Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Echwel schreef:Stel dat de technieken steeds geavanceerder worden en 18 tot 20 weken de grens is waarop een kindje kan overleven, hoe denk je er dan over
De grens was 20 jaar geleden toen de wetten kwamen nl 28 weken, nu is dat al 24 weken geworden
Adil18 schreef:Mindim, wie die baal kaatst moet hem kunnen verwachten. Wanneer mensen zulke plaatjes daar neer zetten weten ze echt wel dat ze niet alleen reacties krijgen van "Och, wat een engeltje".
Er wordt aangegeven dat sommige mensen het niet als een kind zien, dan worden zulke foto's geplaatst onder het mom van "Kijk het is toch echt een kind, dit zou jij vermoorden bladiebladiebla"...Natuurlijk heb je het dan eens zat...
Ik, en ook een paar andere bokkers, zien dit gewoon nog niet als een echt kind. Het is en blijft voor mij een niet levensvatbaar wezentje...Klaar...
Echwel schreef:Alsof met het weggooien van je nageboorte gelijk een deel hersens worden weggegooid..
Nou echnie hoor
Adil18 schreef:Inderdaad, en dat nodigt imo ook uit tot harde reacties....
Hannah_Menno schreef:Ik vind het al knap dat ze van die foto's geen mensje kunnen maken. Wat zullen ze dan van zichzelf vinden?
Echwel schreef:Ik zit net te lezen dat de wet uit 1971 stamt..
Toen overleefden kinderen die tot 30 weken waren gedragen amper...hoe kun je nu denken 30 jaar later dat de wet het nog goed heeft
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus
SamSter schreef:Waarom alleen Chiqa?
Waarom alleen de mensen die voor abortus zijn?
Waarom die mensen die tegen zijn niet?
Zijn die mensen heilig ofzo?
Trappen jullie nooit een spin dood?
Is toch ook een klompje cellen?
Citaat:Nee nee, jij snapt het verkeerd! Een foetus is een parasiet las ik hier, die zuigen alle intelligentie uit je
hyppolyte schreef:[
@echwel, ik vind dat juist persoonlijk weer te ver gaan, dat de techniek die kinderen in leven weet te houden, daar ben ik persoonlijk dus weer op tegen. Maar ik ben dan ook geen voorstander van IVF en die hele mallemolen. Ik vind dat mensen zich soms eens moeten neerleggen dat de mens geen god is.
SamSter schreef:Waarom alleen Chiqa?
Waarom alleen de mensen die voor abortus zijn?
Chiqa schreef:'Mogen' er dan ook nog vrouwen zijn die dit echt een van de verschrikkelijkste zaken in een mensen leven kan zijn? Je leven laten omvergooien, ruineren door iets wat totaal niet gewenst is of je geen raad mee weet?
Adil18 schreef:Delphi schreef:Volgens mij staat er duidelijk ''ik vind'' voor en mag je hier gewoon je mening geven hoor! Ik snap niet waarom je hier iedereen over je heen moet krijgen. Wat ik jammer vind in dit soort topics is dat degene die tegen abortus zijn of tegen de 24 weken grens hier niet over door mogen ''zeuren''. We mogen geen plaatjes laten zien om aan te tonen dat er duidelijk vorm in zit en niet een stuk onherkenbaar weefsel is op bijv. 18 weken. Maar termen als parasiet, misvormd stuk vlees, monster wordt door degene die voor abortus zijn tot 24 weken wel gerespecteerd.
Chiqa, je staat er al bekend om, maar ik vind echt dat je wel iets genuanceerder uit de hoek mag komen. Ik vind jouw reactie niet getuigen van respect. Sorry, maar vond jou moeder jou een parasiet, misvormd stuk vlees of een monster dat in haar buik groeide?
Pot verwijt de ketel...
Ik vind jou in dit topic ook alles behalve genuanceert...
Echwel schreef:Als ze het in leven kunnen houden geldt het als mens anders doen ze dat niet
De wet was er voordat je ook de technieken had van de echo's waarbij je precies kunt zien dat het een mensje is..
<Misschien tijd om de wet aan te passen en de grens op 12 tot 14 weken zetten
Echwel schreef:Als ze het in leven kunnen houden geldt het als mens anders doen ze dat niet
De wet was er voordat je ook de technieken had van de echo's waarbij je precies kunt zien dat het een mensje is..
<Misschien tijd om de wet aan te passen en de grens op 12 tot 14 weken zetten