Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:46

Jeannine schreef:
Kunnen jullie je trouwens makkelijk opdrukken?
Ik kan het misschien 8 keer (met neus op de grond) en ik was het trots aan het vertellen tegen mijn vader. (63)
Gaat hij op de grond liggen en drukt zich even zo 35 keer op. *kreun*

In vergelijking met het merendeel van de vrouwen lukt het me redelijk :+. Een keer of tien lukt nog vlotjes, 15 ook met moeite, maar aan 20 raak ik wel nog niet!

Sim0ne

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:48

Ik heb wel net een buikspierbankje besteld, kan ik daar in ieder geval wat meer aandacht aan gaan besteden. Ik kan echt geen sit-ups dpen vanaf de grond, dan krijg ik last van mijn rug. Misschien dat ik dan ook een keer opdrukken ga proberen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:57

Nee ik kom in de morgen liever niemand tegen en mensen komen mij liever ook niet tegen :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:16

Als ze mij in de ochtend tegenkomen ben ik ze jarenlang therapie verschuldig en dan kan ik er niet bij hebben hoor :=

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:19

Haha, hier nog iemand die echt geen ochtendmens is, oeps. Ik heb 1 keer 's ochtends direct na mijn boterhammetje gerend, en toen ging het ook superslecht, pfoe...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:19

Opdrukken lukt me ook echt niet :')
Of het inmiddels wel lukt, geen idee maar ga me er denk ik niet eens aan wagen...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:22

Ik ben ook écht geen ochtendmens, pfff. Niets voor mij, Garfield + ik = BFF :P
Lopen gaat dan ook niet lekker, niets gaat dan eigenlijk :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:29

Nee ik heb een serieus probleem met geluid 's morgens vroeg :o
Er moet echt zacht tegen me gepraat worden anders wordt ik helemaal naar en bloedlink, daar kan ik niks aan doen, maar het doet echt pijn aan mijn oren en hoofd als iemand tegen me praat of lawaai maakt :o
Meestal is dat wel vrij snel weer over hoor :j
Hoewel ik op vrije dagen wat meer moeite heb om in het gareel te komen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:13

Dat heb ik ook Sakkia, ik moet juist niks om me heen hebben: totaal geen prikkels van andere mensen, ook niet als ze naast me zitten te eten of te drinken. Mijn hum duurt alleen maar langer wanneer ik er teveel aan blootgesteld word!

Vandaag een flinke domper. Ik zou voor de 10-10-8 gaan. Maar helaas ging dit even anders. De eerste 10 minuten liep ik gemiddeld 13.45 km/h (afstand van 2.24 km). Veel te hard natuurlijk, maar het ging zo lekker! Ik had de wind in mijn rug en ik had het gevoel dat ik vloog! En toen kreeg ik het vol tegen de wind in en naast me een boer die zijn land aan het bemesten was, waardoor ik bijna over mijn nek ging van die lucht! 8 minuten heb ik dat stoer volgehouden, maar ik kon niet meer. Ik ben gaan lopen en het hele eind heb ik naar huis gelopen. Rennen lukte me echt niet meer... Echt lastig hoor om een constant tempo vast te houden!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:15

hihi hier ook geen ochtendmens, ben niet ontplofbaar ofzo hoor maar ik mag graag even een uurtje rustig wakker worden :+

Jeannine: hopelijk heb je baat bij de sportfysio!
ik kan me ook wel opdrukken, hoe vaak? geen idee _O-
Ben redelijke sterk :j

balen Mirkim :(:)
nou ja weer van geleerd toch ;) volgende keer rustiger starten ;)
Ik vind het ook lastig hoor om een tempo aan te houden!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:36

SAKKIA schreef:
mmm ik denk dat ik me maar op ga geven voor de Bommen Berend loop :j is 9 km en ik denk dat ik dat tegen die tijd wel moet kunnen, de inschrijving start maandag en dan heb ik weer een beetje een doel :j
Ja ik denk dat ik me daar dan ook maar voor opgeef. De inschrijving start trouwens vanaf donderdag 1 juni.
Leuk dat jij ook mee doet aan de ladiesrun sakkia. Dan hebben we een miniboktmeeting :P Denk alleen niet dat ik jullie herken in de menigte. Maar we kunnen achteraf wel onze ervaringen delen ;)

En ik ben juist wel een ochtendmens. Kan ook prima 's ochtends hardlopen maar dan wil ik wel eerst even een klein ontbijtje nemen en dat even een half uur / uur laten zakken.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:00

Wauw Mirkim, aardig tempo! Morgen weer een dag om 't te proberen :)

Haha ik ben júist een ochtendmens, en een avondmens. Doe het liefst zo veel mogelijk op m'n hele dag, slaap dus ook niet graag. Maar als ik eenmaal lig dan ben ik ook in 3 seconde weg :+

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:30

simone ik gebruik thuis voor buik, benen en billen een gym/fysiobal, ook goed voor je corestability. Dan hoef je dus niet op de grond te liggen en ik vind de oefeningen leuk. Voor mijn armen gebruik ik er gewichtjes bij.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:36

Opdrukken is zooo moeilijk! Op de knieen lukt het me zeker wel een keer of 25, maar op voeten is een heel ander verhaal!

