Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Only_Hellen schreef:Ik zal van mezelf niet zeggen dat ik een leuke moeder ben, maar ben er wel eentje die alleen haar eigen kinderen leuk vind. Toen ze klein waren, vond ik andere kleine kindertjes niet leuk, en paste ook zelden tot nooit op. Vind een ander zijn/haar kinderen snel ongemanierd en ben en was niet het type moeder die altijd een huis gezellig vol met kinderen had. Nu zijn mijn kinderen, twee meiden, groot. 15 en 18, en ik ben zo ontzettend trots op ze. Allebei verschillend, maar elk met haar eigen talenten.
Ik vind het moeilijk uitleggen en eigenlijk ook absoluut niet aardig of leuk van mezelf, dat ik een ander kind maar gewoon een kind vind.
Kukkie schreef:Waarom ik juist wel kinderne wil is niet iets heel logisch, denk ik. Ik zie mezelf niet dolblij in alle kinderwagens koekeloren, vind de meeste babies helemaal niet mooi, ben echt vies van kwijl en snotneuzen en ken genoeg kindjes waaraan ik me makkelijk kan ergeren.
Ik ben geen type om tussen andere moeders om een schoolplein te staan roddelen, ben niet iemand die elke dag een nieuw knutselding bedenkt en daar dan ook de spullen voor in huis haalt enzo. Ben niet iemand die zichzelf graag 'mama van huppeldepup' gaat noemen in topics en ik hou waarschijnlijk ook niet van gebroken nachten en veel van mijn leven in moeten leveren omdat het kind vóór gaat.
Sim0ne schreef:Only_Hellen schreef:Ik zal van mezelf niet zeggen dat ik een leuke moeder ben, maar ben er wel eentje die alleen haar eigen kinderen leuk vind. Toen ze klein waren, vond ik andere kleine kindertjes niet leuk, en paste ook zelden tot nooit op. Vind een ander zijn/haar kinderen snel ongemanierd en ben en was niet het type moeder die altijd een huis gezellig vol met kinderen had. Nu zijn mijn kinderen, twee meiden, groot. 15 en 18, en ik ben zo ontzettend trots op ze. Allebei verschillend, maar elk met haar eigen talenten.
Ik vind het moeilijk uitleggen en eigenlijk ook absoluut niet aardig of leuk van mezelf, dat ik een ander kind maar gewoon een kind vind.
Dat gevoel heb ik ook hoor. Eigen kinderen lijkt me erg leuk, maar van andere kinderen moet en kan ik vaak niet veel hebben. Dat gevoel heb je nou eenmaal, is lastig om dat te veranderen denk ik.
Lielle schreef:et voila, precies wat ik iig ook probeer te zeggen. En dan betekent niet dat je de elementaire fatsoensnormen kunt vergeten (zoals dat voorbeeld van dat kind en de zure mevrouw in de supermarkt) maar dat geldt niet zo hard andersom.
mambobeach, negeer je me nou gewoon of wil je echt niet op mijn vraag ingaan?
Only_Hellen schreef:Ik zal van mezelf niet zeggen dat ik een leuke moeder ben, maar ben er wel eentje die alleen haar eigen kinderen leuk vind. Toen ze klein waren, vond ik andere kleine kindertjes niet leuk, en paste ook zelden tot nooit op. Vind een ander zijn/haar kinderen snel ongemanierd en ben en was niet het type moeder die altijd een huis gezellig vol met kinderen had. Nu zijn mijn kinderen, twee meiden, groot. 15 en 18, en ik ben zo ontzettend trots op ze. Allebei verschillend, maar elk met haar eigen talenten.
unicorn_kiss schreef:Wat ik minder begrijp zijn mensen die geen kinderen willen omdat ze ze niet leuk vinden. Je gaat je eigen kinderen heus wel leuk vinden hoor, er zijn maar héél weinig moeders die dat niet doen. En je kan het bovendien ook niet weten als je er nog geen hebt.
Dat je geen kinderen neemt omwille van rust, verantwoordelijkheid, vrijheid, carrière, voldoening enz.. dàt snap ik juist heel goed.
