Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:27

er staan ook verschillende rollen in het boek beschreven, o.a. idd een waarbij je je groot maakt en je schouders aanspant. Ik weet niet of ik me groot maak, span wel mijn schouders aan, trek ze op en ze komen dan helemaal vast te zitten.

Het boek heet trouwens Body & Mind Language, van Jos Dolstra. Het gaat o.a. over lichaamshouding en levenshouding, waarbij dit dus ook aan de orde komt.

Ik voel me niet fijn vandaag. Ben naar de boerderij geweest maar het heeft me niet echt goed gedaan. Ik had het bloedheet en blijkbaar was me dat aan te zien, dus ik kreeg de vraag of ik oververhit was. Dat vind ik zo lastig om daarmee om te gaan het blijft de rest van de tijd hangen. Komt door de 'spookgedachtes' die ik er zelf meteen bij heb. Het maakt me verdrietig.

Daarna gesport en toen wilde ik even met Dinky naar het water. Ook dat was geen succes, ik was binnen 20 min weer thuis (met heen en weer rijden erbij in). Af en toe word ik echt gestoord van die hond. Hij kan maar aan één ding denken en dat is eten. En als hij denkt dat er ergens wat te halen valt, komt het woord luisteren niet meer in zijn woordenboek voor. Roepen heeft dan ook helemaal geen zin. Het vervelende is dat hij echt bij mensen die liggen te zonnen met zijn kop in hun tassen duikt. Het heeft hem een keer een gevulde koek opgeleverd, dus zijn gedrag is toen ook nog eens beloond. Echt heel irritant. Er lagen veel mensen te zonnen dus ik was snel weer weg. Had er echt geen trek in. Baal er zo van, zie andere honden lekker rondlopen en zwemmen en Dinky is alleen maar op zoek naar vreten...

Ook hier weer die vervelende gedachten die me nu zo verdrietig maken. Het voelt als falen dat hij dan totaal niet meer luistert. Ik voel me zo'n kluns dan en voel me echt voor l*l staan. Dat doe ik dus niet weer :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:38

pw Pijnlijk herkenbaar die tekst. Dat is dus de reden dat ik op ben. Ik ben moe van alles. Ik krijg vaak te horen dat ik zo sterk ben. Ik vind me zelf meer een tikkel: van buiten hard, van binnen erg zacht. Door al het gedoe om me heen kan ik het pantser niet meer ophouden. Daar zullen wel meer last van hebben denk ik. Hoe gaat ie verder pw? Al weer wat rust in het thuisfront?

charlot Toch goed dat je de sleutel gevonden hebt. Ik word zelf moedeloos als ik iets niet kan vinden. Met zo'n halsring rijden lijkt me interessant, ik zou het niet gouw met 1 van mijn hengsten uitproberen. Bitloos en zonder zadel wel.

angela Makkelijk gezegd, maar laat ze maar kletsen. Je hebt een goed figuur. Ik ken mensen met anorexia en die zien er toch echt anders uit. Mijn vinden ze ook snel afvallen, klopt ook, ben inmiddels 6 kilo lichter in 1,5 week.

biieniie Toe maar, drugs. En je wist het zelf nog niet?? _O- Leven en laten leven zeg ik altijd. Doen andere dat ook maar.

Hier gaat het erg knudde, ik slaap en (vooral) eet nog steeds te weinig. Der razen nog wel eens onprettige gedachten door mijn hoofd, die ik weer te lijf ga met muziek en dat hard. Ik wil die gedachten niet horen.
Ik leef op groente en vruchtensap, thee en water. Vast spul krijg ik haast niet naar binnen, als het al binnen is moet ik erg mijn best doen om het er niet weer uit te gooien.
Ik heb dinsdag te horen gekregen dat er geen behandeling meer is voor mijn hand, ik sta wel onder controle i.v.m. eventuele verspreiding. (dat is mogelijk omdat het binnen een jaar tijd slechter gegaan is) De arts heeft wel aangeraden om een lichte antiedepressiva + ibuprofen als pijnstilling te gebruiken omdat ik zo suf/deprie word van tramadol. Ik weet het niet.
Ik loop 24/7 met de brace om, door alle spanningen. Ik merk haast niet meer dat ik hem om heb.
Mijn psycholoog is ook niet blij, komt door die gek die me bedreigt heeft, ben weer terug bij af. Moet weer vaker heen, had het verdorie net afgebouwd. :(