Vanmiddag goed geslaagd; is uitverkoop (gaan weg) bij een sportzaak in de buurt en heb n hele set; lange broek, shirt en jackje voor 40 euri's gescoord! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:35

Nou als je iemand helemaal alleen ziet staan dan ben ik dat haha :D
Nee hoor, ik ga wel alleen omdat ik geen loopmaatje meer heb, maar dat boeit me echt niet hoor :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:43

Mirkim schreef:
Jammer Sakkia! :)

@ Yonker & Amazone, ik heb nu 2 x 10 - 10 - 8 gerend en inderdaad... ik was doood aan het einde! Vandaag wil ik dit schema nog een keer proberen. Dan ga ik zondag over op 12-10-12 := wát een hobby :D

je zal zien dat als eenmaal je door mag rennen en geen pauzes meer neemt het allemaal ''makkelijker'' zal gaan.je komt in een ritme terecht en je kan niet meer stoppen :D als je zover bent dan weet je vast wat ik nu bedoel :D
ik ga morgen ochtend mn rondje lopen. 30 minuten :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:47

ik zou eigenlijk vandaag weer gaan rennen, en gisteren was ik daar heel enthousiast over.

Alleen heb ik tegen Evy's advies in niet heel goed op mezelf gepast... haha, ik heb gisteravond de hele avond doorgewerkt (ik was vnaochtend om half 6 klaar en ben toen maar naar het paard gegaan) aan een opdracht voor school die af MOEST.
Toen ik vanmiddag om 3 uur thuiskwam was ik zo op dat ik in een veel te diepe slaap ben gevallen in de stoel en net te laat wakker werd, ik zou dan nu kunnen gaan rennen maar het is inmiddels erg laat. eigenlijk wel balen want ik wilde mijn schema wel een beetje aanhouden. Maar dan ren ik morgen wel weer, mmisschien een les 3 maar misschien ook nog wel een keertje les 2. Ik heb die dan wel gehaald maar wil mezelf in ieder geval niet overhaasten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:47

Dat is ook zo, meestal ben ik moe en dan denk ik: Bij dat verkeersbord ga ik even wandelen :j Als ik daar dan eenmaal ben denk ik NEE ik kan echt nog wel door en dan loop ik toch braaf mijn rondje.
Morgen ga ik denk ik weer, maar ik ga de laatste week niet helemaal meer vooruit, vooral niet omdat ik na de laatste keer lopen zo'n last van mijn kuit had.
Ik weet dat ik het kan, dus ik loop me niet helemaal meer kapot.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:48

SAKKIA schreef:
Dat is ook zo, meestal ben ik moe en dan denk ik: Bij dat verkeersbord ga ik even wandelen :j Als ik daar dan eenmaal ben denk ik NEE ik kan echt nog wel door en dan loop ik toch braaf mijn rondje.
Morgen ga ik denk ik weer, maar ik ga de laatste week niet helemaal meer vooruit, vooral niet omdat ik na de laatste keer lopen zo'n last van mijn kuit had.
Ik weet dat ik het kan, dus ik loop me niet helemaal meer kapot.

Ik heb juist omdat ik weet dat ik het kan (en fijn vind) dat ik mezelf kapot loop, en dus overbelast.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:49

Nee die fout heb ik al een keer gemaakt en ik bijna 2 jaar niet kunnen lopen, dus die fout maak ik niet nog een keer ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:50

Daar heb je een punt.

Ik heb die fout ook al meerdere keren gemaakt waardoor steeds minstens 1 week niet kon lopen, maar nog nooit 2 jaar ... Wat heb je in godsnaam gehad?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:56

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:00

SAKKIA schreef:

Heb ik ook bijna een jaar mee stil gelegen ! Zo verdomd pijnlijk dat dat is.. ik had het wel maar aan één kant. Maar zelfs tien meter lopen voor mijn bus te halen, deed een half uur later nog super veel pijn. Vanaf de moment dat ik nu ergens pijn in mijn schenen voel, doe ik het HEEL rustig aan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:05

Ja ik ook en ik ga op zachte ondergrond trainen voor zover mogelijk :j
Dat is ook de belangrijkste reden dat ik nieuwe schoenen aangeschaft heb, met dit probleem heel duidelijk op de voorgrond.
Soms voel ik het nog, als ik een dag op hoge hakken heb gelopen of veel heb moeten staan. Dat is de dag erna ook wel weer over :j
Helemaal er af komen blijkt heel erg moeilijk te zijn.

Maar jee ik kon ook nog geen 10 meter lopen zonder heftige pijn, ook gewoon in het dagelijkse leven dus niet alleen bij hardlopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:07

Wat ik trouwens heb gedaan voordat ik weer echt begon met hardlopen was in de sportschool mijn onderbeen spieren eerst heel goed trainen, ik denk dat dit heel erg meegeholpen heeft bij het nu pijnvrij kunnen lopen :j