Het boek heet trouwens Body & Mind Language, van Jos Dolstra. Het gaat o.a. over lichaamshouding en levenshouding, waarbij dit dus ook aan de orde komt.
Ik voel me niet fijn vandaag. Ben naar de boerderij geweest maar het heeft me niet echt goed gedaan. Ik had het bloedheet en blijkbaar was me dat aan te zien, dus ik kreeg de vraag of ik oververhit was. Dat vind ik zo lastig om daarmee om te gaan het blijft de rest van de tijd hangen. Komt door de 'spookgedachtes' die ik er zelf meteen bij heb. Het maakt me verdrietig.
Daarna gesport en toen wilde ik even met Dinky naar het water. Ook dat was geen succes, ik was binnen 20 min weer thuis (met heen en weer rijden erbij in). Af en toe word ik echt gestoord van die hond. Hij kan maar aan één ding denken en dat is eten. En als hij denkt dat er ergens wat te halen valt, komt het woord luisteren niet meer in zijn woordenboek voor. Roepen heeft dan ook helemaal geen zin. Het vervelende is dat hij echt bij mensen die liggen te zonnen met zijn kop in hun tassen duikt. Het heeft hem een keer een gevulde koek opgeleverd, dus zijn gedrag is toen ook nog eens beloond. Echt heel irritant. Er lagen veel mensen te zonnen dus ik was snel weer weg. Had er echt geen trek in. Baal er zo van, zie andere honden lekker rondlopen en zwemmen en Dinky is alleen maar op zoek naar vreten...
Ook hier weer die vervelende gedachten die me nu zo verdrietig maken. Het voelt als falen dat hij dan totaal niet meer luistert. Ik voel me zo'n kluns dan en voel me echt voor l*l staan. Dat doe ik dus niet weer