Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:28

Niet alles hoeft wetenschappelijk bewezen te worden :)
DA hebben het ook wel eens fout ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:29

*zucht*
Begrijp je het niet, of wil je het niet begrijpen?

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:31

haha nee ik begrijp het wel, maar het lijkt wel of steeds als we het bijna met elkaar eens zijn of er gewoon uit zijn, komt er weer opeens iets bij.
We hebben het volgens mij niet precies over hetzelfde en hebben gewoon niet dezelfde mening.
Daarbij hou ik het nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:33

Als een reader als dierenarts gaat werken, omdat dierenartsen "het ook wel eens fout hebben" mag die reader van mij een fikse boete krijgen. Ik hoop van harte, dat je dit soort dingen niet rond strooit in alle readingsdiscussies, want dit zijn de reacties waardoor mensen anti-readen zijn. Veel plezier verder.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:44

Ik zal niet zeggen dat ik een "gave" heb, maar als mensen sterke emoties hebben, ik hoef ze niet te kennen, maar dan neem ik deze emoties over. Eerst verwarde me dat heel erg omdat ik ook pijn overneem, soms zelf herinneringen(maar dan moet het heel sterk zijn).
Maar nu ik het weet ben ik er blij om zo kan ik andere mensen helpen met hun emoties om te gaan omdat ik ook werkelijk voel wat ze zelf voelen. Maar verder kan je er weinig mee.

Verder zie, hoor en voel ik mijn overleden opa nog steeds. Hij geeft me raad en helpt me als ik er echt doorheen zit. Zo heb ik na zijn overlijden hele "gesprekken"gehad over wat hij nu precies had en wat hij voelde.
Later is een paardentolk bij mijn paard geweest(paard heeft mijn opa gefokt, en ik van hem gekregen) de tolk kon me alles vertellen wat mijn opa gezegt had.
Later heeft mijn paard 4 maanden stilgestaan met een zware blessure en de da wist niet meer wat hij moest doen behalve inslapen. Dit heb ik niet gedaan, maar ik heb mijn opa gevolgt met wat hij me heeft verteld. Deze nieuwe ideeen heb ik natuurlijk wel met de da besproken, hij dacht dat het weinig uit zou halen. Maar ondertussen loopt mijn paardje weer als een trein en ik ben zelfs weer dressuurmatig met hem aan de gang.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:15

aikon schreef:
IELSJJ klinkt erg dat het meisje contact wouw maken, misschien dat ze de radio te hard vond staan. Is het een nieuw of oud huis waar je in woont?

Mijn vader zegt dat het huis ongeveer 20 jaar oud is. Dus heel oud opzich niet. Verder weet ik ook niet wie er allemaal in hebben gewoont :)

Maar om maar zo te zeggen, ik ben doods benauwd voor zulke dingen en heb er echt geen behoefte aan en vind het echt eng. Dus vandaar dat ik het probeerde te negeren. Maar toen ik dus op wou staan om weg te lopen ging de radio plots weer aan.

Ik heb volgens mij wel eerder in mijn vorige huis dit ongeveer meegemaakt, alleen misschien anders. Maar toen dacht ik ook dat ik "gek" werd. Alleen nu moest ik opeens aan dit topic denken en aan het feit dat sommige mensen met geesten kunnen communiceren. Maar dit wil ik dus eigenlijk helemaal niet! :o :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 03:51

aikon schreef:
IELSJJ klinkt erg dat het meisje contact wouw maken, misschien dat ze de radio te hard vond staan. Is het een nieuw of oud huis waar je in woont?

Gast9373 wat jij gedaan hebt is eigenlijk "gewoon" de pijn van je paardje in je op nemen. Wel fijn je paardje. Je stond op dat moment open voor haar pijn. Heb je zelf nog lang last gehad van het gevoel?

Wat het readen van zieke paarden betreft, ik heb een aantal keer van vrienden gehoort/gezien dat een voor da-tsen afgeschreven paarden, waar van ze het probleem niet konden vinden/genezen, door een reader op de goede weg geleid waren. Met samenwerking van da's die er voor open stonden. Deze paarden zijn weer gezond en leven nog steeds, dankzij het readen.

nee heb er later geen enkele last meer van gehad :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:14

IELSJJ Ben bang dat negeren en er voor weglopen weinig zin heeft. Je staat, onbewust, hier voor open en dat weten ze. Kan je niet met iemand, die hier veel ervaring mee heeft, over hebben hoe hier mee om te gaan? Mijn advies zou zijn, hoe eng ook, luister eens naar wat ze zeggen. Je kan ze ook zeggen dat je ze niet kan helpen en ze naar iemand moeten zoeken die het wel kan. Doe ik ook bij sommige. Kan ze niet allemaal verstaan en begrijpen, andere misschien wel. Het verstaan bij mij is meer emoties voelen.

