Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:24

een klein percentage is levensvatbaar vanaf 23 weken, dat percentage wordt per week hoger, maar 17 weken is misschien uiterlijk wel af, maar de hersenen en organen zijn nog niet af. Veel vroeggeboren kinderen blijken op latere leeftijden toch allerlei achterstanden en problemen te hebben. Dus af op 17 weken... NEE, maar wel met handjes en voetjes en herkenbaar als kind in wording.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:25

Een baby is al "af" wanneer ze 12 a 13 weken zijn, maar nog niet levensvatbaar buiten de baarmoeder.
Zelf heb ik jaren geleden een miskraam gehad met 13 weken toe ik in bad lag... Foetus schoongemaakt en het bleek echt een compleet mensje met vingers, teentjes, oortjes, billetjes, neusje enz alles zat er al op. En dat van maar 6 a 7 cm groot.
Heel bijzonder om te zien. (Dit "poppetje" hebben we begraven bij onze dochter...)

Er schijnen momentyeel technieken te zijn dat ze echt jonge baby van 20+ weken oud al kunnen redden!?
Tja daar kan je ook je vraag tekens bij zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:26

Ik heb een heel stuk bijgelezen.
Ondanks dat ik een fel tegenstander van abortus ben (en 12 of 20 weken maakt mij niet zoveel uit) wil ik de TS wel sterkte wensen. Het zal niet makkelijk voor je zijn.
Ik heb mijn mening eerder gegeven, ik ga dat nu niet meer doen, dat lijkt me niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:27

annebe schreef:
Een baby is al "af" wanneer ze 12 a 13 weken zijn, maar nog niet levensvatbaar buiten de baarmoeder.
Zelf heb ik jaren geleden een miskraam gehad met 13 weken toe ik in bad lag... Foetus schoongemaakt en het bleek echt een compleet mensje met vingers, teentjes, oortjes, billetjes, neusje enz alles zat er al op. En dat van maar 6 a 7 cm groot.
Heel bijzonder om te zien. (Dit "poppetje" hebben we begraven bij onze dochter...)

Er schijnen momentyeel technieken te zijn dat ze echt jonge baby van 20+ weken oud al kunnen redden!?
Tja daar kan je ook je vraag tekens bij zetten

Vond je het niet ontzettend moeilijk om je kindje te zien?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:27

Juist, herkenbaar, maar alles behalve af. Zolang het niet op eigen kracht verder kan is het in MIJN optiek niet af.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:29

TS hoeft helemaal niet van gedachte te veranderen, daar ben IK in elk geval niet op uit...

Maar jij gaat nu appels met peren vergelijken...

hyppolyte schreef:
Ze wist niet dat ze zwanger was, er zijn zoveel mensen die niet weten dat ze zwanger zijn, inderdaad een paar maanden geleden nog dat verhaal van dat meisje die na haar springparcours beviel van een baby. Het was simpelweg niet zo dat ze 8 weken geleden al wist dat ze zwanger was. En ja, sommige symptomen wezen op een zwangerschap, maar die symptomen hangen ook heel sterk samen met depressies. Misselijk is niet standaard bij een zwangerschap, als je al een onregelmatige menstruatie hebt, dan valt het je sowieso niet snel op dat het uitblijft. Die gevoelige borsten heb ik ook wel eens last van, ben ik dan ook meteen zwanger?

Sex -> zonder voorbehoedsmiddel -> grote kans op zwangerschap
hyppolyte schreef:
Even tussendoor, in mijn geval zit het er ook best in dat ik er pas na een paar maanden achter zou komen, ik slik mijn pil namelijk meestal een paar maanden door voordat ik een stopweek doe. Heb ik dan ook mijn recht op abortus verspeeld? Ik mag toch hopen van niet. Bovendien is het niet aan jou om daarover iets te zeggen, aan niemand hier.

Jij slikt in elk geval de pil nog, dat kunnen van TS niet zeggen...

