Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:50

oké, hier heb ik dus de vrijheid te posten wat ik in het andere topic niet wilde doen, omdat de TS niet te kwetsen, ze vroeg om begrip, dat kan ik niet echt geven.

wat ik het ergste vind in een situatie van late abortus, is dat het kindje (van TS, of vergelijkbare situatie qua leeftijd) veilig in de moederschoot zit.
veilig.
het hoort, voelt, en ervaart.
mensen zijn inteligente wezens immers.

en dan ineens wordt die veiligheid doorbroken door nota bene zijn/haar eigen moeder, die juist bescherming zou moeten bieden,
en wordt het kind op wat voor manier dan ook gedood, uitgedreven, tot sterven gebracht.

dat idee doet me erg veel pijn.

ik kan zo niet zeggen of ik al dan niet helemaal tegen abortus ben, heb er nooit mee te maken gehad dus hoef er van mezelf ook niet persé een mening over te hebben,
maar een abortus in zo'n gevorderd ontwikkelings stadium van het ongeboren kind vind ik echt not-done.
je kan toch niet halverwege een zwangerschap gaan zeggen ik wil niet zwanger zijn?
dan zet je door, en dan kan je eventueel altijd nog beslissen je baby elders onder te brengen.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 04-03-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:51

Echwel schreef:
Stel dat de technieken steeds geavanceerder worden en 18 tot 20 weken de grens is waarop een kindje kan overleven, hoe denk je er dan over
De grens was 20 jaar geleden toen de wetten kwamen nl 28 weken, nu is dat al 24 weken geworden

Ik vind 24 weken eigenlijk al te veel, ik zie het liever tot 18 en zelfs iets minder nog. Ik ben voor abortus, maar heb mijn grenzen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:52

Adil18 schreef:
Mindim, wie die baal kaatst moet hem kunnen verwachten. Wanneer mensen zulke plaatjes daar neer zetten weten ze echt wel dat ze niet alleen reacties krijgen van "Och, wat een engeltje".

Er wordt aangegeven dat sommige mensen het niet als een kind zien, dan worden zulke foto's geplaatst onder het mom van "Kijk het is toch echt een kind, dit zou jij vermoorden bladiebladiebla"...Natuurlijk heb je het dan eens zat...

Ik, en ook een paar andere bokkers, zien dit gewoon nog niet als een echt kind. Het is en blijft voor mij een niet levensvatbaar wezentje...Klaar...

Jeetje, Adil, jij leest echt niet he? Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik sat plaatje heb gepost om te laten zien dat een klompje cellen nou niet echt een adequate omschrijving is. Ik heb het op geen enkel moment over moord gehad. Ik heb geen enkele grove uitspraak gedaan. Ik ga dan ook verder maar niet op jou in.

Hipployte, ik denk dat je even moet kijken hoe de vorige zin erbij stond, en dat je dan zult zien dat het wel ongeveer klopt, als je het leest als spreektaal. Maar goed, voor taaldiscussies zijn weer andere topics.

Maar goed... ik ga de rommel opruimen en dan eten koken voor mijn wandelende klompjes cellen :wave:

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:53

Waarom alleen Chiqa?
Waarom alleen de mensen die voor abortus zijn?
Waarom die mensen die tegen zijn niet?
Zijn die mensen heilig ofzo?

Trappen jullie nooit een spin dood?
Is toch ook een klompje cellen?

Echwel

Ik zit net te lezen dat de wet uit 1971 stamt..
Toen overleefden kinderen die tot 30 weken waren gedragen amper...hoe kun je nu denken 30 jaar later dat de wet het nog goed heeft

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus

Daan_O

Heftige discussie hier zeg! Ik heb niet alle pagina's gelezen.

Mijn mening over abortus, ik ben heel erg blij dat die mogelijkheid er is. Als ik nu zwanger zou raken zou ik niet lang na hoeven denken. Ik wil gewoon echt geen kinderen, het lijkt me afschuwelijk om zwanger te zijn, om nog maar niet van de bevalling te spreken! Ik ben nu 26 en ben vooralsnog nog steeds overtuigd dat ik geen kinderen wil, dus voor mij zou abortus dan een uitkomst zijn.

Maar als je na bijvoorbeeld 3 of 4 maanden nog eens tot de conclusie komt dat je zwanger bent... ik kan me voorstellen dat het dan wel anders is. Geen idee wat ik dan zou doen... Heel hard janken in ieder geval :+

Captain

Volgens mij zit er een wezenlijk verschil tussen een spin en een mens. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:54

Echwel schreef:
Alsof met het weggooien van je nageboorte gelijk een deel hersens worden weggegooid..
Nou echnie hoor

Daar is zelf uitgebreid onderzoek naar gedaan.

