillen met een speentje, en dat gaat ook tegen mijn gevoel in, liever een paar slokken bij mama :o )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:21

Zit hier met een spugende baby, net gegeten een af en toe komt er echt een golfje naar buiten. Ze heeft er verder geen last van maar je moet wel steeds opletten en in de buurt blijven. Ze heeft dat echt alleen overdag, met de laatste avondvoeding en in de nacht komt er niks uit. Zodra ze gaat spelen en bewegen spuugt ze ook regelmatig. Maakt dan niet uit of ze zit of ligt, of ik haar lang rechtop houdt of niet...

Nathalie: hoe is de nacht gegaan?
BA: is het flesje erin gegaan?

Edit: even mijn verhaal afmaken, moest even een schoon shirtje aandoen bij een vermoeide baby. Heb haar gelijk maar in haar bedje gelegd. Op zich vind ik het spugen niet zo erg maar al die was en dat 3 keer verschonen op een dag ben ik af en toe wel zat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:16

vorige week had tessa er dus ook veel last van, maar nu eigenlijk nauwelijks.

@hier:
tessa blijft momenteel 2x per nacht komen. zwaar en ben ook erg moe! ben blij dat ik niet hoef te werken haha.
Gisteravond de tietfles geprobeerd, maar dat was ook geen succes. De difrax S-fles blijft ze toch het beste pakken. Vanochtend weer geprobeerd. geen strijd, ze bleef vrolijk en ging niet huilen. Liep een beetje op de speen te kauwen, zoog er niet aan. Na 20 minuten gestopt. Liever zo aan de speen en fles wennen dan iedere keer over haar toeren. vanmiddag nog een poging.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:21

Fijn dat Tessa de fles een beetje accepteert weer, komt vast helemaal goed BA!

Susan wat vervelend dat ze zoveel spuugt. Hier soms ook ineens. Heb geen idee waardoor dat dan komt idd, de ene dag is het eigenlijk niet spugen (zoals vandaag tot nu toe) en andere dagen lijkt het wel alsof de hele voeding er weer uit komt.

Hier vannacht weer 3 keer eruit gemoeten. Maar ik merkte zeker wel verschil met deze puckababy. De eerste keer gaf ik haar speentje (ze had haar ogen ook nog dicht dus het was naar mijn idee geen honger) en viel ze weer in slaap. 2e keer heb ik haar gevoed maar dronk ze bijna niets. 3e keer hebben we haar bij ons in bed genomen en heeft papa haar in slaap geknuffelt.

Nu ben ik vandaag de hele dag thuis (2 nogal drukke weken gehad) en ze ligt eigenlijk al de hele dag te slapen! Alleen net wakekr geweest voor een voeding en meteen weer weg. Dus nu begin ik te denken dat ze misschien ook wat oververmoeid was.
Nouja we'll see.... Als ze blijft komen 's nachts dan is dat zo, niets aan te doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:14

Ik moest er ook 2 keer uit vannacht hoor, komt vast door het weer. En ik moet wel werken (zit nu op mijn werk...foei foei) maar tour de france was ideaal tv programma voor een kort middagdutje :Z , heerlijk! Ben dus toch redelijk uitgerust.

Nathalie: er komen geen hele voedingen uit, maar gewoon steeds een stroompje als ze druk beweegt, bijvoorbeeld met spelen of verschonen. De berg was groeit gestaag de hele dag door....

BA: dat klinkt bemoedigend, ze pakt hem vast binnenkort weer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:18

haha, wij gisteren ook geslapen tijdens de tour hihi.

jeeeeuuuuujjjj! vandaag in 30 minuten 10 cc erin gekregen. ze bleef maar lachen en happen in de speen, maar omdat ze niet zuigt komt er alleen een druppel in als ik de speen van rechtop naar verticaal in haar mondje verplaats.
maar goed, ze bleef dus vrolijk en vooral het happen was bemoedigend. heb haar helemaal de hemel in geprezen!
wel zat ze in haar wipper, dat gaat ook beter heb ik ontdekt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:20

Lekker geluid om bij te slapen he, 2 van die slaapverwekkende stemmen...heerlijk!

Wat goed dat ze gedronken heeft! Is een goed begin weer, gaat helemaal goed komen!