En aangezien dit een openbaar forum is, mag ik hier wel degelijk mijn mening neerleggen.
Ik praat niet over wel of geen abortus en ook al mag ik er dan niets van snappen, bovenstaande 'formule' snap ik wel...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:29

@ Yamcha, daar heb ik dus ook weer respect voor en dat is dus ook wat ik bedoelde met mijn eerdere opmerkingen, jij bent het er niet mee eens, maar wenst haar evengoed sterkte.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:30

Kaja schreef:
incaro schreef:
Ik denk dat de Bokt leiding een hoop werk gaat krijgen aangezien de waarschuwingen en verzoeken van de Moderators weinig serieus genomen worden en men maar door blijft gaan met kwetsende posts en dergelijke.
Het tijdelijke slot is weinig effectief gebleken. Erg jammer dan men zich niet aan de regels en verzoeken kan houden.
Het is al eerder gezegd en ik sluit me er bij aan: het zegt waarschijnlijk meer over degenen die de kwetsende berichten plaatsen dan over de TS die de regels keurig in acht neemt.

Dweilen met de kraan open denk ik... ik denk dat deze discussie moeilijk in het gareel te houden is aangezien mensen niet duidelijk weten waar de grens ligt.
Ik vind het tot nu toe een pittige discussie, maar het is natuurlijk ook een pittig onderwerp!
Verder vind ik dat het toch echt binnen de perken blijft hoor, ik vind niet dat mensen over de schreef gaan, zou me verbazen als dat wel zo gezien word.
Bovendien is de weerstand normaal met zo'n beladen onderwerp.
Mensen hebben allemaal een eigen mening en kijk op het geheel...
Jij vind dat de TS de regels keurig in acht neemt... ik vind dat mosterd na de maaltijd!

En zo gaat dat....

Dit topic was een verzoek om hulp en steun van de TS en geen verzoek om een discussie.
Men is verzocht de ontstane discussie elders op Bokt voort te zetten....dat ook doen is een andere zaak.
Mosterd na de maaltijd...want?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:33

hyppolyte schreef:
@ Yamcha, daar heb ik dus ook weer respect voor en dat is dus ook wat ik bedoelde met mijn eerdere opmerkingen, jij bent het er niet mee eens, maar wenst haar evengoed sterkte.

Dank je wel :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:34

Citaat:

Nee, het rare is, dat het heel snel omsloeg in verwondering! Ik heb werkelijk meer dan uur half in in bad gelegen en dit wezentje bekeken, bekeken en nog eens bekeken (en bewaard voor mijn vriend)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:34

Ik ben de TS niet, ik zit niet in haar situatie. Toen ik een relatie had was ik vrij redelijk goed met de pil slikken, als ik het een keer vergat deden we het met condoom. Nadat het uitging was ik daar ook lang niet zo stipt mee hoor. Ik zit nu ook tegen een depressie aan te hikken, dus ik kan me heel goed voorstellen hoe de TS zich voelt en hoe moeilijk het is om wat dan ook te doen. Je mag je mening wel neerleggen, dat zeg ik ook niet, het is alleen niet aan jou om die beslissing voor haar te maken, daar heb je dus niets over te zeggen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:38

incaro schreef:
Dit topic was een verzoek om hulp en steun van de TS en geen verzoek om een discussie.
Men is verzocht de ontstane discussie elders op Bokt voort te zetten....dat ook doen is een andere zaak.
Mosterd na de maaltijd...want?

Dit is een discussieforum.... Het is niet allemaal pappen en nathouden...

Mosterd na de maaltijd, aangezien ze nu de regels in acht neemt... helaas is ze daar ruim 16 weken te laat mee...

Fouten maken we allemaal, maar.... dat vind ik voor nu een letterlijke en figuurlijke dooddoener...
Ik heb al eerder gezegd dat ik haar het allerbeste wens, ik wil haar niet veroordelen en natuurlijk is het haar keus en van niemand anders... maar terugkomend op het feit dat dit een discussieforum is en TS een beladen onderwerp heeft aangehaald, kun je niet veel anders verwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:39

annebe schreef:
Citaat:

Nee, het rare is, dat het heel snel omsloeg in verwondering! Ik heb werkelijk meer dan uur half in in bad gelegen en dit wezentje bekeken, bekeken en nog eens bekeken (en bewaard voor mijn vriend)

Wat bijzonder, dat je dat zo kon doen.
Heeft het ook geholpen voor je verwerking, dat het zo kon?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:40

Lolacabana schreef:
@Nathalie, Ik vind zeker niet dat de TS een domme keuze maakt, en wie ben jij om dat wel te vinden? Wie zegt trouwens ook dat dit een makkelijke keuze is geweest?! Ik denk dat het ook voor de TS een moeilijke keuze is geweest, maar dat ze toch voor haar leven heeft gekozen. Ik vind het niet netjes van je om deze dingen te zeggen.