Morgen heb ik een verjaardag van mijn zusje, daar ga ik maar op consenteren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:42

Aikon balen dat het zo slecht met je gaat!
Ik weet even niet zo goed wat ik verder moet zeggen, omdat ik er zelf nu ook even niet heel lekker bij zit, maar in ieder geval een dikke knuffel voor jou :(:)

Tussen mij en mijn vriend gaat het weer goed trouwens. Zondag goed gepraat :j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:42

Oeeh ook weer herkenbaar..

Perro als ex-straathondje en bewust van zijn grote 'aaaaahw gehalte' maakt daar ook graag misbruik van. Gisteren was ik hem ff kwijt toen ik bij een rustig strandje lag te zonnen, lag meneer uitgebreid bij een jonge vrouw op het kleedje te bedelen. Ze zei ook echt, zo'n schatje kan je toch niets weigeren!
Doe toch maar wel zei ik er bot op terug, achteraf voelde ik me daar wel schuldig over. Het is vervelend dat mensen ook zelf vaak eten aan honden geven zonder dat ze er wat voor hoeven te doen met als resultaat ; ze luisteren niet meer, maar gaan zoeken..

Zit in de aard van het beestje, enige waarmee je dat beperkt is hem niet meer naar openbare ruimten mee te nemen waar mensen geen verstand van honden hebben. Geef jezelf niet de schuld, want daar wordt je toch niet beter van en zal hij het zeker niet minder om gaan doen.

Enige wat werkt (en dat werkt alleen als hij echt bang is je kwijt te raken) is heel snel weg te lopen 1x roepen en dan gewoon verdwijnen. Die van mij gaat uiteindelijk paniekerig lopen blaffen, dan ga ik fluiten tot hij me gevonden heeft. Maar naar hem toe gaan doe ik niet. Had hij mij maar in de gaten moeten houden..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:47

Hij is dus niet bang om me kwijt te raken als hij eten op het spoor is. Ik ga met dit warme weer ook niet meer met hem naar het strand. Het heeft gewoon geen zin. Het is gewoon zo lastig omdat de prikkel eten sterker is dan ik, hoe leuk ik het hierkomen ook voor hem maak, ik kan niet op tegen een gevulde koek ;) Die had hij trouwens niet gekregen maar gejat...

Toch baal ik ervan. Op zulke momenten mis ik mijn oude beer nog weer extra...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:44

even iets heeel anders,

mochten jullie nog iemand weten die een bob marshall western show saddle weg doet, of een billy cook pro reiner of een continental equi-flex hoor ik het graaag. Want mijn zadel wordt te smal voor mijn pwoonie, dus ben op zoek naar een andere.. Eventueel heb ik een semi-quarter Crates zadel in goeie staat in de aanbieding.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:31

he vervelend die honden!! zelf met een worst/salamie of twee rondlopen, je hebt ze zeker bij jou dan :+ . Is maar een grapje. Ik vind dat andere mensen hun niet moeten moeien met jouw hond. Laat ze toch gerust.

Ik voel me de laatste dagen wat stabieler. Nu heb ik mijn pscyhologe/therapeute niet meer om 's avonds naar toe te bellen, dus ik probeer nu vrolijk te worden van mezelf. en moet zeggen lukt me een beetje. Is een hele vordering. Ik weet wel dat ik kan naar mijn pyschiater bellen. Maar van haar heb ik geen afhankelijk gevoel. Zij heeft me juist meer zelfstandigheid enzo.
Gisteren mezelf buitengesloten, had de sleutel gewoon op de binnendeur gelaten. heb mogen zoeken om famillie te bellen van één die boven mij woont om binnen te raken!! Nu ja is weer allemaal gelukt.. Ik ben toch zo'n warhoofd!!

Om uur ga ik naar dokter. Ik kan mijn arm nog steeds niet omhoog doen en begin mij nu wat zorgen te maken.

groetjes en een fijne avond

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:31

charlotvanre schreef:
Ik vind dat andere mensen hun niet moeten moeien met jouw hond. Laat ze toch gerust.

