Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annebe schreef:Een baby is al "af" wanneer ze 12 a 13 weken zijn, maar nog niet levensvatbaar buiten de baarmoeder.
Zelf heb ik jaren geleden een miskraam gehad met 13 weken toe ik in bad lag... Foetus schoongemaakt en het bleek echt een compleet mensje met vingers, teentjes, oortjes, billetjes, neusje enz alles zat er al op. En dat van maar 6 a 7 cm groot.
Heel bijzonder om te zien. (Dit "poppetje" hebben we begraven bij onze dochter...)
Er schijnen momentyeel technieken te zijn dat ze echt jonge baby van 20+ weken oud al kunnen redden!?
Tja daar kan je ook je vraag tekens bij zetten
hyppolyte schreef:Ze wist niet dat ze zwanger was, er zijn zoveel mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, inderdaad een paar maanden geleden nog dat verhaal van dat meisje die na haar springparcours beviel van een baby. Het was simpelweg niet zo dat ze 8 weken geleden al wist dat ze zwanger was. En ja, sommige symptomen wezen op een zwangerschap, maar die symptomen hangen ook heel sterk samen met depressies. Misselijk is niet standaard bij een zwangerschap, als je al een onregelmatige menstruatie hebt, dan valt het je sowieso niet snel op dat het uitblijft. Die gevoelige borsten heb ik ook wel eens last van, ben ik dan ook meteen zwanger?
hyppolyte schreef:Even tussendoor, in mijn geval zit het er ook best in dat ik er pas na een paar maanden achter zou komen, ik slik mijn pil namelijk meestal een paar maanden door voordat ik een stopweek doe. Heb ik dan ook mijn recht op abortus verspeeld? Ik mag toch hopen van niet. Bovendien is het niet aan jou om daarover iets te zeggen, aan niemand hier.
Kaja schreef:incaro schreef:Ik denk dat de Bokt leiding een hoop werk gaat krijgen aangezien de waarschuwingen en verzoeken van de Moderators weinig serieus genomen worden en men maar door blijft gaan met kwetsende posts en dergelijke.
Het tijdelijke slot is weinig effectief gebleken. Erg jammer dan men zich niet aan de regels en verzoeken kan houden.
Het is al eerder gezegd en ik sluit me er bij aan: het zegt waarschijnlijk meer over degenen die de kwetsende berichten plaatsen dan over de TS die de regels keurig in acht neemt.
Dweilen met de kraan open denk ik... ik denk dat deze discussie moeilijk in het gareel te houden is aangezien mensen niet duidelijk weten waar de grens ligt.
Ik vind het tot nu toe een pittige discussie, maar het is natuurlijk ook een pittig onderwerp!
Verder vind ik dat het toch echt binnen de perken blijft hoor, ik vind niet dat mensen over de schreef gaan, zou me verbazen als dat wel zo gezien word.
Bovendien is de weerstand normaal met zo'n beladen onderwerp.
Mensen hebben allemaal een eigen mening en kijk op het geheel...
Jij vind dat de TS de regels keurig in acht neemt... ik vind dat mosterd na de maaltijd!
En zo gaat dat....
incaro schreef:Dit topic was een verzoek om hulp en steun van de TS en geen verzoek om een discussie.
Men is verzocht de ontstane discussie elders op Bokt voort te zetten....dat ook doen is een andere zaak.
Mosterd na de maaltijd...want?
annebe schreef:Citaat:Vond je het niet ontzettend moeilijk om je kindje te zien?
Nee, het rare is, dat het heel snel omsloeg in verwondering! Ik heb werkelijk meer dan uur half in in bad gelegen en dit wezentje bekeken, bekeken en nog eens bekeken (en bewaard voor mijn vriend)
Lolacabana schreef:@Nathalie, Ik vind zeker niet dat de TS een domme keuze maakt, en wie ben jij om dat wel te vinden? Wie zegt trouwens ook dat dit een makkelijke keuze is geweest?! Ik denk dat het ook voor de TS een moeilijke keuze is geweest, maar dat ze toch voor haar leven heeft gekozen. Ik vind het niet netjes van je om deze dingen te zeggen.