Hoho, miscommunicatie! Ik vind de beslissing niet dom, de actie vind ik dom! Als je geen pil slikt, raak je zwanger.... :+
Dat bedoel ik! Niet de beslissing....!!! Dat is haar eigen keus en ik zal dus nooit zeggen dat dat dom is!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:44

@ annebe, jouw verhaal vind ik ook wel heel bijzonder, het klinkt ook echt alsof je het mooi hebt afgesloten (weet niet of dat ook zo is, maar zo komt het voor mij over).
@yamcha, graag gedaan :D. Moet ook gezegd worden vind ik. EVen tussendoor, ik ben het ook niet helemaal eens met de manier waarop het gegaan is, ik zit zelf namelijk niet zo in elkaar, maar ik ben ook lichtelijk panisch om mogelijk zwanger te raken. Dus op sommige punten ben ik het best wel met de 'tegenstanders' eens, maar als ik me dan voorstel hoe het zou zijn, dan kan ik me evengoed voorstellen dat ze het zo zou doen. Of het mijn keuze is weet ik niet, ik zou daar heel veel moeite mee hebben, maar ik denk dat het voor de TS niet anders is. Het is nu eenmaal geen ingreep waar je licht over denkt.
Ik zit ook in een situatie waarin het absoluut klote zou zijn om nu zwanger te zijn (gelukkig kan dat in mijn geval nu niet, behalve dan door onbevlekte ontvangenis), maar ik heb daar ook wel eens over na zitten denken en als ik mijn situatie nu bekijk, dan weet ik nog niet of ik het wel zou houden. Ondanks dat ik van mening ben dat je je eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Ik zit nu weer alleen na een hele heftige relatie, ben weer gaan studeren, waardoor ik financieel erg moeilijk zit, zit nogal met mezelf in de knoop en een baby zou betekenen dat ik mijn studie op moet geven (Waar ik al heel veel voor moet laten), mijn paard en auto weg zal moeten doen, ik zal waarschijnlijk mijn huis moeten verkopen en weer fulltime moeten gaan werken in banen waar ik diep ongelukkig van word. ZOnder paard is de kans op depressie bij mij zeer flink aanwezig, dus ik zou me echt rampzalig voelen. Ik weet niet of het dan eerlijk is om een kind in die situatie geboren te laten worden, hoewel mijn eerste gevoel misschien zou zeggen van wel, houdt dat niet in dat het ook echt het beste is.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 03-03-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

Jawel.. Hoe al wel ik een miskraam niet ernstig vind, ben ergens alleen maar blij dat moeder natuur ingrijpt.
Had ze misschien ook wat eerder moeten doen bij mijn bijna voldragen dochter die 2 dagen na een pretecho levenloos ter wereld kwam.

Ik ben verder ook niet tegen abortus, maar vind het vreemd dat het termijn zo ver is gezet... Zeker als je beseft dat een kindje dan al wel af is.
En ja... wanneer praat je over moord? Soms is het dan misschien beter om het te laten adopteren.
Blijf het lastig vinden!
Maar iedereen zijn keuze daar in en dat moet gerespecteerd worden.

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

zullen we de ts in haar waarde laten.. bedankt voor degene die dat al doen.. de ts zoekt steun en hulp.. moedige woordjes, verhalen van mensen die een abortus hebben gedaan, en misschien wel meningen van mensen..

Maar iemand de dood wensen omdat ze abortus doet ivm dat ze het kind niet alles kan bieden wat ze zou willen bieden.. wat voor emoties zouden er wel niet bij der opkomen als ze het kindje zou voldragen en het ziet rondhuppelen zonder dat ze het wou..