Haha, dat doen ze wel, alleen laat hij hun tassen niet met rust :+

Wat een positief bericht Charlot! Het is fijn dat je altijd bij iemand terecht kan, maar niet goed als je er te afhankelijk van wordt :n Daarom vind ik dit een goed teken!

Hoe was het bij de dokter?

Ik heb vanmiddag onkruid geplukt in de tuin. Ligt er nu weer netjes bij. Ik merk een groot verschil met eerst waar ik erg trots op ben. Ik heb er niet zo'n hekel meer aan, omdat ik merk dat ik mezelf minder push. Ik begin er aan met de gedachte: Ik zie wel hoever ik kom. Eerder moest het in één keer af van mezelf. Dit is een stuk fijner en daardoor heb ik er zelfs van kunnen genieten. Lekker buiten een beetje aanrommelen. Ik kan ook tevreden zijn met wat ik gedaan heb ookal is dan misschien nog niet alles weg. Dat kon ik eerder niet. Ik vind het echt positief en ben er trots op. Dinky heeft zijn actie van bij het water ook goed gemaakt. Hij heeft me prima gezelschap gehouden in de tuin. Hij heeft de cursus in de weglopen en zitten met glans doorstaan :+ Wel heel gezellig zo saampjes in de tuin. Was een beter idee dan naar het water hihi

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:40

heel goed pw dat je dat nu kunt. Als je alleen maar bezig bent met dat moet af en dat moet snel enzo, ben je er niet werkelijk bij. Goed dat je nu kunt zeggen we zien wel!! Heb ik ook geleerd.

Bij de dokter minder nieuws. waarschijnlijk een goede scheur in pees schouder... morgen onder echo en radiografie. Is iets dat heel lang zal duren zei men dokter alvast...
Het is niet leuk maar nu zit ik in de houding van oliebol happes.. Ik vind het minder erg dat er iets aan mijn lijf is, dan dat ik me emotioneel helemaal de pinuut voel.

Hopelijk hou ik mijn houding even aan en verval ik niet terug.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:50

Jeetje, dat is niet niks!
Hopelijk valt het toch nog mee morgen!

Goed dat je zo probeert te denken. En als je even in je oude denken vervalt, wees dan niet te streng voor je zelf, merk het op en probeer het dan weer te bekijken zoals je nu doet!

Sterkte meid!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:28

ego post,

lig in bed, ben moe, maar tegelijk klaar wakker. Vriend heeft paar borrels op en was vreselij vervelend en heb m dat ook gezegd. Reactie terug ; ik spoor niet, overdrijf en moet niet zeuren.

Stonden samen achter de bar in de kantine, althans hij zat, en ik rende en vloog achter hem van hot naar her, en hij steekt zomaar de fooienpot in zijn zak.
Heb in de horeca gewerkt en zoiets is echt not-done. Probeerde m dat uit te leggen maar het wil er niet in.

Echt vreselijk af en toe zo'n kerel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:09

Ben je mooi lekker mee dan.
Nog wel een beetje kunnen slapen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:06

Ik ben vandaag ook nog een dagje thuis gebleven. Ga maandag weer naar de deeltijd. Heb vanmorgen even het een en ander in huis gedaan en heb een voldaan gevoel. Zometeen met Dinky naar het water (ander plekje, waar hopelijk geen mensen liggen te zonnen) en vanmiddag zie ik wel. Beetje lezen ofzo denk ik. Voel me redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:45

Geniet er van PW! Ik moest stiekem wel lachen om Dinky zijn acties. hij heeft toch wel karakter. :D Garuna is ook zo'n vreetzak, en gaat ook alle zakken en tassen af van mensen. Ik schaam me dan ook altijd, zo'n groot paard en er is geen houden meer aan.

Biieniie: Hmm, lekker dan zo'n vriend. Hopelijk kunnen jullie het wel uitpraten.

Charlot: Beterschap! Balen man!

Ik heb vandaag Garuna gewassen, was heerlijk. Lekker getut met het veulentje erbij. Morgen onze eerste les, ik ben bloednerveus!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:11

Spannend Angela!! Kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent. Het gaat vast goed komen!

