hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muds

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:48

Goed van je, appiesjappie! Zie je wel, had je toch gelijk ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:38

wat fijn dat het toch gelukt is.
Ik heb er afgelopen weekend weer last van gehad :\. Zal het morgen even op papier zetten..

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 00:32

Ik lees ff mee, want ik heb er ook last van..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:32

vannochtend had ik er weer last van maar na een half uurtje was het weg

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 02:39

Hier ook een persoon wie het heeft al een jaar of eh 10.. Regelmatig helaas last van. Vind het vooral jammer dat het ''onbekend'' is. Mensen kunnen het van de buitenkant niet zien en dat maakt het vooral lastig.. moeilijk te snappen. Ik weet inmiddels wat ik moet doen e.d. maar makkelijk, nee zeker niet.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:04

Ik moet binnenkort ontspanningsoefeningen doen bij de medischpsycholoog ofzo. xD
Hoop dat het gaat werken. De longarts heeft me dindag wel helemaal onderzocht, maar ze kon niks vinden dus als ik nu een pijntje of iets anders voel denk ik er al wat makkelijker over, maar het is nog lang niet weg..
Gister voelde ik een aanval aankomen, maar kon het gelukkig nog stoppen. Mijn oor prikte als een gek, alsof er een naald in en uit ging steeds, want had verdoving gehad bij de dokter en die had met een mesje/naald een talgbultje eruit zitten halen.
En vanochtend weer brok en pijn in m'n keel en bij het slikken, maar komt denk ik omdat ik een beetje verkouden ben.
Ik heb wel steeds de neiging om alles op te zoeken op internet, maar daar komen 9 van de 10 keer erge dingen uit, dus dat moet ik gewoon niet doen. :Y)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:27

de brok in je keel is heel herkenbaar als je een aanval hebt

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:01

Heeft er hier trouwens iemand ook last gehad van steken in het achterhoofd/oor?
heb er al 3 dagen last van, maar het is nu al minder gelukkig.
Mijn moeder zegt dat het komt doordat mijn nekspieren zo stijf en soms pijnlijk zijn.
Doe nu en toe wat oefeningen om mijn spieren los te maken en ben van plan om weer 1 keer per week te gaan zwemmen en wat meer sporten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:10

Ben je niet toevallig ook wat verkouden ? Kan het ook van zijn :)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:27

Ja dat ook. Had onwijs erge keelpijn, niezen en hoesten.
Dan komt het daar door denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:17

Dat kan prima zo zijn :j

Of een combinatie van de 2 , je kunt de gekste verschijnselen krijgen van een verkeerde zuurstof-verhouding in je bloed :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:14

Ik krijg ook last van steken achter in mn hoofd en bij mn slaap/ogen als mn nekspieren gespannen zijn!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:35

ja ik ook!!! geen zorgen maken haha zegen ze ook altijd tegen mij maar weet hoe moeilijk het is

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:44

Ik heb er vandaag bijna helemaal geen last van gehad, alleen vanochtend en net eventjes, maar niet lang. Al moet ik zeggen dat die steken in je hoofd heel erg irriterend zijn. Hopen dat het morgen nog beter gaat. Ik kreeg vandaag te horen dat ik 19 augustus weer naar het ziekenhuis moet, naar de psycholoog. :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:19

Ik ben niet bang voor die steken, die heb ik al jaren, mijn spieren zijn af en toe net staalkabels (volgens fysio en chiropractor), dus het hoort er nou eenmaal bij. Maar vervelend is het wel.

@Roos: Waarom moet je in het ziekenhuis naar de psych? Loop je in het ziekenhuis voor behandelingen? (heb ik denk ik even gemist...)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:59

Ik ben dinsdag naar de longarts geweest, omdat ik al 3 winters loop te tobben met mijn longen.
Dat blijkt gewoon een lange luchtweginfectie te zijn geweest, nooit gedacht dat die zo lang aan konden houden.
Ze heeft me helemaal gecontroleerd en wat vragen gesteld.
Toen heeft de longarts me doorgestuurd naar de kinderpsycholoog daar, waar ik dus 19 augustus heen moet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:14

ooohw oke! Succes alvast! Ik heb heel veel baat gehad bij een psych, hopelijk helpt het jou ook.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:00

Dankje, ik hoop het wel.
Heb vandaag weer een slechte dag, de spieren in m'n handen en benen doen zo'n zeer... =(
En er zit een plek op m'n linker bovenbeen die voelt als een blauwe plek maar ik zie niks.
Misschien toch een spier..? Pfff.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:42

Hallo allemaal,

Ik zal mijn ervaring ook even met jullie delen.
Een paar pagina's terug heb ik ook al eens gereageerd, maar dat was een andere situatie.

Ik was vorige week op vakantie in Portugal met mijn vriend. De 18e was ik jarig, dus gingen we in de taxi naar een leuk stadje daar en gingen we op stap.
Hadden hele gezellige avond!
Op de terug weg (was ongeveer half uur rijden) ging eerst alles goed, behalve de laatste 5 minuten...

Ik begon te hyperventileren... Ik zei tegen mijn vriend dat ik een zak moest hebben en dat het dan wel over zou gaan.
(die taxi chauffeur dacht dat ik moest kotsen:P)

Eenmaal aangekomen bij de apartementen heeft mijn vriend me uit de taxi gehaald, en is op een trappetje gaan zitten met mij tussen zijn benen in.
Iemand heeft toen een zak voor mij gehaald.

Helaas hielp die zak niet..
En het werd alleen maar erger.
Zo erg dat ik weg viel zonder te ademen..