TS haar besluit staat vast, dus ompraten hoeft niet.. zij moet de keuze maken of je er nou voor of tegen bent.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:49

Ik heb veel bewondering voor TS. Het is goed dat je je gevoel hierin volgt. Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving, maar ik kan me voorstellen dat het misschien wel de moeilijkste beslissing van je leven is. Ook al neem je hem zonder erover te twijfelen, het is niet niks natuurlijk.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Jammer dat zoveel mensen oordelen, maar goed, dat is menselijk.
Jammer ook dat er argumenten worden bijgehaald in de trant van 'anderen doen jaren moeite om zwanger te worden en jij haalt een baby-in-spe van 16 weken weg', het is begrijpelijk dat mensen zo reageren (want het is vreselijk als je graag kinderen wilt krijgen, maar het niet lukt), maar niet terecht. Ieder mens maakt zijn/haar eigen keuzes, die moeten anderen accepteren en respecteren. Het lijden van anderen moet toch geen argument zijn om keuzes te gaan maken die volledig indruisen tegen je eigen gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:51

@ hypolyte: dat zijn gewoon verschrikkelijk moeilijke dingen. Ik ken een meiske die een absoluut ongewenste zwangerschap had (geen verkrachting, maar ze zat op een punt in haar leven dat een baby op zijn zachtst gezegd niet handig was), toch heeft ze het kind voldragen. Ze is een erg gelukkige moeder nu, beretrots op het kleintje, en er bleek veel meer mogelijk dan ze dacht.....
Je kan van te voren imo niet zeggen of een kind wel of niet gelukkig zal worden, of je wel of niet een goede moeder kunt zijn...... het blijft gewoon heel moeilijk.
@ annebe: ik begrijp je volkomen :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:56

Dat maakt het zo lastig om juist te kunnen "oordelen". Je staat niet in de schoenen van een ander, maar ergens in je achterhoofd twijfel je of een keuze die je in je leven maakt, de juiste keuze is.
TS is daarvan overtuigt.... En weet zich elke weer te verweren tegen soms best pijnlijke reacties, maar wie van ons weet hoe zij achter de computer zit of savonds in bed ligt.... Nobody..
Laatst bijgewerkt door annebe op 03-03-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Ik persoonlijk zou het niet meer kunnen met 17,5 week.......... maar dat is een gevoelsmatig en misschien wel hypocriet iets van mij want met 4 tot 6 weken is het me prima af gegaan.......

maar dan alsnog........ omdat het voor MIJ moeilijk zou zijn op dat aantal weken, hoeft dat niet te betekenen dat dit voor TS ook moeilijk zou moeten zijn :)

TS is heel duidelijk en stellig in haar mening..... en haar mening is NU NIET!! en eerlijk gezegd, al zou ze als reden geven dat ze nu de babymode niet leuk vind....... dan is dat haar goed recht, ze wil het NU NIET!

Mensen die dan pb's sturen met moordenaar ed vind ik laf!

IK zou het niet kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik TS haar beslissing BEGRIJP en respecteer.......

Veel dingen in discussies gaan mis omdat een ander gewoonweg niet eens de moeite wil doen om te BEGRIJPEN....... dat wat voor de een belangrijk is, voor de ander dat niet is...... dat mensen nou eenmaal anders in het leven staan dan jij, en dat mensen nou eenmaal anders voelen dan jij, en dat mensen nou eenmaal anders denken dan jij.......

en echt geloof me :) er zijn mensen op deze aardbodem die echt heel anders zijn dan JIJ :)

sterkte TS!

Franciska15

Hallo!

Ik heb je hele verhaal gelezen en vind het knap dat je die beslissing durft te maken. Ik maak eruit op dat je niet eens alleen maar aan jezelf denkt, maar ook aan een toekomst voor hetgeen wat een kind zou worden. Je geeft duidelijk aan dat je zelf te kampen hebt met wat problemen en dat je niet toe bent aan een kind. Ik vind het klasse dat je dit besloten hebt, het zal ook voor jou niet makkelijk zijn geweest en voor je vriend niet.

Ik wens je heel veel succes en raad je aan om gewoon lekker je eigen kop te volgen :)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:57

De eerste keer zwanger kwam ik er ook pas achter na 13 weken en ik werd bewust zwanger en nog had ik het niet door,je weet immers niet wat je moet voelen?
De 2 de keer wist ik het per direct hoor.

Ts heel veel sterkte nogmaals laat je weten hoe het allemaal verloopt?

_Melissa

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:01

17 weken?
ik dacht dat je dan geen abortus meer plege??

_Melissa

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:03

Persoonlijk zou ik nooit een abortus doen..
in de meest onmogelijke situatie zou ik mijn kindje
liever nog gelijk afstaan na de geboorte zodat het dan
toch een mooi leven kan krijgen.. maar dat is ieders eigen
beslissing.

Sterkte ermee!