Lekker he zo tutten met de paarden. Ik heb de jonge schimmel gisteren na het longeren gewassen en laatst de drachtige merrie.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:39

spannend Angela!
Ik reageer van't weekend weer ff langer hoor...Komt er nu even niet van. Sorry!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:43

Gisteren wéér ruzie met mijn vriend gehad. Echt zo waardeloos |(

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:32

Gats PW....
Waarover dan? En heb je het nog uitkunnen praten?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:05

Ja heb het net wel uit kunnen praten.
Probeer er later even meer over te vertellen. Ik voel me zo verdrietig en verrot...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:13

hallo,...

gisteren onder foto's geweest. was niets.
Ik kruip thuis op mijn paard... val er direct naast. been in pols staat volledig verkeerd.
ik naar de spoed. weer onder foto's. was operatie en twee pinnen in mijn arm. ik nog nooiy gips of operatie had...
Nu kan ik niets meer doen en moet de hele vakantie in gips...
niet fijn.

typ ook trager, heb maar 1 hand

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:14

Ojee dat is niet fijn. Wat deed je dan ook alweer op het paard als je nog zo'n last had? Vond je het ziekenhuis zo leuk :+ Grapje, echt klote voor je.

Met mij gaat het niet lekker, ik hoop dat ik daar later wat meer over kwijt kan. Het lukt me nu gewoon niet :n

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:56

oh gats charlot.....sterkte ermee!
En PW, gewoon, als je er behoefte aan hebt, lekker typen, gewoon wat in jou opkomt! kan je best enorm helpen, even van je af schrijven!
Sterkte ermee in elk geval, en er komen betere tijden, echt waar! (spreek uit ervaring zeg maar.... :P) ook ik voelde me zooo rot, echt zoooo rot, nu nog af en toe, maar goed, je weet, het gaat over! echt waar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:57

Het is rustig hier. Hopelijk een goed teken?

Ik kan niet slapen. De buren hebben een feestje en de muziek maakt me erg onrustig en gespannen. Heel irritant. Hoop dat ze het te laat maken. Het was mijn dag al niet :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:01

Ik vraag me wel eens af of het ooit nog wel minder word. Ik moet zeggen dat het wel anders is dan een tijd terug, maar fijn is het niet. Ik heb nog steeds zo's last van stemmingswisselingen. Van het een op het andere moment kan ik helemaal van slag zijn en gaan de emoties compleet me op de loop.

Ik weet wel dat alles te maken heeft met mijn gedachten, daar word ik me de laatste dagen (na het gesprek met mijn behandelaar) ook nog steeds bewuster van. Ik voel me zo minderwaardig en denk heel erg zwart-wit. Het lastige is dat ik op het moment dat er iets gebeurd, me niet bewust ben van mijn gedachten. Dat komt pas achteraf. En het uitdagen van die gedachten zoals ik met cognitieve therapie geleerd heb, helpt me ook niet echt verder...

Inhoudelijk lukt het me nog niet om er verder op in te gaan. Is op één of andere manier te pijnlijk om te typen...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:08

als het te pijnlijk is, dan moet je het gewoon nog even niet doen!

wat leer je met jouw cognitieve therapie dan?

ik heb iets gehad van rationele/irrationele gedachten, en....ff opzoeken, weet het zo niet meer(ben moe en mijn geheugen is een zeef)maar geloof dat ik in elk geval 3 keer een stencil pakket heb meegehad. En ik heb de cursus mindfullnes gedaan.

Maar kop op meid! Je wil niet weten hoe ik erdoorheen zat, had echt nare en rare gedachtes....maar ik kan nu na 9mnd wel zeggen dat ik al een heel eind op de goeie weg ben. En natuurlijk heb ik nog echt mijn downs ook hoor(vorige week in paniek me psych nog gebeld) maar die buien worden echt veel korter! Gaat bij jou ook gebeuren! Dus hou vol, je bent je er in elk geval al wel van bewust dat je al een stuk verder bent dan een tijd geleden! Onthou dat dus!

Ik lees morgen wel weer bij, ik ga slapen nl! oogjes vallen echt dicht, heb in dit stukje tekst ongeveel 20keer de backspace nodig gehad haha!

truste, en rustig aan meid!