Sim0ne schreef:Ja, als een kindje in de supermarkt blij zwaait of hallo zegt, zwaai ik / zeg ik dat ook wel terug, ook al heb ik er soms helemaal geen zin in. Haha, dat kind moet ook weer niet het idee krijgen dat de wereld vol zure mevrouwen is.
Karin schreef:Sim0ne schreef:Ja, als een kindje in de supermarkt blij zwaait of hallo zegt, zwaai ik / zeg ik dat ook wel terug, ook al heb ik er soms helemaal geen zin in. Haha, dat kind moet ook weer niet het idee krijgen dat de wereld vol zure mevrouwen is.
http://www.pasopaardig.nl
Aardige mensen, hoe ga je ermee om?
unicorn_kiss schreef:MM ik vind persoonlijk dat je sneeuw écht niet kan vergelijken met een eigen kind.
Als je nog geen gehad hebt, kan je dat niet op voorhand weten te vertellen. Een bloedeigen kind is zó anders dan het kind van de buren.
Ik vind dat zo'n zwak argument feitelijk... want ik ken zóveel mensen die een hekel hebben aan kinderen,
maar de wereld is voor hen opengegaan omdat hun eigen kind hun leven compleet maakte. Jammer dat iemand die kans mist omdat die 'kinderen niet zo leuk vindt'
Maar zoals je aangeeft, daar denkt iedereen nu eenmaal anders over
unicorn_kiss schreef:MM ik vind persoonlijk dat je sneeuw écht niet kan vergelijken met een eigen kind.
Als je nog geen gehad hebt, kan je dat niet op voorhand weten te vertellen. Een bloedeigen kind is zó anders dan het kind van de buren.
Ik vind dat zo'n zwak argument feitelijk... want ik ken zóveel mensen die een hekel hebben aan kinderen,
maar de wereld is voor hen opengegaan omdat hun eigen kind hun leven compleet maakte. Jammer dat iemand die kans mist omdat die 'kinderen niet zo leuk vindt'
Skygirl schreef:unicorn_kiss schreef:MM ik vind persoonlijk dat je sneeuw écht niet kan vergelijken met een eigen kind.
Feitelijk gezien klopt die argumentatie gewoon. Een eigen kind voelt gewoon heel anders, daar zorgen de hormonen ook wel voor.
Skygirl schreef:unicorn_kiss schreef:MM ik vind persoonlijk dat je sneeuw écht niet kan vergelijken met een eigen kind.
Feitelijk gezien klopt die argumentatie gewoon. Een eigen kind voelt gewoon heel anders, daar zorgen de hormonen ook wel voor.
Kukkie schreef:Wat mij betreft is dit topic ook geen topic om elkaar vooral over te halen om kinderen te 'nemen' of ze weg te willen doen. (niet dat iemand dat zou willen. Maar een topic voor mensen die geen kinderen willen en her en der tegen onbegrip daarover aanlopen.
Mijn beste vriendin - die echt geen kinderen wil - zou ik niet graag overhalen of toch in de positie zien dat ze zwanger is. Ik laat haar. En zij weet hoe graag ik het wel wil. Ze laat me. Je kunt je wens of ervaring niet opdringen aan een ander. Wel delen.
Kukkie schreef:Wat mij betreft is dit topic ook geen topic om elkaar vooral over te halen om kinderen te 'nemen' of ze weg te willen doen. (niet dat iemand dat zou willen. Maar een topic voor mensen die geen kinderen willen en her en der tegen onbegrip daarover aanlopen.
Mijn beste vriendin - die echt geen kinderen wil - zou ik niet graag overhalen of toch in de positie zien dat ze zwanger is. Ik laat haar. En zij weet hoe graag ik het wel wil. Ze laat me. Je kunt je wens of ervaring niet opdringen aan een ander. Wel delen.
Kukkie schreef:Mijn beste vriendin - die echt geen kinderen wil - zou ik niet graag overhalen of toch in de positie zien dat ze zwanger is. Ik laat haar. En zij weet hoe graag ik het wel wil. Ze laat me. Je kunt je wens of ervaring niet opdringen aan een ander. Wel delen.