In het begin wel. Zwangere en net bevallene zijn echt hopeloos...vergeten alles, snel emotioneel etc..

Maar dan na 9 maanden moederen blijken vrouwen slimmer te worden, kunnen beter organiseren, beter leiding geven...

Ja..das echt waar *D

Maar heeft niets met Abortus te maken natuurlijk.

Wel aardig blijven tegen elkaar he..Agree to disagree.

Anoniem

Adil18 schreef:
Inderdaad, en dat nodigt imo ook uit tot harde reacties....

Die opmerking 'moordenaars' is idd ver over de streep, kan mij herinneren dat dit alleen is gewaagd aan bv een officier van justitie, geen bokker.
En opmerkingen als ; ik ga Temmen mag niet van bokt :P

Weet je wat ik niet begrijp? Waarom zitten sommige mensen zo in over de opmerking 'homp cellen'
als jij daar voor kiest (ook nog misselijk wordt schijnt erbij te horen) dan is dat toch prima?
Kies jij dr toch voor dat je zo'n ding in je leven zet?
'Mogen' er dan ook nog vrouwen zijn die dit echt een van de verschrikkelijkste zaken in een mensen leven kan zijn? Je leven laten omvergooien, ruineren door iets wat totaal niet gewenst is of je geen raad mee weet?

Echt het is héél goed dat bokt niet beslist of abortus 'moord' is of niet, dat is al bepaald door de wet.
En het is héél goed dat dit er is, zie je het voor je dat ik moeder wordt??
Dát zou pas crimineel zijn ;)

Hannah_Menno schreef:
Ik vind het al knap dat ze van die foto's geen mensje kunnen maken. Wat zullen ze dan van zichzelf vinden?

Als ik dr zou uit zou zien zou ik toch ernstig gaan twijfelen aan mijn uiterlijk ^) Je zou dr maar zo belabbert uitzien

Adil

Echwel schreef:
Ik zit net te lezen dat de wet uit 1971 stamt..
Toen overleefden kinderen die tot 30 weken waren gedragen amper...hoe kun je nu denken 30 jaar later dat de wet het nog goed heeft

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus

Euh, de wet past zich aan aan de medische mogelijkheden hoor.... :?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:55

SamSter schreef:
Waarom alleen Chiqa?
Waarom die mensen die tegen zijn niet?
Zijn die mensen heilig ofzo?

Trappen jullie nooit een spin dood?
Is toch ook een klompje cellen?

Je zou het bijna denken. Zij maken denk ik nooit fouten.

Euh, ik trap echt geen spin dood. Reden vertel ik liever niet of jullie moeten willen lachen. :o

hyppolyte

Citaat:
Nee nee, jij snapt het verkeerd! Een foetus is een parasiet las ik hier, die zuigen alle intelligentie uit je

Zeg Quellian, even een foei hier, jij was het gisteren toch ook wel danig met ons eens dat sit in sommige gevallen toch echt wel het geval is ;).

@echwel, ik vind dat juist persoonlijk weer te ver gaan, dat de techniek die kinderen in leven weet te houden, daar ben ik persoonlijk dus weer op tegen. Maar ik ben dan ook geen voorstander van IVF en die hele mallemolen. Ik vind dat mensen zich soms eens moeten neerleggen dat de mens geen god is.

Amaryllis

Anderzijds loopt er hier in het dorp ook iemand van 24 die al 5 kinderen heeft gehad waar de eerste 3 al bij uit huis geplaatst zijn zonder kans op terugkeer. En toch laat ze zichzelf keer op keer bezwangeren. Dát vind ik pas cru.

"Ja je bent geboren maar je moeder kon het niet aan dus daarom ben je weggeplaats. Ja, je hebt nog 4 broertjes/zusjes van verschillende vaders maar waar die zijn weet ik niet?

En dan in het andere topic de TS voor egoïst en seniel uitmaken? Nee, de mensen die hun kop in het zand steken en ineens 100% omdraaien getuigen zeker van standvastigheid.

Ja, ik ben voor abortus binnen de tijdsgrens die er nu voor staat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:56

hyppolyte schreef:
[

@echwel, ik vind dat juist persoonlijk weer te ver gaan, dat de techniek die kinderen in leven weet te houden, daar ben ik persoonlijk dus weer op tegen. Maar ik ben dan ook geen voorstander van IVF en die hele mallemolen. Ik vind dat mensen zich soms eens moeten neerleggen dat de mens geen god is.

Dat ben ik met je eens, maar zo laat aborteren is ook god spelen dan..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:56

SamSter schreef:
Waarom alleen Chiqa?