CINNEPIN Ben blij voor je dat e er geen last van onder vind, ik moet nog wel eens tegen een boom zitten. Dat geleid sneller de grond in.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:08

Oke dank je voor de info. Maar ik weet niet of ik ze echt kan gaan begrijpen of verstaan. Gewoonweg omdat ik er erg bang voor ben en ik het nu iets van de tweede keer gehoord heb. De vorige keer was iets van een paar jaar geleden. Dus ik weet niet of ik deze tijd weer iets zal horen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:28

Als je ze wil begrijpen gaat dat je ook lukken, ze komen niet voor niets naar je toe.Vraag wat ze komen doen,je kan er erg veel aan hebben.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:56

Ik zal mij hier ook maar 'ns melden....

Ik kan geesten zien , maar ook vooral aanvoelen...
Mijn broertje heeft dit nog sterker , die kan ook aura's zien en echt ''stemmingen'' voelen bij mensen .

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:14

marleen_usar schreef:
Als je ze wil begrijpen gaat dat je ook lukken, ze komen niet voor niets naar je toe.Vraag wat ze komen doen,je kan er erg veel aan hebben.

Nouja ik weet niet of ik haar weer zal horen...
En hoe moet ik dan zoiets benaderen? Want mijn ouders zitten vaak gewoon in de kamer (zit zelf vaak in de keuken), dus een eindje verder...zullen ze wel vreemd staat kijken als ik hard op tegen iets praat :+ Of kunnen ze me ook begrijpen wanneer ik antwoordt in mijn hoofd, of erg zachtjes als ik bijvoorbeeld fluister?

Maar vroeger hoorde ik nog wel eens verhalen over glaasje draaien en geesten oproepen enz. Maar ook dat er slechte geesten bestonden? Daar heb ik al helemaal geen behoefte aan :=

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:09

Ik meld me ook.

Ik heb verschillende keren een slaapverlamming gehad. Ik heb er nooit last van gehad, pas toen ik een vriend had begon het ineens. Ik wist eerst niet goed of ik wakker was of dat ik droomde, omdat ik me niet kon bewegen. Ik hallucineerde heel erg, en zag die jongen dus. Wat er gebeurde zet ik hier niet neer... t was gewoon heel heftig, en t leek zo echt. Ik heb me er nooit wat van aan getrokken omdat ik niet wist wat ik er mee moest, en het niet echt gebeurde. Omdat ik er bang voor was heb ik maanden met licht aan geslapen. Achteraf denk ik dat dit een waarschuwing was omdat deze jongen m'n leven behoorlijk heeft veranderd, en mij gebruikt heeft ;( . Heb heel veel spijt dat ik er niet naar geluisterd heb.

Een paar jaar terug heb ik wat rare dingen mee gemaakt toen m'n oma overleden was. De ramen besloegen toen ik in de badkamer was, en er stond ineens een lachend gezichtje op getekend. Ik moest de dag na de crematie gelijk weer stage lopen. Ze hebben daar zo'n ouderwetse bel, en de stal was heel afgelegen midden op de veluwe. De bel ging ineens dus ik ging kijken of er bezoek was maar er was helemaal niemand te zien (is een fietspad dat alleen maar rechtdoor gaat voor de rest geen bomen er voor...). De wind kon het ook niet geweest zijn omdat die bel daar te zwaar voor is. Zo'n meisje dat daar werkte is ook nog gaan kijken maar zag ook niemand.

Op de begravenis van m'n oom moest iedereen op staan, en dan nog een rondje lopen. Maar ik kon t niet. Ineens leek het alsof iemand mij keihard in m'n rug duwde. Ik keek achter me maar zag niemand.
Op t werk heb ik nu regelmatig dat ik een hand op m'n schouder voel, als ik dan om kijk zie ik niemand. Of dat ik denk dat ik iemand voorbij zag lopen.

Ik heb zeker een half jaar met het licht aan geslapen. Omdat ik er hoofdpijn van kreeg heb ik dat heel rustig afgebouwd. Nu slaap ik inmiddels weer in het donker, maar als ik dan s'avonds een keer de paarden moest voeren durfde ik niet naar buiten. Alleen met een zaklamp&de hond :Y) erbij.

Voor de rest zie/merk ik snel aan iemand als er iets is. Een collega begon depri te worden, en ik was de eerste die merkte dat er wat mis was. Andere mensen geloofde het niet, een paar weken later kwam ze ineens niet meer op t werk.

Ik kan heel slecht tegen ziekenhuizen. De laatste paar keren dat ik er was moest ik ineens |(. Het is voor mij heel belangrijk dat ik vrolijke mensen om me heen heb. Als mensen verdrietig zijn dan word ik dat ook.

M'n oma werd altijd lastig gevallen door m'n opa (die was toen overleden) ze had een Chinese kalender aan de muurhangen, en daar had m'n opa een hekel aan omdat bijna alle Chinese restuarant's zo'n kalender hebben (m'n opa was Chinees, en had een restuarant). Hij viel iedere keer van de muur af. T kon niet door de tocht komen omdat er een speciale haak in de muur zat waar hij onmogelijk vanaf kon waaien.