Mijn vriend vond dit dood eng, en wist niet hoe mij weer bij moest laten komen.
Hij had geprobeerd eerst te knijpen in mijn schouder/nek, maar dat hielp niet.

Toen heeft hij in mijn buik geslagen, en toen kwam ik weer even bij. En begon ik meteen weer te hyperventileren.
Dat een paar keer, en dan viel ik weer weg.

Na een half uur zo door te gaan is de ambulance gebeld.
Dat duurde erg lang voor dat die kwam (is mij achter af verteld want ik was er voor de helft niet bij)

Toen de ambulance kwam probeerden ze mij rustig te krijgen, maar dat lukte niet. Toen hun ook zagen dat ik telkens weg viel zonder adem te halen hebben ze mij mee genomen in de ambulance.

In de ambulance heb ik een infuus gekregen voor meer zuurstof, en hebben ze bloed afgenomen. Ze dachten dat er wat in mijn drankje was gedaan die avond.
Maar dit was niet het geval.

In de ambulance ben ik ook nog paar keer weg gevallen, dit gelukkig niet heel lang, ze hadden mij er snel weer bij. Maar het hyperventileren hield niet op..

Toen we in het ziekenhuis aan kwamen heb ik nog meer zuurstof gekregen via zo'n kapje op je mond. Maar ik had het idee dat ik daardoor nog minder kon ademen.
In het ziekenhuis moest ik een heel vies drankje op drinken. En toen werd ik rustiger.

Daarna hebben ze een scan van mijn longen gemaakt, althans dat denk ik want ik moest zo'n scan hebben. Maar heb de uitslag er van nooit gekregen.
Wel van het bloed. Dat was allemaal oke.

Pff wat een verhaal, en wat een ervaring. Mijn vriend dacht dat ik dood ging. Hij had het zelf 1 keer eerder mee gemaakt bij mij, dat was de 1e keer. En die hyperventilatie duurde maar 2 minuten toen.

Ik heb het nu in totaal 3 keer gehad in ander half jaar. Maar het word met de keer 5x zo erg..

Ik voel het ook niet aankomen. Het is er in eens..
Hebben jullie dit ook op deze manier?

Nu is alles trouwens weer goed, heb alleen nog wat blauwe plekken van het infuus en van het knijpen..

Ik hoor graag jullie ervaringen en of tips! :)

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:38

Pff, dat is best wel heftig zeg!
Ik ga morgen op vakantie, hoop echt dat alles goed gaat...
Bij mij komt het ook altijd opeens opzetten, maakt niet uit wat ik dan aan het doen ben.
Gelukkig heb ik de laatste tijd niet van die hele heftige aanvallen.
Ik krijg het elke dag wel even, het komt eigenlijk doordat ik een soort ziektevrees heb en op alles van mijn lichaam ga zitten letten.
Heb nu bijv. alweer een tijdje steken in mijn onderbuik, vandaag weer in mijn borst en zij.
En ik heb vermoeide slikspieren doordat ik heel erg veel slik omdat mijn mond snel droog is, dat zorgt er weer voor dat ik een krop in m'n keel voel.
Ik raak zelfs in paniek als er opeens een bultje tevoorschijn komt of iets voel wat niet klopt, of jeuk vlakbij een moedervlek. Ik denk altijd gelijk het ergste..
Pff, ik zou gewoon iedere dag naar de HA willen om alles te laten controleren.
Ik heb best veel last van al die vage klachten door hyperventilatie, ik wil er echt graag vanaf.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:21

@RoosxBill: dan zou een medische opleiding of cursus of iets dergelijks misschien wel iets voor je zijn. Dan krijg je meer inzicht in hoe je lijf in elkaar steekt en kun je jezelf gemakkelijker gerust stellen. :) Is zomaar een ideetje, hoor :D

Heftig verhaal johanna, wat een avontuur! Wat vervelend dat je het niet aan voelt komen, daar heb ik persoonlijk namelijk heel veel aan. En wat eng dat je wegviel zonder adem te halen. Als het goed is pikt je lijf het signaal van O2-tekort of CO2-teveel wel op en gaat je systeem automatisch weer aan de gang, maar kan me voorstellen dat het vooral voor je vriend erg schrikken was.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:20

Meer mensen die met dit benauwde weer er meer last van hebben? :=
Heb er een hele tijd geen last van gehad, maar nu het zo benauwd is ga ik toch weer spastisch ademhalen, zwaar irritant!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:31

Gisteravond toevallig heel lichtjes last gehad! En ik voel me nu af toe sowieso wat onrustig, omdat ik nu vakantie heb, dus dan heb ik weinig te doen en moet ik toegeven aan mn vermoeidheid.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:34

Ik heb er al een paar dagen last van maar dat komt door me zelf. Doordat ik me druk zit te maken ga ik verkeerd ademen en dan is het weer raak joepie! NOT! Op zich kan ik er wel redelijk mee overweg maar heb ook echt me momenten dat het op ze hoogtepunt is.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:48

Moest afgelopen woensdagnacht rond een uur of 5 plassen, dus ik uit bed en plassen. Ik weer in bed en wil weer lekker gaan slapen, ben ik ineens zwaar aan het hyperventileren. Heel vervelend. Van vermoeidheid later gelukkig wel weer in slaap gevallen.
Gisteravond precies hetzelfde verhaal... Ik gooi het op de benauwdheid, drukkendheid van het weer. Want heb eigenlijk verder weinig waar ik het op kan gooien..