Zoals je kunt lezen gaat het om haar respectloze manier van reageren.
Dat ze meer empathie heeft voor de parelhoentjes die ze voert aan haar hond, dan aan een misvormd stuk vlees dat in je groeit.

hyppolyte, indeed indeed :D Een embryo of foetus pakt wat ie nodig heeft, je wordt leeggezogen, maar om er maar vanuit te gaan dat het ten koste gaat van je hersencapaciteit is wel wat vergezocht hoor :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:58

Chiqa schreef:
'Mogen' er dan ook nog vrouwen zijn die dit echt een van de verschrikkelijkste zaken in een mensen leven kan zijn? Je leven laten omvergooien, ruineren door iets wat totaal niet gewenst is of je geen raad mee weet?

Zo voelt het voor mij dus ook aan. Ik zou het écht verschrikkelijk vinden als ik zwanger zou zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:00

Geen kinderen willen hebben is zorgen dat je niet zwanger wordt.
Nogmaals sterilistatie kan zeker als je een partner hebt...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:01

Adil18 schreef:
Delphi schreef:
Volgens mij staat er duidelijk ''ik vind'' voor en mag je hier gewoon je mening geven hoor! Ik snap niet waarom je hier iedereen over je heen moet krijgen. Wat ik jammer vind in dit soort topics is dat degene die tegen abortus zijn of tegen de 24 weken grens hier niet over door mogen ''zeuren''. We mogen geen plaatjes laten zien om aan te tonen dat er duidelijk vorm in zit en niet een stuk onherkenbaar weefsel is op bijv. 18 weken. Maar termen als parasiet, misvormd stuk vlees, monster wordt door degene die voor abortus zijn tot 24 weken wel gerespecteerd.

Chiqa, je staat er al bekend om, maar ik vind echt dat je wel iets genuanceerder uit de hoek mag komen. Ik vind jouw reactie niet getuigen van respect. Sorry, maar vond jou moeder jou een parasiet, misvormd stuk vlees of een monster dat in haar buik groeide?

Pot verwijt de ketel...

Ik vind jou in dit topic ook alles behalve genuanceert...

Oké, welke opmerkingen van mij hadden iets genuanceerder mogen zijn????

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:02

@quellian, nou, in sommige gevallen heb ik daar toch echt mijn twijfels over, volgens mij zijn daar toch echt een paar klompjes hersencellen meegesleurd _O- (excuses voor het taalgebruik, maar kon het niet laten).

@echwel, dat vind ik toch minder voor god spelen, de periode heeft er namelijk niet zoveel mee te maken, of je het nu met 6 of 20 weken doet. Gevoelsmatig natuurlijk wel, maar in actie uiteindelijk niet. En in het voor god spelen verhaaltje ook niet. Als je een kind van 18 weken in leven gaat houden, dan is het nog geen compleet mens en dan ga je dus zelf voor god spelen, in mijn optiek dus.

@delphi, dat meen je toch hopelijk niet he? Als er 1 iemand grof bezig is geweest ben jij het wel. Schijnheiligheid siert je niet hoor :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:04

Als ze het in leven kunnen houden geldt het als mens anders doen ze dat niet
De wet was er voordat je ook de technieken had van de echo's waarbij je precies kunt zien dat het een mensje is..
<Misschien tijd om de wet aan te passen en de grens op 12 tot 14 weken zetten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:04

hyppolyte, met 18 weken is een foetus wel compleet, dat is een foetus met 12 weken al (dan wordt een embryo dus een foetus). Het is niet levensvatbaar nee, maar zoals ik eerder ook al zei; een foetus van 24 weken komt wel levend ter wereld als de bevalling wordt opgewekt, kwestie van wachten tot het overlijdt. Vind dat een akelig idee :j

Enne... het zijn niet alleen de moeders die niet altijd ff snugger overkomen hoor, ook de 'kindvrije' mensen kunnen er wat van :D

Ik ben zo lekker gewoon gebleven :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:05

Echwel schreef:
Geen kinderen willen hebben is zorgen dat je niet zwanger wordt.
Nogmaals sterilistatie kan zeker als je een partner hebt...

Ook als je voorbehoudsmiddelen gebruikt kun je och zwanger worden, hoe klein die kans ook is. Sterilisatie vind ik vrij ver gaan, zeker voor jonge mensen.

Rienn

Echwel schreef:
De wet was er voordat je ook de technieken had van de echo's waarbij je precies kunt zien dat het een mensje is..

Uitzonderingen daar gelaten :)

Echwel

Ik ben juist door ieder kind intelegenter geworden.
heb genezende gaven gekregen, kan waarzeggen en doorzie heel veel :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:06

Echwel schreef:

Ja maar met 12 weken is het 6,5 cm dus is dat voor sommige mensen ook weer een mensje...
En met 12 weken kan je op de echo's ook al een mensje zien..
Dus waar stop je dan?