Leuk topic. Ik ga er morgen even de tijd voor nemen om het verder door te lezen. Ik ben ook wel benieuwd wie die reader is waar jullie het over hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:11

Glaasje draaien wilde ik vroeger altijd doen. Een vriendin heeft me er voor gewaarschuwd. Omdat ik schrok van haar verhalen, en ervaringen heb ik het gelukkig ook nooit uitgeprobeerd. Ben wel benieuwd of er hier iemand is die daar ervaring mee heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:12

ielsjj_ schreef:
marleen_usar schreef:

En hoe moet ik dan zoiets benaderen? Want mijn ouders zitten vaak gewoon in de kamer (zit zelf vaak in de keuken), dus een eindje verder...zullen ze wel vreemd staat kijken als ik hard op tegen iets praat :+ Of kunnen ze me ook begrijpen wanneer ik antwoordt in mijn hoofd, of erg zachtjes als ik bijvoorbeeld fluister?

Maar vroeger hoorde ik nog wel eens verhalen over glaasje draaien en geesten oproepen enz. Maar ook dat er slechte geesten bestonden? Daar heb ik al helemaal geen behoefte aan :=

Gevaarlijk advies Marleen, Niet elke "geest" zal je goed doen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:14

ielsjj_ schreef:

:= haha daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Denk dat ik zelf ook niet terug zou gaan praten. Andere mensen die het zien denken al snel dat er wat mis is met je. Misschien gewoon een keer fluisteren? Dat kunnen je ouders echt niet horen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:18

ik kan geesten wel voelen,
en als ze heel belangerijk voor me zijn kan ik ze ook zien.
verder de ''gave'' om echt haarfijn aan te voelen hoe en wie iemand is heb ik ook ;)
ik vind het verder niet vervelend, vind het juist wel fijn!
ook heb ik vaak wel wat telephatysch (of hoe je dat ook schrijft :+ ) dat ik wel een beetje het onderwerp kan vinden als iemand daar heel sterk aan denkt :P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:37

Mensen draven soms ook te ver door in het aanvoelen van. Ik sluit me bijv. zo veel mogelijk af in openbare ruimtes waar ik me niet altijd even prettig voel als veiligheid voor mezelf. Enige ruimtes waar ik echt niet in kan zijn die waar vermoord is. De gevangenen kelder ofzo in den haag daar werd ik zo ziek dat ik daar niet naar binnen ben gegaan. Is ook de eerste keer dat ik aan een angst heb toegegeven op dat gebied.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:11

Vanmorgen kreeg ik een reiki behandeling en ik krijg dan altijd rare beelden, ik weet dat het beelden van een vorig leven zijn.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:23

Jemig wat een verhaal elmiran. De hand op je schouder daar zou ik me niet veel zorgen over maken, zolang het goed voelt. Dus geen kou en kwaadheid. Het kan een beschermengel van je zijn die je steunt.
Dat van de slaapverlamming kende ik niet. Ik heb ook vaak dat ik tussen wakker, slaap, wakker me niet kan bewegen. Ha wist het ook niet, kreeg weer te horen spanning/stress.

Je kan aan voelen of een geest entiteit goed gezind is. (meestal teminste) Is je omgeving koud en gespannen, kwaad, is is deze geest niet blij met je aanwezigheid. Dat is mij vertelt door een paraloog.

Die kelders vermijd ik ook, zo ga ik in kasteel Muiden ook niet meer in de "jachtkamer" Daar is meer dan genoeg gebeurt. Was daar in de buurt op kamp, niks geen last, tot ik daar binnen was geweest. De laatste 2 nachten amper geslapen, net als een medeleiding die ook gevoelig is hiervoor.

Van reiki heb ik meer gehoort, zelf niet mee gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:33

reiki is geen gave, dat kan iedereen leren, mn tante doet t, ook via de telefoon

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:40

wat betekend reikie precies? energie overdracht of ? want er word elke keer ooo zo interesant gepraat over reikiemasters... Maar geloof dat ik dat bekant al doe zonder t diploma dr voor zeg maar ^^

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:41

net lekker gemediteerd. Was er weer aan toe.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:46

ja reiki is eigelijk gwoon energie uitwisselen, maar het helpt!
ik heb zelf ook reiki 1 maar in principe heeft/kan iedereen dat ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:51

Ik wou dat ik de rust daar nu voor kon vinden. Ben daar ook wel weer aan toe.

Wat dat reiki gebeuren betreft, het is een manier van leven en (helende)energie over brengen. Er zijn er ook die je energie afpakken, voor eigen gewin. Ik ken iemand die dat doet, is reiki master. De een zegt dat je pas reiki master word naar jaren lange opleiding die duisenden euro's kost, de ander zegt dat als je aanleg heb het in korte tijd kan doen voor een appel en een ei. Meningen zijn erg verschillend. Ik vergelijk het meer met hand oplegging. Maar dat vinden ze niet leuk. :D